فراری

توسعهٔ شاسی‌بلند پوروسانگ برای فراری دشوارتر از SF90 است

فراری اعتراف کرده است که توسعهٔ شاسی‌بلند پوروسانگ چالش سخت‌تری نسبت به هایپرکار هیبریدی SF90 استرادله است. در مراسم رونمایی از SF90 اسپایدر وقتی تاپ گیر از مدیر فنی ارشد فراری «مایکل لایترز» پرسید که آیا ساخت یک قوای محرکهٔ هیبریدی که احساس مناسب یک فراری داشته باشد چالش‌برانگیزتر است یا تلاش برای ساخت یک شاسی‌بلند که مثل یک فراری احساس شود، وی در پاسخ گفته است:

SF90 یک چالش بود اما شاسی‌بلند پوروسانگ پیچیده‌تر و دشوارتر است. این یعنی ما به فرهنگ و روش‌های آزمایش خاصی نیاز داریم تا بتوانیم نیازهای خریداران شاسی‌بلند را برآورده کنیم؛ اما من اعتمادبه‌نفس بالایی دارم. من شخصاً شاسی‌بلندهای زیادی را توسعه داده‌ام و فکر می‌کنم ما درک کرده‌ایم برای شاسی‌بلندی که می‌خواهد یک فراری واقعی باشد چه چیزهایی ضروری خواهد بود

لایترز که قبلاً مسئولیت توسعهٔ شاسی‌بلندهای پورشه را داشته است، برای این کار بهترین گزینه است.

طی ماه‌های اخیر، پروتوتایپ‌هایی از پوروسانگ در حال آزمایش دیده شده‌اند اما در ظاهر اکثر آن‌ها از قطعات مازراتی و محصولات کنونی فراری استفاده شده است. به همین دلیل هنوز نمی‌دانیم شاسی‌بلند فراری چه شکلی خواهد بود. همین ابهامات در مورد پیشرانهٔ پوروسانگ هم وجود دارد. یکی از گزینه‌های احتمالی، موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی GTC4 Lusso است که حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد و امکان رقابت فراری با لامبورگینی اوروس را فراهم می‌کند. علاوه بر این، احتمال استفاده از قوای محرکهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی که هم‌اکنون در حال توسعه است هم در پوروسانگ وجود دارد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4582 ديدگاه)

    نمیدونم درست میگم یا نه در صورتی که شرکت‌هایی که هیچگاه فکر نمیکردیم شاسی‌بلند تولید کنند ، تولید کردند و اتفاقاً چه چیزهای خوبی هم از آب در آمد مثل تولیدات استون‌مارتین ، لامبورگینی ، پورشه ، رولزرویس ، بنتلی .

    اما احساسم میگه که ای کاش فراری چنین کاری نکنه و نمیدونم چرا هنوز تولید نکرده به دلم نمیشینه !
    (( نظر شخصی من این هست )) .

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۱۱
    1. زیزیگولو

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1387 ديدگاه)

      این حرکت فراری یک اقدام نا امید کننده هستش مثل موستانگ که اولین خودروی کراس اوور خودشو معرفی کرد و به نمایش گذاشت ولی نتونست نظرا رو به خودش جلب کنه …… وقتی اسم فراری و موستانگ میاد همه انتظار یه سوپر اسپرت رو دارن نه یه کراس اوور!!! ولی به امتحانش میَرزِه چون ممکنه موفق بشه

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۹
      1. Ahmedreza2002

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1079 ديدگاه)

        البته اسم ماستنگ منو بیشتر یاد یه ماسل عضلانی میندازه تا سوپر کار

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۰
        1. زیزیگولو

          ۲۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1387 ديدگاه)

          دقیقاً

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۰
        2. زیزیگولو

          ۲۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1387 ديدگاه)

          البته درسته که یه ماسل کار اصیله ولی تو دسته سوپر اسپرتا هم قرار میگیره

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۳
      2. Hamidreza

        ۲۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (905 ديدگاه)

        البته ماستنگ حتی در نسخه GT500 هم صرفا یه خودروی اسپورت حالا خیلی پرفورمنس هست … خبری از سوپر اسپورت نیست … یعنی سوپر اسپورت ۴۰ هزار تا قیمت داره!؟

        موافقم ۷
        مخالفم ۱۰
        1. زیزیگولو

          ۲۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1387 ديدگاه)

          حمیدرضا حرفت خیلی عجیبه خیلی تعجب کردم از حرفت!!!! کاملاً اشتباه گفتی!!!! همه دنیا میدونن که فورد موستانگ شلبی یه سوپر اسپرته، چه ربطی به قیمت داره؟؟ یعنی شما میگی چون کوروت C8 هم فقط ۶۰ هزار دلار قیمت داره پس سوپر اسپرت نیستش!!!!!؟؟؟؟

          موافقم ۹
          مخالفم ۶
  2. مهرداد كمال

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (486 ديدگاه)

    بیصبرانه منتظریم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  3. دانیال

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    اوروس که خعلی خوب فروخته، استقبال از پوروسانگ هم دور از انتظار نیست

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۲
  4. MASIHA

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (921 ديدگاه)

    منتظرتیم پورسانگ بیا…😍

    جالبه
    *هایپرکار* هیبریدی sf90 استراداله🤔❤

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. SF90 STRADALE

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2791 ديدگاه)

      عملکرد وحشیانه SF90 استراداله همه رو به اشتباه انداخته
      قدرت ۹۸۶ اسب بخاری و قیمت ۶۰۰ هزار دلاری
      این اعداد به هایپر کارهایِ عصر جدید نمیخوره
      از طرفی دیگه شتاب ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر این ماشین فراتر از هر سوپر اسپرت دیگه ای هست
      فقط میتونم بگم 👑 فراری 👑 معادلات رو به هم زده

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۷
  5. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1932 ديدگاه)

    اسمش شبیه چینی هاس

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۸
    1. Ali Keyhani

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (610 ديدگاه)

      قطعا اسمش پوروسانگ نیس و فکر میکنم یه نام کاملا جدید داشته باشه

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. ارشیاsvj

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        اسمش قرار بود پورسانگ باشه یعنی خون سرخ.
        ولی یه مشکلاتی پیش اومد که دیگه نمیتونه از این اسم استفاده کنه.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  6. Hadi

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    کی معرفی میشه؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  7. Ali Keyhani

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (610 ديدگاه)

    بایدم دشوار باشه توسعه هایپرکار و سوپرکار تخصص فراری هست
    اما suv خیر

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  8. سعید تویوتا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خیلی داره جالب میشه خیلی منتظرشم.کاش موتور وی۸ روش نصب کنن!

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  9. MehdiTurbo

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    طرح های فراری به شاسی نمیخوره
    نمیدونم لامبو ام به نظرم نمیخورد ولی قشنگ دراوردند اگه بتونه مثل لامبو از طرح این سوپر اسپرتا یه سوپر شاسی بسازه خوبه اگر نه نزنه سنگین تره
    اینی که تصویر بود جلوش دلنشین نبود برای من

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  10. SF90 STRADALE

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2791 ديدگاه)

    ای کاش مصاحبه کاملش رو با مجله تاپ گیر میزاشتین
    ارزش ترجمه رو قطعاً داره و حرف های جالبی زده
    به آینده فراری با این تیم مدیریتی امیدوارم

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  11. Ahmedreza2002

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    این پورسانگ باید قبل از این که یه کراس اوور باشه یه فراری باشع
    چیزی که لامبو با اوروس اراعه کرد

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  12. سورنا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    چه رقابتی بشه فراری و لامبو تو این کلاس …

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  13. mehran911

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    جناب دکتر لایترز از نوابغی بودن که حدود ۱۳ سال در پورشه حضور داشتن و در توسعه کاین تاثیر بسیاری داشتن و الان چند سالی هست که در فراری کار میکنن
    پورشه تو این چند سال افراد خوبی جذب کرده اما افراد بهتری رو از دست داده مهندسایی که الان برای امثال BMW و مکلارن و فراری و حتی اَپل آمریکا کار میکنن
    بعضی هاشون به شکل خاصی نابغه بودن
    یکی از مهندسای آلمانی که بورس پورشه بود و فقط با ۲۱ سال سن که هنوز دانشجوی مهندسی مکانیک MIT بود از آمریکا امده بود به عنوان کسب تجربه روی پروژه ۹۱۹ کار می کرد
    فقط چیزی که میدونم اینه که وایساخ جای خیلی خیلی شگفت انگیزیه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. SF90 STRADALE

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2791 ديدگاه)

      آقا مهران یک سوال از شما دارم
      شما SF90 استراداله رو سوپرکار میدونی یا هایپرکار ؟؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. mehran911

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1854 ديدگاه)

        سلام ایمان جان
        در کل کلمه هایپرکار و سوپرکار در علم خودرو معنای رسمی و دقیقی نداره همه ی اینا در کلاس خودروهای اسپرت قرار می گیرند
        در کل واژه های هایپرکار سوپرکار هایپراسپرت و… برای ایجاد تمایز بهتر اطلاق میشه
        بگذریم ….
        من به فلسفه ی پشت ذهن فراری برای تولید این ماشین نگاه می کنم و همینطور پلتفرمش که ریشه در مثل ۴۵۸ داره به همین دلیل این ماشین یک سوپرکار هستش
        اگه لافراری رو در زمان خودش هایپرکار بدونیم به نظر من SF90 نمیتونه هایپرکار بعدی فراری باشه هرچند که خودروی فوق العاده ای هستش
        شاید اعداد این ماشین از لافراری در زمان خودش بهتر باشه اما کاملا بعید میدونم مهندسای مارانلو SF90 رو با دید هایپرکار جدید ساخته باشن

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۰
        1. SF90 STRADALE

          ۲۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2791 ديدگاه)

          آقا مهران عزیز
          خیلی ممنون بابت پاسخ شما 🌹🌹
          خیلی دوست داشتم نظر شما رو بدونم

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
        2. mehran911

          ۲۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1854 ديدگاه)

          قربانت 🌹❤

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
  14. Ramin

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این عمرا زیر ۵۰۰ هزار دلار باشه.
    فراری اسپرت دیگه حداقل ۳۰۰ هزار دلار قمیت داره. این دیگه شاسی بلنده.

    هرچند پول برند………..

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  15. ارشیاsvj

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ایششش!
    چه قد مثله د.خ‌.ت.ر ها هستین!!
    🤣🤣🤣

    موافقم ۵
    مخالفم ۹
  16. امیر

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    بیا بیرون از پیله 😍

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  17. محمد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بسازه و قیمت زیر ۲۰۰ هزار بتونه براش بذاره
    فروشش تضمین شده ست
    حتی اگه چیز خوبی هم درنیاد بازم اونقدر خاص هست که شکست نمیخوره
    کل دنیا دیوونه شاسی و کراس اورر ها شدن… هر چیز خاصی توی این بازار بدی اینقدر مشتری هست که سهمت رو برداری

    موافقم ۰
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا