شورلت

7 نکته درباره شورولت کاماروی 4 سیلندر

در بازار امروزی شورولت کامارو یکی از هیجان‌انگیزترین خودروها است. این خودرو شیک و درگیر کننده بوده و هنوز هم از بهایی مناسب برخوردار است.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Grille-01
هم‌اکنون نسخه‌های ۶ سیلندر و SS این خودرو طرفداران زیادی داشته و البته بررسی‌های زیادی نیز درباره‌ی آن‌ها صورت گرفته اما گزینه‌ی سومی نیز وجود دارد که کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر را پیشنهاد می‌دهد.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Rear-01
برای رانندگانی که به مصرف سوخت اهمیت می‌دهند جنرال موتورز تصمیم گرفته تا پیشرانه ی ۴ سیلندر را نیز در این خودرو بکار بگیرد. این خودرو چیزی بیش از آنچه که انتظار دارید را تحویلتان می‌دهد. پس از سپری کردن یک هفته با کامارو ۱LT با پکیج سفارشی RS این ۷ نکته توجه ما را به خود جلب کرد.

  1. پیشرانه برنده است

شاید گنجایش پیشرانه تنها ۲ لیتر باشد اما این نسخه کاملاً احساس‌برانگیز است. با تزریق مستقیم سوخت، وجود توربو و دیگر تکنولوژی‌ها، پیشرانه ۴ سیلندر توانایی تولید ۲۷۵ اسب بخار قدرت را دارد. اما حتی بهتر از این عدد، گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن است.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-02
متأسفانه حداکثر گشتاور تا دور پیشرانه‌ی ۳ هزار حاصل نمی‌شود. پیشرانه طوری تنظیم شده که در دورهای بالا به‌طور قوی عمل کند و واقعاً در دور بالای ۴ هزار سرزنده و چالاک نشان می‌دهد. ردلاین پیشرانه نیز از دور ۷ هزار شروع می‌شود.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-01
این پیشرانه نرم، آرام و عضلانی است. طبق گفته‌های جنرال موتورز، کامارو با این پیشرانه در مدت کمتر از ۶ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

  1. اما پیشرانه فاقد نیروی درنده و حیوانی است

مطمئناً پیشرانه‌ی کامارو سریع است اما در سرعت‌های نرمال خوی درندگی ندارد و البته مقداری تاخیر توربو نیز به چشم می‌خورد. با فشار دادن پدال گاز باید زمان نسبتاً زیادی را برای بیدار شدن پیشرانه منتظر بمانید.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Tachometer-01
در مقام مقایسه، مدل‌های SS با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری به‌طور آنی و در هر سرعت و دنده‌ای واکنش نشان می‌دهند. با تغییر کمی در پدال گاز دماغه‌ی خودرو به جلو می‌پرد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر برای اثبات خود به زمان نیاز دارد.

متأسفانه پس از بیدار شدن پیشرانه از خواب نیز صدای آن غیر جذاب بوده و شبیه جیغی است که از مطب دندان‌پزشک به گوش می‌رسد. کاماروهای ۸ سیلندر صدای گیرایی دارند اما این درباره‌ی کاماروی مورد بحث ما صدق نمی‌کند.

  1. مشکلات گیربکس

نسخه‌ی RS که تست شد به گیربکس دستی مجهز است که در ابتدا باعث خوشحالی شد اما پس از سفری کوتاه در حومه شهر امید من به یاس بدل گردید. گیربکس آن‌گونه که مورد انتظار بود عمل نمی‌کرد.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Interior-04
گیربکس در مجموع رضایت‌بخش نیست. هر تعویض دنده این احساس را دارد که انگار آسیبی جبران‌ناپذیر را به اجزای داخلی گیربکس وارد می‌کنید. برای تعویض دنده تلاشی زیاد لازم است. گیربکس استفاده شده در نسخه‌های SS و دیگر خودروهای پرفورمنس قطعاً تعویض‌های راضی‌کننده‌تری دارند.

به خاطر تلاشی که باید برای تعویض دنده صورت بگیرد، این بار از معدود دفعاتی است که ما استفاده از گیربکس اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

  1. نگاه به نیمه پر لیوان

جدای از پیشرانه‌ی پایه و گیربکس کامارو، موارد دوست داشتنی زیادی درباره‌ی این خودرو وجود دارند. برای شروع می‌توان به ظاهر زیبا و سواری بهتر آن اشاره کرد. به لطف معماری مستحکم و سبک‌وزن آلفای جنرال موتورز، این خودرو همانند یک رقاص باله در دستان راننده عمل می‌کند.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Interior-03
کامارو به‌طور شگفت‌انگیزی کم‌مصرف نیز هست. طبق رتبه‌بندی EPA در رانندگی شهری/بزرگراهی، این خودرو مصرف ۱۱.۲/۷.۸ لیتری دارد. البته در حالت واقعی ما به مصرف متوسط بسیار بهتر ۸.۷ لیتری دست یافتیم. باور کنید که این مصرف در حالی به دست آمد که دور پیشرانه به در موارد متعددی به ردلاین می‌رسید.

  1. هنوز هم دید خودرو چندان جالب نیست

دید بیرونی کامارو هنوز هم مسئله‌ای باقی مانده از قبل است صرف‌نظر از اینکه خودرو چه تعداد سیلندر در پیشرانه داشته باشد.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Interior-02

  1. جادوی شاسی

با پکیج ۱۹۵۰ دلاری RS، کامارو ۱LT پایه به رینگ‌های شیک ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ران فلت، چراغ‌های جلوی مقاوم، چراغ‌های عقبی LED و برخی ریزه‌کاری‌های دیگر مجهز شده است.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-03-2
سیستم تعلیق خودرو کاملاً سفت است. خودرو هر دست‌انداز و ناهمواری را با پایداری خوب پشت سر گذاشته و البته سواری را از حالت ایده آل دور می‌کند. کامارو همانند کودک گرسنه‌ای که به کیک‌های خوشمزه حمله می‌کند از پس پیچ‌ها برمی‌آید.

ارتباط سیستم فرمان با راننده خوب است و تغییر جهت خودرو به آسانی صورت می‌گیرد اما در این مورد هم نسخه‌های SS دل‌چسب‌تر هستند.

  1. آینده، امروز

شاید یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر احساس چندانی در یک خودروی عضلانی نداشته باشد اما نتایج حاصله را نمی‌توان نادیده گرفت. شورولت کامارو ۱LT کوپه به‌طور باورنکردنی‌ای زیبا و درگیر کننده بوده و به‌طور معقولی سریع است به علاوه اینکه مصرف سوخت خوبی دارد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تنها نکته ی مثبتش فقط و فقط و فقط مصرف سوخت کمتره. کسی که به مصرف سوخت اهمیت میده کامارو نمیخره. میره پریوس میگیره. خریداران کامارو عاشق صدای وحشی و عملکرد چابک پیشرانه و نبود توربولگ هستند. حیف صدا و عملکرد 8 سیلندر ها… ولی مثل اینکه چاره ای نداریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      همون صدای وحشی هم خودش لذت برای عشق ماشین های امریکایی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. CORVETTE Z06

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      به نظر من یک بدنساز باید در حد هیکلش غذا بخوره نه در حد یه بچه یا آدم معمولی- کامارو هم اگه قراره کامارو باشه باید 8 یا 6سیلندر وحشی باشه 4 سیلندر کم مصرف فس فس به درد کامارو نمیخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. tv

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (225 ديدگاه)

        مثل اینه که بخوای با رژیم گیاه خواری بدنساز با کلی عضله بشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بطور باورنکردنی زیباست و درگیرکننده و به طئر معقول سریع است.
    چه جالب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام.ببخشید میشه کامل برای آواتار راهنماییم کنید؟ مرسی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آسون ترین روش..
      از همین بالای صفحه کلیک روی اسم پروفایل
      بعد کلیک روی زبانه ی Profile
      change profile photo
      انتخاب گزینه ی select your file در کادر آبی
      انتخاب عکس
      crop کردن عکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (18 ديدگاه)

        منظورت از اسم پروفایل چیه میزنم رو اسمم هیچی نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PORSCHE:The God of Cars

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          همونی که در شمال غربی صفحست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. حميد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    رینگهای مشکی طراحی عضلانی خیلی محشره
    فقط یکم رؤستایی به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان امریکایی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش طراحی چراغهای عقبش رو تغییر میدادن چراغ های کامارو ۲۰۱۰ دیوانه کننده بود یا شبیه به کوروت هم بود عالی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. B/M/P/J

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    درکل میخواست بگه که برو مدل ۸ سیلندر رو بگیر که گیربکس خوب و شتاب عالی داره ولی اگه دوستداری مصرف کم داشته باشی و گیربگس و شتاب بدرد نخور مدل ۴ سیلندر رو بگیر ( مدلی که خیلی ها گفتن بدترین اتفاق برای کامارو هست ).
    بابا کامارو آمریکاییه تشنه ی بنزین ( البته کلمه ی کلیشه ای هست و مدل های جدید مصرف سوخت خیلی خوبی دارن. )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کاوه آهنگر

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    درسته که مصرف سوخت کمتر مهمه ، اما یک قلدر آمریکایی با رخ خشمگین مثل کامارو حداقل باید 6 سیلندر باشه و اگه 8 سیلندر باشه که عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. jalal

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بنظر من اصالت کامرو را با ساخت این مدل به باد دادن ! الآن قیافش شبیه به دایناصوره ولی عملکردش شبیه به یک گربه شده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohammad

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    خدایی صاحبش روش میشه بگه من کامارو دارم ولی با موتوره 4سیلندر 2لیتری!
    اصن ابهته اسمشم زیره سوال میره!!!
    کامارو باید موتورش 8سیلندر و 6.2 لیتری باشه…
    تموم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Alireza

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من متوجه نمیشم رو چی کلیک کنم رو اسمم میزنم میاد برای کپی.ببخشید وقتتو میگیرم دوست عزیز….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    می ترسیم چند روز دیگه بوگاتی و فراری چهار سیلندر بزنه به بهانه کاهش مصرف سوخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      فرض کن بوگاتی از تولید 16 سیلندر بکشه بیرون. عمرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در کل، یکی از ماشینهای ماندگار تاریخ هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش آمریکایی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ماسل کار باید 8 سیلندر باشه

    کامارو 4 سیلندر مثل اینه که آرنولد شواتزینگر یه لباس پشمی صورتی بپوشه و
    تو تبلیغ بستنی یخی بازی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ALIREZA034

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ماسل کار باید پر غرش باشه نه اینکه جیغ بکشه.موتورشم باید سریع پاسخ بده و هار باشه ولی با همه اینها 275 تا از موتور 2000 بگیری نتیجه ی خوبیه.تازه مصرفش هم که در مقاله میگه به طور شگفت انگیزی کمه کم نیست تازه به زور قابل قبوله.بی ام و x5 با موتور 4400 در این حدود مصرف میکنه البته در تجربه کمی بیشتره.در کل خیلی کار داره که به اروپا برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. 1A1

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بابا ینی چی اینقدر نقد میکنید از هر کجا میگید
    بابا برای شما پر تنشا خاهان پر مصرفااا غرشیاااا نمونه 8 سیلندر وو zl1 و داده شورولت
    کامارو هر چی باشه میخامش??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا