رنو

پشت فرمان رنو مگان 2021 جدید

این هاچبک دوست‌داشتنی...

چهارمین نسل رنو مگان در سال ۲۰۱۵ معرفی و از نظر ارزش کلی و کیفیت به یکی از برترین خودروهای کلاس خود بدل شد. از آن زمان تاکنون رقبا با فیس لیفت ها و نسل‌های جدید خود وارد میدان شده‌اند و بنابراین علیرغم به‌روزرسانی مگان در چند سال گذشته، فرانسوی‌ها ارتقای جدی این هاچبک را در دستور کار خود قرار دارند.

البته این بار شاهد فیس لیفتی گسترده‌تر هستیم. مگان ۲۰۲۱ هم‌اکنون تکنولوژی بیشتری داشته و قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدیدی را نیز ارائه می‌کند. سیستم‌های کمک‌راننده بیشتر، حس لوکس‌تر و طراحی بدنه به‌روزتر جزو دیگر تغییرات این خودرو هستند. مگان هم‌اکنون دارای چراغ‌های جلو و عقب به‌روزتر و کابین بهتر می‌باشد.

مگان از نظر زیبایی هرگز مشکلی نداشته اما به لطف تغییرات جدید تیزتر از همیشه به چشم می‌آید. فیس لیفت رنو باعث شده این خودرو دارای چراغ‌های جلوی تمام LED، سپر بازنگری شده، نشانگرهای دینامیک در عقب و سپر متمایز باشد. خریداران همچنین می‌توانند مگان را با رنگ‌ها و رینگ‌های جدیدی سفارش دهند.

مدل R.S. Line تست شده به تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، کیت بدنه اسپورت و… مجهز بوده است. البته این خودرو از نظر پرفورمنس خیلی برجسته ظاهر نشده و پیشرانه ۱.۳ لیتری آن قدرت ۱۳۸ اسب بخاری و مصرف سوخت ادعایی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای می‌گذارد که البته قابل‌احترام است.

این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۴ ثانیه‌ای دارد اما برای کسب حداکثر شتاب و سرعت باید پیشرانه را تحت‌فشار قرار دهید. همچنین این پیشرانه نرم‌ترین و کم صداترین پیشرانه مگان نبوده و به‌طور مثال پیشرانه ۱.۵ لیتری گروه فولکس‌واگن عملکرد نرم‌تر و بهتری دارد.

البته پرفورمنس پیشرانه پاسخگوی نیازهای مشتریان خواهد بود. گیربکس ۶ سرعته دستی تعویض‌های نسبتاً سفتی داشته اما بهتر از قبل بوده و فرمان نیز به حد کافی سریع است و سرعت و دقت خوبی دارد. اگرچه این نسخه از مگان جزو مدل‌های پرفورمنس رنو اسپورت نبوده اما چابکی و توانایی کافی برای جلب نظر رانندگان مشتاق را دارا می‌باشد.

رینگ‌های بزرگ یاد شده کمی روی کیفیت سواری خودرو در دست‌اندازهای بزرگ تأثیر منفی می‌گذارند اما مگان در اکثر موارد سواری نرم و راحتی دارد.

به‌روزرسانی تکنولوژی‌های مگان در کابین نیز باعث شده‌اند حس لوکس‌تری وجود داشته باشد. تریم R.S. Line مگان دارای داشبورد دیجیتال ۱۰ اینچی، نمایشگر مرکزی ۹.۳ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو همچنین از به‌روزرسانی از راه دور سود می‌برد.

یکی از نقاط مثبت این خودرو بازگشت دوباره اهرم‌های تنظیم دما می‌باشد که قبلاً به‌صورت یکپارچه در نمایشگر لمسی قرار داشتند. این موضوع کاملاً خوشایند ماست و بنابراین تنظیم دمای کابین بسیار راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

صندلی‌های مگان نیز خوب بوده و کمی حس اسپورت بودن را القا می‌کنند. این مورد به همراه پلاستیک‌های باکیفیت بکار رفته در داشبورد و فرمان اسپورت و چرمی باعث می‌شوند کابین حال و هوای خاصی داشته باشد. به این موارد باید سه حالت رانندگی مختلف را نیز اضافه کرد که باعث تغییر نورپردازی می‌شوند.

تنها تریم دیگر در خانواده مگان ۲۰۲۱ با نام آیکنیک شناخته می‌شود. این مدل ۲ هزار پوند ارزان‌تر بوده و به رینگ‌های ۱۶ اینچی مجهز است. همچنین این مدل از نمایشگر کوچک‌تر استفاده می‌کند.

نسخه بنزینی مگان محفظه بار ۴۷۳ لیتری داشته که نسبت به ابعاد بدنه خوب بوده و بهتر از رقبایی همچون فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس می‌باشد. مگان همچنین توانسته ۵ ستاره ایمنی را از یورو انکاپ دریافت کند. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر، تشخیص علائم ترافیکی و نوربالای خودکار اشاره کرد.

البته اگر خواهان پکیج ایمنی شامل کروز کنترل تطبیقی و حفظ خودرو بین خطوط باشید باید ۷۰۰ پوند پرداخت کنید. پکیج موتور وِی نیز شامل کروز نیمه خودران و پارک هندزفری بوده و ۱۰۰۰ پوند قیمت دارد.

رنو مگان فیس لیفت به ویژه در تریم R.S. Line از نظر طراحی هیچ کمبودی ندارد. ساده‌سازی تریم ها به این معنی است که اکنون فقط دو نسخه از مگان در دسترس بوده و اگرچه مگان فیس لیفت تجهیزات بیشتری دارد اما این فیس لیفت در واقع برای حفظ موقعیت رقابتی آن در مقابل رقبا انجام شده است. در کل باید گفت مگان خودرویی خوب است اما عالی و بی‌نقص نیست.

مشخصات رنو مگان TCe 140 R.S. Line

  • قیمت: ۲۳۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۸ اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. شهرام

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    رنو هم یک طراحی پیدا کرده داره رو همه ماشین هاش بدون تغییر استفاده میکنه
    این دیگه مگان نیست
    تالیسمان هاچبکه

    موافقم 21
    مخالفم 6
    1. رهگذر

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (21 ديدگاه)

      با این قیمت فقط سامورایی ها . ماشین های فرانسوی اسباب بازین .

      موافقم 8
      مخالفم 16
  2. MOHAMMAD

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    طراحیش خوبه ولی تکراری شده
    بله آقای شهرام رنو تکراری داره تولید میکنه
    سرعت و شتاب خوب هم نداره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  3. محمد رستمی نژاد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    رنو این حس رو به آدم میده که شما یک ماشین میخوای
    میتونی هاچپکِش رو انتخاب کنی
    میتونی سدانِش رو انتخاب کنی
    میتونی کراس اوورِش رو انتخاب کنی

    موافقم 9
    مخالفم 2
  4. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بازم فرانسوی چرت….
    این چی شد دیگه همش شد اسکی از رو تلیسمان!

    موافقم 6
    مخالفم 21
  5. مهیار احمدنیا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خواستم اینو یه لحظه با یاریس مقایسه کنم شتاب حدود 3 ثانیه حدود 10 ثانیه?

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خب دیگه….
    نه خبری از ماشین های آمریکایی هست….
    نه خبر خاصی از بنزینی….
    جنرال‌موتورز که ?زد به همه چیزش….
    تک تک شرکت ها روز به روز برقی میشن….
    هرکسی با ۱۰دلار میاد یه هایپرکار میسازه….
    دیگه هیچ نوآوری خاصی جز اضافه شدن لپ تاپ به داخل ماشین ها وجود نداره….
    خبری از پونتیاک و اون ماشینای بی نظیرش نیست….
    خبری از شول و نوا و کاپریس نیست….
    وایپر رو الکی جوونمرگ کردن،بخاطر هیچ…..
    استلانتیس هم داره نقشه کشی برای قتل دوج،رم،جیپ،موپار و کرایسلر می‌کنه….
    دیگه خبری از نش موتورز،هادسون،آمریکن موتورز،کورد،دوسنبرگ،پکارد،مرکوری و….نیست…..
    بجای فایربرد رنو پی کی دوباره حق زندگی داره….
    هرچی????توی خودرو و صنعت خودروسازی….
    خبرا که همه داغونن هیچ،کامنتا هم مزخرف….
    فعلا من مرخص شم….

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. S

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      به هرحال جریان زندگیه
      اگر اون زمانی که ماشینا اومدن خیلیا موافق اسب و مخالف ماشین میبودن همچین ماشینای درون سوز دوست داشتنی ساخته نمیشد ولی گذر زمان نظر اون افراد رو تونست عوض کرد
      بذار بگذره اگر دوست نداشتن الکتریکی ها نظر همه مردم باشه خب الکتریکی ها جمع میشن

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. مهرداد كمال

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1825 ديدگاه)

      متاسفانه دیگه بایست کنار اومد

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. $ÃЪŦÏЛ$

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقایون s و مهردادکمال عزیز…
      درسته باید کنار اومد و گذاشت بگذره اما واسه عشق درون سوزی مثل من و خیلیای دیگه عذابه،دارم دیوونه میشم خودم….
      از هر۱۰,۱۲خبری که پدال روزانه منتشر می‌کنه نصفش برقیه،تقصیر پدالم نیست کلا میگم، زومیت،خودروبانک و خیلیای دیگه هم اینطوری شدن،سعی میکنم که دیگه سر نزنم اما بازم پشیمون میشم،ماشین چیزی نیست که راحت بشه گذاشتش کنار،از اینکه داره اینطوری میشه خیلی اذیتم،ای کاش حداقل جنرال‌موتورزی که از بچگی عاشقش بودم نمیشد برقی….
      به قدری به جنرال‌موتورز وفادار بودم که ترجیح میدادم چشممو روی پیشرفت هرکسی و چیزی ببندم و فقط شکوه این شرکت رو تماشا کنم…
      اما اون لگو خیلی آزاردهنده بود،اون خبر برقی شدن هم که دیگه تیری بر روی قلبم💘💔😭
      این موضوع خیلی رو اعصابمه….
      بابت همدردیتون هم ممنون،لطف دارید….
      فقط دعا میکنم زودتر اوضاع درست شه…

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (335 ديدگاه)

        آره…
        .
        .
        .
        انگار وقتی اون شرکتایی که دوستشون داریم برقی می شن،به ما هم یک شوک الکتریکی بزرگ وارد می شه…
        .
        .
        .
        انگار هم یه شوکر می زنن به کارخونه های اون شرکت و بعد اون یه شوکر هم می زنن به ما،شوکر با ولتاژ غم!!!!!
        .
        .
        .
        به قول AMG/// : هعی عجب رسمییییه رسم زمونه…….ماستنگ ها میرن تسلا میمونه……
        .
        .
        .
        خدا به ما بنزینی دوست ها رحم کنه!!!!???????
        .
        .
        .
        پدال لطفا بذار کامنتم منتشر بشه و حذفش نکن…ممنون…????

        موافقم 0
        مخالفم 1
  7. HamiD

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    سلام خدمت عزیزان پدالی …
    راستش یه چند وقتی هست کامنت های بی محتوا خیلی تو سایت زیاد شده … شده عین اینستاگرام … آدم اصلا همت نمی کنه کامنت ها رو بخونه … کل کل هم وجود نداره … فقط تمسخر یا اوووف اوووف کردن … اکانت های فیک هم واقعا واقعا زیاد شده … لطفا اگه امکانش هست کامنت های اینطور افراد رو منتشر نکنید . با تشکر از همه اعضا و تیم خوب پدال.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (335 ديدگاه)

      پدال لطفا کامنتم رو حذف نکن می خوام دو کلام حرف حق بزنم!
      لطفا و خواهشا اینقدر به کامنت های دیگران گیر ندید!!!
      آقا یکی مثل من جوگیره(به قول Mr.X) و زیاد ایموجی و علامت تعجب داره اینقدر گیر ندین…
      آقا یکی کامنت بلند می نویسه اینقدر گیر ندید…
      آقا یکی کامنت غیر تخصصی و نوبانه(تازه کار=نوب) میذاره اینقدر گیر ندین…
      کسایی که داره کامنت های سایت رو پوچ می کنه شما ها هستین نه کسایی مثل من جوگیر…
      عشقش می کشیده اینطوری کامنت بذاره…
      امروز با دوستم علی حسین درباره ی اینکه کاربر های پدال چقدر مودبن حرف میزدیم…
      لطفا به همون اندازه ای که گفتیم یا حتی بیشتر مودب باشین…
      میدونم شاید خیلیاتون به کامنت من دیسلایک بدین…
      ولی اشکال نداره…
      من دارم حرف حق می زنم…
      پدال لطفا بذار کامنتم منتشر بشه…
      لطفاااااااا حذفش نکن!!!

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. Hamdreza

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        من اسمی از شخصی نبردم …

        موافقم 8
        مخالفم 0
      2. ehsan fa

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1896 ديدگاه)

        از هر 3 کامنت من یکیش حذف میشه نه توهینی میکنم نه اسپم فقط نظر میدم. فکر کنم مدیرای پدال تو چین و کره شمالی آموزش دیدن

        موافقم 7
        مخالفم 0
      3. ?Ali Hossein?

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (494 ديدگاه)

        بابا دمت گرم !!!!!!!
        حرف دلمو زدی!!!!!!!!!

        موافقم 1
        مخالفم 1
  8. زیزیگولو

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    انصافاً رنو مگان جدید ماشینی با ظاهر زیبا و پر از چابکی با قابلیتای بهره وری بالا و با طراحی الهام گرفته از ذات ماشینای اسپرت هستش

    موافقم 5
    مخالفم 0
  9. زیزیگولو

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    پدال واسه چی مشکل کامنتای من هنوز حل نشده؟؟ حس خوبی نسبت به این موضوع ندرام، انگار یه دستی تو کار هستش که دوست داره کامنتای من با تاخیر زیاد تاید بشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ehsan fa

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1896 ديدگاه)

      باز ماله تو تایید میشه ماله من کن فیکون میشه :-))))

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. اشکان

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (188 ديدگاه)

    مردم ایران دیگه مگان هم نمیتونن بخرن ! لااقل قبل از دور دوم تحریم ها با پنجاه الی شصت میلیون تومان مردم میتونستن مگان صفر کیلومتر بخرن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. ?Ali Hossein?

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    4 سیلندر 1.3 لیتر …
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    به کجا چنین شتابان!!!!!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. Mf1

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    بنظرم اگه منصوری میخوا کاری انجام بده بایستی روی این ماشینها انجام بده نه ماشین های که خودشون زیبا هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا