خودروهای چینی

کایچنگ F70، پیکاپ مشترک چانگان و پژو-سیتروئن

چانگان پیکاپ جدید خود که کایچنگ F70 نام دارد را برای اولین بار در نمایشگاه چونگ‌کینگ ۲۰۱۹ رونمایی کرد و حالا آن‌را رسماً به بازار چین عرضه کرده است. این پیکاپ جدید به‌طور مشترک توسط چانگان و پژو-سیتروئن توسعه یافته و در کارخانهٔ دینگژو تولید می‌شود. برجسته‌ترین ویژگی ظاهری این خودرو در قسمت جلویی آن دیده می‌شود یعنی جلوپنجرهٔ چندضلعی مشکی بزرگ که بخش بزرگی از دماغهٔ خودرو را اشغال کرده است. در داخل این جلوپنجره هم نوشتهٔ KAICENE و دو خط کرومی کار شده است.

چراغ‌های جلو به این جلوپنجره متصل شده‌اند و زیر آن‌ها هم مه شکن‌های دایره‌ای درون یک شکل هندسی نامنظم جای گرفته‌اند. روکش مشکی و نقره‌ای زیرین سپر نیز شخصیت آفرود F70 را برجسته کرده است. این پیکاپ چینی در دو اندازهٔ مختلف با قسمت بار استاندارد و کشیده عرضه می‌شود که اولی ۵,۳۳۰ میلی‌متر و دومی ۵,۵۸۰ میلی‌متر طول دارد. فاصلهٔ محوری نسخهٔ استاندارد هم ۳,۱۸۰ میلی‌متر است که از فاصلهٔ محوری ۳,۳۴۰ میلی‌متر نسخهٔ کشیده کمتر است اما عرض و ارتفاع هردو نسخهٔ یکسان بوده و به ترتیب برابر با ۱,۹۳۰ میلی‌متر و ۱,۸۳۵ میلی‌متر است.

F70 بسته به نوع ترکیب، به رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی مجهز خواهد بود که هردو با لاستیک‌های ۲۶۵ پوشیده می‌شوند. زاویهٔ ورود و خروج این پیکاپ به ترتیب برابر با ۲۹ درجه و ۲۷ درجه بوده و حداقل فاصلهٔ آن از سطح زمین هم ۲۳۰ میلی‌متر است.

با توجه به اینکه F70 به‌طور مشترک توسط چانگان و پژو-سیتروئن ساخته شده است، در داخل آن جزئیات بیشتری از محصولات پژو مثل کنسول مرکزی سه‌بعدی، دکمه‌های مرکزی پژو مانند، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، دریچه‌های تهویهٔ مستطیلی و غربیلک فرمان دو پرهٔ چندمنظوره به چشم می‌خورد. در بخش تجهیزات هم تیپ‌های بالایی F70 به هشدار برخورد جلو، سیستم ترمز فعال، هشدار خروج از خط، سیستم کنترل پایداری بدنه، استارت دکمه‌ای، پایش باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های عقب LED و… مجهز هستند.

برای کایچنگ F70 سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۱.۹ لیتری توربودیزل ساخت Yunnei Power، یک واحد ۲.۵ لیتری توربودیزل ساخت ایسوزو و یک نمونهٔ بنزینی ساخت میتسوبیشی در نظر گرفته شده است. پیشرانهٔ دیزلی اول ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که هرچند قدرت موتور دیزلی دوم هم ۱۵۰ اسب بخار است اما گشتاور بیشتری معادل ۳۶۰ نیوتن متر دارد. نیروی این موتورها هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند و در هردو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل قابل سفارش است. چانگان کایچنگ F70 در بازار چین با قیمتی از ۹۲,۸۰۰ یوآن (۱۳,۱۸۰ دلار) تا ۱۳۹,۸۰۰ یوآن (۱۹,۸۶۰ دلار) عرضه می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه

  1. هادی نجفی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    با این قیمت خدایی چه امکاناتی داره…
    ولی این اسم چیه بزرگ نوشتن جلوی ماشین،خیلی وقته لوگو اختراع شده😞

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. مرتضي ١١

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سیزده هزار دلار تو ایران ٢٠٧ اتوماتیکم نمیشه خرید خدا دیگه خیییییلی ظلمه!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مهدی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    نکته جالب موتورش که طبق معمول از محصولات میتسو شعبه چین با تکنولوژی قدیم ژاپن استفاده شده و‌ظاهراپژو سیتروین بیشتر سرمایه گذار بوده و شرکت چینی هم فقط اسم پژو برای تبلیغات کنار نام خودش اورده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. آران

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (82 ديدگاه)

    مثل اسباب بازی میمونه انگار بچه مدرسه ای ها طراحیش کردن هیچی به هیچی نمی خوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. amir

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    “….دکمه‌های مرکزی پژو مانند….”
    اصطلاح جالبی بود!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا