فولکس واگن

اعلام قیمت و مشخصات گلف GTI و R جدید برای بازار آمریکا

سرانجام فولکس‌واگن مشخصات رسمی و قیمت نسخه‌های آمریکایی نسل جدید گلف GTI و R را اعلام کرده است. مشخصات پیشرانهٔ این هاچ‌بک‌های اسپرت تقریباً با نسخهٔ اروپایی یکسان است. این یعنی زیر کاپوت گلف GTI پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب است.

گلف R هم به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است اما این موتور ۳۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که گشتاور آن با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ۳۸۰ نیوتن متر و با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ۴۰۰ نیوتن متر خواهد بود. این در حالی است که گشتاور نسخهٔ اروپایی این هاچ‌بک اسپرت ۴۲۰ نیوتن متر است که این تفاوت به خاطر کیفیت متفاوت سوخت در دو منطقه است.

قیمت گلف جدید در آمریکا از ۲۹,۵۴۵ دلار برای GTI تیپ S با گیربکس دستی و ۳۰,۳۴۵ دلار با گیربکس اتوماتیک آغاز می‌شود. این تیپ به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸.۲۵ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است. تیپ بعدی SE است که قیمت آن با گیربکس دستی از ۳۴,۲۹۵ دلار و با گیربکس اتوماتیک از ۳۵,۰۹۵ دلار آغاز می‌شود. در این تیپ سانروف، چراغ‌های جلو تطبیقی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۹ بلندگو به تجهیزات خودرو افزوده شده و اندازهٔ نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی به ۱۰ اینچی افزایش پیدا می‌کند.

بالاترین تیپ گلف GTI هم اتوبان نام دارد که قیمت آن با گیربکس دستی از ۳۷,۹۹۵ دلار و با گیربکس اتوماتیک از ۳۸,۷۹۵ دلار آغاز می‌شود و به تجهیزات بیشتری مثل کمک‌فنرهای تطبیقی، رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های پرفورمنس، تودوزی چرمی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، تنظیم برقی ۱۲ جهته صندلی راننده، هدآپ دیسپلی و کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای با کنترل‌های صندلی عقب مجهز است.

گلف R اما فقط در یک تیپ عرضه می‌شود که با گیربکس دستی ۴۳,۶۴۵ دلار و با گیربکس اتوماتیک ۴۴,۴۴۵ دلار قیمت دارد. این مدل با کمک‌فنرهای تطبیقی، دیسک‌های ترمز ۱۴ اینچی سوراخ‌دار با کالیپرهای آبی‌رنگ، بال عقب رینگ‌های ۱۹ اینچی، سانروف، تودوزی چرمی ناپا و گرم‌کن همهٔ صندلی‌ها، تا دندان مسلح است. فروش هردو مدل گلف GTI و R از سه‌ماههٔ پایانی امسال در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    ماشین مورد علاقه برای داخل شهر

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      هم شهر و هم جاده !!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. عارف

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (158 ديدگاه)

        نوید جان ، شاید زمانی که جوانتر بودیم به جاده هم میزدیم ، ولی امروز اگر بخوام به جاده بزنم سعی میکنم از ماشین قویتری استفاده کنم ( از نظر بدنه ) من با ای ایکس ۵۵ با سرعت ۲۳۰ هم رفتم ولی با هاچ بک ۱۵۰ به بالا ریسک بزرگی میدونم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    به به 👏،یکی از ماشین هاییه که من از وقتی اومده خیلی طرفدارش شدم، ایکاش ایرانم میومد….😢

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا