جیلی پری فیس کانسپت، باطنی اروپایی و استایلی شرقی!

جیلی با کانسپت جدید پری فیس ما را به آینده‌ی مدنظر خود برده است.


پری فیس که با عنوان اولین سدان اسپورت و لوکس جیلی معرفی شده از زبان طراحی به‌روزی سود می‌برد که پیش‌نمایش چندین خودروی این برند در دو سال آینده می‌باشد. جیلی که از سال 2010 مالک بخش خودروهای ولوو می‌باشد چیز زیادی درباره مدل‌های تولیدی نگفته اما این خودروها باید محصولاتی لوکس و در مقیاس جهانی باشند.


پری فیس نمای جلوی شیکی دارد که یک جلوپنجره‌ی گیرا در آن خودنمایی می‌کند. این جلوپنجره پهن‌تر و با ارتفاع‌تر از هر زمان دیگری بوده و شامل میله‌های عمودی مشکی است که بر ظاهر لوگوی شناور جیلی تأکید می‌کنند.


اما در دو طرف جلوپنجره چراغ‌های نازک و ورودی‌های هوای جذابی دیده می‌شوند. این خودرو همچنین از کاپوتی عضلانی و بدنه‌ای سرراست سود می‌برد. درب‌های خودکشی پری فیس بسیار جالب‌توجه از کار درآمده‌اند زیرا شیشه‌هایی بدون فریم داشته و دستگیره‌های درب آن نیز متفاوت است.


از دیگر ویژگی‌های طراحی مهم این خودروی مفهومی می‌توان به آینه‌های جانبی آئرودینامیک، نمای عقب تقریباً عمودی و تریم متالیک ویژه اشاره کرد. جیلی پری فیس کانسپت همچنین از رینگ‌هایی برخوردار است که آئرودینامیک بوده و در پشت آن‌ها نیز کالیپرهای ترمز برنزی رنگ خودنمایی می‌کنند.


همین استایل متفاوت و سطح بالا به کابین هم راه یافته زیرا کانسپت مدنظر دارای کابینی دو رنگ با عناصر برنزی و کنسول مرکزی شناور می‌باشد. راننده پشت یک فرمان چندضلعی نشسته و پیش روی خود پشت آمپرهای دیجیتالی را مشاهده خواهد کرد. این کانسپت همچنین دارای صفحه‌نمایش پهن، سانروف پانورامیک و صندلی‌هایی ارگونومیک است.


جیلی اشاره زیادی به مشخصات فنی کانسپت پری فیس نداشته اما تأیید کرده زیرساخت آن معماری مدولار کامپکتی است که با همکاری ولوو توسعه یافته و در محصولات زیادی بکار رفته است. البته پشت آمپرها نشان می‌دهند که این خودرو قوای محرکه‌ی الکتریکی دارد زیرا در کف خودرو باتری و میزان شارژ 100 درصد را می‌توان دید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. مصطفی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هر وقت سرعت پیشرفت خودرو سازی چین رو می بینم به یاد خیانت خودروسازان وطنی میفتنم!

    پاسخ
  2. Sajjad
    سوابق: (1495 دیدگاه) ,

    دوستان هر ماشینی که خوشگله صرفا پیشرفته هم نیست
    بعضیا تا طراحی خوب میبینن یا چهارتا آپشن و چراغ توی داشبورد فکر میکنن ماشین پیشرفته است
    به اینا نمیگن پیشرفته
    پیشرفته باید از لحاظ فنی و کیفیت ساخت باشه
    خیلی از ماشین های چینی توی ایران هم ظاهر خوبی دارن ولی از نظر فنی تعطیلن

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (2498 دیدگاه) ,

      خیر سرمون بیشتر از 55 ساله داریم مونتاژ میکنیم و مثلا خودروسازی داریم. هنوز نتونستیم روی پای خودمون وایسیم. چه برسه به تولید خودرو.
      اونوقت این چینیا رو میبینی توی این مدت کم از لگن سازی به خودروسازی رسیدن شاخت در میاد.
      انصافا یه کمپانی مثل جیلی خیلی احترام داره. ولوی ورشکسته رو خرید و الان رسوند به اینجا. خودش اینجاس. لینک اند کو. لوتوس. دیگه چیکار باس بکنه.
      کاش به جا این همه یقه جر دادن برا دنیا، چارتا مدیر کار بلد میزاشتیم سرکار و آروم و بی سروصدا کارمونو میکردیم.

      پاسخ
  3. بهراد
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    ظاهر بیرونیش که خوبه ولی داشبورد رو آدم فک می کنه موکت چسبوندن یا سنگ تراورتنه . خخ شوخی

    پاسخ
  4. سهراب
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    دوستان به یاد داشته باشید این فقط یه کانسپته
    کانسپت!!!

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2216 دیدگاه) ,

    کمپانی جیلی کم کم داره خودشو در بازار چین به قطب تبدیل می کنه منابع مالیش داره زیاد میشه و تجربیات زیر مجموعه هاش دارن تو ساخت خودرو خیلی کمکش می کنن مطمئنم حالا که لوتوس رو هم در اختیار داره چنتا ماشین خوب با خصوصیات اسپرتم تولید میکنه

    پاسخ
  6. سعید
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    شبیه ولوو هست یجورایی قطعا هز تجربیاتش هم استفاده کرده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.