نسل جدید سئات ایبیزا 2017 معرفی شد

سرانجام خودروساز اسپانیایی سئات از نسل جدید ایبیزا رونمایی کرد. همان‌گونه که می‌بینیم در طراحی ایبیزا 2017 ردپای پررنگی از لئون فیس لیفت شده به چشم می‌خورد. درحالی‌که افراد زیادی انتظار خودرویی متفاوت‌تر را داشته‌اند، برخی نیز بدنه‌ی شبیه لئون را می‌پسندند. به یاد داشته باشید ما تریم FR را که اسپورت‌تر است می‌بینیم. این مدل دارای خروجی دوبل اگزوز، دیفیوزر عقب، چراغ‌های جلوی LED و دیگر جزئیات مناسب بوده بنابراین مدل‌های سطح پایین‌تر ایبیزا به زیبایی این مدل نخواهند بود.

seat-ibiza-2018-04
از جزئیات فنی ایبیزای جدید می‌توان به این نکته اشاره کرد که این خودرو اولین نمونه‌ی گروه فولکس‌واگن است که از پلتفرم MQB A Zero استفاده می‌کند. این خودرو فاصله‌ی محوری بیشتر (حدود 95 میلی‌متر) داشته بنابراین فضای بیشتری برای سرنشینان در عقب وجود دارد. همچنین پهنای خودرو نیز 87 میلی‌متر افزایش یافته که همه‌ی این موضوعات حکایت از افزایش فضای کابین دارند. نسل فعلی ایبیزا محفظه‌ی باری با گنجایش 292 لیتری دارد اما نسل جدید جادارتر بوده و فضای 355 لیتری دارد.


نیروبخش ایبیزای جدید پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری توربو TSI با دو خروجی 95 و 115 اسب بخاری است. اگر خواهان قدرت بیشتری باشید پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری TSI با خروجی 150 اسب بخاری در دسترس شماست. سئات همچنین نسل جدید ایبیزا را با پیشرانه‌ی دیزلی 1.6 لیتری TDI نیز عرضه می‌کند که سه قدرت متفاوت 80، 95 و 115 اسب بخاری دارد؛ و در نهایت پیشرانه‌ی 90 اسب بخاری سازگار با گاز طبیعی فشرده شده CNG نیز ارائه می‌شود. بسته به نوع پیشرانه می‌توان گیربکس 5 و 6 سرعته دستی یا 7 سرعته DSG را سفارش داد.

seat-ibiza-2018-1024-03


این خودرو تنها با فرم هاچبک عرضه شده و در تریم های رفرنس، استایل،FR و XCelence ارائه می‌شود. نسخه‌ی FR همان‌گونه که گفته شد اسپورت ترین مدل و XCelence نیز لوکس‌ترین مدل ایبیزا 2017 خواهند بود. از نظر ایمنی پنجمین نسل ایبیزا سیستم‌های متعددی داشته که برجسته‌ترین آن‌ها کروز کنترل تطبیقی و دستیار ترافیک هستند.

seat-ibiza-2018-1024-0b


اما در بحث کابین می‌توان به صفحه لمسی 8 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد که در مدل‌های فول تر در دسترس است. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی کابین ایبیزا 2017 عبارت‌اند از سیستم صوتی با 6 بلندگو و حتی شارژ بی‌سیم سفارشی. به عنوان سخن پایانی باید گفت که منتظر نسخه‌های SC سه درب و یا ST واگن ایبیزا نباشید زیرا این خودرو تنها به‌صورت هاچبک ارائه خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

4 دیدگاه

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    اون دوبل اگزوزش منو کشته. 😍😍😍

    پاسخ
  2. یوسف
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    بدنه طراحی خیلی اسپرت و داغی داره ولی نمای داخلی با وجود باکیفیت بودن زیادی ساده و محافظه کارانه دراومده.

    پاسخ
  3. mehran.Jy
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    دیگه سئات باید یه دستی به طراحیش بکشه. زیاد تکراری شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x