فورد

به‌روزرسانی ایمنی فورد اورست برای بازار استرالیا

فورد ایمنی اس‌یووی قلچماق اورست را برای بازار استرالیا مورد به‌روزرسانی جامعی قرار داده است. بدین ترتیب تمامی مدل‌های اورست که از ماه می امسال به بعد تولید می‌شوند به‌صورت استاندارد به ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده مجهز خواهند بود. علاوه بر این، درحالی‌که قبلاً سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط با هشدار راننده، سیستم تشخیص ترافیک و نوربالای خودکار فقط در تیپ‌های گران‌قیمت‌تر ترند و تیتانیوم ارائه می‌شدند، حالا به‌صورت استاندارد در تیپ پایهٔ Ambiente هم وجود دارند.

این سیستم‌های ایمنی جدید به تجهیزات قبلی شامل دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، کروز کنترل با محدودکنندهٔ سرعت قابل تنظیم و سیستم کنترل پایداری پویا (DSC) اضافه شده‌اند که آخری خود شامل ترمز ABS، کنترل تطبیقی بار، سیستم جلوگیری از چپ کردن، کنترل کشش و سیستم کنترل تریلر می‌شود. در همین حال، نسخه‌های دو دیفرانسیل نیز به سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌ها، سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی‌ها و قفل دیفرانسیل عقب هم مجهز هستند.

اورست که بر اساس پیکاپ رنجر ساخته شده است، در استرالیا با دو پیشرانهٔ دیزلی مختلف عرضه می‌شود. موتور استاندارد یک واحد ۳.۲ لیتری پنج سیلندر با ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور قوی‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر بای‌توربو با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. البته تیپ تیتانیوم به‌صورت استاندارد به این موتور مجهز است.

انتقال نیروی پیشرانهٔ پنج سیلندر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما موتور چهار سیلندر به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که از رنجر رپتور گرفته شده است. نسخهٔ بروز شدهٔ فورد اورست هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۴۹,۴۹۰ دلار استرالیا (۳۴,۸۰۰ دلار) برای مدل پایهٔ Ambiente پنج‌نفرهٔ دیفرانسیل عقب در استرالیا عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اگر رپتورش رو بسازن جوابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Omid622

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    شبیه
    فورنچور تویوتا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا