مقایسهٔ نسل جدید شورلت کوروت با رقبای نزدیک

سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل می‌توان روی کاغذ آن‌را با رقبای نزدیک خود مقایسه کرد. البته فعلاً نسخهٔ پایهٔ کوروت معرفی شده و در این مقایسه حضور یافته است اما در آینده نسخه‌های قوی‌تر این سوپراسپرت هم معرفی خواهند شد که گفته شده به پیشرانه‌های توئین توربوی جدید مجهز خواهند بود و احتمالاً با سوپراسپرت‌های رده‌بالاتری مثل فراری F8 تریبوتو و مک‌لارن 720S رقابت خواهند کرد.

در این مقایسه اما خودروهایی شامل آکورا NSX، آئودی R8، آستون‌مارتین ونتیج، مک‌لارن 570S، مرسدس AMG GT، نیسان GT-R و پورشه 911 کاررا S به‌عنوان رقبای نزدیک کوروت C8 انتخاب شده‌اند. همهٔ این‌ها خودروهایی هستند که یک شخص ممکن است بجای کوروت با توجه به عواملی مثل قیمت یا عملکرد، تصمیم به خرید آن‌ها بگیرد.

کوروت C8

آکورا NSX

آئودی R8

آستون ونتیج

مک‌لارن 570S

AMG GT

نیسان

GT-R

911 کاررا S

قیمت 60,000 دلار 159,495 دلار 171,150 دلار 152,820 دلار 191,100 دلار 116,895 دلار 115,235 دلار 114,650 دلار
پیشرانه 6.2 لیتری V8 3.5 لیتری V6 5.2 لیتری V10 4.0 لیتری V8 3.8 لیتری V8 4.0 لیتری V8 3.8 لیتری V6 3.0 لیتری H6
تنفس طبیعی توئین توربو طبیعی توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت 495

اسب بخار

580

اسب بخار

570

اسب بخار

510

اسب بخار

570

اسب بخار

475

اسب بخار

570

اسب بخار

450

اسب بخار

گشتاور 640

نیوتن متر

645

نیوتن متر

550

نیوتن متر

685

نیوتن متر

600

نیوتن متر

630

نیوتن متر

635

نیوتن متر

530

نیوتن متر

گیربکس 8 سرعته

دوکلاچه

9 سرعته

دوکلاچه

7 سرعته

دوکلاچه

8 سرعته

اتوماتیک

7 سرعته

دوکلاچه

7 سرعته

دوکلاچه

6 سرعته

دوکلاچه

8 سرعته

دوکلاچه

محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب
شتاب 0 تا 96 >3 ثانیه 2.9 ثانیه 3.4 ثانیه 3.5 ثانیه 3.0 ثانیه 3.9 ثانیه 2.8 ثانیه 3.5 ثانیه
حداکثر سرعت 307

کیلومتر

324

کیلومتر

315

کیلومتر

330

کیلومتر

304

کیلومتر

315

کیلومتر

307

کیلومتر

وزن 1527

کیلوگرم

1725

کیلوگرم

1685

کیلوگرم

1530

کیلوگرم

1344

کیلوگرم

1540

کیلوگرم

1784

کیلوگرم

1534

کیلوگرم

 

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، کوروت جدید با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی خود با رقبای قدرتمندی مواجه است. هرچند کوروت C8 با 495 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور قدرتمندترین خودروی این مقایسه نیست اما از لحاظ شتاب در بین بهترین خودروهای این کلاس قرار می‌گیرد. این موضوع حتی بیشتر قابل‌توجه خواهد بود وقتی می‌بینیم کوروت C8 با پیشرانه‌ای سنتی هنوز هم به‌اندازهٔ کافی قدرتمند هست که بتواند با قوای محرکهٔ پیشرفته‌ای مثل آکورا NSX که از ترکیبی از توربوشارژرها و موتورهای الکتریکی به‌عنوان نیروهای کمکی استفاده می‌کند رقابت کند.

از سوی دیگر، طی نسل‌های گذشتهٔ کوروت، مهندسان شورلت تلاش‌های زیادی برای بهبود کیفیت داخلی خودرو انجام داده‌اند که این تلاش‌ها در نسل C8 به اوج رسیده است. البته تا پیش از نشستن درون کابین کوروت نمی‌توان در مورد کیفیت متریال نظر داد اما درمجموع کابین کوروت C8 پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. کابین این نسل طرحی راننده محور دارد به‌گونه‌ای که نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌طور مستقیم به سمت راننده نصب شده است. علاوه بر این، روی کنسول مرکزی هم نواری طولانی از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل قسمت‌های مختلف تعبیه شده است.

شورلت هنوز قیمت دقیق کوروت C8 را اعلام نکرده اما تخمین زده که قیمت آن از زیر 60 هزار دلار آغاز خواهد شد. این یعنی کوروت موتور وسط به میزان قابل‌توجهی از همهٔ رقبای خود ارزان‌تر است. علاوه بر این، کسانی که خواهان عملکرد بیشتر هستند نیز می‌توانند پکیج پرفورمنس Z51 را سفارش دهند که خروجی موتور را به میزان 5 اسب بخار و 10 نیوتن متر افزایش می‌دهد و قطعاتی مثل تعلیق تهاجمی‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر، خنک‌کنندگی بهبودیافته و اگزوز تجدیدنظر شده را به خودرو اضافه می‌کند. البته قیمت این پکیج هنوز مشخص نیست اما حتی بدون این قطعات هم کوروت C8 ترکیب فوق‌العاده‌ای از قیمت و عملکرد را ارائه می‌کند.


منبع: Motor1

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1976 دیدگاه) ,

    دیروز هم گفتم ، در این کلاس خودرویی ، بیش از هر چیزی تعصب و علاقه تصمیم میگیره تا منطق .

    مثلا نظر من فقط از روی علاقه AMG GT هست که مطمئناً مخالف داره ، همینزور که انخابم آئودی R8 نیست اما دلیلی بر بد بودن آئودی نیست ، و این فقط عشق ما به این دست از خودروهاست که انتخابمون را مشخص میکنه .

    پاسخ
    1. Alireza
      سوابق: (201 دیدگاه) ,

      کاملا با شما موافقم ،این کلاس واسه ماشین بازاس که هرکدوم علاقه ای دارن مثل بقیه کلاسا نیس

      پاسخ
    2. Meysam
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      قیمت کوروت در مقایسه با اون یکی ها….
      پشم هایم😑

      پاسخ
      1. M
        سوابق: (2184 دیدگاه) ,

        میثم جان نسخه قوی تر و طبیعتا گرون تر کوروت در راهه که اختلاف قیمتو تا حد بسیار زیادی از بین میبره و در اصل اون نسخه رقیب ایناس
        ولی چشم اب نمیخوره این نسخه ضعیف تر بتونه 2.9 شتاب بزنه !

        پاسخ
    3. یانکی
      سوابق: (724 دیدگاه) ,

      خدایا اضافه قیمت رقبا رو بخای خرج کوروت کنی چی میشه.فکر کنید 100 هزار دلار خرجش کنی.با 10هزارتا میشه قدرتش رو به 1000 اسب رسوند.امید وارم مخالفان متوجه بشن که عظمت آمریکاییها چیه.الان پورشه چه چیزی بیشتر از کوروت داره که انقدر گرونتره.در مقابل کوروت هیچی نیست.اروپاییهد خیلی دزد هستن

      پاسخ
    4. af.1024
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      کاملا موافقم
      مثلا به nsx میگن کندترین سوپراسپرت ولی با تمام وجودم عاشقشم و انتخابم اونه

      پاسخ
  2. Seyed AMG
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    پدال جان اون جدول بالا حداقل در رابطه با AMG GT نادرست …

    پاسخ
  3. Seyed AMG
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    c8 به احتمال زیاد تو خط مستقیم در بین رقبا برتری مطلق داره ، با توجه به تغییرات فنی در پیست هم از بهترین ها خواهد بود یا شاید بهترین باشه فقط میمونه کیفیت ساخت که انشالله پیشرفت خوبی داره …
    من به شخصه به ترتیب :
    1= AMG GTS
    2= 911 کررا S
    3= ونتیج
    4= R8
    رو بیشتر میپسندم …

    پاسخ
  4. Seyed AMG
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    می خوام C7 رو با رقباش ()،در پیست و خط مستقیم مقایسه کنم ، کوروت نسل قبلی که نسبت به C8 ۳۵ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر گشتاور کم تر ، 40 کیلو سنگین تر و شتاب 0تا ۱۰۰ اعلامیش توسط شرکت ۴.۲ ثانیه بود که مجلات تونستن ۲ دهم ثانیه ارتقاش بدن و مشکلاتی مثل گیربکس ضعیف و تقسیم وزن نامناسب و احتمالا دانفورس کمتر داشته…
    تو ۲ تا کامنت دیگه …

    پاسخ
  5. Amir evolution
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    اگه بخای بر حسب جیبت انتخاب کنی
    1.کوورت
    2.gt_r
    ولی با نوید موافقم.. تو این کلاس پول مهم نیس، عشق و سلیقه شخصی مهمه

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (528 دیدگاه) ,

    احتمالا انجین تویین توربویی که ازش حرف میزنن ، ۴.۲ لیتری کادیلاک معروف به بلک وینگ باشه
    که با ستاپ اختصاصی شورلت میتونه به بالای ۶۰۰ اسب برسه(حدودا ۶۵۰ اسب حدس منه)
    اگه در کنار موتور الکتریکی برای محور جلو بکار گرفته بشه میشه قدرت ترکیبی حدود ۸۰۰ اسب براش در نظر گرفت
    ولی گزینه محتمل تر ، هیبرید خفیفه که فقط رو محور عقب قابلیت نصب داره و فک نکنم بیشتر از ۳۰ اسب کمکش کنه
    گزینه دیگه میتونه نسخه بهبود یافته LT4 باشه که ۷۵۵ اسب قدرت داشت و حالا شاید بتونه ۸۰۰ اسب بده
    با فرضیات قبلی میشه در صورت هیبرید شدن قدرت ۸۵۰ تا ۹۵۰ اسب رو براش در نظر گرفت
    و احتمالا قیمتی حدود ۱۵۰-۱۸۰ هزار دلار در بیشترین حالت

    پاسخ
  7. Seyed AMG
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    مقایسه کوروت و رقبا در پیست:

    💥پیست balocco :
    2:4۵:00 = نیسان GTR (نسخه 530 اسب بخار)
    ۲:۵۰:۲۲ =  کوروت استینگری (۴۶۰ اسب بخار)
    ۲:۵۲:۵۲ = AMG GTS  (نسخه ۵۱۰ اسب بخاری )
    2:52:58 = ۹۱۱ کررا S (نسخه ۴۰۰ اسب بخاری )

    💥پیست Willow Spring :
    1:20:25 = نیسان GTR (…)
    1:24:55 = کوروت استینگری ( …)
    ۱:۲۵:۶۰ = 911 کررا S ( …)

    💥پیست Top Gear :
    1:17:50 = AMG GTS (…)
    1:17:60 = آکورا NSX
    1:17:80 = نیسان GTR (…)
    1:19:80 =  کوروت استینگری

    💥پیست Sachsenring :
    ۱:۳۱:۹۸ = کوروت گرند اسپرت (466 HP)
    ۱:۳۲:۲۰ = AMG GTC (نسخه ۵۵۸ PH)
    1:32:36 = 911 کررا S (نسل جدید )
    1:33:12 = مکلارن 570S
    1:33:46 = آئودی R8 (نسخه پلاس )
    1:33:75= AMG GTS (…)
    1:33:87 = نیسان GTR (نسخه ۵۷۰ اسب بخاری )
    1:34:60 = آکورا NSX
    1:34:87 = AMG GT (نسخه ۴۷۵ اسب بخاری )
    1:35:19 = 911 کررا S (…)
    1:35:53 = کوروت استینگری

    💥پیست Motortrend :
    0:22:30 = کوروت گرنداسپرت (…)
    0:23:00 =  نیسان GTR (نسخه ۵۵۰ اسب بخاری )
    0:23:10 = 911 کررا S (…)
    0:23:20 = AMG GTS (…)
    0:23:20 =  آئودی R8 (نسخه پلاس )
    0:23:20 =  آکورا NSX
    0:23:30 =  نیسان GTR (نسخه ۵۳۰ اسب بخاری )
    0:23:60 = نیسان GTR (نسخه ۵۷۰ اسب بخاری )
    0:23:90 = کوروت استینگری

    💥پیست Le Mans :
    1:47:13 = مکلارن 570S
    1:49:69= آکورا NSX
    1:49:78= 911 کررا S (…)
    1:51:29= AMG GTS (…)
    1:51:35 = نیسان GTR (نسخه ۵۷۰ اسب بخاری )
    1:51:97 = ۹۱۱ کررا S (…)
    1:52:16 = کوروت استینگری
    ۱:۵۳:۵۰ = آکورا NSX

    💥پیست Laguna Seca :
    1:35:30= AMG GTS (…)
    1:35:62 = کوروت گرند اسپرت (…)
    ۱:۳۶:۳۵=  نیسان GTR (نسخه ۵۳۰ اسب بخاری )
    1:36:36= آکورا NSX
    1:36:44= 911 کررا S( فیس لیفت ۴۲۰ اسب بخاری )
    1:36:63=  نیسان GTR (نسخه ۵۵۰ اسب بخاری )
    1:38:28 =  کوروت استینگری

    💥پیست Hockenheim Short :
    1:08:30 = کوروت گرند اسپرت (…)
    1:08:80 = مکلارن 570S
    1:09:00 = آئودی R8 (نسخه پلاس )
    1:09:40= AMG GTC  (نسخه ۵۷۵ اسب بخاری )
    1:09:60=  نیسان GTR (نسخه ۵۵۰ اسب بخاری )
    1:09:60= AMG GTS (…)
    1:09:60= 911 کررا S

    💥پیست Hockenheim GP:
    1:54:10= کوروت گرند اسپرت
    ۱:۵۵:۳۰= آکورا NSX
    1:55:40= AMG GTS (…)

    💥پیست NCM MotorSport:
    ۱:۳۲:۱۶ = کوروت گرند اسپرت
    ۱:۳۲:۴۵= آکورا NSX

    پاسخ
  8. ایمان
    سوابق: (1396 دیدگاه) ,

    منتظر قوی ترین نسخه کوروت هستیم برای رقابت هیجانی با پورشه ۹۱۱GT۲RS ، لامبورگینی آونتادور SVJ ، مکلارن ۷۲۰S فورد GT و فراری ۴۸۸ پیستا

    پاسخ
  9. milad
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    لامصب شبیه مک کوئین شده این کوروت’ این جوری دوسش داشتم😊

    پاسخ
  10. Hemichan
    سوابق: (671 دیدگاه) ,

    کوروت پرفورمنسش نسبت به قیمت تو یه سطح دیگه ایه
    ممکنه مدل ۸۰۰ اسبی از نظر قیمت به اعضای این لیست برسه و با پرفورمنس در حد +۵۰۰ هزار دلار تا چند میلیون ..

    پاسخ
  11. hamed
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    انتخاب من nissan gtr!! روی این ماشین تعصب دارم

    پاسخ
  12. آریا ماشین
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    انتخاب من :
    مک لارن 570 S ، هوندا NSX ، پورشه ۹۱۱ کررا S
    ولی NSX و مک لارن رو بیشتر دوست دارم
    ته ته دلم فقط هوندا NSX❤❤❤🇯🇵🇯🇵🇯🇵

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.