سایر خودروهای آمریکایی

شتاب‌گیری خارق‌العاده SSC تواتارا

تبدیل کانسپت SSC تواتارا به مدلی تولیدی و واقعی حدود 10 سال زمان برده اما این هایپرکار سرانجام به دست اولین مشتری رسیده است. کمپانی یاد شده با انتشار ویدئوی جدیدی از این خودرو به استقبال آغاز فروش تواتارا رفته است. در این ویدئو ظاهراً هیولای موردبحث در بخش بسته شده‌ای از جاده حضور یافته تا شتاب گیری خود را به رخ همگان بکشد.

ما نه تنها می‌توانیم این خودرو را در حال حرکت ببینیم بلکه فرصت شنیدن صدای پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی میل‌لنگ تخت آن نیز فراهم شده است. این نیروگاه آهنین به یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک با تعویض‌های کمتر از 100 میلی‌ثانیه متصل شده و قدرت 1350 اسب بخاری را روانه کف جاده می‌کند. در نظر داشته باشید قدرت یاد شده این پیشرانه 5.9 لیتری با سوخت اکتان 91 به دست می‌آید و اگر از سوخت E85 استفاده کنید این هیولا خروجی 1750 اسبی خواهد داشت.

SSC اشاره‌ای به میزان سریع بودن تواتارا در این ویدئو نداشته اما قبلاً به رسیدن آن به سرعت 482.8 کیلومتر در ساعت اشاره کرده است. هنوز انجام تست حداکثر سرعت این هایپرکار اعلام نشده و بنابراین منتظر هستیم ببینیم که آیا تواتارا می‌تواند وارد قلمروی بوگاتی شیرون سوپر اسپورت 300+ شود یا خیر.

شایان ذکر است هنسی هم با ونوم F5 خواهان حضور در این رقابت بوده و کونیگ زگ نیز اخیراً جسکو ابسولوت را معرفی کرده است. این خودرو به‌صورت تئوری قابلیت دستیابی به سرعت 532 کیلومتر در ساعت را دارد. بوگاتی می‌گوید دیگر در رقابت حداکثر سرعت شرکت نخواهد کرد و بنابراین اگر رکورد از دستش برود نسخه‌ای جدید از شیرون برای رکوردشکنی تولید نخواهد شد.

SSC تعداد 100 دستگاه از هایپرکار خود را در واشنگتن تولید خواهد کرد. تواتارای پیشرانه وسط دارای بدنه‌ای فیبر کربنی و مونوکوک برای رسیدن به وزن 1247 کیلوگرمی است. قیمت این هایپرکار از بیش از 1.6 میلیون دلار آغاز شده و به 1.9 میلیون دلار در نسخه تمام فول می‌رسد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه

  1. Moein

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (528 ديدگاه)

    هم خوشگله و هم از نظر فنی توانا
    کاری ندارم رکورد میزنه یا نه؛ولی واقعا اعجوبه است

  2. Saeed

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (582 ديدگاه)

    درگ تسلا مدلS با حالت چیتاه و تایکان توربوS توسط مجله درگ تایمز اومده که نتایج رو میگم ولی اگه نمیخواید اسپویل شه واسته تون لطفا نخونید و از پدال درخواست میکنم مطلبشو بزاره
    .
    .
    .
    .
    .
    اسپویل تنایج:4 بار مسابقه دادن که 2 بارش حالت ایستاده بود و 2 بارش درگ رولینگ
    درگ اول:تایکان توربوS
    درگ دوم:تسلا مدلS
    درگ سوم(رولینگ):دوباره تایکان میبره
    درگ آخر:تسلا مدلS میبره
    یعنی باید ب
    یعنی باید بگم فعلا مساوی شدن

    1. Elmiraj

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      خودت می دونی مساوی کردن یعنی باختن از ماشینی که ۴ سال از سنش می‌گذره و تا پنج ماه آینده نسخه جدیدش میاد…….

    2. Behrouz. anzali

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (292 ديدگاه)

      باید به پورشه احسنت گفت بابت تایکان واقعا شاهکاریه برای خودش . هم از نظر فنی هم قیافه و هم امکانات💪💪💪

  3. Joker

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (177 ديدگاه)

    راننده بیچاره جوری فرمون رو گرفته انگاری میخواد از دستش فرار کنه!(بوگاتی می‌گوید دیگر در رقابت حداکثر سرعت شرکت نخواهد کرد و بنابراین اگر رکورد از دستش برود نسخه‌ای جدید از شیرون برای رکوردشکنی تولید نخواهد شد)بوگاتی یه بار دیگه هم قبلا این حرفو زده🤣🤣🤣 بوگاتی خوب بلده اینا رو اسکول کنه،همین رکوردشو تا ۲۰ سال دیگه هم نمیتونن بزنن،اون روزی هم که این سه کله پوک بخوان رکوردش رو بزنن باید با نوادگان شیرون رقابت کنن…

    1. Saeed

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (582 ديدگاه)

      ببین
      فکر نکن کریستین و جان هنسی و کاستریوتا حرفات رو میبینن
      اگرم ببینن بدون حرفاتو به اگزوز ماشین هایی که میسازن هم نمیگیرن😂😂
      فکر میکنی مثلا بوگاتی رو میپرستی و هی ازش تعریف میکنی وینکلمن میبینتت میاد میگه:عه!نگاه کن! یکی داره از محصولات من تعریف میکنه!یالا بریم بهش یه شیرون رایگان بدیم!😂😂😂
      خوش باش با توهماتت😂😂😂

  4. Elmiraj

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    یه رکورد زن واقعی اول فروش می‌ره بعد در یک جاده معمولی اقدام به رکورد زنی می‌کنه….
    .
    ۱۲۴۷ کیلوگرم یعنی اوج مهندسی….
    ولی کاش موتورش با بنزین معمولی ۱۷۵۰ اسب بخار تولید می‌کرد .

    1. مهراد

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (343 ديدگاه)

      المیراژ عزیز در مورد اینکه گفتید کاش با بنزین معمولی تولید میکرد :

      باید بگم که فرق چندانی نمیکنه چون الباقی انجینای طراز اول هم همینه داستانشون از جمله تمامی محصولات کونیک زگ با سوخت E85 به حداکثر توان میرسن / کلا بنزین برای تولید ۱۰۰۰ اسب به بالا یکم محدودیت داره بنظرم که هر چه بالاتر میره به حداکثر توان نزدیک میشه / نمونش استفاده از نیترو اکسید در ماشین های تا دندان تیونینگ

      1. PaRHaM

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (731 ديدگاه)

        یک نمونه جذاب ک میشه گفت ونوم F5 عه
        تا جایی ک میدونم بدون E85 داره ۱۸۱۷ اسب بخار تولید میکنه.
        اونم با وزنی حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم 😅

        1. مهراد

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (343 ديدگاه)

          احتمال اینکه اونم برای حداکثر قدرت E85 بخواد زیاده / یکی دو جا دیده بودم که گفته بودن e85 استفاده خواهد کرد که حضور ذهن ندارم کجا بود / البته امکان اینکه رسانه ای نشه چون خیلی مهم نیست هم وجود داره یعنی برای ۱۸۱۷ اسبی شدن e85 لازم باشه ولی خیلی تاکید نکنن چون در درجه اهمیت بالای اخبار نیست / در آخر بگم که احتمال اینکه صرفا با بنزین درجه ۱ کار کنه هم هست مثل گفته شما

        2. Elmiraj

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1491 ديدگاه)

          Hennessy هرگز نگفته که موتور Fury با E85 می‌تونه ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت تولید کنه…
          ولی کوئینگزک و SSC خودشون رسماً اعلام کردن…
          .
          .
          ( E85 به سادگی قدرت موتور را ۲۰ درصد افزایش میده ولی در عوض عمر مفید قطعات را بشدت کاهش میده که وجهه یک خودروی مدعی سرعت را پایین میاره…)

      2. مانی

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1820 ديدگاه)

        بنزین هیچ مشکلی‌ نداره مشکل موتور این ماشینهاست
        فراری برای تولید ۸۰۰ اسب از موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری استفاده میکنه
        اینا برای ۱۸۰۰ اسب از موتور ۵.۹ لیتری
        خوب اگه از موتور ۸ لیتری ۱۲ سیلندر استفاده کنه با ۲تا توربو ۲قلو خیلی‌ دوستداشتنی تر میشه
        لافراری با موتور V12و به صورت هایبرید خیلی‌ سنگینتر نبود و احتمالا اگه هایبرید نبود هم وزن میشدن

  5. OMID

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    اولین باریه که میبینم یه ماشین نسبت قدرت به وزنش از یک به یک بیشتره🤯
    یه مقدار روی آیرودینامیکش کار کنن می‌تونه هیولا بشه واسه پیست
    البته فعلا حداکثر سرعت مد نظرشونه ولی میتونن برعکس کار کوئنیگزگ رو انجام بدن
    یعنی بعدش یه نسخه با بال و کانارد قطعات آیرودینامیکی تولید کنن واسه پیست

  6. Farzad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (967 ديدگاه)

    شاهکارهایی که کاستریوتا طراحی میکنه شوخی بردار نیست ، به نظرم رکورد شیرون رو میزنه !!
    چقدر هم زیباست وقتی درب هاش باز میشن .

    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1820 ديدگاه)

      در اوج سادگی‌(تو کلاس خودش) خیلی‌ خوشگلتر از کنیخ زک هست
      تنها بدیش اینه که(یکی‌ ۲تا تستش رو دیدم)ماشین خیلی‌ وحشی بنظر میومد
      نه اینکه نا پایدار باشه و لرزش(ناشی‌ از شاسی بد)داشته باشه
      اما خیلی‌ تکون میخورد و موتور نعره وحشتناکی‌ داشت

  7. Hamidreza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (602 ديدگاه)

    بسیار زیبا و تمیز!
    میگم چرا دیروز عکس پروفایلم رو تغییر دادم! نگو غوغا کرده!

  8. ALIREZA

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تا 6 ماه آینده ssc ورشکسته میشه

  9. Sajjad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1639 ديدگاه)

    صدای وی هشت رو با هیچی نمیشه عوض کرد

    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1820 ديدگاه)

      v12

  10. آریا ماشین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (299 ديدگاه)

    ۱۷۵۰ اسب با ۱۲۵۰ کیلو وزن ، فوق العاده س!!!
    خوشم میاد اصلا توی حرف هایی که بین بوگاتی و کونیگ زگ و هنسی رد و بدل میشه و رجز خونی هایی که میشه شرکت نمیکنه و در سکوت کار خودشو میکنه ، امیدوارم رکورد رو بزنه همونجور که با التیمیت آئرو زد

  11. دانیال روشنی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (133 ديدگاه)

    بسیار زیبا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن