سایر خودروهای آمریکایی

آشنایی با ون ساختارشکن و الکتریکی کانو

استارت آپ الکتریکی کانو که قبلاً با نام EVelozity شناخته می‌شد از اولین خودروی الکتریکی و تولیدی خود رونمایی کرده است. ظاهراً ساخت این خودرو از سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.


محصول جدید کانو با همین نام شناخته می‌شود و یک ون تمام الکتریکی است که منحصراً از طریق برنامه‌ی اشتراک خودرویی در دسترس خواهد بود و مشتریان باید اقساط ماهانه را برای استفاده از خودرو پرداخته و تمامی هزینه‌ها شامل پلاک گذاری، بیمه، شارژ و نگهداری را تقبل نمایند.


طراحی این خودرو کار ریچارد کیم است که مسئولیت هدایت تیم طراحی ب‌ام‌و i3 و i8 را داشته و به عنوان مدیر طراحی در کمپانی فارادی فیوچر هم نقشی اساسی داشته است. کیم می‌گوید کانو خودرویی است که دقیقاً نیازهای مردم را پوشش داده و برخلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر که از نوع کراس اوور یا اسپورت هستند، این یکی بسیار روی فضای کابین تمرکز کرده است.


تقریباً کل کابین با شیشه پوشانده شده و بخش‌های جلو و عقب خودرو تقریباً مشابه هم هستند. ما از نظر زیبایی نمی‌توانیم چیز زیادی درباره‌ی کانو بگوییم اما قطعاً خودرو ظاهری کاربردی دارد. داخل کابین هم یک صندلی نیمکتی وجود دارد که بخش عقب را در بر گرفته تا فضای زیادی ایجاد شود. در بخش جلو نیز دو صندلی سنتی وجود دارد که می‌تواند چرخیده و سرنشینان جلو با سرنشینان عقب به گفت‌وگو بپردازند.


کانو می‌گوید این ون با تمامی سخت‌افزارهای ضروری برای رانندگی کاملاً خودران تولید خواهد شد هرچند خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید دارای فرمان، ترمز و پدال گاز بوده است.


زیرساخت این خودرو پلتفرم مدولاری است که حداقل در دو مدل دیگر هم بکار خواهد رفت. این ون دارای پیشرانه‌ی الکتریکی نصب شده در اکسل عقب می‌باشد که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری داشته و مجموعه باتری ۸۰ کیلووات ساعتی آن نیز برد ۴۰۲ کیلومتری را ایجاد می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    از نظر من ماشین واقعی یعنی این. کاملا کاربردی.
    میدونم که خیلیهاتون با ون مشکل دارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Farzad

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    آدم جلو و عقب اینو قاطی نمیکنه آیا?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا