فورد

فورد شلبی GT500 رقیبی ۸۰۰ اسبی برای هلکت و ZL1

هشدار به هلکت و ZL1، مراقب باشید رقیب خطرناکی درراه است!

نسل قبلی فورد موستانگ شلبی GT500 قدرت وحشتناکی معادل ۶۶۲ اسب بخار داشت که کاملاً رقبا را به دردسر می‌انداخت؛ اما در نسل ششم موستانگ تاکنون فقط شاهد معرفی شلبی GT350 با ۵۲۶ اسب بخار قدرت بوده‌ایم که هرچند یکی از بهترین موستانگ‌های تولیدشده تابه‌حال است اما برای رقابت با چلنجر هلکت ۷۰۷ اسب بخاری و کامارو ZL1 جدید ۶۵۰ اسب بخاری کافی نیست؛ بنابراین در این نسل می‌تواند یک شلبی حتی قوی‌تر از GT350 ساخته شود.

Ford Mustang Shelby GT500 2013
Ford Mustang Shelby GT500 2013

شورولت کامارو و فورد موستانگ رقابتی موتور به موتور دارند که البته در اکثر موارد کامارو ازلحاظ قدرت برتر است. فقط نسخهٔ پایهٔ کامارو با موتور چهار سیلندر توربوی ۲ لیتری ازلحاظ قدرت در پس موتور چهار سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست موستانگ قرار می‌گیرد وگرنه کامارو RS V6 با ۳۳۵ اسب بخار قدرت بالاتر از موستانگ V6 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت قرارگرفته و کامارو SS V8 نیز با ۴۵۵ اسب بخار قدرت برتر از موستانگ GT با ۴۳۵ اسب بخار قدرت است.

Ford Mustang Shelby GT350 2016
Ford Mustang Shelby GT350 2016

همچنین موستانگ شلبی GT350 هم قادر به رقابت با ZL1 جدید نیست و ۵۲۵ اسب بخار قدرتش در برابر ۶۵۰ اسب بخار قدرت ZL1 رنگ می‌بازد؛ بنابراین بدون شک فورد نیز بیکار ننشسته و خود را برای جنگ اسب بخار با جنرال موتورز آماده کرده است. به همین دلیل قطعاً شلبی GT500 جدید توازن قدرت را به نفع فورد برقرار خواهد کرد تا حداقل موستانگ در یک مدل (غیر از نسخهٔ چهار سیلندر) ازلحاظ قدرت بر کامارو برتری داشته باشد. بر این اساس پس از معرفی شلبی GT500، شلبی GT350 نیز وظیفهٔ رقابت با کامارو Z28 جدید که در آینده رونمایی می‌شود را بر عهده خواهد گرفت.

Ford Mustang Shelby GT500 2018 Spy Shot
Ford Mustang Shelby GT500 2018 Spy Shot

در تصاویر جاسوسی که از فورد موستانگ شلبی GT500 جدید گرفته‌شده است، بیشتر یک GT350R دیده می‌شود که فقط قسمت جلویی آن استتار شده است چراکه ورودی‌های هوای جلویی خودرو برای تغذیهٔ هوای موردنیاز موتورِ جدید تغییر کرده و بزرگ‌تر شده‌اند. این می‌تواند سرنخی باشد برای اینکه موستانگ موجود در تصاویر یک موستانگ معمولی نیست چراکه نه GT و نه GT350 چنین ورودی‌های هوایی ندارند؛ اما در قسمت عقب قطعات منحصربه‌فرد کمتری در GT500 بکار رفته و تقریباً مشابه GT350 است.

Ford Mustang Shelby GT500 2018 Spy Shot
Ford Mustang Shelby GT500 2018 Spy Shot

با توجه به گزارشهای منتشرشده همچون گزارش Autocar، فورد در شلبی GT500 جدید از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد. موتوری که در آن از تکنولوژی اکوبوست استفاده نخواهد شده و قدرت آن رقم فوق‌العادهٔ ۸۰۰ اسب بخار پیش‌بینی می‌شود. موستانگ شلبی GT500 با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، ۲۷۴ اسب بخار قدرت بیشتری از GT350 و ۱۳۸ اسب بخار قدرت بیشتری از نسل قبلی خود خواهد داشت که آن‌را نه‌تنها به قدرتمندترین خودروی عضلانی موجود در این سیاره تبدیل خواهد کرد بلکه یکی از قدرتمندترین ماشین‌هایی خواهد بود که تاکنون ساخته‌شده است.

Ford Mustang Shelby GT500 2018 Render
Ford Mustang Shelby GT500 2018 Render

انتظار می‌رود فورد برای انتقال این نیرو به‌صورت استاندارد از یک گیربکس دستی استفاده کند درحالی‌که گیربکس اتوماتیک جدید ۱۰ سرعته که به‌طور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه‌یافته نیز برای آن قابل سفارش خواهد بود. این گیربکس در کامارو ZL1 جدید هم مورداستفاده قرارگرفته است. البته بااینکه تصاویر جاسوسی‌ای که از شلبی GT500 جدید در اطراف مقر فورد در میشیگان گرفته‌شده است، موستانگ تهاجمی‌تری را نشان می‌دهد اما هنوز هیچ‌کس به‌طور قطعی مطمئن نیست که چه چیزی در زیر کاپوت این خودرو قرار دارد و فعلاً تمامی چیزهایی که بیان شد در حد حدس و گمان است؛ اما چیزی که کاملاً محرز است این است که موستانگ شلبی GT500 جدید تا حد دیوانه‌واری قدرتمند بوده و به سهولت مدل قدیمی ۶۶۲ اسب بخاری خود را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

Ford Mustang Shelby GT500 2018 Spy Shot
Ford Mustang Shelby GT500 2018 Spy Shot
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه

  1. Amir amini

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    وای شلبی ۵۰۰ و فیلم نید فور اسپید یادش بخیر چقدر خوب بود این موستانگ ۹۰۰ اسبی خدا کنه یه موستانگ توپ بده بیرون

    1. Kurtz

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11347 ديدگاه)

      کاش میتونست با اون تو مسابقه ی آخر شرکت کنه.

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      قدرت ۸۰۰ اسب بخار خیلی به طراحیش میاد

    3. Vahid porsche

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (480 ديدگاه)

      همه چیز اسب بخار نیست

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4525 ديدگاه)

        وحید عزیز برای این ماشین چی خوبه پس؟؟؟؟؟؟؟؟

        1. Vahid porsche

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (480 ديدگاه)

          سریع تر بودن به خیلی عوامل بستگی داره اسب بخار یه بخشیشه به همین دلیله که مثلا بوگاتی ویرون از ۹۱۱ که دوبرابر اون اسب داره شکست میخوره اهمیت دادن صرف به اسب بخار کاری بچه گانه است

        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4525 ديدگاه)

          میتونی ثابت کنی که بوگاتی از پورشه شکست خورده؟؟؟؟؟؟ کدوم درگ؟؟؟؟؟
          چه تاریخی؟؟؟؟؟؟؟؟

        3. مرصاد

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (62 ديدگاه)

          محض رضای خدا دیگه خیال بافی نکنید … آخه ۹۱۱ اصن در حدی هست که بخواد کنار بوگاتی قرار بگیره ؟؟
          دوست عزیز اگه به پورشه علاقه داری ، نظرت محترمه ولی دیگه جک تعریف نکن خواهشا

        4. Vahid porsche

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (480 ديدگاه)

          رکورد نوربرگ رینگ برای شما کافیه؟
          ۷:۱۸ Porsche 997 GT2 RS

          ۷:۴۰ Bugatti Veyron 16.4

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Nürburgring_Nordschleife_lap_times برو به این لینک ببین چند تا پورشه بالاتر از بوگاتیه

      2. ali

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (5198 ديدگاه)

        واسه یه گردن کلفت امریکایی همه چیز قدرته

      3. Kurtz

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        به نظر من رکورد پیست هم مهم نیست. مگه چند بار با ماشینت میخوای بری پیست؟ به نظر یکی دیگه گشتاور خیلی مهمه. به نظر من شتاب مهمه.

        هر کسی یک معیاری داره و اصلا هم بچگانه نیست.
        ولی… دایناسور به قدرتشه که دایناسور میشه. مثل همین ماستنگ یا چلنجر یا کامارو.

        1. vahid Porsche

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (480 ديدگاه)

          به نظر شما شتاب مهمه پس همین ۹۱۱ با اسب بخار به مراتب کمتر تو شتاب همه این ماشینایی که گفتی رو میزاره جیبش

        2. Kurtz

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          آقا وحید خودت میدونی چقدر عاشق پورشه هستم.
          ولی هر ماشینی یک خوبی هایی داره. هر کسی هم یک معیار هایی داره.
          ۹۱۱ هم شتاب اولیش خیلی عالیه. بوگاتی وقتی هیکل سنگینشو به سرعت ۱۰۰ برسونه اونوقت در شتاب ثانویه کمتر ماشینی حریفش میسه. هر چند شتاب اولیه ی شیرون هم فگر کنم ۲.۲ باشه.

        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4525 ديدگاه)

          وحید خیلی عشق پورشه داری و زیادی داری ماجراجویی میکنی

  2. احمد باقری

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    رقابت این ماشینهای عضلانی، همیشه جذاب بوده.

  3. ali a.j.g

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (239 ديدگاه)

    آقا امیر واقعا دستتون درد نکنه

    1. امیر دهقان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (444 ديدگاه)

      خواهش میکنم وظیفه س

  4. Das Beste Oder Nichts

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ظاهر ماستنگ خیلی زیباست.

    1. افشین

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دم شما گرم گفتی ماستنگ

      1. Kurtz

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        خواهش میکنم دوست عزیز.

  5. حميد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1531 ديدگاه)

    ماشین با حالیه با کلی أسب بخار

  6. حمیدرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    یه سوال من دارم اینهمه اسب برای چی اونم توامریکا که شدیدا جلوی سرعت زیادو با خشونت شدید میگیرن

  7. افشین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام و با عرض خسته نباشید . کلمه موستانگ اشتباهه تلفظ صحیح کلمه ماستنگ هستش که بیان کردنش راحت تر هم هست . با تشکر

    1. امیر دهقان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (444 ديدگاه)

      بله تلفظ اصلی و صحیح کلمه Mustang ماستنگ هست اما به دلیل رواج تلفظ موستانگ در ایران، کاربرد این تلفظ هم ایرادی نداره
      مثل تلفظ صحیح بیوئیک که بیوک گفته میشه یا آکیورا که آکورا تلفظ میشه

      1. مرصاد

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (62 ديدگاه)

        دمت گرم آقا امیر
        ای کاش به مقاله منتشر می کردید تحت این مضمون:
        تلفظ صحیح اسامی خودرو ها و اشتباه آنها در ایران
        باور کن خیلی عالی میشه?

      2. افشین

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        بله امیر جان حرف شما هم درسته

  8. عام پوری

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (82 ديدگاه)

    کسی فرق موستانگ و موستانگ شلبی رو میدونه؟

    1. ali

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5198 ديدگاه)

      موستانگ مدل پایس اما موستانگ شلبی تیونینگ شده موستانگ هست که تیونر مورد اعنماد فورد یعنی شلبی این کارو میکنه

  9. DRIFT

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    challenger hellcat از همه قشنک تره تازه این مستانگ مدل ۲۰۱۸ هستش خب حتما هلکت ۲۰۱۸ قوی تر از این حرفاست راستی چرا مستانگ و هلکت مدل ۲۰۱۶ .۲۰۱۷ ندارن

  10. continental

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    باز گشت هیولا. ZL1 و هلکت در برابرش هیچن.

  11. DRIFT

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    تا ۲۰۱۸ خیلی مونده الان که هلکت اوله هم توی اسب بخار هم سرعت

  12. علی"P.F"

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (206 ديدگاه)

    ایول شلبی کارش درسته

  13. آرش

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    کفار تو چیا رقابت می کنن و ما مسلمونا تو چیا

  14. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2739 ديدگاه)

    هیچی دیگه.قویه

  15. saeed

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رکورد پیست فعلا دست دوج وایپر.رکوردار ۱۳پیست

  16. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (877 ديدگاه)

    ماستانگ ۸۰۰اسبی عجب چیزی میشه. چلنجر هل کت و کامارو رو له میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X