تیون وحشیانه فراری 488 GTB توسط پوجیا ریسینگ

اگر طرفداری واقعی برند فراری باشید هرگز دست به اصلاح خودروی برجسته و استثنایی‌ای همچون 488 GTB نخواهید زد؛ اما خریدارانی که به دنبال افزایش پرفورمنس خودروی خود هستند شاید بخواهند پکیج جدید پوجیا ریسینگ را در نظر بگیرند.


این تیونر نسبتاً گمنام از رویداد موناکو مارکوس برای نشان دادن محصول کاملاً دگرگون شده‌ی 488 GTB استفاده کرده است. شاید این خودروی تا بن دندان مسلح بتواند 488 پیستا را در گرد و غبار خود محو کند!


اگرچه فراری 488 پیستا قدرت 720 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری دارد اما پروژه FPlus کورسای پوجیا ریسینگ باعث شده قدرت هیولای جدیدش به 820 اسب بخار و گشتاور نیز به 900 نیوتون متر برسد. یک سیستم اگزوز جدید با فلاپ های فولادی ضدزنگ نیز تکمیل کننده پروژه هستند.


این سوپرکار تیون شده می‌تواند در 2.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 345 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


بدون هیچ‌گونه تعجبی باید گفت قطعات آئرودینامیکی نصب شده در 488 GTB تیون شده نسبت به قطعات بکار رفته در پیستا پیچیدگی کمتری دارند. با این وجود برخی قطعات فیبر کربنی همچون بال عقب بزرگ، دیفیوزر عقب، رکاب‌های جانبی و اسپلیتر کربنی جلو باعث شده‌اند این خودرو ظاهر برجسته‌تری داشته باشد. این قطعات به همراه رینگ‌های 21 اینچی سفارشی باعث شده‌اند 42 کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شود.


پوجیا ریسینگ تلاش داشته تا پکیج FPlus کورسای خود را تنها برای 20 خودرو ارائه دهد و البته قیمت هرکدام نیز 35 هزار یورو خواهد بود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. Just bentley continental
    سوابق: (313 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا این ماشینا مثل لامبو یا فراری هر چی قدرتشون میره بالا شتاب و سرعتشون تغییر نمی کنه زیاد.
    یعنی تکنولوژی موتور خیلی بالاست و تغییرش تو پرفورمنس فقطکار خودشونه.

    پاسخ
    1. بهراد
      سوابق: (424 دیدگاه) ,

      چون دیگه به آخرش رسیدن، باید تغییر بیشتر باشه تا نتیجه عوض بشه

      پاسخ
    2. مهدی
      سوابق: (496 دیدگاه) ,

      چون شتاب ۰ تا ۱۰۰ تو همچین قدرتهایی بیشتر به سیستم انتقال قدرت بستگی داره تا خروجی موتور حداکثر سرعت هم همینطور به شدت به ضریب دنده های گیربکس و دیفرانسیل بستگی داره

      پاسخ
    3. مانی
      سوابق: (634 دیدگاه) ,

      داداش چون مثل پول برقه که مصرف میره بالا قیمت نجومی میره بالا
      قدرتِ موتور باید نجومی بره بالا که شتاب از ۲.۸ برسه به ۲.۵
      افزایشِ قدرت رو میتونی‌ بیشتر تو شتابگیری در حال حرکت مثلا از ۶۰کیلومتر به ۱۲۰کیلومتر حس کنی‌

      پاسخ
  2. ساسان
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    پیستا720اسب قدرت داره 770گشتاور؟!!..بقول این خارجیا هولی ش..!!!…با توجه به کاهش وزن باید رکوردهای فوقلاده ایو بزنه…به مشخصات فنیش توجه نکرده بودم!!

    پاسخ
  3. Ehsangt3
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    باسلام و باتشکر از آقای احمدزاده
    این ماشین عشقی زبیا بود زیباترم شد ولی فکر کنم زیاد فایده ای نداره چون این همه قدرتو زیاد کرده
    ولی کمی پرفورمنس و بالا برده درعوض استحلاک رو زیاد می کنه و گارانتی رو باطل می کنه من از مدل پیستا بیشتر خوشم میاد
    این ماشینا رو برای رانندگی بیشتر می پسندم
    488پیستا.هوراکان پرفورمنته . 911gt3 . بنز gtr.
    موستانگ شلبی . کامارو zl1 . کوروت . چلنجر

    پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (649 دیدگاه) ,

    فراری استوک و فراری تیونینگ هر دوتاشون عالی هستن چون اسمشون فراری هست یعنی خاص بودن تو ذاتشونه
    ولی همچنان بی صبرانه منتظر ۴۸۸ پیستا هستیم که ببینیم تو پیست چکار میکنه ؛ فکر کنم رکوردهای خوبی بزنه ??

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.