انفجار تراک 1220 اسب بخاری فورد در تست داینو!

مواجه شدن خودروها با اشکالات فنی در زمان انجام تست داینو غیرمعمول نیست چراکه قطعات در بیشترین میزان فشار قرار دارند. این مورد در برابر خودروهایی که از پیشرانه‌های تیون شده استفاده می‌کنند بسیار مشهودتر است.

اما خودرویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد وضعیت ویژه‌ای داشته چراکه در نهایت به روش خاصی آتش می‌گیرد!


حادثه‌ی موردبحث ماه پیش و در زمان انجام تست داینو در اوهایو رخ داده است. با توجه به آنچه که در ویدئو گفته می‌شود، پیشرانه‌ی تراک فورد کارکرد 463491 کیلومتری داشته و نتوانسته به آسانی قدرت 1220 اسبی و گشتاور 2980 نیوتون متری را هندل کند. با توجه به این قدرت و گشتاور بسیار زیاد و همچنین کارکرد بالای خودرو، خیلی هم نمی‌توان انفجار خودرو را سورپرایز کننده دانست.


خوشبختانه در زمان وقوع انفجار هیچ فردی نزدیک خودرو نبوده است؛ اما تست‌های داینو گاهی با حوادث دیگری هم روبرو بوده است. به‌طور مثال در یک مورد شاهد شکسته شدن دستگاه و لغزش لنسر اوولوشن بوده‌ایم. در یک حادثه دیگر هم بازوی یکی از مکانیک‌ها در تست داینوی یک خودرو آسیب دیده است. اما جدای از این بحث‌ها، تست داینو روش مناسبی برای سنجش میزان تلفات قدرت یک خودرو و همچنین مشاهده‌ی قدرت واقعی‌ای است که به کف زمین انتقال می‌یابد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. Reza
    سوابق: (1009 دیدگاه) ,

    وقتی بدون برنامه ریزی و عدم بکار گیری تکنولوژی های لازم همین طوری چند تا توربوچارجر میندازن تو خودرو آمریکایی تا روی کاغذ قدرت اسب بخار رو بیشتر نشون بدن ، نتیجه همین میشه دیگه .

    پاسخ
    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      رضا
      متن رو بخون
      این موتور بالای400/000 تا کارکرد داشته
      نمیدونم چقدر از موتور ماشین میدونی ولی اونی که اشنا هست میدونه موتوری که کارکرد بالای داره تمام لوازمهای موتوری اعم از یاطاقانها .رینگ.اویل پمپ و……. مثل اول نیستن و زمانی که فشار مضاعف روشون بیاد 1000 مشکل درست میکنه
      بهتر اول بری یه موتور ساده مثل موتور پیکان رو باز کنی و اجزای داخلیش رو بشناسی بعد بهتر میتونی تو کامنتهات از انجین صحبت کنی

      پاسخ
      1. یانکی
        سوابق: (643 دیدگاه) ,

        علی انصافا زیباترین جواب ممکن رو دادی لذت بردم.دوستان ادعا ندارم ولی تو خیابان یه لنت میبینم بر میدارم و کسی کنارم باشه ایراد سیستم ترمز ماشین صاحب لنت رو میگم یا چشمم به لاستیک ماشین میخوره نا خود آگاه میگم این ماشین جهت گلهایه چرخش برعکسه اشتباه اندلخته رو کاغذ مینویسم میزارم زیر شیشه.دوستان من اولین بار که یه ماشین میبینم اولین کاری که میکنم میرم زیر ماشین رو نگاه میکنم.

        پاسخ
      2. Reza
        سوابق: (1009 دیدگاه) ,

        الان اگه یه آلمانی یا ایتالیایی دچار این مشکل شده بود، زمین و زمان و مه و خورشید و به هم میریختین .
        ولی چون این یکی آمریکایی هستش قضیه فرق میکنه؟

        پاسخ
  2. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    خب ماشینی که ۵۰۰ هزار کیلومتر راه رفته
    بعد از موتورش ۱۲۲۰ اسب بخار قدرت میخوای بکشی
    این کار عقل نیست
    فکر کنم اصلا هدف این بوده ببین تا چه مقدار میتونه انجین دوام بیاره و کار کنه
    که خوب هم جواب داده به نظرم

    پاسخ
  3. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    الان هم یه سری میان میگن این هم از بهترین تراک دنیا !!

    پاسخ
    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      محمد
      اون یه سری رو ولش کن
      همه چیز رو امار فروش سری اف تو بازار رقابتی امریکا مشخص کرده
      دومین ماشین پرفروش دنیا در 2017
      اولین ماشین پرفروش دنیا در نیمه سال 2018
      دومین ماشین پرفروش تاریخ خودروسازی

      پاسخ
  4. Abbas lsx/ltx
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    این اتفاقات تو داینو عادیه
    مخصوصا اینکه موتورش دیزله
    قدرت بالاست در نتیجه حرارت هم بالاتر میره گاز های خروجی هم حجمشون بیشتر میشه.سوپاپ دود نمیتونه به درستی خارج کنه،در نتیجه این حرارت بالا کار دست موتور میده

    پاسخ
    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      عباس
      تست داینو موستانگ خسرو قاسمی رو دیدی
      خیلی زیبا بود
      این اتفاقی هم که برای این فورد رخ داده 2 علت داره
      1. همون علتی رو که عباس گفت
      2. کارکرد بالای موتور که همین دلیل موجب شد نتونه این قدرت رو تحمل کنه
      ((پیشرانه‌ی تراک فورد کارکرد 463491 کیلومتری داشته و نتوانسته به آسانی قدرت 1220 اسبی و گشتاور 2980 نیوتون متری را هندل کند. با توجه به این قدرت و گشتاور بسیار زیاد و همچنین کارکرد بالای خودرو، خیلی هم نمی‌توان انفجار خودرو را سورپرایز کننده دانست.))

      پاسخ
      1. Abbas lsx/ltx
        سوابق: (112 دیدگاه) ,

        اره داداش دیدمش ولی قدرش اعلام نشده
        ولی این موتوره یا همینطوری رفتم یه توربو 76 میلی متری انداختن روش که قدرت بگیرن(قطعات داخلی موتور دست نخورده) که 1200 اسب بخار هم رقم وحشتناکیه برای یه موتور استوک یا کارکرده 500 هزار تا( این اتفاقیه که براش میوفته)!!! موتور های پاور استروک فورد تا 700 اسب بخار نهایت تو چرخ میتونن هندل کنن ولی موتورای کامنزی که رو رم نصب هستن مخصوصا 5.9لیتری فوق العاده قوی قوی هستن و میتونن 1000 تا 1500 اسب بخار رو تحمل کنن.تو بخش موتور های بنزینی موتور های LS و زیرمجموعه هاش مخصوصا سری L.که موتور LQ4 با و کارکرد 200 هزار تا با قطعات استوک مورد تیون قرار گرفته و تونست 1600 اسب بخار تحمل کنه.دیگه مپ سنسور اجازه نداد که مورد بوست بیشتری داده بشه.موتوره 2jz تویوتا هم خیلی خوبه برای تیون(بیگ بلاک ها هم که بحثشون جداست.واقعا اعجوبه ای هستن)

        پاسخ
    2. (ali (chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      راستی
      عباس جان
      دادا رو موتور 305 سرسیلندر350 بسته بشه سوپاپها به لبه سیلندر برخورد نمیکنه؟
      سرسیلندرها سوپاپ بزرگه

      پاسخ
      1. Abbas lsx/ltx
        سوابق: (112 دیدگاه) ,

        فک نکنم برخورد کنه
        سرسیلندر 305 در بیشترین حالت 1.94 هستش
        350 هم 2.02 اینچ هست
        ولی نسبت تراکم میاد پایین.
        اگر رینگ و پیستون و سرسیلندر و واشر و.. در سلامت باشن
        با کف تراشی میشه تراکم رو افزایش داد

        پاسخ
        1. (ali (chevy nova
          سوابق: (5059 دیدگاه) ,

          من الان با یه مکانیک حرفه ای صحبت کردم اونم گفت تراکم میاد پایین
          پیستونها نو نیست ولی سالمه و اصلی
          رینگ نو هست
          سرسیلندر و واشر هم نو
          کف تراشی هم هرکی یه چیز میگه در موردش

      2. Abbas lsx/ltx
        سوابق: (112 دیدگاه) ,

        علی داشم
        کف تراشی اول به سلامت موتورت بستگی داره
        اگر قطعات موتور کارکرد متوسطی داشته باشن و سلامت باشن بسته تا مقداری که خودسوزی ایجاد نشه میتونی کف تراشی کنی و البته حتما باید از بنزین سوپر استفاده کنی.
        اگر موتور رو کامل باز کردی شاتون ها رو هم از روی خط ریخته گریشون با سنگ بساب .اینطور مقاومت شاتون هات هم بالاتر میره.
        اگر یه مقدار بیشتر بودجه داشتی اسبک غلتک دار برای سرسیلندرت تهیه کن
        اسبک غلتک دار بین 15تا 20 اسب بخار به قدرت موتورت اضافه میکنن

        پاسخ
      1. (ali (chevy nova
        سوابق: (5059 دیدگاه) ,

        رضا
        تو اولین باره که میبینی
        ولی من تا دلت بخواد دیدم
        تست داینو دیدم که ماشین موقع تست بخاطر درست مهار نشدنش از جاش کنده شد و اثابت کرد تو دیوار
        ماشینم هم دیدم موقع تست داینو اونقدر بهش فشار اومد که موتورش هنگام تست به ملکوت پر کشید
        داینو هم دیدم بدون مشکل ماشین تست شد

        پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2284 دیدگاه) ,

    این هم یکی از روشهای اسقاط خودرو در امریکا طرف چه فریادی میزنه موقع انفجار ماشین
    دیروز داشتم تو سایت امریکا نگاه می کردم ببینم بازیر ده هزار دلار چه ماشین کار کرده هشت سیلندری میشه خرید
    از داج چارجر تا انواع وانت های تویوتا و فورد و حتی شوی رو با سال ساخت 2000 تا 2006 پیدا کردم که از نظر ظاهری تو عکسا سالم بودن

    پاسخ
    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      اره
      منم تو اون سایتها زیاد میرم
      اونجا ماشین قیمتی نداره
      2 سال از تاریخ تولید ماشین بگذره قیمتش کلی کم میشه

      پاسخ
  6. Sina
    سوابق: (229 دیدگاه) ,

    فکر کردن موتور تویوتا هست که از این کارا میکنن?😏😏

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.