رونمایی از لوگوی جدید فولکس‌واگن در نمایشگاه فرانکفورت

فولکس‌واگن برای رونمایی از لوگوی بازطراحی شدهٔ خود نمایشگاه فرانکفورت را انتخاب کرده است. این لوگوی جدید ساده‌تر از قبل به نظر می‌رسد و نمایی رترو یا با نگاه به گذشته دارد. این لوگوی جدید طراحی دوبعدی مسطحی داشته که واضح‌تر است و برخی از عناصر اساسی آن کم شده است. فولکس‌واگن همچنین گفته است که این لوگو بسیار انعطاف‌پذیر بوده و برای برنامه‌های دیجیتالی طراحی شده است. این یعنی در آینده شاهد لوگوی چراغ‌دار در محصولات فولکس‌واگن خواهیم بود.

تغییر لوگوها از هم‌اکنون آغاز می‌شود و فولکس‌واگن لوگوی جدید خود را در ساختمان مرکزی در ولفسبورگ روشن خواهد کرد. البته مدتی طول می‌کشد تا این لوگوی جدید در همه‌جا نصب شود زیرا به گفتهٔ خودروساز آلمانی، این تغییر لوگو یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها از این نوع در صنعت خودروسازی سراسر دنیا محسوب می‌شود. دشواری و بزرگی این پروژه از آنجا معلوم می‌شود که فولکس‌واگن در 154 کشور مختلف حضور دارد و این یعنی باید تقریباً 70 هزار لوگو در سراسر جهان را با نمونهٔ جدید جایگزین کند که شامل حدود 10 هزار نمایندگی و مراکز خدمات می‌شود؛ اما با وجود این گستردگی، فولکس‌واگن انتظار دارد این پروژهٔ تغییر لوگو تا اواسط سال آینده تکمیل شود.

هرچند این لوگو بسیار ساده به نظر می‌رسد اما روند تغییر طراحی آن بسیار پیچیده بوده است زیرا به گفتهٔ فولکس‌واگن، 19 تیم داخلی و 17 نمایندگی خارجی در این پروژه شرکت داشته‌اند. فولکس‌واگن همچنین برای اولین بار لوگویی را معرفی کرده که به آن اصطلاحاً لوگوی صوتی گفته می‌شود. این شرکت می‌گوید این ویژگی موجب می‌شود تا برند فولکس‌واگن هم در خودروها و هم در ارتباطات، از لحاظ صوتی هم متمایز شود. مدیر طراحی فولکس‌واگن آقای «کلائوس بیشاف» که نقش مهمی در توسعهٔ این لوگوی جدید داشته گفته است:

در طراحی لوگوی جدید ما یک بستر ارتباطی را برای ارائهٔ احساس تحرک الکتریکی فراهم کرده‌ایم

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. حسام
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    وقتی میگه واسه طراحی این لوگو 19 تیم داخلی و 17 تیم خارجی همکاری داشتن، ناخودآگاه یاد هزینه طراحی صندوق عقب 206 افتادم (طنز)

    پاسخ
    1. مک وال
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      من چیز خاصی تو لوگوش ندیدم که این همه انرژی و هزینه و وقت بخواد.
      بیشتر فکر کنم این حرفها یک مانور تبلیغاتی است.

      پاسخ
    2. SS
      سوابق: (261 دیدگاه) ,

      بیشتر شبیه لوگو فولکس واگن در دهه 1940 هست تا لوگوی مدرن (با لوگوی فولکس در زمان نازی ها مقایسه کنین D: )
      جدای از شوخی این قضیه که شرکت فولکس انقدر عریض و طویل هست که فقط تعویض لوگوی اون در نمایندگی ها بیشتر از یکسال طول میکشه اما مدیریت شرکت چنان قوی هست که شرکت رو از بحرانی مثل دیزل گیت نجات داده و حالا یکی از اولین شرکتهای سنتی هست که پلتفرم خودروی الکتریکی تولید انبوه رو ارائه کرده آدم رو حیرت زده میکنه.
      این مورد رو هم مقایسه کنید با شرکتی مثل نوکیا که به علت عدم انعطاف پذیری محکوم به شکست شد یا خودروساز های دولتی که با انواع حمایت ها کوچکترین رضایت مشتری رو جلب نکردن!

      پاسخ
      1. مک وال
        سوابق: (67 دیدگاه) ,

        طراحی فولکس واگن رو خیلی دوست دارم. به تمام معنا دقت و ظرافت را بدور از اغراق ارائه میده.

        پاسخ
  2. حمید
    سوابق: (1501 دیدگاه) ,

    اولین پیامی که تو ذهن من اومد الکتریسیته بود
    شاید نقشه آینده راه vw

    پاسخ
  3. ShoMpeT
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    اینجا فقط اخبار مربوط به سوپرا و کوروت پوشش داده میشه, درسته؟
    چرا هیچ خبری از ID3 نیستش؟!

    پاسخ
  4. بیژن
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    نکته داشت این مطلب،
    و اون اینکه شرکت فولکس واگن توو ۱۵۴ کشور حضور داره،
    اینقدر دیر جنبیدیم، اینقدر درگیر مسائل حاشیه ای و فساد شده مملکت ، فولکس واگن که خوبه حتی کره ای ها هم از روسیه و ترکیه و پاکستان بگیر تا آمریکای جنوبی و…. سایت تولید دارن.
    بنظرتون جایی مونده واسه ما که بیان تو زمینه خودرو همکاری کنند . حتی چینی ها هم بیخیال شدند.
    جایی خوندم که تویوتا بیش از ۶۰ کشور دنیا فقط سایت تولید خودرو داره.حالا نمایندگی رسمی فروش بماند. اون وقت باید منتظر بمونیم بیاد ایران سایت بزنه واس ما؟؟ 🙄🙄🙄

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.