متفرقه

طرفداران خودروهای الکتریکی در سال 2030 چقدر خواهند بود؟!

با توجه به نتایج مطالعه منتشر شده توسط Deloitte تا پایان دهه جاری میلادی، یک‌سوم تمامی خودروهای فروخته شده در سراسر جهان از نوع تمام الکتریکی خواهند بود.

این مطالعه تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۱.۱ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در سال به فروش خواهد رسید که ۱۰ میلیون دستگاه بیشتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ژانویه سال ۲۰۱۹ می‌باشد. موضوع جالب اینکه شرکت یاد شده می‌گوید بیشترین میزان اقبال به خودروهای بنزینی و دیزلی احتمالاً قبلاً رخ داده است.

اگرچه انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۲۴ وضعیت بازار خودروی جهان به شرایط پیش از شیوع کرونا بازگردد اما گفته شده خودروهای الکتریکی امسال به آمار فروش ۲.۵ میلیون دستگاهی خواهند رسید. هم‌اکنون اگر رشد سالانه ۲۹ درصدی کنونی را در نظر بگیرید این آمار می‌تواند در سال ۲۰۲۵ به ۱۱.۲ میلیون دستگاه و تا سال ۲۰۳۰ به ۳۱.۱ میلیون دستگاه برسد. اگر این‌گونه باشد خودروهای کاملاً الکتریکی حدود ۸۱ درصد از کل فروش خودروهای الکتریکی شده را به خود اختصاص خواهند داد.

مدیر خودروهای الکتریکی در شرکت Deloitte می‌گوید:

قیمت بیشتر بسیاری از خودروهای الکتریکی باعث شده برخی خریداران این خودروها را انتخاب نکنند اما از آنجایی که هزینه‌های این خودروها کمتر از نمونه‌های بنزینی و دیزلی است بنابراین خریداران جدیدی به دنبال انتخاب آن‌ها هستند.

او ادامه می‌دهد:

طیف وسیع‌تری از خودروهای الکتریکی جدید به علاوه بازار گسترده خودروهای دست‌دوم باعث می‌شوند خودروهای الکتریکی گزینه‌ای قابل‌اعتنا برای بسیاری از خریداران باشند.

عوامل دیگری هم باعث شده خریداران به خودروهای الکتریکی روی خوش نشان دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به مشوق‌های دولتی، استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه تر و محصولات متنوع در بازار از جمله سوپرمینی ها، سدان ها و شاسی بلندهای الکتریکی اشاره کرد.

تنها چیزی که هنوز برخی افراد را مردد کرده شعاع حرکتی نسبتاً کم در مقایسه با خودروهای درون‌سوز و کمبود زیرساخت‌های شارژ مجدد است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا دنیا داره به کجا میره؟
    یعنی یه روزی همه ماشین ها الکتریکی میشن؟
    یعنی چندسال دیگه تو رشته مکانیک خودرو موتور های
    احتراق داخلی رو دیگه درس نمیدن؟ :(
    ماشین بازای آینده درمورد چی بحث میکنن به
    جای حجم موتور،آرایش سیلندر و…؟
    یعنی…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تنها مانع برای تولید صد در صدی الکتریکی ها در اینده و حذف خودروهای درونسوز در جهان فقط دو عامل هستش
    1-سایپا
    2-ایران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پارسا عشق ماشین

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    شما نگران نباش تو ایران شاید پنجاه سال دیگه ماشین ها برقی بشن و با سود ۱۰۰٪۱۰۰ سود میکشن روش و با قیمت ۹۹۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیارد تومان که دست هیچکی بهش نرسه عزیزم هر وقت تو دنیا ین کاری رو کردن پنجاه سال دیگه با مالیات اون رو تو ایران میزارن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. meysam

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    تمام این مشکلاتی هم که گفته شده بمرور داره رفع میشه پس احتمال اینکه این عدد با سرعت بیشتر و زمان کمتری محقق بشه زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. PERSEPOLIS

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    برد خودروهای الکتریکی با حفظ همین قیمت برسه به حدود ۱۰۰۰ کیلومتر ، واقعا نسبت به خودروهای بنزینی برتری کامل پیدا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که میتونه این روند را سرعت بده کروناست چون خودروی برقی به مقدار زیادی ارتباطات را کاهش میده .
    اول پمپ بنزین نمیرن دوم به تعویض روغن، فیلتر هوا، شمع و انواع تسمه‌ها و سرویس سیستم خنک‌کاری و جعبه‌دنده نیازی ندارند.
    با توجه به شارژ خانگی مقرون‌به‌صرفه نیازی هم به شارژر عمومی ندارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3544 ديدگاه)

      ایول
      تا حالا اینجوری فکر نکرده بودم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Sina

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      یه سوال مگه ماشینای برقی سرویس نمی خوان ؟؟
      همیشه دو طرف قضیه نگاه کن.
      ماشینای برقی هم نیازمند تعمیراتی هستن مگه همه ی تعمیرات برای موتوره
      امکان داره تزئینات داخلی و بدنه ماشین یا وسایل برقی هم به مشکل بخوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        همونطور که دیدید تسلا در خیلی از آمار تعمیرات از خیلی از شرکتایی که بیشتر بنزینی میسازن ضعیف تر عمل کرده بود و دلیلش سرویس باتری ها و موتور برقی و یا سیستم های برقیشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. meysam

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3544 ديدگاه)

        خیلی کمتر از درونسوزها وگرنه دوچرخه هم نیاز به سرویس دوره ای داره

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا