لامبورگینی

اوراکان ال‌پی ۱۲۰۰-۲ زایروس، رستگاری در پیست

امید پورسعیدی: لامبورگینی با تولید اوراکان و قبلتر از آن گالاردو خودرویی را به جهانیان معرفی کرد که هر تیونری مشتاق به افزایش قدرت موتور آن بود به‌گونه‌ای که می‌توان موتور انعطاف‌پذیر آن را با نصب توربو شارژر یا سوپر شارژر و دست‌کاری در قسمت‌های مختلف به قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار رساند! حال یک شرکت تیونر نروژی بنام زایروس در اولین پروژه خود با اعمال تغییراتی بنیادین در ظاهر و پیشرانه اوراکان GT3 ، آن را به یک سوپرکار وحشی ویژه پیست تبدیل کرده است.


در نگاه اول به ظاهر خودرو می‌توان پی برد که LP 1200 بر پایه ماشین‌های سری سوپر تروفئو بنا نهاده شده است و می‌توان در قسمت‌هایی از این ماشین DNA بکار رفته در این سری را مشاهده کرد ولی طبق ادعاهایشان این وحشی زیبا به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای تفاوت دارد.
هیچ اوراکان توئین توربوی بالای هزار اسب بخاری توان مقاومت ۱۰ دور در جهنم سبز را ندارد، ما اوراکان های تیونینگ شده شرکت Heffner و یا underground racing را دوست داریم ولی اوراکان زایروس تمامی معادله‌ها را به‌هم‌ریخته است.


تمام بدنه این ماشین از فیبرکربن فشرده شده و مقاوم در گاراژ کنار خانه‌شان تولید شده است! سیستم آئرودینامیکی پیشرفته و پویای این ماشین بسیار پیچیده بوده به‌طوری‌که ۱۲۰۰ کیلوگرم نیروی داون فورس تولید می‌کند و اگر آن را در کنار اعدادی مانند ۱۲۰۰ که قدرت و وزن ماشین را نیز شامل می‌شود بگذاریم به نسبت شگفت‌انگیز ۱:۱:۱ می‌رسیم که نشان دهنده نسبت قدرت به وزن به نیروی داون فورس می‌رسیم که گویای این است که در پیست‌های اتومبیل‌رانی با هیچ‌کسی شوخی ندارد!


قطعاً برای مهار این‌همه قدرت نیازمند قدرتمندترین دیسک‌های ترمز هستیم که آنها هم باز از جنس فیبر کربن هستند و بهینه گشته‌اند. به‌طورکلی می‌توان گفت که بیش از ۵۲۷ قطعه این ماشین دوباره طراحی و ساخته شده‌اند.

حال می‌رسیم به قسمت موتور این ماشین که با تجهیز آن به یک پکیج پیشرفته سی پی یو و توربو، اگزوزهای تیتانیومی، مانیفولدهای پیشرفته و بازطراحی سیستمهای الکترونیکی، آن را به سریع‌ترین لامبورگینی در پیست تبدیل کرده است. سیستم کلاچ آن نسبت به سلیقه مشتری و قدرت مورد نظر و تنظیمات مختلف بر روی خودرو، نصب و اعمال خواهد شد.


در نسخه مخصوص پیست، تمامی قسمت‌های داخل ماشین ازجمله صندلی‌ها و غربیلک فرمان و داشبورد با فیبر کربن فشرده ساخته شده‌اند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و غربیلک فرمان به‌وسیله دستگاه‌های CNC و دقت بسیار بالا ساخته شده که دکمه‌های رادیو، چراغ، برف‌پاک‌کن، بوست، پیت لین و تغییرکنترل کشش و ABS قرار دارند و شبیه فرمان خودروهای فرمول یک هستند.


یک ویژگی خاص که این اوراکان را با دیگر اوراکان های مخصوص پیست متمایز می‌کند سیستم راه‌اندازی هوشمند موبایلی آن بنام داشبورد هوشمند است. از طریق این سیستم می‌توانید تمام تنظیمات خودروی خود را شخصی‌سازی کنید و حتی رمز و نام کاربری داشته باشید تا فرد دیگری اجازه سواری با آن را نداشته باشد.


این سیستم می‌تواند تمام مؤلفه‌های مهم من‌جمله میزان فشار روغن موتور یا میزان سلامتی موتور یا کارکرد سیستم توربو شارژر یا قسمت‌های الکتریکی خودرو را در اختیار کاربر قرار داده و با بررسی میزان سرعت و نیروی جانبی جی در پیچ‌ها و آنالیز کردن از طریق ماهواره‌های مسیریابی و نقشه‌خوانی و ارسال اطلاعات از طریق اپراتور نسل چهارم (۴g) راننده را در هرچه سریع‌تر راندن در مسیر مسابقه کمک کند به‌نوعی می‌توان گفت با یک شبیه‌ساز رانندگی متحرک ۱۲۰۰ اسب بخاری طرف هستیم!


این ماشین برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند لذت کامل یک رانندگی پر هیجان و لذت‌بخش در پیست را تجربه کنند و به کیفیت سواری ماشینشان توجه می‌کنند.

اوراکان زایروس در سه مدل ۱۲۰۰ – ۱۶۰۰ – ۲۰۰۰ اسب بخاری و در تعداد محدود ۲۴ عددی ساخته خواهد شد که ۱۲ مدل آن نسخه جاده‌ای و بر پایه اوراکان پرفورمانته و فقط با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری، کمربندهای نقطه‌ای و دیسک‌های سرامیکی ساخته خواهند شد.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. ساسان

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (950 ديدگاه)

    چه هیولایی ساخته…
    خود شرت لامبورگینی سال بعد یک نسخه مخصوص پیست از ۱۲سیلندر بیرون خواهد داد.برای به اوج رسوندن لذت رانندگی خالص

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Saeed

      ۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (700 ديدگاه)

      بیشتر دلم میخواد اونتادور Evo بده بیرون
      (برای آخرین مدل اونتادور واقعا حیفه Evo نیاد و با SVJ دنیا رو ترک کنه 😔😔)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Reza

        ۳ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1301 ديدگاه)

        نه جناب سعید قراره آخرین نسخه اسمش SVR باشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. شاهین

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (769 ديدگاه)

    به این میگن تیونر
    صفر تا صدشو ریخته پایین دوباره جمع کرده، اونم با کلی تغیرات

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مهراد

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (404 ديدگاه)

    تیونینگ فوق حرفه ای برای ماشینی فوق حرفه ای

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Khosrow

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    برگای دنیای خودرو ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. سورنا

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (732 ديدگاه)

    لامبورگینی و دیگر هیچ …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمدهادی

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (190 ديدگاه)

    از بچگی ماشین فضایی و رویاییمون همیشه پوسترای لامبو بود،اینم از آخرین نسلش و آخرین ارتقای شخصی سازی شدش
    بفرما…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسن

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه ساخت توسط یه ایرانی در خارج افتخاره، نه تیونینگ ماشین افتخاره. یه شغله. عادت کردید تا مثل خودتون رو دیدید افتخار کنید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. Farzad

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    منتظر رکوردات تو پیست هستیم زیبای وحشی .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Abbas.Lambo

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (760 ديدگاه)

    فقط باید سکوت اختیار کرد،خلاص

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. کریم

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قابل توجه همگی و پدال عزیزم
    این ماشین توسط رادین الهام پور ، ایرانی تابعه نروژ ساخته شده که واقعا جای تقدیر و افتخاره، پدال لطفا قیدش کن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا