فیات

رونمایی از کراس‌اوور جدید اما بی‌نام فیات!

فیات چندین سال پیش خودروی پونتو را از خط تولید خارج کرد و جانشینی نیز برای این سوپرمینی در اروپا ارائه نشد. البته این خودروساز در سال ۲۰۱۷ هاچبکی کوچک و جدید را در آمریکای جنوبی با نام آرگو معرفی کرد. در سال ۲۰۱۸ نیز سدان ساب کامپکت کرونوس معرفی گردید و حالا نوبت به کراس اوور جدیدی رسیده است. این خودروی کلاس B که قبلاً با نام پروجکت ۳۶۳ شناخته می‌شد هم‌اکنون به‌صورت رسمی در برزیل پدیدار شده است.

این خودرو فعلاً SuvFiat نامیده می‌شود چراکه برند استلانتیس از طرفداران خود خواسته نام نهایی این خودرو را از بین گزینه‌های Tuo، Domo و Pulse انتخاب کنند. نامی که بیشترین تعداد آرا را کسب کند بر روی این کراس اوور جدید نقش خواهد بست.

موضوع جالب اینکه فیات می‌گوید کراس اوور موردبحث بجای پلتفرم MP1 آرگو و کرونوس از پلتفرم جدید MLA استفاده می‌کند. هنوز مشخص نیست که این دو پلتفرم چه ارتباطی با یکدیگر دارند اما فیات می‌گوید MLA پرفورمنس و راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. این پلتفرم همچنین ایمنی بهتری داشته و قطعات فنی آن در محصولات دیگری بکار نرفته است.

انتظار می‌رود این کراس اوور کوچک از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو استفاده کند. گفته شده این نیروگاه آهنین قدرت حدود ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور حدود ۲۰۰ نیوتون متر خواهد داشت و نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل خواهد کرد. نسخه‌های پایه‌تر از پیشرانه ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳۹ نیوتون متر استفاده خواهند کرد. همکار این پیشرانه یک گیربکس CVT خواهد بود.

استایل این کراس اوور جدید از آرگو و کرونوس الهام گرفته اما از عناصر خشن‌تری مختص یک کراس اوور استفاده کرده است. البته خروجی‌های اگزوز غیرواقعی جای تعریف چندانی ندارند هرچند متأسفانه این موضوع به یک رویه بین خودروهای رده میانی بدل شده است.

مدلی که در تصاویر دیده می‌شود از نوع پرچم‌دار با سقف مشکی و رینگ‌های دو رنگ است. این خودرو همچنین از چراغ‌های جلوی تمام LED، نوار کرومی در پهنای جلوی خودرو و برخی تجهیزات دیگر سود می‌برد.

رونمایی رسمی این خودرو در ماه‌های آتی صورت گرفته و در بازارهای آمریکای لاتین عرضه خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2037 ديدگاه)

    خیلی عجیبه این شرکت همزاد شرکتایی مثل لامبورگینی و فراری یا حتی atsباشه!

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  2. علی turbo s

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    اقا شاهین لطفا میشه بگید قصدی برای ترجمه ٬تجربه رانندگی ۹۹۲gt3 وجودداره ?!
    بخدا این خبر برای بیست روز پیشه.
    لطفا اگه ترجمه کردید ازتاپ گیر و کریس هریس باشه.
    کریس هریس ۶۳۵ مایل با ۹۹۲gt3 درخیابان رانندگی وبعد هم چند دور تو پیست زد باهاش.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3935 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      انقدر ترافیک خبرهای کوتاه خودرویی زیاده که کلی مطلب بررسی و مقایسه تو صف وایسادن واسه ترجمه!
      در اولین فرصت این کار رو انجام میدیم چشم حتما
      شرمندم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. BenzSLR

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    فیات و لانچیا انگار ترکیدن‌

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. مهدی ۲۰۰۰

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هر چی باشه از چینیا بهتره.قیافه خوبیم داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. فرید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (115 ديدگاه)

    از زمانی که ادواردو آنیلی رو ترور کردند، فیات رو به افول گذاشت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. mahan

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1715 ديدگاه)

    فلاپ ها و جلوپنجرهش خیلی چیپ میزنه در کل خوبه ولی در حد شرکتی مثل فیات اصلا نیست.فکر نکنم حال فیات خوب باشه.
    متاسفانه کراس اور ها هم دارن مثل ویروس همه گیر میشند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. kastech

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    بهترین اسم براش تکراریه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا