جنرال موتورزدوج

دوئل جی‌ام‌سی سی‌یرا و دوج رم

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت یازدهم، اولین دوئل از گروه پیکاپ‌های بزرگ

دوئل‌های گروه پیکاپ‌های بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

جی‌ام‌سی سی‌یرا

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: T1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۱۷,۹۴۳ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶۱,۲۷۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ نرم، کابین جادار، فضای بار بزرگ

نقاط منفی: کیفیت سواری پایین‌تر نسبت به دیگر رقیبان

 

دوج رم

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۰۰,۷۲۳ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۸۹,۹۹۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: سه ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری نرم، کابین پالایش‌شده، پیشرانهٔ V8 سنتی پرکشش

نقاط منفی: تریم چوبی غیرقابل‌قبول، معکوس دادن کُند

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

جی‌ام‌سی سی‌یرا

دوج رم

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۵.۷ لیتری V8
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۳۹۵ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۵۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۳ ثانیه ۶.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۰ ثانیه ۱۴.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر/ساعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۹۰ لیتر ۸۷ لیتر
طول ۵.۸۸ متر ۵.۹۱ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۷۴ متر ۳.۶۷ متر
وزن ۲۳۳۰ کیلوگرم ۲۵۱۰ کیلوگرم
ظرفیت بار ۸۰۰ کیلوگرم ۷۵۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۴۳۵۰ کیلوگرم ۴۸۸۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ یا ۶ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۱,۰۹۵ دلار ۲۹,۰۹۰ دلار
قیمت موردبررسی ۵۵,۶۹۵ دلار ۴۸,۸۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10198695]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    نمیشه جفتشو انتخاب کرد?خیلی سختههه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من به شخصه چاکر اون جا دست بزرگ و نرم و راحت و اون مانیتور و دیزاین داخلی این دو تا وانت بزرگوار هستم، و میتونم بگم اگه وانت تویی پس وانت سواری آرزومه :))

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        دقیقا به همین فکر میکردم!
        اگه از بچگی ما هم تو خیابون همش وانت پیکان و نیسان گاوی ندیده بودیم
        که هنوز هم میبینیم
        .
        و اگه امکان خرید خودروهایی رو داشتیم که:
        ۱) ظرفیت ۵ نفر کامل رو داشتن
        ۲) شتاب ۵ ثانیه ای داشتن
        ۳) قابلیت حمل بار رو در صورت لزوم داشتن
        ۴) یا حتی قابلیت بارکشی
        و استفاده از قسمت بار بصورت دلخواه
        ۵) و این ابهت رو هم داشتن
        ۶ ) اینقدربزرگ باشن که حس شاسی بلند سواری بهتون بدن
        ۷) قابلیت آفرود رو هم داشته باشن
        ۸) اما در عین حال خودروی همه کاره روزانه هم باشن

        ما هم اینقدر به این کلاس علاقه‌مند نمیشدیم؟؟؟
        .
        با توجه به اینکه از نظر قدرت و عملکرد و طراحی ما بیشتر مثل آمریکاییها هستیم تا اروپاییها
        خودروهای بزرگتر رو بیشتر مبپسندیم
        با موتور قوی تر
        و طراحیهای حجیم!!!
        .
        و اینکه توی این خودروها تنها چیزی رو که زیاد نمیپسندم، آینه های بیش از اندازه بزرگشونه
        و اینکه بین این ۲ هم من جی‌ام‌سی رو انتخاب کردم

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. Reza

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      پدال حذف نکن لطفاً
      درگ دیروز مکلارن 720 و دیمن.
      رکورد مکلارن 9.4 و 9.6 ، حالشو ببرین. ? ? ?

      https://m.youtube.com/watch?v=iqidnLNCzhw

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. Mohammad

        ۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        رضا داداش اینم لینک رکورد ۸.۸ دیمن حالشو ببر پدال جان لطفا حذف نکن جواب رو
        که دوستان زحمت میکشن زیر هر مطلبی آمریکایی این بحث رو پیش میکشن
        http://uupload.ir/view/eqe_srt_show_bpa2rjxg-mk_.mp4/

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. SAEED Z

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (481 ديدگاه)

    انقدر تو آمریکا محبوبن که حجم فروش 4 ماهه اولشون خیلی بیشتر از بقیه کلاس ها هست!!
    فروش 4 ماهه اول رم در 2018 حدودا 190 هزااار تا !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم تصویر جیمس متعلق به مدل لانگ بد هست که نمیدونم اصلا سیلورادو تو این کلاس این شکلی عرضه میشه یا نه
    جالبه نماینده های اسیا اصلا نیستن تو این مرحله
    به شخصه تراک های داج رو تو اینستا دنبال میکنم البته جیمسم همین طور
    اینجا به جیمس رای دادم چون به نظرم خیلی هیولاست قشنگ تو اتاقش میتونی شیش نفرو در کمال ارامش و راحتی جا بدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. optima

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    عشق است سیرا??
    ولی هیچی هایلوکس خودمون نمیشه!!!??
    فینال میبینمتون با F15 0?

    موافقم 0
    مخالفم 5
  5. امیر

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    رم هم فروشش بالاتره هم راحتی بیشتری داره
    ظرفیت بکسلش بیشتره اونم با حجم کمتر و قدرت کمتر ک نشون دهنده مهندسی بهتر و کشش موتور بهتر هست
    طراحی کابین رم اصلا قابل قیاس نیس با جمس
    هم کابین هم طراحی خارج رم یه لول بالاتره
    قیمتشم ارزونتره
    سلطان این کلاس اف 150هس بدون شک اما بعد اف 150بدون شک رم برتر از بقیس
    تراک سال هم ک شد!!..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. optima

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (31 ديدگاه)

      قربونت بشم ، قدرت بیشتر،حجم موتور بالاتر، ظرفیت بار بیشتر،شتاب بهتر، از همه مهم تر طراحی با وقارتر توی سیرا پیدا میشه نه دوج رم!!!
      حالا قیمتش هم بیشتر باشه طوری نیست ارزش پرداختشو داره!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        پس فروش بیشتر و انتخاب شدن به عنوان تراک سال و تو اکثر نظر سنجیا اول شدن دقیقا از کجا اب میخوره؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. Mad.z.Max

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1842 ديدگاه)

      اینکه آدم میبینه بچه ها چقد قشنگ و مؤدبانه باهم تبادل نظر میکنن خیلی لذت بخشه. واقعا کارتون درسته، بقیه یاد بگیرن..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ایمان

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3900 ديدگاه)

    ۱. فورد F_۱۵۰
    ۲. GMC سی یِرا
    ۳. دوج رَم
    ۴. شورولت سیلورادو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ahmad

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    هیچکدام

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Amir Machine

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      داداش همه فهمیدن شما از ماشین‌های آمریکایی خوشت نمیاد دیگه لازم نیست زیر هر دوئل یادآوری کنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. علی

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    جلل خالق.اینا بیشتر بدرد درگ میخورن تا بارکشی.فک کنم توربو بشن سوپر اسپرت هارو هم بزنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ضد ترامپ

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هر صبح به علت کارم سایت بلومبرگ رو دنبال میکنم و اکثر اخبارشو میخونم

    شعارهای ترامپ برای انتخابات خوبه نه بیشتر
    شاخص ۲۲۵ نیکی پنج درصد سقوط
    شانگای تقریبا یک درصد سقوط
    تل اویو تقریبا سه درصد سقوط
    بورسهای خاورمیانه اکثرا سقوط داشتن
    تو اروپا تنها شاخص دکس سقطو نداشته ولی رشدم نداشته
    بورس استرالیام رشد داشته
    الان میخوایین ین ژاپن و فرانک سوئیس و طلا بخرین.
    اگه عشقتون کشید یوان رو تو گزینه چهارم قرار بدین و یورو رو تو گزینه پنجم

    خدا لعنتت کنه ترامپ
    امروز صبح انجمن کهنه سربازهای امریکا مخالفتشونو با رویه ی ترامپ اعلام کردن. تو یوتوبم اکثر پاتریوتیست های امریکایی همه مخالف ترامپن. پاتریوتیست ها وطنپرستایی هستن که پدربزرگشون تو ارتش برا امریکا خدمت کردن پدرشون خدمت کردن خودشون خدمت کردن پسراشونم خدمت میکنن. چون امریکا سربازی اجباری نداره ولی بعضیا که احساس وطنپرستی میکنن خدمت تو ارتش رو وظیفه میدونن.
    ترامپ هرچی هست یه دشمنه برا امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ahmad

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      الان میان کلی دیسلایک برات میزنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saman

        ۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آخه یه عده آمریکا رو کلا دوست دارن حتی از مملکت خودشونم بیشتر. آخه قطب صنعت و اقتصاد و … هست دیگه . مهمم نیست که اقتصاددانای خودشون میگن اقتصاد و صنعت امریکا به فنا رفته !!! حتی مهم نیست که این که کشور با بقیه کشورا یا حتی همین کشور خودمون و مردممون چیکار کرده . مهم اینه امریکاست !!!!
        یاد اصطلاح دایه دلسوزتر از مادر افتادم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. OMID

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اینجا جا این صحبتها نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. hosein mosavi

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مرگ بر ترامپ و ترامپیسم
      بدترین دشمن امریکا تو تاریخ
      بدترین سقوط بورس امریکا هم اتفاق افتاده امروز انگار تعطیله اعلام رسمی نشده ولی فردا روز کاریه و اعلام میشه. میگن بدترین سقوط از ۱۹۳۱ بوده انگار
      تو این دنیا خیلیا هستن اروزوشون سقوط امریکاست. ولی این یه عده نمیدونن این دنیا مثل خونه ادمه. یه بزرگ میخواد این خونه که بتونه اداره کنه. به رفتار امریکا با کشورها نگاه کنین بعد به رفتار چین و روسیه با کشورا نگاه کنین.
      چین و روسیه فقط تو کشورایی طرفدار دارن اونم طرفدار بین سیاستمدارا که همشون فاسد هستن دیکتاتوری دارن تک محوری هستن.
      اما امریکا متحدش کشورایی هستن که انتخابات برگزار میکنن. دمکراتیکن. کمترین فساد رو دارن. و الی اخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ضد ترامپ

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عشق فقط جنرال موتورز تراک کمپانی
    اونم سیرا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ahmad

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    برنده این سگمنت به احتمال زیاد فورد f150 باشه .بهترین وانت دنیاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آدم دلش نمیاد بار بزنه پشت اینا، فک کن با اینا سیمان یا ماسه جا به جا کنی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Farzad

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    انتخابم جی ام سی سیرا
    از هر نظر سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا