خودروسازان چینی در آمریکا محبوبیتی ندارند اما کمپانی خودروی گوانگژو یا همان گک موتور میخواهد این تصویر ذهنی را تغییر دهد. گک چینی یک شاسیبلند دو درب خوشچهره با نام Enverge را در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 رونمایی کرده است. شاسیبلند یاد شده بهصورت رسمی در سال 2019 به بازار آمریکا عرضه خواهد شد.
طراحی کانسپت مورد بحث آیندهنگرانه بوده و از آنجایی که دارای قوای محرکه الکتریکی است بنابراین از شاخصههای طراحی کنونی صنعت خودرو برخوردار میباشد. نمای جلوی بدون جلوپنجره به گک اجازه میدهد تا نشان بزرگ خود را بر پیشانی خودرو بچسبند و چراغهای جلو نیز حرف اول را در این بخش میزنند. از دیگر مشخصات میتوان به چراغهایی اشاره کرد که همانند LED های بکار رفته در کانسپت تویوتا FT-AC میباشند.
نمای جلو شبیه یک مار خشمگین بوده و برای یک کراس اوور الکتریکی کاملاً گیرا و با ابهت میباشد. کانسپت Enverge دارای نمای عقبی است که یادآور تویوتا پریوس بوده و طراحی چراغهای عقب نیز به گونهای صورت گرفته که این نما را تحت تأثیر خود قرار دهد. طراحی کلی این شاسیبلند مخصوصاً زمانی که با دربهای گالوینگ آن روبرو شوید برجسته از کار درآمده است.
گک ادعا میکند طراحی این خودرو برای جذب مشتریان جوان آمریکایی بوده است. اگر طراحی بدنه باعث جلب نظر خریداران نشود قطعاً کابین آن نظرشان را جلب خواهد کرد. غربیلک فرمان Enverge از مدلهای فرمول 1 الهام گرفته و دکمههای معدودی روی آن قرار دارند. بجای داشبوردی مرسوم شاهد صفحهنمایش تخت و بزرگی هستیم که اطلاعات اساسی نظیر سرعت، ناوبری و… را ارائه میکند.
درحالیکه اکثر خریداران از نشستن در صندلی راننده لذت میبرند اما سرنشینان بخش عقب این شاسیبلند شاهد تکنولوژی بالاتری خواهند بود. تکنولوژی واقعیت مجازی پانورامیک اطلاعات جالبی را به سرنشینان ارائه میکند.
اما بد نیست اشارهای هم به مشخصات فنی Enverge داشته باشیم. مجموعه باتری 71 کیلووات ساعتی خودرو باعث ایجاد محدوده حرکتی 595 کیلومتری شده که 193 کیلومتر بیشتر از شاسیبلند بایتون میباشد. گک همچنین ادعا میکند با 10 دقیقه شارژ باتریها میتوان به برد 386 کیلومتری دست یافت. یک شارژر بیسیم برای نسخه آماده تولید Enverge در نظر گرفته خواهد شد.
این شاسیبلند ادعا میکند خروجی 240 اسبی بخاری داشته و آن را به تمامی چرخها منتقل میکند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن نیز کمتر از 4.5 ثانیه اعلام شده و سقف سرعت آن نیز 160 کیلومتر در ساعت میباشد.
نسخه تولیدی کانسپت Enverge قطعاً خودرویی جالبتوجه به منظور ورود به بازار آمریکا خواهد بود.
میزان بردش جای سوال داره.
چقدر خوبه!!!
خدایا طراحی رو ببین به کجا رسیده… برای سقف تمام شیشه میزارن بعد شیشه های بقل رو حذف می کنن …
سخت نگیر برادر کانسپته دیگه
بعدشم شیشه هاش فک کنم هست ولی طوریه که تو کابین دیده نمیشه فقط از تو کابین بیرون دیده میشه
چینیا وقتی دیدن با محصولات سنتی و بنزینیشون تو بازارهای کلیدی فروشی ندارن،تصمیم خوبی گرفتن که اقدام به تولید محصولات الکتریکی کنن
چین تعداد زیادی از آلوده ترین شهر های دنیا رو دا ره و علی رغم پیشرفت خوبشون توی زمینه ماشین های درون سوز، دولت تصمیم گرفت برای کاهش آلایندگی مقداری سوبسید به سایر ماشین ها بده و این بود که توی حوزه ی الکتریکی هم وقت بیشتری گذاشتن و نتیجش رو هم میبینن.
بر عکس، اما نظر شما در مورد امریکا درسته، گروهی توی امریکا متوجه شدن که مقدار زیادی نفت شیل و گاز و زغال سنگ دارن و اگه قیمت این ها و حجم بازارشون کاهش پیدا کنه اهمیت استراتژیک این منابع زیر سوال میره و علاوه بر این همه ی این منابع دست رفقا هست و چرا بریم سراغ حوزه الکتریکی…
تعدادی از بهترین موسسه های تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا توی چین هستن و تعدادشون و کیفیت کارشون هم در حال افزایشه، و واقعا اگه ماشین های برقی هم نبودن باز هم رقابتی میشدن یکم دیرتر. امریکا برتری تکنولوژیک دستش بوده همیشه اما به خاطر منافع شرکا و برادران ممکنه همونطور که مزیت نیروی کار ارزون و منیوفکچرینگ رو از دست داد این رو هم از دست بده…
F22RAPORTER
وشاید هم در آینده رقابت سازی کنه
رپورتر؟
???
درستش رپتوره
ببخشید
اشتباه تایپی بود 🙂 🙂
عذر میخوام 🙂 🙂
خواهش???
انصافا عالیه …
به کجا چنین شتابان
مگه چند ساله اینا خودرو ساز شدن ؟ چرا نمیان تو ایران دوره ببینن ؟؟؟؟؟؟
تا خودروسازی را یاد بگیرن !!!! باید یاد بگیرن محصولات دهه هشتادی اروپا را مونتاژ کنن !!
فقط موندم اینا که دین و مصب ندارن چطوری خدا کمکشون میکنه ؟؟؟؟
خیلی جالبه ، واقعا چین سریع پیشرفت کرد واقعا محشره