تویوتا

رونمایی از تویوتا میرای ۲۰۲۱ بازار آمریکا

دومین نسل تویوتا میرای سرانجام آماده ورود به نمایندگی‌های این خودروساز در آمریکا می‌شود. سدان بدون آلایندگی ژاپنی‌ها حدود یک ماه پیش از ورود به بازار در نسخه نهایی تولیدی رونمایی شده است.

نسخه آمریکایی این خودروی سلول سوختی الکتریکی تقریباً مشابه مدل ژاپنی است. به این ترتیب مشتریان آمریکایی پشت فرمان همان سدان با ظاهری روان، صیقلی، پهن و نسبتاً کم ارتفاع خواهند نشست. میرای ۲۰۲۱ در دو تریم XLE و لیمیتد قابل انتخاب خواهد بود.

تویوتا مشخصات فنی میرای بازار آمریکا را منتشر نکرده اما ما می‌دانیم که این خودرو بر پایه پلتفرم دیفرانسیل عقب جدیدی شکل گرفته است. مشخصات دقیق قوای محرکه سلول سوختی این خودرو نیز فعلاً اعلام نشده اما تویوتا قبلاً گفته به دنبال افزایش ۳۰ درصدی شعاع حرکتی این خودرو بوده است.

میرای قبلی در روی کاغذ شعاع حرکتی حدود ۵۰۲ کیلومتری برای هر باک هیدروژن داشت و بنابراین نسل جدید این خودرو باید بتواند حدود ۶۵۳ کیلومتر را با یک باک طی کند. به احتمال زیاد بهبودهای دیگری نیز در قوای محرکه این خودرو رخ داده اما هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

به عنوان بخشی از تجهیزات استاندارد، تویوتا میرای ۲۰۲۱ دارای بسته ایمنی تویوتاست که شامل کروز کنترل دینامیک راداری می‌باشد. این سیستم می‌تواند فاصله خودرو به خودرو را تنظیم کرده و حتی خودرو را به‌صورت کامل متوقف کند. در کروز کنترل این خودرو ویژگی‌ای تعبیه شده که با آن می‌توان سبقتی نرم از خودروهای کندتر را تجربه نمود.

میرای جدید به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شود و رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز به‌صورت سفارشی در دسترس هستند. بسته به تریم انتخابی، کابین نیز دارای صندلی‌های گرم و سرد شونده، سانروف پانورامیک، آفتاب‌گیرهای برقی درب‌های عقب و… خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. سامورایی از قله فوجی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    از هر نظر از ماشینای برقی بهتره هم شعاع حرکتی بیشتر هم اینکه نیاز به یک ساعت زمان برای شارژ نداره
    به نظرم بقیه شرکت ها هم باید رو سوخت هیدروژنی سرمایه گذاری کنن

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۸
  2. Aria

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (264 ديدگاه)

    الکتریکی و هیدروژنی لایک👍
    احتراق داخلی دیس لایک👎

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۶۲
  3. 917

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    برام سوال شد که منظورش از باک چیه و چند لیتر حجم داره؟ توی سایت تویوتا جواب رو پیدا کردم شاید برای شما هم جالب باشه بدونید که تو نسل قبلی دوتا باک ۶۰ و ۶۲ لیتری یکی کف صندوق و یکی زیر صندلی عقب داشت که مجموعا ۵ کیلوگرم هیدروژن تو جا میگرفت.

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
  4. Amin

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (94 ديدگاه)

    آقا امروز چه خبرایی
    رکورد پیست نوبرینگ شکسته شده هوندا سیویک جدید خبر فروش لامبورگینی و هوراکان sto

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
    1. 917

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (186 ديدگاه)

      مونده هنوز، امروز حوالی ۱۷:۳۰ سوبارو brz 2021 هم معرفی میشه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  5. ارش

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    عالیه زیبا و تکنولوژیک.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  6. ارش

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    عالیه زیبا و تکنولوژیک.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  7. Ramin

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (924 ديدگاه)

    تا زمانی که تسلا تو آمریکا داره پادشاهی میکنه فکر نکنم کسی تویوتا بخره. نه اینکه نخره احتمالا فروش نره . یا باید قیمتش زیر ۴۰ هزار دلار باشه که بتونه رقیب مدل ۳ (مدل پایه) بشه. در غیر این صورت قیمتش بالا تر باشه طرف احتمالا بره تسلا بخره مدل ۳

    هرچند این تویوتا هیدروژنی هست.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۰
    1. افشار

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (175 ديدگاه)

      آیا داخل آمریکا کسی چانگان میخره ؟

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳
      1. Ramin

        ۲۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (924 ديدگاه)

        اره میخره اگه بره آمریکا به عنوان لوکس ارزون فروش میره.
        چانگان در کدام کشور های دنیا وجود دارد =
        چین ، کره ، ژاپن ، روسیه ، ایران ، ترکیه ، پاکستان ، افغانستان ، امارات ، کویت ،قطر ، هند ، برزیل ، (آمریکای جنوبی اکثر کشور ها) ، جزایر اقیانوسیه به تعداد محدود ، تنها تو اروپا و آمریکای شمالی نیست . تو آمریکا میتونه باشه چون پتاسیلشو داره اگه ایمنیش بالا باشه. اروپا هم….. اگه خودرو های چینی وارد بشن ورشکست میشن همه شون. چون چینی ها چیزی رو در اختیار مردم قرار میده که باید ۱۰ برابر اونو پول بدی تا بری مثلا برند سوار شی. (اسم کمپانی نمیگم)

        موافقم ۲
        مخالفم ۵
        1. افشار

          ۲۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (175 ديدگاه)

          موضوع همینه که اروپاییها و آمریکاییها اصلا چانگان رو جزو ماشین به حساب نمیارن

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
        2. Mazda3

          ۲۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (174 ديدگاه)

          Ramin0098 خورشید پشتش به ماس ….

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  8. Hadi

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1828 ديدگاه)

    خیلی خوبه هیدروژن واقعاً سوخت خوب و پاکیه و در آینده جایگزین خوبی برای الکتریکیا هست…
    ولی بنظرم بهتر بود تویوتا یک مدل تمام الکتریکی هم از این ماشین تولید میکرد تا فروشش بیشتر بشه(چون جایگاه های هیدروژن هنوز فراگیر نشده و فقط تو بعضی از شهر ها هست)

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  9. سعید تویوتا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    بانظر هادی جان کاملا موافقم،واقعا باید یه خودرو در همین حد وتمام الکتریکی داشته باشه چه بهترازاین میرای جدید!خیلی زیباست.طراحیش واقعا عالیه.یه خودروی بزرگ و خونوادگی و پاک.خوشبحالشون چه امکانات و خودرویی هایی دارن این خارجیا!یه زمانی میگفتیم این ماشین ایرانخودرو بده اون خوبه این بدردنمیخوره حالا همون مزخرفا واسه خیلیا شده ارزو!
    اونا کجایند و ماکجا!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  10. زیزیگولو

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    کمپانی تویوتا زمان معرفی این ماشین در سال ۲۰۱۶ این ماشینو به عنوان به‌ روزترینو ارزشمندترین ماشین سازگار با محیط زیست تو دنیای امروز توصیف کرد ….. در حال حاضر یکی از بزرگترین چالشای ماشینای هیدروژنی ایجاد جایگاهای سوخت هیدروژنی تو شهرها و جاده ها هستش

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  11. محمد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (554 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  12. Ali

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (84 ديدگاه)

    به به
    تویوتا یدونه باشه
    مخصوصا سدان های جادوییش

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  13. Mercede kaviani

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (453 ديدگاه)

    راه حل اقتصادی فقط موتور احتراق داخلی هیدروژن سوز است
    موتور احتراق داخلی هرگز نمی میرد

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
    1. میثم

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      ایده موتور درون سوز هیدروژن سوز را یه زمانی بی ام و دنبال میکرد ولی موفق نشد و همون زمان خود تویوتا این ایده را رد کرد و رسما اعلام کرد تولید برق از هیدروژن و سپس تغذیه یه موتور الکتریکی با اون برق خیلی بهتره.
      موتور الکتریکی بسیار ساده تر و ارزانتر از درونسوزه و استهلاک خیلی پایینتری داره و از طرفی تولید برق از هیدروژن هم خیلی کم هزینه تر و ساده تر و کم خطرتر از سوزاندن اونه.
      سوختن هیدروژن در یک موتور درونسوز امکان پذیره ولی حرارت خیلی بالایی تولید میکنه و تقریبا میشه گفت هیچکدام از موتورهای درونسوز فعلی توان تحمل این حرارت را ندارند. اتفاقی که برای ماشینای cng می افته و بخاطر حرارت بالای cng اولین مشکل، سوختن واشر سرسیلندر و بعد خرابی خود سرسیلندر و ……
      ماشینای پایه گازسوز هم آلیاژ خاصی دارن که گرانتره و در مجموع طول عمر کمتری نسبت به بنزینی و دیزلی دارن

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  14. میثم

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    در کل من فکر میکنم الکتریکیها نسبت به هیدروژنیها بهترن و برنده میشن حتی در سیستم حمل و نقل تجاری و سنگین

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  15. Mercede kaviani

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (453 ديدگاه)

    بله دوست عزیز مشکل سلول سوختی عمر کوناه ۵ هزار ساعتی است اینده الکتریک و سلول سوختی هم به سرنوشت موتور وانکل دچار  میشود چو نقیمت ساول سوختی ۴ برابر  یک موتور احتراق داخلی هم  فدرت ان است

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. حسین دهمرد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1380 ديدگاه)

      اینو شما مطمئنید؟اگه واقعا اینقدر عمر کوتاه و قیمت بالایی داشته باشه تولیدش همین الانم هیچ دلیل عقلانی نداره پس.
      من دقیقا برعکس این مطلبو یه جایی خونده بودم(احتمال زیاد تو همین پدال) بازدهی سلول سوختی افت نمیکنه و از مواد اولیه ی کمیاب هم توش استفاده ی چندانی نمیشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. حسین دهمرد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1380 ديدگاه)

    انگار داری یه بمب با خودت حمل میکنی.
    واسه اتوبوسا خوبه که جای خالی زیادی دارن و مسیرهای مشخص شده ای هم طی میکنن. جایگاه هیدروژن هم تو ترمینال داشته باشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  17. رامتین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2069 ديدگاه)

    دوستان میدونید که انرژی حاصل از سوختن یک گرم هیدروژن از مقدار مشابه زغال سنگ و نفت و گاز و گازوییل و هر مشتقات دیگه مثل بنزین بیشتره؟ ضمن اینکه از سوختن هیدروژن، CO2 تولید نمیشه. از اون طرف از سوختن بنزین اگه ناقص بسوزه، حتی گاز سمی CO هم تولید میشه. اما مشکل کجاست؟ مشکل اینه فرایند نوین دستیابی به هیدروژن یک روش بسیار پیچیده هست که هنوز ایران بهش نرسیده. روشهای سنتی تولید هیدروژن در حال حاضر روشی معیوب محسوب میشه. در نهایت باید بگم سوخت هیدروژن بهتر از الکتریکی هاست و آینده یعنی همین.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. حسین دهمرد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1380 ديدگاه)

      این رو هم درنظر گرفتید که یک گرم هیدروژن به اندازه ی یک قوطی کوکاکولا جا اشغال میکنه؟ درسته سبکه ولی حجم بالا و فشار بسیار بالایی داره. برای انتقال از مخزن جایگاه به باک ماشین انرژی زیادی لازمه و از همه بدتر خاصیت خورندگی هیدروژنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا