پلتفرم قدیمی پاسات از دید مشتریان پنهان باقی می‌ماند!

فولکس‌واگن پاسات 2020 چند روز پیش در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 معرفی شد و این خودروساز تصمیم گرفت بجای تولید سدانی کاملاً جدید اقدام به ارتقای چشمگیر مدل فعلی نماید.


مدیرعامل گروه فولکس‌واگن در آمریکا با گفتن اینکه تصمیم شرکت 100 درصد درست بوده از حرکت فولکس دفاع کرده است. اسکات کوگ اعلام کرده مشتریان این خودرو را دوست خواهند داشت. البته فعلاً مشخص نیست که پاسات 2020 در برابر رقبای سرشناسی همچون هوندا آکورد، تویوتا کمری و نیسان آلتیما که همگی نونوار شده‌اند چه عملکردی خواهد داشت.


اگرچه پاسات از همان پلتفرم مدل قبلی معرفی شده در هشت سال پیش استفاده می‌کند اما مدیر فولکس فکر می‌کند مشتریان متوجه این موضوع نخواهند شد. او می‌گوید:

آیا مشتریان تفاوت‌های پلتفرم MQB و این نسخه از معماری را می‌دانند؟ نه.

گفتن اینکه مشتریان درباره‌ی چنین موضوعی اطلاعی ندارند ایده‌ی خیلی خوبی نیست اما خب مدیر فولکس این‌گونه فکر می‌کند که بسیاری از آن‌ها چیزی دراین‌باره نخواهند دانست. فولکس‌واگن امیدوار است مشتریان متوجه بدنه و کابین به‌روز شده‌ی پاسات خواهند شد.


البته یکی از دلایل اصلی فولکس‌واگن برای استفاده از پلتفرم PQ35 بحث هزینه‌ها بوده است. مدیر شرکت گفته کلاس سدان ها با کاهش مشتری روبرو بوده و این خودروساز تنها منابع مشخصی برای سرمایه‌گذاری روی محصولات جدید دارد.


منطق فولکس‌واگن زمانی بهتر مشخص می‌شود که به آمار فروش آن نگاه کنیم. فروش پاسات در سال 2012 برابر با 117023 دستگاه بوده درحالی‌که پس از آن شاهد افت مدام فروشش بوده‌ایم. این خودروساز سال پیش تنها 41401 دستگاه پاسات را در آمریکا فروخته است.


این میزان فروش ناچیز بوده و احتمالاً پاسات با مشکلات بیشتری دست‌وپنجه نرم خواهد کرد. فورد و جنرال موتورز قبلاً برنامه‌های خود برای توقف تولید چندین سدان که فروش بالاتری در مقایسه با پاسات دارند را اعلام کرده است. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به شورولت کروز و ایمپالا و فورد فیوژن اشاره کرد که فروش آن‌ها به ترتیب برابر با 142617، 56556 و 173600 دستگاه بوده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. فورد
    سوابق: (519 دیدگاه) ,

    هر کی بگه هنر نزد ایرانیان ست و بس میخوام دیوانه بشم اگه این ماشین هنر نیست پس چیه یه دنیا هنر توش خوابیده دوستان ناراحت نشن ولی هنر نزد ایرانیان بود و بس

    پاسخ
    1. Sina
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      هنر نزد ایرانیان هست
      ولی ایرانی واقعی الان سرجاش نیست که بتونه هنرشو نشون بده

      پاسخ
    2. OMID
      سوابق: (666 دیدگاه) ,

      میدونی او جمله رو مردم اشتباه متوجه معنیش شدن
      در این جمله هنر به معنای جنگاوری و رزم هست که توی شاهنامه اومده ،اونموقع هنر به معنای جنگاوری بوده پس معنی اصلیش میشه :ایرانی ها در جنگاوری برتر هستند
      که البته نیستیم

      پاسخ
  2. نوید جهرمی
    سوابق: (2545 دیدگاه) ,

    چرا نمونه اروپایی رو براشون عرضه نمیکنن؟ خب معلومه ماشین قدیمی با کاهش فروش روبرو میشه اونم وقتی که رقبای قدری مثل کمری و آکورد و مزدا6 اینقدر عالی شدن. منم اگه امریکا بودم به جای پاسات اول به رقباش نگاه میکردم.

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1786 دیدگاه) ,

    من که خوشم اومد
    فقط موتورش 20-30 اسب بیشتر قدرت داشت عالی میشد.
    همه شرکتا بازار امریکا رو خالی کردن برا سدان های ژاپنی
    اون از فورد و شورلت اینم از فولکس

    پاسخ
  4. me84
    سوابق: (1465 دیدگاه) ,

    .
    من مخالف اینم که یه مدیری بیاد از برنامه های جاری و آینده شرکتش انقدر بیپرده حرف بزنه. گفتن این موارد حتی برای من که تو ایرانم حس جالبی ایجاد نمیکنه وای بحال اون آمریکایی که تصمیم به خرید ماشین داره. تو بازار سهام همین کلمات میتونه کلی معادلات رو جابجا کنه بدون اینکه اون شرکت اصلا متوجه بشه.
    کاری که فورد و جنرال موتورز کردند هم همینطور. درسته که تصمیم به حذف سدانها از سبد محصولاتشون دارن اما بنظر من الان که فروش خوبی تو سدانها دارن نباید بیان این حرفها رو رسانه ای کنن. چراغ خاموش فروششون رو بکنن و هروقت صلاح دیدن تغییراتی تو سبدشون ایجاد کنن. میتونستن بیان بگن ما تصمیم داریم سرمایه گذاری کلانی تو کلاس کراس اوور انجام بدیم. اما بذارن کلاس سدانشون هم فروشش رو بکنه.
    من نظرم اینه که یه سری تصمیمات رو باید بیایی تو رسانه بگی ولی یه سریهاشو هم بدون اینکه حرفی بزنی فقط کارتو انجام بدی. وقتی فورد میگه میخوام سدانهامو حذف کنم ولی سالی حدود 150 هزارتا داره میفروشه خب معلومه که داره ندونسته بازارو خراب میکنه. خب چه کاریه که بیایی بگی. فروشتو بکن هروقت زمانش رسید آروم آروم حذفشون کن.

    پاسخ
  5. Achtung
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    پاسات فعلی یکی از ایمن ترین سدانهای بازاره با توجه به اینکه ماشین شهریه و برای استفاده روزمرست نیازی به ارتقای پلتفرم نداره.

    پاسخ
  6. Sina
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    این سگمنت مال ژاپنیاست
    تا کمری اکورد و مزدا هستن کسی دنبال پاسات نمیره

    پاسخ
    1. Achtung
      سوابق: (296 دیدگاه) ,

      تو امریکا فعلن بله اونم به خاطر خدمات بیشتره ولی تو اروپا تا پاسات هست کسی دنبال کمری و مزدا و هوندا نمیره

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.