نگاهی به دوکاتی دیاول 2019: شیطان جدید ایتالیایی
نگاهی به دوکاتی دیاول 2019: شیطان جدید ایتالیایی

نگاهی به دوکاتی دیاول 2019: شیطان جدید ایتالیایی

دوکاتی کروزر قدرتمند خود دیاول را درحالی‌که به‌شدت موردبازنگری قرارگرفته است در نمایشگاه میلان (EICMA) به نمایش درآورد.


در نگاه اول متوجه طراحی خشن‌تر مدل جدید نسبت به پیشینیان خودخواهید شد.
بدون شک حذف سیستم اگزوز از سمت راست موتورسیکلت و جایگزینی آن با دو خروجی کوچک اگزوز در پشت موتور، باعث جذابیت بیشتر آن شده است.


دیاول تماماً به رنگ مشکی درآمده است، از این حیث چهره مرموز آن همچون بیگانگانی است که با سفینه‌های فضایی خود کهکشان‌ها را تسخیر میکنند.


دیاول جدید با ورژنی حجیم‌تر و قوی‌تر از موتور دو سیلندر خورجینی تستااسترتا (Testastretta) با حجم ۱۲۶۰ سی‌سی و با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های دیزمودرومیک (DVT) به حرکت درمی‌آید. این موتور خروجی برابر با ۱۵۹ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه همراه با حداکثر گشتاور ۱۲۹ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه برخوردار است.


شاسی فولادی لوله‌ای در مدل جدید به ساختار عظیم موتور متصل است و تنها وظیفه نگه‌داشتن محور جلو را بر عهده دارد.
فاصله بین دو محور این کروزر قدرتمند برابر با ۱۶۰۰ میلی‌متر است.


ترکیب لاستیک‌ها در دیاول جدید همچون گذشته باقی‌مانده است لاستیک‌های پیرلی دیابلو روسو III با اندازه‌ی 120/70R17 برای جلو و 240/45R17 برای عقب است.


شیطان دوکاتی در دو مدل عرضه می‌گردد، مدل استاندارد و مدل S که تفاوتشان در کیفیت نهایی و کمک‌فنرها است.


دوشاخ جلو با قطر ۴۸ میلی‌متر و کمک‌فنر عقب که هر دو قابلیت تنظیم کامل رادارند و توسط  شرکت Ohlins ساخته‌شده‌اند بر روی مدل S قرار داده‌شده‌اند.
دوشاخ جلو با قطر ۵۰ میلی‌متر و کمک‌فنر عقب ساخت Marzocchi که هر دو قابلیت تنظیم فشردگی دارند نیز بر روی مدل استاندارد قرار داده‌شده‌اند.


همچون تمام مدل‌های دوکاتی، دیاول نیز از تجهیزات کامپیوتری کارآمد دوکاتی استفاده می‌کند.
این تجهیزات امکاناتی نظیر سه مدل تنظیمات رانندگی و هشت مدل تنظیمات سیستم کنترل کشش به همراه لانچ کنترل و کنترل تک‌چرخ را ارائه می‌دهد.


سیستم ترمز برمبو با همکاری سیستم ABS Cornering EVO ساخت بوش این شیطان سرکش را در جای خود میخکوب می‌کند.

منبع: cycleworld

درباره نویسنده

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1780 دیدگاه) ,

    خدایا ، چرا ما لیاقت ماشین که هیچی ، موتورم نداریم .
    نگاه چه تیپی داره این موتور ، آدمو دیوونه میکنه .

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (1110 دیدگاه) ,

      داداش ما لیاقت داریم اگه ایدولوژی آقایون بزاره

      پاسخ
  2. OMID
    سوابق: (658 دیدگاه) ,

    بالاخره تو نمایشگاه امسال یه موتور واقعا خفن و قشنگ دیدیم

    پاسخ
  3. MAHDI
    سوابق: (2556 دیدگاه) ,

    چقدر جذاب وزیباست.حس یه محصول گرون قیمت رو داره مثل بوگاتی

    پاسخ
  4. شاهین
    سوابق: (642 دیدگاه) ,

    بین این مدل موتور ها یعنی نیکد ها، یاماها zf10 بی نهایت جذابه

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2265 دیدگاه) ,

    عجب غولیه دوکاتی که عمرا به ایران نمیاد ما حتی در ارزوی این طراحی هم میمونیم . دقیقا بنلی یه موتورهمین شکلی داره که اسمش 502اس هست ولی خوب اونم نمیتونه وارد بشه چون 500 سی سی حجم داره این که دیگه هیولاست
    قدرت موتورش از خیلی از ماشین ها با توربو بیشتره

    پاسخ
    1. پژمان
      سوابق: (46 دیدگاه) ,

      تهران چند تا هستش از همین مدل

      پاسخ
  6. Fk
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    از ی موتور دو سیلندر ١۵٩ أسب بخار صدو خورده ایی گشتاور میکشه بیرون
    ٢/۵ برابر ی پراید
    اینو اون دوستانی بخونن که دیروز واسه رونمایی که خودرو نظامی شاخو شونه میکشیدن
    میدونم الان هزار تا دلیل بی ربط و دیسلایک نصیبم میشه
    ولی حرف سر اینه خودمو گول نزنیم
    جاش تلاش کنیم که ب پیشرفت برسیم
    کد خدا سالی ٣٠٠میلیارد دلار خرج تحقیقات میکنه
    این پول برای همه أقشار کشوره
    از ی دانشجو گرفته که طرح تحقیقاتی داره که قابلیت شکوفا شدن داره تا ازمایشو طراحی. برای سلاحهای لیرزی
    که این اخری حتی تو بعضی نیروها در حال خدمت هم هست
    بهتره أفق نگاهمون رو وسعت ببخشیم
    دانش جهان بینیمو گسترس بدیم
    تشکر میکنم ازسر دبیر محترم

    پاسخ
  7. بهنام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    موتورایه دوکاتی به طراحی زیباشون معروفن و قدرت بالا اما به نطرم تنها ایراده ریزی که همه ی موتورایه دو سیلندرش دارن اینه که تو سرعت پایین صدایه جذابی ندارن با توجه به رقباشون البته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.