نیسان IMQ کانسپت، دریچه‌ای به کراس‌اوورهای آینده

نیسان در نمایشگاه خودروی ژنو از طرح مطالعاتی خود با نام IMQ رونمایی کرد. طراحی این خودرو نشان‌دهنده‌ی نسل بعدی کراس اوورهای این خودروساز می‌باشد. IMQ ترکیبی از میراث ژاپنی با تکنولوژی به اصطلاح انسان‌محور بوده و البته که محصولی تمام الکتریک می‌باشد.


نیروبخش این خودرو نسل بعدی سیستم e-Power است. پیشرانه الکتریکی این کانسپت قدرت 340 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری داشته و گفته شده باعث ایجاد شتاب خطی و آنی می‌شود.


این قدرت از طریق سیستم چهار چرخ محرک چند موتوره ی جدیدی به چرخ‌ها می‌رسد که روی کاغذ می‌تواند توانایی آفرود قابل‌توجهی را مخصوصاً در شرایط برفی به IMQ اعطا نماید.


طول/عرض/ارتفاع این کانسپت جدید به ترتیب برابر با 4558/1940/1560 میلی‌متر بوده و به همین خاطر در کلاس کراس اوورهای C اروپا جای می‌گیرد. استایل این خودرو کاملاً برجسته بوده و از زبان طراحی جدید نیسان سود می‌برد. نشان نیسان هم‌اکنون با جلوپنجره‌ی V موشن درهم‌آمیخته و ظاهر جذابی را ایجاد کرده است.


در نمای عقب هم خط کاراکتر عمودی‌ای وجود دارد که از چراغ‌ها پایین آمده و به بهبود آئرودینامیک کمک می‌کند. در بخش بالا نیز چراغ‌های بومرنگ مانند نیسان دیده می‌شود؛ اما در پروفایل جانبی کانسپت IMQ هم رینگ‌های 22 اینچی آلیاژی و لاستیک‌های سفارشی بریجستون و درب‌هایی دیده می‌شوند که لولاهای آن در بخش بیرونی قرار گرفته و به روشی بسیار آینده‌نگرانه باز می‌شوند.


کابین جایی است که طرح آینده‌نگرانه‌ی واقعی IMQ را به نمایش می‌گذارد. داشبورد کاملاً در تسلط صفحه‌نمایش 840 میلی‌متری همگام با پانل پشت آمپرها بوده و دومین صفحه‌نمایش نیز که کوچک‌تر بوده بالای کنسول مرکزی نصب شده است. در همین بخش دستیار شخصی مجازی نیسان دیده می‌شود.


معاون ارشد طراحی نیسان می‌گوید:

طراحی IMQ ترکیبی از عناصر مدرن و سنتی ژاپنی بوده و نشان‌دهنده‌ی کراس اوورهای آتی نیسان می‌باشد. در این خودروی مفهومی شاهد ترکیب جذاب کابین و بدنه باهم هستیم. این خودرو نشان می‌دهد که جهت‌گیری طراحی نیسان در نسل سوم کراس اوورهای خود چگونه خواهد بود.


تکنولوژی اینترفیس سه‌بعدی نیسان به سرنشینان کمک می‌کند اشیای نامرئی را از طریق تکنولوژی حس همه‌جانبه‌ی نیسان ببینند. در این تکنولوژی اطلاعات دنیای مجازی به نمایش درمی‌آید.


تکنولوژی تبدیل نامرئی‌ها به دیدنی‌ها به دیدن اطراف، دریافت اطلاعات ترافیکی و ایجاد آواتار واقعیت مجازی سه‌بعدی در داخل خودرو کمک می‌کند.


نهایتاً باید به تکنولوژی خودرانی اشاره کنیم که از سیستم دستیار راننده‌ی پرو پایلوت تشکیل شده و از حسگرها، رادارها و دوربین‌های پیشرفته برای بررسی جاده، ترافیک و اطلاعات استفاده می‌کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    این که اول لکسوس بوده بعد شده نیسان ..

    پاسخ
  2. M
    سوابق: (2205 دیدگاه) ,

    کانسپت لکسوسه یا نیسان
    کلش لکسوسه به جز لگوش
    چراغ عقبای چشم بادومی و خطوط روی بدنه چراغ جلو و فرورفتگی درهاو…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.