تویوتا

تقابل پدر و پسران! درگ تویوتا سوپراهای جدید با نسل قبلی

مسابقات درگ معمولاً برای این برگزار می‌شوند که نشان دهند در بین خودروهای رقیب، کدام‌یک در مسافت ۴۰۰ متر سریع‌تر است. علاوه بر این، در مسابقات درگ معمولاً کشش، نسبت قدرت به وزن و همین‌طور توانایی راننده در لانچ و تعویض دنده هم آزمایش می‌شود؛ اما جدیدترین درگ کارواو خیلی متفاوت است زیرا در این مسابقه می‌خواهیم ببینیم که آیا تویوتا سوپرای چهار سیلندر لیاقت این نام افسانه‌ای را دارد یا نه و برای فهمیدن پاسخ این سؤال، چه راهی بهتر از اینکه این سوپرای ۲ لیتری در برابر نمونه‌های ۳ لیتری شش سیلندر از نسل‌های قدیم و جدید قرار گیرد.

مطمئناً این درگ برای سوپرای ۲ لیتری عادلانه نیست زیرا پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ این کوپهٔ ژاپنی تنها ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور شش سیلندر خطی نسخهٔ ۳ لیتری، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. زیر کاپوت سوپرای نسل چهار هم پیشرانهٔ افسانه‌ای و بسیار قابل تیونینگ ۲JZ قرار گرفته که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما جدا از اختلاف در وزن و قدرت، فاکتور دیگری که در اینجا باید در نظر بگیریم، وضعیت مسیر است زیرا مسابقه در انگلستان برگزار شده و طبق معمول هوا بارانی است؛ بنابراین در این شرایط، نمی‌توان انتظار لانچی قوی را از این خودروهای اسپرت محرک عقب داشت.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، هر سه خودرو به‌سختی حرکت را آغاز کردند و به همین دلیل، سه بار طول کشید تا هر سه راننده بتوانند لانچ خوبی داشته باشند. درهرحال، تعجبی ندارد که سوپرای ۳ لیتری جدید با برخورداری از بیشترین اسب بخار در زیر کاپوت خود، در درگ پیروز شود؛ اما فکر می‌کنید بین سوپرای ۲ لیتری و سوپرای نسل چهار، کدام خودرو دوم و کدام‌یک سوم می‌شود؟ پس‌ازاینکه ویدئوی زیر را تماشا کردید و پاسخ این سؤال را فهمیدید، فکر می‌کنید سوپرای چهار سیلندر هنوز شایستهٔ این نام است؟

مشخصات فنی

سوپرا ۲.۰

سوپرا ۳.۰

سوپرا MK4

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۲۵۸ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۳۹۵ کیلوگرم ۱۴۹۵ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت ۴۵,۹۹۵ پوند ۵۳,۰۳۵ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه

  1. مهدی موتور

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (931 ديدگاه)

    جلو پنجره فقط رو مخه
    مگر نه موتوری هم خیلی خوبه

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
    1. REZA

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (72 ديدگاه)

      سوپرا همه چیزش عالیه ولی ای کاش داخلش هم تویوتا بود نه بی ام و

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳
    2. 😎Ali Hossein😎

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (337 ديدگاه)

      نسل قبلش بد عملکرد نکرد

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. Hadi

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2161 ديدگاه)

        درگ خیلی نزدیکی خیلی نزدیکی بود مخصوصاً بین سوپرا ۶ سیلندر های قدیم و جدید 👌
        سوپرا قدیمی واقعاً خیلی دوست داشتنیه و اسطورس و میشه گفت خفن ترین ماشین تویوتاست 👌…
        سوپرا ۲ لیتری هم خوب ولی ۶ سلیندرش یه چیز دیگست…
        مخصوصاً قدیمیش فکر نمی‌کردم این قدر عملکردش به نسل جدید نزدیک باشه…
        واقعاً معرکست…

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
    3. فورد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (598 ديدگاه)

      ولی راننده سوپرا قدیمیه خیلی ناشی بود یه ربع داشت تکاف میزد

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
  2. R@m!n

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اگر موتور ۲JZ با تکنولوژی امروز ارتقا پیدا می کرد مطمئنا از موتور بی ام و بهتر عمل می کرد.
    این مت واتسون کم عقل و بی مزم موتور ۲۰ سال پیشو با موتور مدرن الان مقایسه می کنه هی میگه بی ام و بهتره خب معلوم بهتره. ظاهر سوپرا قدیمی به کل این دورگه نامشروع می ارزه.

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۹
    1. Alireza

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (717 ديدگاه)

      همین الانم ۲jz فوق العاده عمل کرد تو درگ گفت شتاب بهتر سوپرا جدید به دلیل گیربکسشه حساب کن ماشین سی سال پیش پا به پای نسخه جدید اومد واسه همینه که میگم نسل جدید مثه نسل قبل نیس

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. R@m!n

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        توی ۳ سال گذشته هم فروش خوبی نداشت. تو کل اروپا و آمریکا به زور ۱۲ ۱۳ هزار تا فروخته

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
    2. Mf1

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (476 ديدگاه)

      کم عقل نیست خواست ببینه تویوتا نسل قدیم با نسل قدیم چقدر اختلاف دارن حالا در هر زمینه ایی
      نشون داد تویوتا با سرعت به سوی قله های صفر در حرکته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. احمدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (412 ديدگاه)

    سوپرا بی ام و یا سوپرا تویوتا 🙂 مسئله این است!

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  4. ツSAMURAIツ

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    موتور ۲jz فابریک معنا نداره باید دو تا توربو بزرگ بندازی روش ۱۰۰۰ اسب بهت قدرت بده 😎

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳
    1. Ali

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (30 ديدگاه)

      الان که چی بشه چه اینی که گفتی این نه مقایسه حساب میشه نه معیار اگه اینجوری هم بخوای حساب کنی موتور همی وی ۸ راحت میشه ازش ۵۰۰۰ اسب قدرت گرفت ختی روزانه هم ازش استفاده کرد بدون مشکلی تازه سوپرا اصلا نمیتونه این قدرتو تولید کنه اگه هم برسونن به این حد از هم میپاشه.
      خود این سوپرای جدید از همه نظر بهتر از قدیمیه نه اینکه بخوای جدید رو با قدیم مقایسه کنی نه منظور اینه که اگه تویوتا هم میخواست خودش مدل جدید رو تولید کنه نمیتونست به خوبی سوپرای جدید باشه چون اگه بحث مقایسه باشه ب ام و از هر نظری میتونه بهتر باشه.

      موافقم ۸
      مخالفم ۳۴
      1. ツSAMURAIツ

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        الان تو از چی میسوزی مگه من چیزی رو مقایسه کردم
        تویوتا اگه خودش سوپرا رو میساخت صد برابر بهتر از اینی که هست می شد مثل GR یاریس که به انتخاب خیلی از مجله ها بهترین هاچ بک سال انتخاب شد و با سه سیلندر تو پیست از بعضی شیش سیلندر ها سریع تر بوده .

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۷
      2. حسین

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (280 ديدگاه)

        وی ۸ رو مقایسه می کنی با شیش سیلندر بعد میگی از هم میپاشه؟ والا اون چیزی که از هم میپاشید دیفرانسیل داج دیمن بود که حین لانچ دل و رودش میریخت بیرون از بس بی کیفیت بود. یا گیربکس کوروت c8 که طرف به محض تحویل گرفتن از نمایندگی با اولین لانچ گیربکسش اومد پایین. این هایی هم که گفتم مستنده.
        البته قبلا هم بهت گقته بودیم تو مشکلت جای دیگست عزیز. هر دوماه یک بار با چندتا اکانت فیک دوره میفتی توی سایت بحث راه بندازی.

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲
        1. Amir Machine

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (847 ديدگاه)

          وقتی میدونی قصد طرف از این کامنت‌ها چیه چرا جوابشو میدی؟ وقتی میای اینطوری و با این لحن جوابشو میدی خودت هم میشی یکی مثل اون
          این چیزایی که نوشتی فقط در حد یک نمونه بوده که برای هر ماشینی ممکنه پیش بیاد، اگه این مشکلات جدی بود الان این همه کوروت‌های C8 که فروخته شدن باید گیربکس عوض میکردن، یا لابد اون همه جایزه‌ای هم که C8 گرفته بدون گیربکس بوده چون تو اولین لانچ قاعدتاً باید گیربکسش میترکید!!!
          دیمن رو هم که هزاران بار همه لانچ‌هاشو دیدیم و از کیفیت قطعات فنیش خبر داریم، با این چیزا سعی نکنید به بحث‌های الکی دامن بزنید که نمونه‌هاش تو ژاپنی‌ها هم فراوانه
          جدیدترینش هم فراخوان نیسان برای نسل جدید روگ بخاطر خطر آتش‌سوزی ناشی از لوله‌های سوخت!! اونم برای ماشینی که هنوز شش ماه نیست به بازار اومده!!

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
        2. T.C.B.K

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (185 ديدگاه)

          ” وی ۸ رو مقایسه میکنی با ۶ سیلندر بعد میگی از هم میپاشه ؟ والا اون چیزی که از هم میپاشید دیفرانسیل داج دیمن بود که حین لانچ دل و رودش میریخت بیرون از پس بی کیفیت بود . یا گیربکس کوروت c8 که طرف به محث تحویل کردن از نمایندگی با اولین لانچ گیربکسش اومد پایین . این هایی که گفتم مستنده.
          البته قدیم هم گفته بودم تو مشکلت جای دیگست عزیز. هر دو ماه یک بار با چندتا اکانت فیک دوره میفتی تو سایت بحث را بندازی ”

          سخنان گوهر بار جناب حسین. 😐😐😐
          .

          یه بنده خدایی که فکر کنم اسمش رامینه از خودرو های چینی به به و چه چه میکنه. رفتم سابقه ایشون رو برسی کردم و دیدم نه واقعا حرف هایی که میزنه
          مدرک داره. اون جناب رامین که میگه ۴۴ سالش هست الکی حرف نمیزنه.
          و کلی لینک میاره تا حرفشو ثابت کنه و بگه خودرو چینی خوبن. خب بیچاره راست میگه و کلی لینک میده و تست رانندگی و…

          یا مثلا اقای المیرجا که کلی لینک میاره و بگه تسلا اینه این کارو کرده و…

          یا مثلا آقای ۲۶۴۶ که اطلاعاتشون بسیار بسیار بالا هست و حرف های درستی میزنن.

          به نظر بنده نا چیز به جای اینکه حرف الکی بزنید چنتا لینک بدید ببینم راست میگی یا نه.

          و اینکه اقای حسین اگه بحث بحث مشکل باشه. فراخوان های ژاپنی ها خیلی خیلی بالاس….

          و اگه حرف های شما درسته. لطفا لینک بدید.

          پدال کامنتمو حذف نکن… با سپاس…

          موافقم ۳
          مخالفم ۱۳
        3. mahan

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (776 ديدگاه)

          رامین جان خیلی باحالی خدا از طنز بودن کمت نکنه!
          ((ه بنده خدایی که فکر کنم اسمش رامینه از خودرو های چینی به به و چه چه میکنه. رفتم سابقه ایشون رو برسی کردم و دیدم نه واقعا حرف هایی که میزنه
          مدرک داره. اون جناب رامین که میگه ۴۴ سالش هست الکی حرف نمیزنه.
          و کلی لینک میاره تا حرفشو ثابت کنه و بگه خودرو چینی خوبن. خب بیچاره راست میگه و کلی لینک میده و تست رانندگی و ))
          عالی هستی کلی خندیدم

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۰
        4. Amir

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (216 ديدگاه)

          رامین واسم ثابت شد بچه ای
          یه بنده خدایی که فکر کنم اسمش رامینه از خودرو های چینی به به و چه چه میکنه. رفتم سابقه ایشون رو برسی کردم و دیدم نه واقعا حرف هایی که میزنه
          مدرک داره. اون جناب رامین که میگه ۴۴ سالش هست الکی حرف نمیزنه.
          و کلی لینک میاره تا حرفشو ثابت کنه و بگه خودرو چینی خوبن. خب بیچاره راست میگه و کلی لینک میده و تست رانندگی و…
          😑😑😑😑😒

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. akrh78

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (684 ديدگاه)

        ینی چی اینی که میگی
        همی موتور بالای ۱۳ لیتری هم داره (۸۱۱ معروف به الفنت) تو یه موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری از امریکا اسم ببر که در حد و اندازه ۲jz باشه
        اگه ملاکت ۵۰۰۰ اسب بخاره که از موتور ۳.۸ لیتری gtr هم ۵۰۰۰ اسب بخار گرفتن

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲
        1. Ali

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (30 ديدگاه)

          نه اشتباه میکنید اگه فرص کنیم تویوتا و ب ام و بخوان هرکدوم تمام تلاششون رو کنن که سوپرای جدید رو بسازن اون سوپرا یا ماشینی دیگه ای که ب ام و میسازه ۱۰۰۰ برابر بهتر از تویوتا میشه از هرنظر
          درمورد ۲jz هم شما دو سیلند بهش اضافه کنه بشه ۸ سیلندر بازم با موتور همی قابل مقایسه نیست.
          بحث کیفیت و فروش تو خودروهای تجاری هم اتلاف وقتی بیش نیست و یه بحث پیش و پا افتاده و معینه که به خواسته ی سازنده مربوط میشه و معیار حساب نمیشه میمونه مهندسی و تکنولوژی محصول که چون تو محصولات تجاری محدودیت های مهندسی زیادی وجود داره و معیار مهندسی یه وسیله تا حدودی تو مسابقات سطح بالا مشخص میشه میشه تا حدی مسابقات حرفه ای و سطح بالا رو معیار دونست ولی بقیه بحث ها بچه گانس مثل که دانش کمی داره و حاضر نیست از عقلش استفاده کنه چون عمق دید و تفکرش و وسعت دیدگاه وقتی کم باشه هرچی بگی آخرش توجیه اشتباه و نادرست خودشو داره.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱۳
      4. mahan

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (776 ديدگاه)

        علی جان چندتا ماشین وی هشت داشتی که درمورد وی هشت صحبت میکنی اصلا پشت یه دونه وی هشت تا حالا نشستی؟
        من با تملک سی ال اس ۶۳ و دو نسخه رنجرور رنجرور و اسپورت و جی ۵۵۰ و اس پونصد و پورشه پانامرا فور اس و تویوتا لندکروز ۵.۷ و ایکس سیکس مثل شما در مورد ۸ سیلندر صحبت نمی کنم.عادت کردیم پشت کامپیوتر بشینیم و هر چی به ذهنمون رسید بنویسیم

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۵
    2. mahan

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (776 ديدگاه)

      می خواستم بگم که خودت گفتی اصلا بعضی از ماشین ها موتور و گیربکسشون به طوریه که میشه به خدای تیونینگ تبدیل بشن.مثل سوپرا و گودزیلا!در ضمن داداش ولش کن اگه مگس دور و برت اومد بی اعتنایی کن خودش میره!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
  5. REVO

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (174 ديدگاه)

    کنده‌مون هنوز آتیش داره👌💪
    درستش اینکه اصلا بگم روشنی نسل جدید بخاطر همون کندس🇯🇵

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳
  6. ツSAMURAIツ

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    آقا شاهین توی جدول مشخصات گیربکس سوپرا mk4 رو با mk5 سه لیتری جا به جا نوشتید

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  7. T.C.B.K

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    میگن دود از کنده بلند میشه…
    خب راسته.
    سوپرا دهه ۹۰ میلادی تا ۱۰۰۰ اسب میشد تیون کردش

    اما الانی ها ….. به نظرتون سوپرا جدید میشه تیون کرد ۱۰۰۰ اسب ؟؟؟ من فکر نکنم.

    انتخاب من اینجا سوپرا قدیمی هست….

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۱
    1. Hami

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (122 ديدگاه)

      پاپاداکیس ریسینگ قدرت موتور B58 نسل جدید را به ۱۰۰۰ اسب بخار رسوند

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. Ali

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (30 ديدگاه)

        Hami علاوه بر صحبت شما همون دهه ۹۰ میلادی مکلارن شاهکاری به نام اف ۱ رو ساخت که زمان خودش سریعترین خودروی جهان بود تا همین اواخر هم قویترین موتور اتمسفریک جهان بود با موتوور s70 ب ام و جهت اطلاع تقویت قدرت گرفتن از موتور اتمسفریک کار بسیار سخت و به مهندسی بالایی نیاز داره موتور های توربو و سوپر دار هم با اینکه خود ب ام و ۳۰ سال پیش رکورد دار بود و از یه موتور ۱.۵ لیتری ۱۴۰۰ اسب قدرت گرفته ولی موتور وی ۸ همی رو بی رقیب میدونم چون بالای ۱۰۰۰۰ اسب هم میشه ازشون قدرت گرفت ولی در سطح پایین هم از موتور سوپرا بدم نمیاد.

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۰
  8. Sina10

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    سوپرای قبلی که یه اسطوره هستش ولی این حجم از اتنقادات خیلیا نسبت به نسل جدیدش اشتباهه
    به نظرم نسل جدید شاید به اندازه قبلی نباشه ولی واقعا ماشین خیلی خوبیه ، مخصوصا نسخه های بالا رده اش
    تنها عیبش کابینشه که در حد یه سدان ۲۵ هزار دلاریه
    قیافه ی جذاب
    همچیش خوبه جز کابین

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. محمد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (706 ديدگاه)

      هالا دیگه ۲۵ هزار دلاری هم ناحقه.
      داشبوردش در سطح بی ام و هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۵
  9. - A M I R -

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (649 ديدگاه)

    چقدر جذاب بود تلاش این پیرمرد واسه پیروزی تو این مسابقه، واقعا توی این سه تستی که انجام شد چیزی از فرزند خونده هاش کم نداشت.
    تازه MK4 گیربکسش اتوماتیک بود، شاید اگر امکان حضور نسخه دنده دستی فراهم میشد میتونست از خجالت نسخه ۳ لیتری MK5 هم در بیاد.
    کاش رقابت خودروساز های ژاپنی تو دهه ۹۰ تکرار بشه و هرکدوم یه اسطوره و افسانه دیگه تولید کنن که مثل این سوپرا، ۳۰ سال دیگه ام حرف واسه گفتن داشته باشن.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  10. ارش

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    با اختلاف شورای نسل قدیم چقدر خوشگل و دوست داشتنیه طراحیشن.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  11. یاس ی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (851 ديدگاه)

    از کاپوت بلند سوپرای نسل قبل خیلی خوشم میاد لعنتی انگار راننده با نوک کاپوت سه متر فاصله داره. درکل ماشین توپی بود و هست. ولی سوپرای جدید هم چیز باحالیه. من که دوستش دارم. ولی صرفا نسخه شش سیلندر. چهارش دیگه اون حس سوپرا بودن را نداره.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  12. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (706 ديدگاه)

    توی دنیای خودرو.۲بار دلم شکست.
    ۱بار وقتی تولید سوپرا متوقف شد یه بار وقتی تولید وایپر متوقف شد.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  13. پدرام

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سوپرای جدید قطعا بهتره چون انجین بی ام و داره تویوتا نمیتونست چیزی به این خوبی بسازه اگه میتونست که می ساخت

    موافقم ۵
    مخالفم ۳۸
  14. احسان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    امیدوارم اقتصاد ایران هم روزی آزاد بشه، انحصار تولید خودرو بشکنه و درآمدها بالا بره تا ماهم به جای فقط فیلم ماشین ها رو دیدن، بتونیم خودروهای روز دنیا رو بخریم.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  15. Farzad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1807 ديدگاه)

    تویوتا سوپرای افسانه ای❤ همین و بس .
    اون دوتا هم اولین BMW هایی هستن که باشون حال نمیکنم !

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
    1. mahan

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (776 ديدگاه)

      ماها اعتقاد داریم به جای فیک یا کپی یک مارک لول بالاتر اورج و اصل یک مارک لول پایینترو داشته باشیم!
      نه اینکه سوپرا فیکه هستا منظورم دورگه بودنشه!بی ام و بی ام و هست و تویوتا تویوتا!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
      1. Farzad

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1807 ديدگاه)

        درست میفرمایید
        اصلی ترین انتقاد هم که همینه
        مهم ترین عضو بدن انسان چیه ؟ قلب
        مهم ترین قسمت ماشین چیه ؟ قلب(انجین )
        وقتی یه ماشین میبینم اولین چیزی که توجهمو جلب میکنه انجینشه ، هر وقت این سوپرای جدید رو میبنم به جای اینکه یاد نسل قبلش بیفتم یاد BMW میفتم ( در اینکه BMW بهترین انجین های دنیارو میسازه شکی نیست اما بحث بحثه اصالته )
        تویوتا برای پول یه نام افسانه ای رو خراب کرد

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
        1. mahan

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (776 ديدگاه)

          بله یک اسطوره رو تبدیل به یک ماشین تجاری کرد!کاری که فکر نکنم کمتر شرکتی بکنه بنظرم اگه شرکتایی که خودتم میدونی اسم نمیبرم که باعث تنش نشه اسطوره ای مثل سوپرا داشتند هر سال براش جشن تولد میگرفتند و اتیش بازی می کردند خلاصه فن هاش اینترنت رو باهاش پر می کردند!

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
  16. زیزیگولو

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1766 ديدگاه)

    سادگی داشبوردو نبودن جزئیات شلوغ کننده تو داشبورد سوپرای جدید باعث چشم نوازیو لذت بردن راننده از اون میشه و همینطور نمای خارجی متفاوت تر با نسلای قبلی و وسوسه کننده باعث کنجکاوی در مورد این ماشین شده جوری که تویوتا سوپرای جدید به یه آرزو واسه راننده ها تبدیل شده

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  17. ShoMpeT

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    مشکل اینجاست که ۹۹ درصد طرفدار های سوپرا MK4 فکر میکنند این ماشین با ۱۰۰۰ اسب بخار از کارخونه اومده بیرون!

    نکته بعدی که اصلا بهش توجه نمیشه این هست که اگر تویوتا موتور جدید رو میساخت نمیتونست قیمت سوپرا جدید رو ۵۰-۶۰ هزار دلار بزاره! ماشین رو باید بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار براش پرداخت میکردیم! بالاخره باید هزینه توسعه موتور جدید رو در بیارن دیگه! یکی از مهمترین دلایل توقف تولید سوپرا هم عدم فروش و قیمت بالای اون بوده توی اون زمان.

    موفق باشید.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  18. سعید

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و ضمن عرض ارادت به تمام دوستداران دنیای خودرو و علی الخصوص تیونینگ ، میخواستم به نکته ای اشاره کنم که شاید کمتر بهش توجه شده باشه …
    دوستان اگر دقت بفرمایید همیشه دست های پشت پرده ای از شرکت های خودروساز اروپایی به طریقی جلوی اسطوره های ژاپنی رو گرفتند و به نوعی محبوبیت اونها رو نشونه گرفته اند
    به طور مثال چرا همین سوپرای نسل چهارم که از محبوبترین اسطوره های ژاپنی محسوب میشد باید ناگهان در اوج محبوبیت و موفقیتش از خط تولید کنار گذاشته میشد و امروز هم بازگشتش بیشتر از محبوبیتش کاسته باشه چرا چونکه یک غول اروپایی داره پشت سرش راه میاد…. یا اسطوره ی بزرگ ژاپنی دیگه یعنی میتسوبیشی اوولوشن که در اوج محبوبیت و موفقیت در سال ۲۰۱۵ از خط تولید کنار گذاشته شد و نمونه ی دیگر اسطوره ی بزرگ ژاپنی که محبوب برند HKS هم هست و چیزی نیست جز گودزیلای محبوب ، نیسان جی تی آر که امروزه میبینیم در اوج محبوبیت و موفقیت بیش از اندازه اش زمزمه های کنار گذاشته شدن از خط تولیدش به گوش میرسه
    حالا به عقیده ی شما دوستان عزیز واقعا آیا غول های خودروسازی اروپایی مافیایی عمل میکنن یا تفکر من بیش از حد رادیکاله ؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا