فراریلامبورگینی

دوئل لامبورگینی سنتناریو و فراری لافراری

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت سی‌وپنجم، دومین دوئل از گروه هایپراسپرت‌ها

دوئل‌های گروه هایپراسپرت‌ها در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین بوگاتی دیوو و کوئنیگ‌زگ رگرا

مجموع آراء: ۱۸۴۰

آراء کوئنیگ‌زگ رگرا: ۱۰۶۹

آراء بوگاتی دیوو: ۷۷۱

پیروز دوئل: کوئنیگ‌زگ رگرا با کسب ۵۸ درصد از کل آراء

 

لامبورگینی سنتناریو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک

سلف: وننو

تعداد ساخت: ۴۰ دستگاه

 

فراری لافراری

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳

ترکیب: موتور وسط، محور عقب

سلف: انزو

تعداد ساخت: ۷۱۰ دستگاه

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

فراری لافراری لامبورگینی سنتناریو
پیشرانهٔ بنزینی ۶.۳ لیتری V12 ۶.۵ لیتری V12
تنفس طبیعی طبیعی
موتور الکتریکی ۱ عدد
قدرت موتور بنزینی ۸۰۰ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی ۷۰۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی ۱۶۳ اسب بخار
مجموع قدرت ۹۶۳ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار
مجموع گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
باطری ۲.۲ کیلووات ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته نیمه‌اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۸ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی ۱۸.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۳۳۰ گرم/کیلومتر ۳۷۰ گرم/کیلومتر
وزن ۱۵۸۲ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۰ متر ۴.۹۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۵ متر ۲.۷۰ متر
نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱.۶۴ ۱ به ۱.۹
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه ۱.۴۲ میلیون دلار ۱.۹ میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10265651]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه

  1. ساسان

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (973 ديدگاه)

    باتمام جذابیتی که چنتناریو برام داره…خودرو برتر این رقابت لافراریه.واین چیزی نیست که بشه با تعصب کتمان کرد.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
    1. mg

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بیینم بین هوایرا و لافراری کدوم طرف دار بیشتری داره
      هوایرا +
      لافراری –

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۷
      1. Ali Keyhani

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (627 ديدگاه)

        قبلا دوئل برگزار کردن توی همین پدال سرچ کنی میتونی ببینیش،لافراری با ۷۰% شکست داد هوایرا رو

        موافقم ۸
        مخالفم ۶
      2. حسین

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (127 ديدگاه)

        فقط بخاطر قیافه تکراری و نچسب لافری به چنتاریو رای دادم البته که چنتاریو هم دست کمی نداره از لافری

        موافقم ۵
        مخالفم ۹
    2. Hossein1382

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فراری با اینکه قدرتش بالاتره اما سرعتش یکیه با لامبورگینی .درضمن لافراری برتری نسبت به سنتناریو نداره

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  2. tesla

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (533 ديدگاه)

    کاری با خوب یا بد بودن لامبو ندارم
    فراری به خاطر تاریخش و محصولاتی که بیرون داده همیشه و در همه دوران سر زبون ها بوده
    فراری بحثش جداست
    اگه حتی از لحاظ فنی عقب تر از رقبا باشه باز هم میشه ترجیحش داد به بقیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
    1. tesla

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (533 ديدگاه)

      اینم اضافه کنم که اینجا ایران
      شاید حتی مرسدس رو به فراری هم ترجیح بدن

      موافقم ۶
      مخالفم ۶
      1. овsкиكMас

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        تو مقایسه اون فراری GTC و اس ۶٣ حتی کارشناس های کاربایر و کار اند درایور هم نمره بنز رو بیشتر داده بودن ! مشخصات فنیشون هم گویا بود! حتما کار اند درایور هم از بچه های ایرانن! اونجا یه ماشین معمولی از فراری با یکی از بهترین های بنز مقایسه شده بود
        وقتی میگیم فراری بهترین هست منظور همین لافراری و پیستا و ٨١٢ هست نه GTC!

        موافقم ۱
        مخالفم ۵
        1. مانی

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2184 ديدگاه)

          ببین کامنتش رو چندبار نوشته
          طرف از اونایی هست که کادیلاک رو به بنز ترجیح میده
          اون وقت اومدی منطقی‌ توضیح دادی؟؟؟!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        2. مانی

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2184 ديدگاه)

          ۴-۵بار نوشته بود پدال حذف کرد

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. Porsche & Mercedes

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (64 ديدگاه)

        چ گیری کردیم از دس این
        هی میگه تو ایران مرسدسو به فرارس ترجیح میدن
        هییی میگه
        اره اقا ترجیح میدن
        فراری جای خود مرسدس جای خود
        بهترین سری کوپه پدر خودرسازی جهان رو انتخاب کردن
        خالق Slr و Sls رو انتخاب کردن
        برندی رو انتخاب کردن ک اولین بار ک مفهوم واقعی تکنولوژی فرمول یک رو اورد تو سطح خیابون
        پرفروش ترین برند لوکس دنیا
        یجوووووری میگه تو ایرانه ک مرسدس رو انتخاب میکنن انگار لادا رو انتخاب کردیم
        خود انزو خدابیامرز هم زنده بشه بین اس کلاس کوپه و GTC ..اس کلاس رو انتخاب میکنه
        دقیقا از سال ۹۲ تو پدالم هیچوقت انقد حجمه علیه ماشینای آلمانی نبوده
        مرسدس رو ک میکوبن ب خاطر طراحی جدیدماشیناش ک از نظر من مرسدس ۱ درصد فقط ب طراحی قبلی خودش باخته و همچنان بهترینه
        میگن سری هفت جدید ک جلوش زشت شده
        سری سه ک میگن پشتش شبیه لکسوسه
        تمومش کنین دیه
        انگار ما نمیدونیم کسایی دارن این نظرو میدن ک تو صف گوشتن و رکورد پرایدو میزنن

        موافقم ۱
        مخالفم ۴
        1. ونوم اف ۵

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (89 ديدگاه)

          ببخشید ما که صف گوشت نیستیم ولی انگار شما پورشه ۹۱۸ سوار میشی . هر کسی چیزی تو چنته نداره میخواد بقیه رو تحقیر کنه

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
      3. شاهين

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (859 ديدگاه)

        دوست عزیز، بحث مقایسه سی٢٠٠ با فراری ایتالیا نبود که! پایین ترین مدل ساخت فراری با بالاترین مدل بنز رو به رو هم بودن که از هر لحاظ بنز برتر بود، تعصب یعنی اینکه چشمتو رو مشخصات ببندی و فقط از رو برند انتخاب کنی، مثلا اینجا من فراری رو انتخاب کردم

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  3. سعید(تهران)

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (484 ديدگاه)

    با احترام به لامبو و طرفداراش ولی لافراری یه اثر هنری چهار چرخه…

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  4. ارش

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    بدون لحظه ای تردید لافراری.

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  5. امیر

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2683 ديدگاه)

    چقد سحته!!!
    هردوعالین و هرکدوم نسبت به دیگری یه سری مزایا داره اما بخاطر علاقه شخصیم به لامبو، سنتناریو رو انتخاب میکنم

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
    1. محمد

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      افرین
      درست انتخاب کردی
      منم عاشق لامبورگینی ها هستم بخصوص مدل سنتناریو
      هم خیلی از لحاظ فنی خوبه هم خیلی قشنگه

      موافقم ۳
      مخالفم ۴
  6. ایمان

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3030 ديدگاه)

    قطع به یقین LaFerrari ❤❤
    حالا ماشین روبروش هرچی میخواد باشه
    بهترین و زیباترین هایپرکار حال حاضر دنیاست بی شک

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
    1. مانی

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2184 ديدگاه)

      مخصوصا مدل آپرتاش که همینجور داره گرون میشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  7. Ahmad

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    لافراری بهترینه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  8. овsкиكMас

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    با احترام به لامبو که عالیه باید بگم فراری بهترین هست،تاریخ این شاهکار لافراری رو فراموش نمیکنه
    خدا میدونه چقدرسخته که فراری بخواد واسش جایگزین بسازه!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. M

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      سخت نیست غیر ممکنه
      اما فراری کارش انجام غیر ممکن هاست
      همونطور که جانشین انزو غیر ممکن بود و فراری با لافراری از پسش بر اومد از پس جانشین لافراری هم بر میاد

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  9. Ferrari

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1567 ديدگاه)

    وزن خشک لافراری ۱۲۵۰ کیلوگرمه و وزن خشک سنتناریو ۱۵۲۰ کیلوگرم لطفا تصحیح کنید وزن ناخالص لافراری امکان نداره ۳۳۰ کیلو بیشتر از وزن خشک باشه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  10. ahmad

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (518 ديدگاه)

    فراری لافراری ، بدون شک .

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  11. OMID

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2052 ديدگاه)

    بر حسب علاقه شخصی به لامبو رای دادم

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  12. Elmiraj

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2149 ديدگاه)

    از نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ تاکنون دنیای خودرو اثری بهتر از LaFerrari به خود ندیده ………

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. Mahdi

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      یعنی لافراری از لامبورگینی سیان و بوگاتی لاویچ نویر و بوگاتی دیوو و بوگاتی چنتودیچی و لامبورگینی سیان رودستر و لامبورگینی ترزو میلینو هم جذاب تره؟
      بابا لامبورگینی اونتادور ۳۷۰ تا سرعت داره لافراری ۳۵۰
      در ضمن شتاب لافراری ۲.۸ هست و چنتاریو ۲.۶ و سرعت لافراری ۳۵۰ و چنتاریو ۳۹۰ تا و قدرت چنتاریو ۱۵۰۰ تا هست البته رودسترش فقط این قدرت و داره ولی در بقیش یکی هستن

      دوستان اشتباهی نوشتن

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  13. Ali Keyhani

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (627 ديدگاه)

    چنتناریو یک ماشین کاملا خاصه ولی لافراری یک شاهکاره لامصب وقتی یه طرف دوئل لافراری باشه سخته به ماشین دیگه توجه کنی،همون طور که میبینین از لحاظ فنی هم یه سر و گردن بالاتره لافراری،کار فراری خیلی سخته واسه ساختن جانشین این اسطوره

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  14. iman

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (253 ديدگاه)

    نه تنها تو این دوئل لا فراری کاملا برتره بلکه این خودرو یکی از شاهکارهای تاریخ خودرو سازیه، همه چیز در این ماشین در حد کماله و موندم دو سال دیگه چطور فراری میخواد برای این ماشین جایگزین معرفی کنه، فورتزا فراری

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  15. ارش

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    سه شاهکار دنیای خودرو فراری و مرسدس و پورشه به لحاظ سابقه بدون رقیبن قهرمانیهای متوالی در بالاترین سطح مسابقات به خصوص فراری که شاهکار هنری هم هست .

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  16. MAHDI

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5205 ديدگاه)

    این لافراری اونقدر جذابه که توبازی مسابقه واقعی۳ هم من چند ماشین رو انتخاب میکنم.یکی لافراریFXX ویکی ۹۱۱GT2 و هوراکان پرفومانته والبته مکلارن P1 جی تی آر
    توبازی هم حس وحالشون باباقی خودروها تفاوت داره. چه برسه به خوده واقعیشون.مگه توبازی ماتست کنیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Seyed.AMG

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      اره خدایی واقعا اسم مسابقات واقعی برازنده این بازیه همونطور که این خوردو ها و چند تای دیگه تو دنیای واقعی عملکرد بسیار خوبی تو پیست دارن تو بازی هم این حس بهتر بودن خیلی خوب به گیمیر منتقل میشه البته مکلارن p1 در بین اینها تو پیست بازی عملکرد خیلی خوبی داشت مخصوصا سر پیچ ها یا فراری fxxk evo

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. MAHDI

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (5205 ديدگاه)

        بله کاملا درسته

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  17. حمیدرضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    واقعا چجوری میشه بینشون یکی رو انتخاب کرد من که خیلی سختم بود هر دو بی نظیرن هر دو نهایت مهندسی هستن و هر دو بی نهایت چشم نواز

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. Roozbeh

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (416 ديدگاه)

    کنسول سنتناریو فقط به کل لافراری می ارزه

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. Ali Keyhani

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (627 ديدگاه)

      شما نظر ندی سنگین تری😂😂😂😂

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. Roozbeh

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (416 ديدگاه)

        شما نظر بدی برامون کافیه

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
        1. Ali Keyhani

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (627 ديدگاه)

          باشه اصلا لافراری آشغاله الکی گنده شده😂

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. Mahdi

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        برادر لامبورگینی
        اولین ماشین بود که درب قیچی شکل و در دنیای ماشین ها به وجود آورد
        لامبورگینی کونتاش
        لامبورگینی اولین ماشینی بود که برای ماشینش رادیو گذاشت
        لامبورگینی دیابلو
        لامبورگینی اولین ماشینی بود که نمایشگر تو ماشین گذاشت بعد فراری تازه تازه ها داره نمایشگر میزاره
        لامبورگینی اگویستا
        لامبورگینی اولین ماشینی بود که هیبرید و تو دنیا آورد
        لامبورگینی رونتون
        فراری در حد پورشه و بنز و فورد هست
        ولی لامبورگینی در حد کونیگ زگ و بوگاتی و پاگانی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  19. شاهین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (871 ديدگاه)

    سنتناریو نتونست مثل بقیه لامبو ها طراحی تیز و شکسته داشته باشه. مخصوصا از نمای جلو باز نمای عقبش با دیفیوزر ها قشنگ شدن. درکل نتونست مثل وننو و رونتون و … باشه البته سریع ترینشونه
    انتخاب من لفراری

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  20. احمدرضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    ترجیح میدم رای ندم
    چون دوتاشونو عاشقونه دوس دارم
    اصن کلن ماشینای ایتالیایی رو خیلی دوس دارم

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  21. مسعود

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    کاملا انتخاب صلیقه ای هست ، حتی اگر لامبو هم مشخصاتش از لافراری بالاتر بود من بازم انتخابم لافراری بود …

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  22. Melobit

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تنها در صورتی میشه این مقایسه رو انجام داد که یه موتور الکتریکی بندازن رو لامبو…
    به نظر من که سنتناریو اصن هایپرکار نیست بلکه یه اثر تمام مهندسیه در عین زیبایی و اصالت… اثری که نشون میده چجوری از یه موتور تنفس طبیعی V12 داری بیشترین اسب قدرت رو میگیری…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  23. ناصر

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مشخصات فنی لافراری که بهتره ولی ظاهر لامبو خداس

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  24. ناصر

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به لطف موتورهای آلمانی فراری ولامبو واستون مارتین و… ماشین حساب میشن اصلا هیچکدومو نمیشه با مرسدس مقایسه کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  25. ارمان

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلیقه هم خوب چیزیه که بعضی ها ندارن!!! طراحی لافراری نچسبه؟! طراحی لافراری ۱۰۰ سال از زمان خودش جذاب تر ه واسه همین عوضش نمیکنند دیگه باید چکارش کنند بهتر ازین جا ندارد!

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. Mahdi

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش چند سال؟
      لامبورگینی سیان و لامبورگینی ترزو میلینو و دیدی؟ اونارو و ببین بعد بگو که چند سال بالاتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا