لکسس

جزئیات نسل جدید لکسس NX منتشر شد

اولین نسل لکسس NX از زمان معرفی در سال ۲۰۱۵ تاکنون تغییر چندانی نداشته است. انتظار می‌رود نسل جدید این خودروی لوکس در سال ۲۰۲۲ عرضه شود و هم‌اکنون اولین جزئیات از آن منتشر شده است. بنا به گفته‌ی منابع خبری ژاپنی، این شاسی‌بلند جدید از همان پلتفرم جهانی TNGA-K بکار رفته در تویوتا راو ۴ و ونزای جدید استفاده خواهد کرد.

خبر رسیده NX جدید حدود ۳۰ میلی‌متر طویل‌تر از راو ۴ و ۹۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از ونزا خواهد بود. این خودرو همچنین حدود ۱۵ میلی‌متر پهن‌تر و ۳۰ میلی‌متر کم ارتفاع‌تر از ونزا خواهد بود. در کل NX 2022 را می‌توان یک ونزا با ارتفاع کمتر و پهن‌تر تصور کرد که حالتی کوپه مانند پیدا می‌کند؛ و بله جلوپنجره بزرگ و دوکی‌شکل لکسس در این خودرو حفظ خواهد شد اما خب طراحی آن کامل‌تر خواهد شد.

زیر کاپوت این خودرو دیگر تشابه آن با ونزا پدیدار خواهد شد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری درون‌سوز به واحد الکتریکی متصل شده و قدرت کل ۲۱۹ اسب بخاری را تولید خواهند کرد. ما هنوز خبری از گشتاور کلی این مجموعه نداریم. انتظار می‌رود همان گیربکس CVT تویوتا هم نیروی پیشرانه را به تمامی چرخ ها تحویل دهد.

اما برخلاف ونزا (حداقل در مقطع کنونی)، نسل جدید NX از پیشرانه قوی‌تر سفارشی هم استفاده خواهد کرد. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی ۳۰۰ اسبی خواهد بود.

اگر این اتفاق رخ بدهد NX جدید به‌طور قابل‌توجهی قوی‌تر از دو رقیب اصلی خود یعنی ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 خواهد بود. شاید پیشرانه قوی‌تر لکسس NX 2022 سرانجام آئودی را متقاعد کند که SQ3 یا حتی RS Q3 را در آمریکا نیز عرضه کند.

در کل نسل بعدی لکسس NX بسیار زیباتر و قوی‌تر از خودروی فعلی خواهد بود. همانند تمامی محصولت جدید لکسس، این خودرو به طیف گسترده‌ی تجهیزات رفاهی و پیشرفته مجهز خواهد شد.

هنوز چند ماه تا رونمایی رسمی این خودرو زمان مانده اما احتمالاً آن را پیش از بهار سال آینده میلادی خواهیم دید.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. meysam

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (377 ديدگاه)

    نمای جلوش یه پسرفت بوده
    امیدوارم این شکلی نباشه

  2. Zonda R

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1805 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر نسل جدید is و nx هستم
    Ls هم یه فیس لیفت ماژور رو تجربه میکنه
    اینها روند طراحی نسل جدید تویوتا رو نشون خواهند داد
    Tnga نشون داده یه پلت فرم بی نظیره

  3. نویدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (410 ديدگاه)

    تقریبا دیگه اکثر خودروسازا برای طراحی چراغ عقب از یه الگو پیروی میکنن،زیاد جالب نیست.

  4. Sam91

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چیه هی چراغ های عقب به هم وصل میکنن
    بسه دیگه

  5. مسعود

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    به نظر من لکسوس NX یکی از بهترین محصولات لکسوسه که زمانی که ۵-۶ سال پیش وارد بازار شدش از هم رده های خودش خیلی جلوتر بود اما هنوز هم ماشین بسیار عالی و خوش استایلی به نظر می رسه و الان بهتره که لکسوس داخل کابین را یک فیس لیفت حسابی بکنه و تکونولوژی و پکیج های جدیدی را توی این ماشین بگذاره و فضای صندلی عقب کابین و صندوق عقب را بزرگتر از نسل فعلیش بکنه. این ماشین فوق العاده کم مصرف و کم استهلاک و دارای قابلیت فوق العاده آفرود هستش و احتمالا بعد از فیس لیفت میتونه فروش فوق العاده ای را تجربه کنه.

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3209 ديدگاه)

      مسعود جان
      با تمام گفته‌هاتون موافقم به جز بحث آفرود که کلاً کراس‌اوورها هیچکدامشان برای آفرود نیستند مگر ماجراجویی‌های کوچک .

      اما مطمئنم که لکسوس باهوش‌تر از این حرفهاست و این چیزی که در مقاله نشون میده ، نسل بعدی nx نیست و لکسوس nx اینقدر خوب طراحی شده که ارائه نسل جدیدش سخت و طاقت‌فرساست .

      کمتر ماشینی هست که پس از مدتی از دیدنش لذت ببرم و برای من عادی میشه نگاه کردنم به خودروها ، اما nx فکر نمیکنم هیچگاه از چشم‌ها بره و همیشه طراوتی خاص در طراحی داره ، چیزی که حتی در rx جدید هم ندیدم با اینکه خیلی بهتر از nx هست .

      1. جواد خطر

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (208 ديدگاه)

        با حرفت موافقم مَنم مدلای شاسی بلند لکسوسو خیلی دوس دارم ولی نمیدونم چرا فول آپشناشون حتا وقتی واردات ماشین مَمنو نبود نَیمَد تو ایران

  6. جواد خطر

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (208 ديدگاه)

    بریم آرامگاه جورج فلوید دعا کنیم شاید خدا رَحمش بیات بزاره بِ آرزومون برسیم و یِ دونه اَزین ماشین آخرین سیستما نصیبمون شِه…….. ایشالا بِحَقِ جرج فلوید مظلوم که پاک زندگی کردو پاک از دنیا رَف همتون به آرزوتون برسین

    1. ADAK

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (852 ديدگاه)

      رحمه الله من یقرا الفاتحه مع الصلوات !!

  7. Khan

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (340 ديدگاه)

    حیف این طراحی و ماشین نیست گیربکس CVT؟

  8. امیر

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (150 ديدگاه)

    اتفاقا نمای جلوش خیلی پیشرفت داشته بجز lc و lx570 بقیه واقعا قابل تحمل نیست

  9. sina

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2012 ديدگاه)

    نکته مهم اینه که لکسس متوجه شده که فضای عقب این نسل چقد کوچیک بوده و قراره بزرگترش کنه.
    نکته بعدی هم اینکه امیدارم از گیربکس اتوماتیک استفاده کنه جای cvt.
    و در اخر بعد معرفی is و این خودرو دیگه باس اماده نسل جدید gx و lx و لندکروز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X