تویوتا

تویوتا مارک X فاینال ادیشن، پایانی بر یک سدان خاطره‌انگیز

از زمان معرفی اولین نسل خودروی مارک X بیش از ۵۰ سال می‌گذرد. البته تولید این خودرو در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید و تویوتا نیز با معرفی نسخه‌ی سفارشی فاینال ادیشن در بازار داخلی می‌خواهد وداعی درخور با این سدان اسپورت داشته باشد.


خودروی مارک II اولین بار در سال ۱۹۶۸ معرفی شد و بعدها در آمریکای شمالی با نام کرونا مارک II شناخته شد. نام این خودرو در سال ۱۹۷۷ به کریسیدا تغییر یافت و تا زمان خاتمه‌ی تولید این سدان در سال ۲۰۰۴ تعداد ۹ نسل از آن وارد بازار گردید.


اما دو نسل متفاوت از مارک X نیز ساخته شد که مدل دومی آن از سال ۲۰۰۹ تاکنون چندین به‌روزرسانی را تجربه کرده است.

مارک X فاینال ادیشن دارای ویژگی‌های ظاهری و داخلی متعددی است که آن را از سایر نسخه‌های استاندارد متفاوت می‌کند. در بخش ظاهری می‌توانیم رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی و سپر جلوی سفارشی را تشخیص دهیم و مشتریان هم می‌توانند از بین سه رنگ بدنه‌ی سفید، نقره‌ای و مشکی یکی را انتخاب کنند.


داخل کابین این خودرو پوشش چرم مشکی و قرمز روی صندلی‌ها و پانل درب‌ها خودنمایی می‌کند درحالی‌که دوخت متضاد قرمز رنگ را می‌توان روی غربیلک فرمان چهار پره، اطراف اهرم تعویض دنده، درب‌ها، کناره‌ی صندلی‌ها و استراحت گاه دست‌ها تشخیص داد.


نهایتاً باید به سیستم سونار هوشمند تویوتا به همراه تکنولوژی هشدار ترافیک پشتی این شرکت اشاره کرد که در مارک X فاینال ادیشن وجود دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تویوتا به تعداد کشورهای جهان محصول داره میسازه برای هند یه چیزی میسازه برای خود ژاپن یه محصول میسازه برای امریکاو کانادا یه جور برای اروپایی ها یه جور حتی پاکستان کرولای مخصوص به خودشو داره
    متاسفم که این کارخانه معظم حتی ایران را دارای این ارزش نمی دونه که توش حتی یه سپر پرادو عرضه کنه با این که خیلی ماشین های تویوتا رو دوست دارم ولی ازش بنا به سیاست خود کارخانه محرومم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داداش این سیاست های دولت ما هست که تویوتا وارد خاک.ایران نمیشه
      اگه کشور ما یه دولت سالم و باثباتی داشت الان همه کارخونه ها تو ایران خودرو تولید میکردند

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      کارخونه؟ اینا به خاطر فروش یه دستگاه به سفارت ایران در هند از زمین و زمان و کدخدا عذرخواهی کردن اونوقت بیان برامون ماشین بسازن؟
      نمیدونم چرا این جور شده ولی الان همونقدری که ادعا داریم که توی سیاست خارجی موفق بودیم، در عمل همون اندازه از دنیاتردشده و منفوریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (753 ديدگاه)

        حاصل ضرب توان در ادعا مقداری ثابت است

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    میشه گفت :
    بی حاشیه ترین ساخته تویوتا با این همه قِدمَت .

    همیشه یه سوال بی جواب تو ذهنم هست که چرا تویوتا کریسیدا دوست داشتنی با همین اسم زیبا تولید نشد و جاش را به نامهای بزرگی همچون کمری و آوالون داد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      یکی از آشناهامون یه کریسیدا آلبالویی داره، یعنی میارزه به هرچی خودروی داخلیه. هنوزم تروتمیز وقبراقه. یادمه موقعی که مخواست بخره تعریف میکرد که میخواست مگان بگیره. ولی وقتی اینو رونده بود رفته بود توی دلش. هنوزم دوستش داره و حاضر نیست عوضش کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        نوید جهرمی عزیز .
        دقیقاً ، شدیداً و قویاً با فامیل شما موافقم .

        نوید جان ،یکبار بشین پشت فرمونش ، تا ببینی چیه این ماشین ، تجربه سواری با کریسیدا و گالانت را دارم و از بعد تجربه سواری ، دیوونه این خودروها شدم .

        هیچگاه ، احساسی که رانندگی خودروهای دهه ۹۰ به من داد را ، هیچ خودرویی به جز es لکسوس ، بِهِم نداد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. sina

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    خوبی تویوتا اینه وداع برا محصولاتش معنا نداره چون میشه مطمین بود همیشه هستن بس سخت جونن.
    مثلا تویوتاهای وانت 78 که دوتا چراغ گرد دارن هنوز به وفور تو روستاهای شهرستان ما هستن و این یعنی اطمینان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      sina عزیز

      همین وانت تویوتاهای ۷۸ ، با قیمتهای بالای ۳۰ میلیون خریدفروش میشه و اینها دیگه کیلومتر و کارکرد بالا براشون معنی نداره ، و تاریخ انقضاء را بردن زیر سئوال .، تا جایی که من میدونم ، کشاورزان اصفهانی ، عاشق این مدل تویوتاها هستند و عاشقانه خرج ظاهرشون میکنند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        دقیقا نوید جان
        عالی گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مانی

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        متاسفانه تنها جاییکه ماشین 40ساله رو بهت 2000دلار میفروشن ایرانه بماند که حقوق معلم اینجا سالی 2500دلاره
        اگه اشباه نکنم تو آمریکا احتمالا با 300-400دلار میشه خریدش

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا