جنرال موتورزخودروهای چینی

وولینگ هنگ گوانگ پلاس، مینی ون جدید جنرال موتورز برای چینی‌ها

شاید اکثر ما با نام هنگ گوانگ آشنا نباشیم اما این خودرو با فروش بیش از ۴.۵ میلیون دستگاه یکی از محبوب‌ترین‌های چینی می‌باشد.


هم‌اکنون خانواده‌ی این نام پذیرای مدل جدیدی با نام هنگ گوانگ پلاس است که یک مینی ون مخصوص بازار چین می‌باشد. این خودرو از ماه اکتبر و با قیمتی که فعلاً اعلام نشده وارد بازار خواهد شد.


خودروی موردبحث که توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ تولید می‌شود طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۷۲۲/۱۸۴۰/۱۸۱۰ میلی‌متر داشته و فاصله‌ی بین محوری آن نیز ۲۸۰۰ میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب هنگ گوانگ پلاس بزرگ‌ترین عضو این خانواده بوده و کمی کوچک‌تر از هوندا اودیسه می‌باشد.


اما از نظر ظاهری باید گفت این خودرو دارای خطوط تیزی است که از کشتی‌های تشریفاتی و سنتی چینی الهام گرفته است. در بخش جلو می‌توان جلوپنجره‌ای آشنا را تشخیص داد. سقف با استایل شناور، چراغ‌های عقب عمودی و درب پشتی ‌تر و تمیز نیز جزو ویژگی‌های ظاهری این مینی ون می‌باشند. مشتریان خواهند توانست از بین چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و نقره‌ای یکی را برای رنگ بدنه انتخاب کنند.


اما سازنده‌ی این خودرو برای طراحی کابین روش مینیمالیستی را انتخاب کرده و دکمه‌های بسیار کم و صفحه‌نمایش پهنی دیده می‌شود. پوشش چرم کابین، تریم براق و فضاهای ذخیره‌ای زیاد به همراه سیستم تهویه مطبوع، دوربین دنده‌عقب، کروز کنترل و… نیز جزو موارد برجسته‌ی کابین می‌باشند.

نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۵ نیوتون متری است که با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند.

هنگ گوانگ پلاس جنرال موتورز به زودی باید به جنگ فولکس‌واگن ویلوران برود که محصول تازه‌نفس این خودروساز آلمانی برای بازار بزرگ چین است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    یاد مینی ون ژاپنی میندازه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اسمشو ما بخوایم بگیم به رعشه میوفتیم !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    من یکیشو میخوام
    چجور سفارش بدم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مسعود

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    این مردم کشور های آسیایی جنوب شرقی چرا از ماشین های شکل مکعبی خوششون میاد ؟؟ بعد روانی و فرهنگیش چیه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جوری صحبت کردین که آدم فکر کرد یه شهروند اهل فرانکفورت آلمان در مورد ماشین حرف زد. عزیز ما تو کشوری هستیم که هنوز پراید جایگاه اوله تو خرید و فروش اونوقت شما از این ماشین به مراتب بهتر از خیلی از فرقون های ایرانی. از بدنه و مکعب انتقاد میکنی؟؟؟؟!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا