سام کاویانی: لاکسژن (LUXGEN)، برندی است جوان، آنچنان جوان که در تصور هم نمیگنجد. این سازنده نوبنیاد تایوانی تنها هشت بهار را پشت سر نهاده و هنوز فاصله زیادی تا ایام بلوغ حرفهای خود دارد. این خودروساز شرقی در ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی بنیان نهاده شد. دفتر مرکزی آن در شهر SUNYI از بخش MIAOLI تایوان واقع شده و مالکیت آن نیز به یولان موتور (YULON MOTOR) تعلق دارد. ساختههای لاکسژن به غیر از تایوان، در کشور چین و با مشارکت شرکت دانگ فنگ هم تولید میشوند.
نام لاکسژن (LUXGEN) از ترکیب دو واژه انگلیسی LUXURY (لوکس) و GENIUS (نبوغ) فرم و قوام گرفته است.
لاکسژن از همان اوان کار پلههای ترقی را به سرعت پشت سر نهاد. پس از هشت ماه، یعنی در نوزدهمین روز از ماه آگوست سال ۲۰۰۹ میلادی، اولین محصول خود که یک خودروی چندمنظوره (MPV) بود را به بازار معرفی نمود. این خودرو را LUXGEN 7 MPV نام نهادند. دومین ساخته لاکسژن، یک خودروی بلندقامت بود که در چهارم ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی رونمایی شد. این خودرو LUXUGEN 7 SUV نامگذاری شد. این سازنده تایوانی به این حد نیز اکتفا نکرد و در سالهای بعد چهار محصول جدید ازجمله سدانهای S3 و S5 و بلندقامتانی چون U5 و U6 را هم به بازار معرفی نمود.
در حال حاضر، بازار اصلی برند لاکسژن در کشور چین است ولی محصولات این برند به کشورهای اروپای شرقی، روسیه، امارات، عمان، ویتنام و جمهوری دومینیکن نیز صادر میشوند.
اخیراً در کشور ما شرکتی به نام «آرمان موتور کویر» نمایندگی برند لاکسژن را بر عهده گرفته و متعاقب آن به معرفی دو محصول S3 (سدان) و U6 (کراساوور) مبادرت ورزیده است. به همین بهانه سعی نمودیم که بهاجمال نگاهی به این دو محصول تازهوارد داشته باشیم.
لاکسژن U6
لاکسژن U6 یک کراساوور شهری است که در مرکز طراحی شرکت یولان به نام HAITEC پیریزی و بر مبنای پلتفرم خودروی سدان لاکسژن S5 تکوین و توسعه یافته است. لاکسژن U6 در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. این خودرو با دو پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو به توان ۱۵۰ اسب بخار و ۲ لیتری توربو به توان ۱۷۰ اسب بخار در دسترس خریداران قرار میگیرد که نسخه وارده به ایران از گونه قویتر ۲ لیتری توربو و ۱۷۰ اسب بخاری آن است. توان حاصل از پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلوی این خودرو منتقل میشود.
طول/عرض/ارتفاع لاکسژن U6 معادل ۴۶۲۵/۱۸۲۵/۱۶۲۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن برابر با ۲۷۲۰ میلیمتر است. مصرف سوخت ترکیبی در نسخه ۲ لیتری توربو آن معادل ۹ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است. وزن خالص این خودرو بسته به نوع پیشرانه و تیپ مربوطه از ۱۵۰۰ الی ۱۵۴۰ کیلوگرم متغیر است. گنجایش باک بنزین لاکسژن U6 معادل ۵۵ لیتر است.
نسخه ۲ لیتری توربو لاکسژن U6 در سه تیپ رفاهی اعم از FASHION،SMART و FLAGSHIP در بازار چین عرضه میشود و بهای این تیپها از ۱۵۹,۸۰۰ یوآن (۲۳,۷۰۰ دلار) شروع و به ۲۰۰,۸۰۰ یوآن (۲۹,۸۰۰ دلار) ختم میشود.
لاکسژن U6 از تجهیزات ایمنی همچون ۶ عدد کیسه هوا اعم از جلو، جانبی و پردهای، سامانههای ترمز ضد قفل، کمکی ترمز، سیستم پایداری الکتریکی، سیستم ضد هرزگردی، سیستم ترمز برقی و… برخوردار است.
لاکسژن S3
سدان کامپکت S3 از جدیدترین محصولات شرکت لاکسژن به شمار میآید. این سدان جذاب نیز همچون دیگر برادر بلندقامت خود مدل U6 در مرکز طراحی HAITEC قالبریزی شده است و نخستین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی، نسخه الکتریکی آن با کد EV+ در نمایشگاه خودروی تایپه (پایتخت تایوان) به نمایش درآمد و فروش آن نیز در نیمه دوم همان سال آغاز شد.
نسخه بنزینی لاکسژن S3 تنها با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در بازار عرضه میشود. این پیشرانه از توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و ماکزیمم گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر برخوردار است. نیروی حاصل از این پیشرانه توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا اتوماتیک ۷ دندهای CVT به چرخهای جلوی آن منتقل میشود. این گیربکس ساخت شرکت JATICO ژاپن است.
در کشورمان، نسخه ۱.۶ لیتری لاکسژن S3 که مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT است، عرضه خواهد شد.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۵۵۱/۱۷۸۳/۱۵۴۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۶۲۰ میلیمتر است. وزن خالص این خودرو، بسته به تیپ مربوطه بین ۱۲۱۰ الی ۱۲۷۵ کیلوگرم متغیر است. حجم باک بنزین آن معادل ۵۱ لیتر و گنجایش صندوق عقب آن معادل ۴۷۰ لیتر است.
لاکسژن S3 از حیث تجهیزات ایمنی در بالاترین تیپ خود از ۶ عدد کیسه هوا اعم از جلو، جانبی و پردهای بهره میبرد. سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم پایداری الکتریکی، سیستم ضد هرزگردی، سیستم توقف هوشمند، سیستم کمکی شروع حرکت از سراشیبی، نمایشگر فشار باد لاستیکها و… از دیگر تجهیزات ایمنی موجود در این خودرو هستند.
از لحاظ تجهیزات رفاهی نیز، این خودرو همچون برادر بلندقامت خود U6 از فناوری هوشمند چندرسانهای سری +THINK ساخت شرکت HTC تایوان، فناوری هوشمند دوربین دید عقب با قابلیت نمایش ۳۶۰ درجه از پیرامون و زوایای کور اطراف خودرو بهره میبرد. از دیگر تجهیزات موجود در این خودرو نیز میتوان به سامانه ECO MODE برای مدیریت مصرف سوخت، کروز کنترل، صفحه نمایش لمسی به سایز ۹ اینچ، صندلیها و فرمان با پوشش چرمی، تهویه مطبوع تمام اتوماتیک، سامانه GPS و… اشاره داشت.
منبع:
CHINAAUTOWEB.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۰ مرداد ۱۳۹۶اصلا با طراحی نسخه شاسی بلندش حال نکردم جالب نیست ولی از حق نگذریم نسخه سدان طراحی خیلی خوبی داره اونم برای برندی خیلی جوان
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۶“”از متصدیان این شرکت انتظار میرود که برای تحکیم و استمرار موفقیت خود در بازار، قیمتگذاری منصفانه را مدنظر قرار داده و رضایت مشتری را بیش از کسب سودی هنگفت در اولویت قرار دهند…””
این وظیه تمام شرکتهای واردکننده است دوست عزیز
بهش میگن احترام به مشتری و مشتری مداری
نه اینکه فقط بخاطر اسم و رسم خودروساز، ماشین شاسی بلند با موتور 115 اسبی رو(5 اسب بیشتر از پژو206) با ترفندهای مختلف تا 240 میلیون در بازار بالا ببرن یا شاسی بلند محبوب بازار رو تو 3 سال از 140 میلیون به 240 میلیون رسوندن
و هزاران مثال دیگه که همه میدونیم
برخلاف تمام دنیا و جالب اینکه وظیفه نظارتی برای حقوق مصرف کننده هم تعریف نشده و تعهد بررسی تخلفات فقط تا خودروهای 40 میلیونی هست و عزیزان در تمام موارد آزادند
ونوم اف ۵
۲۰ مرداد ۱۳۹۶سلام پدال جان یه دو سه روزی هست حالت نیمه تعطیلی چرا ؟؟؟؟
parsa
۲۰ مرداد ۱۳۹۶8 سال …
تولید کنندگان وطنی تو این مدت طراحی چراغ ها و دستگیره در ها رو ” کمی ” تغییر میدهند .
بهتر بود رو مدل سدان هم از موتور توربو استفاده میکردند
sevlan
۲۰ مرداد ۱۳۹۶کلاً تایوان رو قبول دارم ، تولیدات فنی و صنعتیش هم خوبن و توفیر دارن به چینیا ، تایوان تو تولیدات صنعتی واسه اروپاییها و آمریکاییا هم مقبوله.
Hsmed
۲۰ مرداد ۱۳۹۶Luxgen Motor Co., Ltd. is a Taiwanese automaker headquartered in Sanyi, Miaoli, Taiwan and a wholly owned subsidiary of Yulon Motor. It was founded in January 2009 and Luxgen vehicles have been manufactured in Hangzhou, China by Dongfeng Yulon since late-2010
اونچه که من متوجه شدم این بوده که headquarter این شرکت توو تایوان بوده و از سال 2010 به بعد عملاً در اختیار Dongfeng هست و در چین تولید میشه و در واقع اِسماً متعلق به تایوان هست.این تصاویر هم که قرار داده شده تصاویر تبلیغاتی هست برای دیدن تصاویر واقعی میتونید به منبع CHINAAUTOWEB.COM مراجعه کنید.
سام
۲۰ مرداد ۱۳۹۶در همین متن که شما درج نمودید و به نظر از سایت ویکی پدیا نقل شده، نوشته شده که تمام مالکیت این برند از آن یولان موتور است : wholly owned subsidary of yulon motor که ترجمه فارسی آن چنین می شود : کاملا متعلق به شرکت یولان موتور است و یا یکی از شرکت های تابعه یولان موتور است.پس بر اساس کدام سند و منبع مدعی هستید که تمام مالکیت این برند متعلق به دانگ فنگ موتور چین است؟! ثانیا،در متن نیز نوشته شده که این خودرو در حال حاضر هم در تایوان و هم در چین تولید می شود و این نیز نکته جدیدی نیست و الان خیلی از برندهای غربی و شرقی با مشارکت سازندگان چینی تولید می شوند.مثلا در حال حاضر،انواع و اقسام تویوتا،مزدا و هوندا و هیوندای و…. هم در چین و با مشارکت خودروسازان چینی تولید می شوند آیا مالکیت آنها هم متعلق به سازندگان چینی است؟منظور شما از تصاویر تبلیغاتی را متوجه نمی شوم.آِیا منظورتان این است که شکل و فرم واقعی این دو خودرو به صورت دیگری است و تصاویر پدال تبلیغاتی است؟!!
احسان
۲۰ مرداد ۱۳۹۶سدان رو پنجاه بفروشن خوب میفروشه
MehdiTurbo
۲۰ مرداد ۱۳۹۶اره ۵۰ میارزه رو دلارم همون قیمت در میادقیمتش همش ۱۱ هزار دلاره
میلاد
۲۰ مرداد ۱۳۹۶کپی های پژو و هوندا
بازم کپی
تا کی؟ دیگه حالم داره بهم میخوره. این از خودرو ساز های وطنی اینم از خودرو های شرقی .ماشین های امریکایی هم نمیاد اروپایی ها هم به همکاری تن نمیدن
ما موندیمو پراید ۱۴۱ .????
ACR VIPER
۲۱ مرداد ۱۳۹۶بازار ایران خوب بازاری واسه شرکتای نو پا و چینی ها شده از بس که خودرو سازای وطنی کم کاری کردن ،برعکس
چینیا خوب نیاز بازار رو شناختن وجای خالی رو پر کردن
Parichehr
۱۳ آذر ۱۳۹۶عالیه شاسی بلندش خیلی جالبه