جیپ

خط‌ونشان جیپ برای فورد برانکو با معرفی رانگلر هشت سیلندر 450 اسبی

تنها چند ساعت مانده به رونمایی رسمی نسل جدید فورد برانکو، جیپ با معرفی کانسپت رانگلر روبیکان ۳۹۲ سعی دارد توجهات را به خود جلب کند. هرچند این رانگلر هشت سیلندر فعلاً به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده اما نشان می‌دهد تیزری که چند روز پیش در صفحهٔ فیس‌بوک جیپ منتشر شد واقعی بوده و این شرکت واقعاً به فکر تجهیز رانگلر به پیشرانهٔ V8 همی است. در سینهٔ این رانگلر عملکرد بالا، موتور ۶.۴ لیتری V8 همی کرایسلر قرار گرفته و عدد ۳۹۲ در نام آن نیز حجم این موتور به اینچ مکعب را نشان می‌دهد. این پیشرانه خروجی چشمگیری برابر با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد که افزایش بسیار زیادی نسبت به موتور ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسب بخاری V6 کنونی رانگلر محسوب می‌شود.

نیروی این پیشرانهٔ قدرتمند از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارتقاءیافته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و به گفتهٔ جیپ، خودرو را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که برای یک رانگلر شتاب فوق‌العاده‌ای است؛ اما ویژگی‌های خاص این رانگلر کانسپت صرفاً در پیشرانهٔ قدرتمند و سرعت زیاد خلاصه نمی‌شود زیرا جیپ آن‌را به قطعات آفرودی هم مجهز کرده تا توانایی‌های آن در مسیرهای خشن خارج از جاده ارتقاء پیدا کند. ازجملهٔ این قطعات می‌توان به اکسل‌های Dana 44 با قفل دیفرانسیل در هردو محور اشاره کرد. علاوه بر این، ارتفاع خودرو ۵۰ میلی‌متر افزایش یافته، در سیستم تعلیق آن ارتقاءهای متعددی صورت گرفته و به رینگ‌های ۱۷ اینچی مُهره‌ای با لاستیک‌های ۳۷ اینچی آفرود مجهز شده است. اگزوز دوحالته، ریل‌های روی رکاب‌ها و سپرهای فولادی با وینچ هم از دیگر تغییرات این رانگلر V8 هستند.

به گفتهٔ جیپ، به لطف این تغییرات و ارتقاءها، رانگلر روبیکان ۳۹۲ به یک هیولای آفرود تبدیل شده که ۳۳۷ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و می‌تواند تا عمق ۸۶۴ میلی‌متری آب حرکت کند. زاویه‌های ورود، خروج و شکست این کانسپت نیز به ترتیب ۵۱.۶ درجه، ۴۰.۱ درجه و ۲۹.۵ درجه اعلام شده است. این رانگلر قدرتمند در ظاهر هم با رنگ گرانیت کریستالی با تریم برنزی، دریچهٔ بزرگ روی کاپوت، درهای سفارشی و سقف پارچه‌ای باز شوندهٔ برقی از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. غربیلک فرمان اسپرت و صندلی‌های چرمی قرمز با دوخت طلایی هم از ویژگی‌های خاص داخلی این کانسپت هستند. هرچند این رانگلر ۳۹۲ به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده اما می‌توان به تولید آن خوش‌بین بود زیرا جیپ در بیانیه‌ای گفته است:

علاقه‌مندان به جیپ در سال‌های اخیر دست به تولید رانگلر V8 زده‌اند و کانسپت روبیکان ۳۹۲ نشان می‌دهد که آن‌ها به‌زودی به آرزوی خود خواهند رسید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ادمین جان برانکو معرفی شد تو سایت فوردم هست. چقدرم جذاب شده. در عین شباهت خیلی زیاد به برانکو قدیمی و حفظ اصالت بسیار مدرن و جذابه. رقابت این دو تا ماشین دیدنیه واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      در برابر رانگلر هیچی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        حالا چرا دوبار می گی :)) ولی زود قضاوت نکن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohammad

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (421 ديدگاه)

        رقابت بین این و برانکو خیلی جذاب میشه و حتی شاید باعث اختلافاتی بین فورد و جیپ بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اتفاقاً در برابر رانگلر خیلی هم چیزه …
        رانگلر و دیفندر باید یه فکری به حال خودشون بکنند تا دیر نشده به دو دلیل :
        ۱- دیفندر به سبب قیمت بالاترش نسبت به برانکو که خرید برانکو را با قابلیت‌هایی که داره بسیار ارزنده‌تر نشان میده .

        ۲- رانگلر یه آفرودر خوش قیمته که احتمالاً هم قیمت برانکو باشه ، اما ، اما برانکو چیزی که نشان داده در تصاویری که من دیدم ، بسیار متریال باکیفیت بهتر و طراحی بهتری داره ، چرم قهوه‌ای‌ طبیعی‌یی کار کرده در روی فرمان و دنده که عاشقش میشید و قلچماق بودنش را با کیفیت عالی جنس چرم فریاد میزنه .

        فورد با قدرت وارد میدان شده و مطمئناً خیلی اتفاقات خوبی در آینده برایش اتفاق میوفته .

        برانکو با دنده دستی ۷ سرعت ارائه میشه که خودش یه دنیا حرف برای گفتن داره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Muty

          ۲۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1846 ديدگاه)

          باید روی صندلی های این برانکو بشینی تا کیفیت و قدرت آفرود را بفهمی
          یه چی تو مایه های صندلی لکسوزیی :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. دانیال_Surrey،England

          ۲۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          نوید جان دیفندر قیمت پایش 50 هزار دلاره که به نسبت تکنولوزی های بینظیر و کیفیت بالاتر و… کاملا قابل توجیه.
          در واقع شاید کم هم باشه!!!
          برانکوی جدید مدل اسپرتش که برای رانندگی روزانه و….هست قیمت پایش 28 هزارتاس،برانکوی معمولی که آفرودره خوبیه حدود 29 هزارتا.
          مجموعش میشه حدود 58 تا.
          دیفندر یه ماشین همه کارس و تمامی منتقدا و یوتیوبرا و…. حیرت کردن.
          پس دیفندر معقول تره کما اینکه به لحاظ فنی به غیر از یک یا دو مورد،حداقل روی کاغذ هیچ برتری خاصی برانکوی ((آفرود)) نسبت به دیفندر نداره.
          مدل اسپرتش هم که به هیچ وجه حتی نزدیک به دیفندر هم نیست.
          این تحلیل منه حالا در عمل چیه آینده مشخص میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          دقیقاً آقا دانیال درست میفرمایید .
          دیفندر دست برتر را در این گروه داره اما باید در نظر گرفت که قیمتش دو برابر رقباشه .

          من خودم بخوام بخرم ، برانکو میخرم و اضافه پولش هم یک سدان میخرم ‌.
          کسی که دیفندر میخره و چون ماشین تخصصی آفرودی هست ، مطمئناً پولداره و اگر دیگه خیلی پولدار باشه ، بنز G میخره .

          اما برای عموم جامعه از هر گروه و طیفی ، برانکو حرف نداره و با این مشخصات جون میده هم برای شهر و هم جاده و کوهستان .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. مطالب معرفی کامل مدل های برانکو در حال اماده سازی هست و به محض تکمیل منتشر خواهد شد.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        خیلی ممنون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ممد ژانگولر

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3541 ديدگاه)

      رانگلر یک چیز دیگست ❤️
      اصالت داره?

      میدونستین هر کی تو جیپ بشینه و کولر روشن کنه آدمه سوسولیه و محلش نمیذارن

      وقتی سوار این ماشینی باید باد تو لباست بچرخه و احساس غرور داشته باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        داداش من جیپو با لیفان X50 که مقایسه نکردم :)) داریم راجبه فورد برانکو حرف می زنیم. هر دو تا ماشین با اصالتن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ممد ژانگولر

          ۲۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3541 ديدگاه)

          رامین داداش نگفتم فورد بده
          میگم جیپ یک چیز دیگست
          اصالت داره
          همیشه خوب بوده
          طرحش انحصاریه خودشه
          مگرنه سوزوکی جیمنی ژاپن شبیهشو زده ولی عین مگس میمونه در برابر این

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ممد ژانگولر

          ۲۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3541 ديدگاه)

          اینو به احترامت گذاشتم بری ببینی حال کنی
          ببین فورد برانکو اون موقع چی ساخته ?
          https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2019/12/02/ford-bronco-store-amazon-new-apparel.html

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. datsun

          ۲۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3502 ديدگاه)

          جیمنی که کی کاره ولی اصالتش از هیوندا کره هم بیشتره حالا شما بشین هی مسخره کن جیمنی از ۱۹۷۰ تولید میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. فورد

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (856 ديدگاه)

      از عشق این رانگلر دارم مییرم یکی من و نجات بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. مهراد

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (763 ديدگاه)

      آخ جوووون برانکو ??

      برای یمدت خوراک خبریم تکمیله ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        دانیال
        دوست عزیز، برانکو اصلی و برانکو اسپرت دوتا ماشین کاملا متفاوت و مجزا هستن و بجز اسم مشترک هیچ ارتباطی باهم ندارن
        برانکو اسپرت اصلاً یه کراس‌اوور با ساختار انتقال قدرت دیفرانسیل جلوئه که رو پلت‌فرم اسکیپ و فوکوس ساخته شده و اصلاً یه افرودر واقعی و توانمند نیست
        بعد قیمت برانکو و برانکو اسپرت رو باهم جمع میکنی با دیفندر مقایسه میکنی؟!!! این چه مقایسه‌ایه؟!
        برانکو اسپرت که فقط یه کراس‌اووره با یه کم توانایی آفرود، اون هیچی
        رقیب اصلی و مستقیم دیفندر فقط برانکوی اصلی هست که با قیمت 30 هزار دلار خیلی ارزون‌تره و از لحاظ توانایی و قابلیت‌های آفرود و تجهیزات و ویژگی‌های مختلف هیچی از دیفندر کم نداره
        ضمناً نیازی نیست خریدارها، یه برانکوی اصلی برا آفرود بخرن و یه براکو اسپرت برا استفاده‌های روزانه چون همون برانکوی اصلی با تنظیمات مختلف سیستم تعلیق و کابین راحت و پیشرفته برای استفاده‌های روزانه هم کاملاً مناسبه
        برانکو اسپرت اصلاً بعنوان مکمل برانکوی اصلی ساخته نشده بلکه برای کسایی ساخته شده که یه کراس‌اوور شهری با کمی قابلیت‌های آفرود میخوان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایمان جباری

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    ببینید کِی بود بهتون گفتم ؛ آخرش خون و خون ریزی میشه
    جذاب ترین رقابت آفرودی دنیا تو راهه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farhad

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو ایران اره.
      تو غرب نه
      تو غرب میخرن عشق و حالشو میکنن
      دعوا و خون ریزیش میمونه برا خاورمیانه
      حتی تو افریقا اینطوری سر دوتا مدل ماشین اونم تو امریکا تو سر و کله هم نمیزنن.
      اپلی سامسونگی
      بنز کادیلاک
      تویوتا هیوندایی
      سفید سیاه

      خلاصه این قضه ی خاورمیانس. سر رنگ لباس میان همدیگه رو میکشن. حقیقت داره ها. تو عراق اونایی که لباس سفید داشتن رو قتل عام میکردن.
      تو ترکیه 40 سال پیش علوی ها رو تو خیابون میدیدن میکشتن. Corum massacre رو تو گوگل بزن. هیچکی جرات نداشت لباس سفید بپوشه. ۳ ماه کامل تو Corum هرکی لباس سفید داشت یا سیبیل میزاشت رو شکار میکردن. وقتی میگم شکار یعنی شکار ها. هنوز فیلماش تو یوتوب هست.
      خلاصه اینه خاورمیانه. شماهام بزنین تو کله هم دیگه اونم سر ماشینی که نه میتونین بخرین نه ثروتشو دارین بخرین.
      منی که ۳ تا مک بوک پروی۱۵ اینچ و ۱۶ اینچ ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دارم و همه چیم اپله میگم. اخه چرا اینقدر میزنین تو سر و کله همدیگه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ersdc

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خاورمیانس دیگه

        چاره خاورمیانه اینه ۱۰ تا بمب اتم بخوره تو شهراشون. نابود بشن. بعد بمب اتمی ده تا از این بمبای هسته ایی که منطقه رو تا هزاران سال الوده میکنن هم بزنن. بلکه دنیا نفس راحتی بکشه. تا هزار سال اینورا الوده باشه و کسی ادعای چیزی نکنه که بعدش بشریت رو به فاخ بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. " Swedish Arrogant Tiger"

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        بله تا حدودی درست میفرمایید ولیکن وسط دعوا
        اطلاعات غلط وارد نکنید!
        آخه کادیلاک چیه که مرسدس یا طرفداراش باهاش
        اصطکاک داشته باشن؟
        همین درمورد تویوتا و هیوندای هم صدق میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Enzo

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    کاری به برانکو ورانگلر ندارم که کدوم بهتره .یه چیزی تو این رانگلر برام سواله .موتور هشت سیلندر قاعدتاً از موتور قبلی سنگین تره .صدر صد وزن جلوی ماشین از عقبش بیشتر که رو آفرود وآنرود ماشین تأثیر می‌ذاره .این مشکلو چطوری حل کردن. تا جایی که می‌دونم وزن مخصوصا تو آفرود برای همچین ماشینی ملاکه مهمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      Enzo عزیز
      اگر اشتباه نکنم ، موتورهای برانکو ۴ و ۶ سیلندر توربوست و همین وزن و تعادلش را برتر نشون میده نسبت به رانگلر .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      فعلا که کانسپته و برای خط و نشون کشیدن معرفی شده
      تا زمان معرفی نسخه تولیدی وقت دارن برای بهینه سازی
      مثلا میتونن با افزایش طول شاسی ، کاری کنن که موتور از محور جلو فاصله بگیره و به مرکز نزدیکتر شه ، کاپوت و سپر جلو از آلیاژ سبکتری استفاده شه
      سپر عقب هم از جنس فولاد با مقطع توپر استفاده شه که میتونه به راحتی به ۵۰ کیلوگرم برسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    ولی همچنان پادشاه آفرود خودتی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Moein

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (894 ديدگاه)

    لا مصب ولی این رانگلر انگار یه چیزی داره میگه بقیه رو بی خیال منو فقط نگاه کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Solid Snake

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    جیپ داره به موتور V8 مجهز میشه
    فورد داره برانکو افسانه ای رو بر میگردونه

    شورولت هم بلیزر کراس اوور می‌سازه با ظاهری شبیه به سانتافه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Solid Snake

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یه رفیق داشتم تو همین پدال هم هست داج باز هم هست
    قبلا میگفت فورد هیوندا ساز شده

    حالا فورد برگشت دوباره به اصالت خودش
    فعلا شورولت و کلا جی ام رفته تو خط هیوندا سازی با اون سانتافه بلیزر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      یاد قبلنا بخیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Solid Snake

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (71 ديدگاه)

        سلام داداش امین آره یادش بخیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Solid Snake

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یاد اون برنامه از تخت گاز آمریکا افتادم که یکیشون فورد برانکو داشت یکیشون جیپ cj7(پدر همین رنگلر) یکیشون هم بلیزر داشت البته اون زمان بلیزر شورولت بود هیوندای نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. (Saeed(peugeot

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    برانکو نسل جدید طبق شنیده ها حرف های زیادی برای گفتن داره …… و فوق العاده هست برای آفرود ….. ولی دیفندر و رانگلر به غیر از آفرودر بودن یه چیزایی مثل استفاده روز مره و یه کم شهری و لوکس بودن تو ذاتشون هست …..دیگه زیادی آفرودی نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hadi

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    آفرودر جهنمی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. efw

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میبینم بر و بچ محل طوری کامنت میزارن انگار وقتی اومد میتونن بخرن
    بابا اینقدر پولدارین یه پرایدم واسه ما بگیرین. کسی حاظره؟ بگه ایمیل میزارم ادرس میدم پرایدو بخرین بیارین بعدم بریم سند بزنیم.
    بابا بچه پولدارای محل

    مشکل این نیستش میایین طرفداری میکنین. مشکل اینه نوع رفتارتون طوریه انگار ۱۰۰ درصد سهامدار این شرکتایین . اونم نه یکی نه دوتا. اکثرا همینن.
    بابا ریلکس. بابا بی خیال. بابا یه رقص

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا