تویوتا

تکنولوژی‌های ارتباطی V2V و V2I تویوتا و لکسس

تکنولوژی ارتباطی خودرو به خودرو و خودرو به زیرساخت ظرفیت حفظ جان افراد زیادی را دارد اما سرعت توسعه و عرضه این تکنولوژی نسبتاً کند باقی مانده است.


تویوتا و لکسس در تلاش هستند تا این موضوع را تغییر دهند. این دو شرکت برنامه‌های خود برای نصب تکنولوژی یاد شده در خودروها خود تا سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده‌اند. خودروهای مورد بحث با سیستم ارتباطات برد کوتاه DSRC که اطلاعات خودرو همانند سرعت و موقعیت را با دیگر خودروها و زیرساخت‌ها به اشتراک می‌گذارند عرضه خواهند شد.


اطلاعات به‌روز و آنلاین می‌توانند هشدارهایی درباره خطرات پیش رو همچون آب‌وهوای یخبندان، ترافیک شدید و تصادفات را به اطلاع رانندگان برسانند. این اطلاعات بسیار مفید خواهند بود زیرا رانندگان می‌توانند پیش از دیدن یک خطر از آن باخبر شوند.


تویوتا می‌گوید سیستم DSRC کمپانی از ۷ کانال طیف ۵.۹ گیگاهرتز واقع در سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند استفاده خواهد کرد. این امر به خودروها اجازه می‌دهد تا شارژ داده‌های سلولی را حذف کنند زیرا تکنولوژی یاد شده بر پایه استانداردهای صنعت خودرو ساخته ‌شده و محصولات تویوتا و لکسس خواهند توانست با خودروهای دیگر کمپانی‌ها نیز ارتباط برقرار کنند.


مدیرعامل تویوتای آمریکای شمالی در بیانیه‌ای گفته است:

با استفاده از سیستم‌های هوشمند و تکنولوژی DSRC ما می‌توانیم به کاهش میزان جراحات و مرگ‌ومیر جاده‌ای، جریان بهتر ترافیک و… کمک کنیم. ما معتقدیم استفاده بیشتر خودروسازان از DSRC نه تنها به رانندگان کمک خواهد کرد بلکه باعث پایه‌ریزی سیستم‌های رانندگی خودکار و ارتباطی آینده خواهد شد.


اگرچه اولین محصولات مجهز به این تکنولوژی در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد اما تویوتا و لکسس انتظار دارند اواسط سال ۲۰۲۰ اکثر محصولات از این تکنولوژی بهره ببرند. تویوتا می‌گوید این حرکت به یاد آورنده تلاش‌ها برای نصب سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار در اکثر خودروهای بازار آمریکاست. پس از گذشت حدود سه سال از نصب سیستم ترمز خودکار، این سیستم در ۹۲ درصد تمامی محصولات جدید تویوتا و لکسس در آمریکا دیده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. pool

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    سیستم ایمنی پراید بهتره پا رو میزاری رو گاز اتومات صندلی سه متر میره عقب پات از روی گاز برداشته میشه این سیستم لکسوس زیر ساخت زیادی میخاد تبلیغ زیادی ازش تو یوتوب دیدم باید همه ماشین ها این زیر ساخت رو داشته باشن مثل استفاده از اینترنت اشیا در خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اختراعات تویوتا همیشه عالی و کاربردی بودن .
    این خودروساز سال 2017 برای سومین بار متوالی برنده ی جایزه برند خودرو ساز برتر در ثبت اختراعات شناخته شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      اینم پدال نذاشت خبرشو؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا