داج

رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۱، ایمن‌ترین پیکاپ آمریکا

علیرغم اینکه پیکاپ های فول سایز محبوب‌ترین کلاس خودرویی آمریکا هستند اما از نظر ایمنی شهرت خوبی ندارند. در واقع IIHS دستور سختگیرانه تری را در نظر گرفته که باعث می‌شود پیکاپ ها در دست‌یابی به امتیازهای خوب تصادف نیز به تقلا بیفتند. این موسسه با انتشار بیانیه‌ای گفته که تنها یک پیکاپ فول سایز توانسته امتیاز ایمنی Top Safety Pick را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد.

این خودرو رم ۱۵۰۰ کرو کب ۲۰۲۱ است که در زمان تجهیز به چراغ‌های جلوی سفارشی و سیستم پیشگیری از برخورد جلو موفق به دریافت چنین رتبه ایمنی‌ای می‌شود. رم ۲۰۲۱ به خاطر اینکه در زمینه چراغ‌های جلوی تمام تریم ها نتوانسته‌اند امتیاز خوب یا قابل‌قبول را کسب کنند از دستیابی به بالاترین امتیاز ایمنی یعنی Top Safety Pick + باز مانده است. سه تریم از چهار تریم این خودرو امتیاز مرزی را در این زمینه به دست آورده‌اند.

چراغ‌های جلوی LED تطبیقی رم که در تریم های لانگ هورن، لیمیتد و TRX قابل‌دستیابی است امتیاز خوب را به دست آورده‌اند. به عنوان یادآوری باید گفت این تریم ها کاملاً گران‌قیمت هستند و بهای آن‌ها به ترتیب از ۴۵۶۲۴، ۴۹۰۵۹ و ۷۰۰۹۵ دلار شروع می‌شود. برای آنکه این سه تریم حداکثر امتیاز ایمنی ممکن را کسب کنند باید سیستم پیشگیری از برخورد جلوی سفارشی نیز وجود داشته باشد.

در رتبه‌بندی IIHS، رم ۱۵۰۰ توانسته از برخورد با هر دو سرعت ۱۹ و ۴۰ کیلومتر در ساعت جلوگیری نماید. این پیکاپ همچنین از برخورد با آدمک در اکثر تست‌های برخورد خودرو به عابران جلوگیری کرده و اگر هم برخوردی بوده به‌طور قابل‌توجهی شدت ضربه گرفته شده است. این خودرو فقط در تست کاهش سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت ناموفق بوده است.

خودروی موردبحث در ۶ تست تصادف موردبحث شامل اورلپ کوچک سمت راننده، اورلپ کوچک سمت سرنشین، اورلپ متوسط جلو، تصادف از کناره، استحکام سقف و حفاظت از سر امتیاز خوب را به دست آورده است. به نظر نمی‌رسد که IIHS فعلاً فورد F-150 2021 را تست کرده است. این پیکاپ کاملاً جدید از برخی ویژگی‌های ایمنی احساس‌برانگیزی سود می‌برد و می‌تواند با رم برابری کند؛ اما تا زمان تست F-150 این رم ۱۵۰۰ است که پادشاه ایمنی در کلاس خود محسوب می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. امیر

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2619 ديدگاه)

    روزبه روز به درخشش برند رم اضافه میشه و متاسفانه به همون نسبت از محبوبیت سیلورادو کاسته میشه!!!
    شوی باید یه تکونی به خودش بده
    بنظرم در حال حاظر بهترین پیکاپ امریکایی رمه از همه نظر

    موافقم ۵۶
    مخالفم ۳
  2. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    ایمن ترین ؟؟؟؟؟؟؟
    عکس آخری سمت چپ که کلا جلو ماشین به فنا رفت.

    ولی سابرتراک تو بحث ایمنی رقیب نداره. البته به شرطی که تولید شه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۹۷
    1. کیان

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (566 ديدگاه)

      شما یه نگاه به ادمک مدل بنداز ک کوچکترین چیزی متوجه هیچ یک از اعضای بدن ادمک نشده، حتی ضربه باعث نشده ک پای ادمک یا … جابجایی پیدا کنه

      ایمنی ماشین برای ادم هست نه اینکه ماشین خراب نشه و …

      موافقم ۶۰
      مخالفم ۰
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        خوبی اقای کیان ؟؟؟

        ماشین اگه آسیب ببینه نیروی پسا رانشی بدنه وارد کابین میشه.
        زمانی که با این سرعت که ماشین جلوش متالشی شد یعنی اگه سرعتش ۱۵ کیلومتر بود ماشین نابود میشد

        شما نیروی برگشتی رو سال نهم خوندی ؟؟ فکر کنم هنوز نرسیدی وقتی به جسمی نیرو وارد میکنی همونو بهت بر میگردونه. زمانی که ماشین با سرعت ۵۰ تا میخوره دیوار دیوار همونو بهش بر میگردونه بعدش ماشین مچاله میشه. هر چی مقاوم تر باشه کمتر آسیب میبینه

        من اینو ۳۰ سال پیش خوندم. اینو بلدم. شما بلد نیستی.
        واقعا شرم اوره. 😓😓

        موافقم ۲
        مخالفم ۴۲
        1. mohammad

          ۲۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (11 ديدگاه)

          شما نیروی برگشتی رو سال نهم خوندی ؟؟
          پدال را مهد کودک نکنیم.

          موافقم ۳۲
          مخالفم ۱
        2. حسین دهمرد

          ۲۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          رامین عزیز زدی کل یورو انکپ رو زیر سوال بردی. اگه جلو ماشین مچاله نشه پس انرژی تصادف پس کجا تخلیه بشه؟ . مثه فیوز که جنس ظریفتری داره تا زودتر از بقیه ی مدار بسوزه و بقه ی مدار سالم بمونن جلوی ماشین هم خودش رو فدای بقیه ی قسمتها میکنه. مثال خوبی نزدم ولی فلسفه ش همینه.جزو قوانین ایمنیه وگرنه جلوشم مثه شوی های پنجاه سال پیش که تو ایران هست از فولاد ضخیم میساختن. ولی اونوقت انرژی برخورد به سرنشین منتقل میشه و حالا بعد از برخورد یه ماشین سالم داری که صاحبش خونریزی داخلی کرده و مرده.
          من نمیدونم سال نهم مال راهنماییه یا دبیرستان ولی هفت سال بعلاوه ی نه سال بعلاوه ی سی سال میکنه بعبارتی ۴۶ سال سن شماست.تبریک میگم خیلی خوبه که با این سن انقدر به ماشین علاقه داری

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۱
        3. کیان

          ۲۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (566 ديدگاه)

          دوست عزیز چرا دوست داری …، رانش با نیرو کلا فرق داره، پس رانش برای این شرایط کاملا اصطلاح غلطی هست، شما باید بگی عمل و عکس العمل.
          بله طبق قانون نیوتون هر عملی، عکس العملی دارد هم اندازه و در خلاف جهت.
          ماشین هر نیرویی به هر جایی وارد کنه همونقدر بهش برمی‌گرده، ولی یه امای بزرگ داره عزیز جان.
          طبق قانون تکانه نیرو و زمان اثر ضربه، هرچقدر زمان اثر نیرو بیشتر بشه تکانه وارده کمتر هست. واسه همین هرچقدر ماشین محکمتر باشه زمان تاثیر نیرو بیشتر میشه و نیروی عکس العمل بدون اینکه جذب بشه تمام و کمال به همه خودرو و بدن شما وارد میشه، ولی اگر ماشین جلوش محکم نباشه، اینطوری پودر بشه، نرم باشه، مدت زمان تاثیر نیرو زیاد میشه و عکس العمل حذب میشه و کسری از نیرو به بدن شما وارد میشه. شما صحبت من و برای اینکه بهتر درک کنی به این فکر کن چرا اگر روی زمین شیرجه بزنی دست و پات میشکنه و اگر روی یه تشک ابری شیرجه بزنی چیزی نمیشه !!!
          امیدوارم برات جاافتاده باشه

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
        4. جناب ایکس

          ۲۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (631 ديدگاه)

          این ربطی به نیروی برگشتی نداره اگه فیزیک مکانیک هم خونده باشی یا حتی دروس دوازدهم. معلومه هنوز زیر ۱۸ سالی. بازم میگم ربطی نداره. اگه نیرو هم وارد شده بود باید آدمک آسیب میدید.

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
    2. جناب ایکس

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (631 ديدگاه)

      باز هم نظرات گوهر بار جنابتان ما را بی نصیب نگذاشت

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۰
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        اقای کیان و حسن دهمرد من خلاصه گفتم

        نکته بعد اگه بجای ۵۰ کیلومتر با ۶۰ کیلومتر تصادف میکرد اون موقع انرژی برگشتی به سرنشین ها وارد میشد و تمام.

        نکته بعد. ۴۶ سال مشکلیه ؟؟؟؟؟؟
        انگار ماشین فقط واسه افراد ۲۰ سالس

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۵
      2. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        اقای مستر ایکس.

        شما خوبید. دیپلم ۲۸ سال پیش اندازه لیسانس الان ارزش داره.

        یعنی اینم نمیدونی وقتی به جسمی نیرو وارد میکنیم اون جسم همون نیرو رو برمیگردونه. واقعا براتون متاسفم. اگر ماشین برای نیرو برگشتی کم آسیب ببینه یعنی مقاومت بالایی داره و به اصطلاح نیرو رو جذب میکنه و اونو میده به زمین.

        ولی وقتی مثلا پراید تصادف میکنه کلا ماشین له میشه.

        اگه باور نمیکنی بگو برات اینجا محاسبه کنم. البته رشتم برقه ولی بلدم چند تا چیز.

        باور نمیکنی اصلا بزن گوگل.

        من که دروغ ندارم بگم.

        موافقم ۲
        مخالفم ۷
        1. Ãbţìň

          ۲۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (119 ديدگاه)

          آقا رامین الان فهمیدم چرا هی اصرار به خوبیه چانگان داری،چون میانسالی و دیگه این (بقول خودت آت و آشغالای بچه‌ها (بوگاتی یا ….) ماشینا رو نمیپسندی،چرا زودتر نگفتی تا دیگه بفهمیم مشکل از کجاست،اگه بابت کامنتای من یه وقت ناراحتی به بزرگی خودت منو ببخش چون فکر کردم هم سنیم،معمولا میانسال ها تا کهنسال دیگه علاقه ای به سرعت ندارن و بیشتر ترجیح میدن که راحت و آسوده توی ماشین بخوابن!

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
    3. Hadi

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2081 ديدگاه)

      رم بهترین پیکاپ درون سوزه که تا حالا ساخته شده ولی محبوبترین نه اون F-150 هستش…
      رم:لایک
      F-150: دیسلایک

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۶
    4. [AMIN_TROFEO]

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      خودت میگ به شرطی که تولید بشه😂😂
      همین جمله کافی بود

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
    5. nikzad

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (277 ديدگاه)

      اگر کاپوت هم به همان نسبت کابین محکم باشد نیرویی که وارد میشود به بدنه اعضای بدن رو از درون له میکنه. شما برو تست تصادف های خودرو های پنج ستاره رو ببین بعد بیا بگو. کاپوت خودرو مانند بالش هستش یعنی بخش اعظمی از نیرو رو دفع میکنه پس نباید معیار رو کاپوت و موتور قرار بدی همونطور که گفتم کاپوت خودرو و موتورش حکم بالش رو دارن و وظیفشون دفع نیرو هستش.

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  3. Aran Milan

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (139 ديدگاه)

    محصولات دوج واقعا یه دنیای دیگه رو به تصویر میکشن اصلا این برند ماشین معمولی نداره

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
  4. R@m!n

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    داج داره چیکار می کنه ایولا

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱
    1. جناب ایکس

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (631 ديدگاه)

      چند تا رامین داریم؟ ۳ تا؟ ۴ تا؟

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. R@m!n

        ۲۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        دو تا دیگه یکی که منم یکی دیگم عشقه چانگانه

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۰
  5. حسن

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    اهن پاره های امریکایی

    موافقم ۶
    مخالفم ۴۵
    1. جناب ایکس

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (631 ديدگاه)

      اگه اینا آهن پاره ان پس پراید و سمند ۴۰۵ چی هستن؟ لابد گاری ان دیگه.

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
    2. Ãbţìň

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (119 ديدگاه)

      کدوم مقام دولتی بهت پول میده؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  6. یاس ی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (845 ديدگاه)

    رامین جان چرا مقاومت میکنی برادر من ؟؟؟؟؟ خودرو با تغییر شکل دادن یا به قول ما له شدن ضربه را جذب میکنه تا سرنشین سالم بمونه. بدنه محکم که له نشه کل ضربه را به سرنشین وارد میکنه. چنانچه دوست دارید مطمئن بشید پیشنهاد میکنم تست تصادف خودروهای شورولت و مرسدس مدلهای دهه ۶۰ با مدلهای امروزی که در پدال هم مقاله شده بود را ببینید تا متوجه بشید که کدوم یکی برای ایمنی سرنشین بهتر هستند. نظریه شما برعکسه. با کمال احترام خدمت جنابعالی.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا