هیوندای

انتشار تصاویری از نسل جدید سدان هیوندای میسترا برای بازار چین

شاید باور نکنید اما جوینت ونچر هیوندای-پکن ۱۰ سدان مختلف را در بازار چین عرضه می‌کند که از لحاظ اندازه و قیمت همپوشانی زیادی باهم دارند و برخی از آن‌ها بسیار هم شبیه به یکدیگر هستند. یکی از این سدان‌ها میسترا (Mistra) نام دارد که صرفاً برای بازار چین طراحی شده است. این سدان کره‌ای-چینی که بین مدل‌های الانترا و سوناتا قرار می‌گیرد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد و حالا هیوندای مشغول توسعهٔ نسل جدید آن است.

نسل قبلی میسترا در ظاهر مثل دیگر سدان‌های معمول هیوندای به نظر می‌رسید اما نسل جدید که به‌تازگی تصاویری از آن منتشر شده، هرگز این‌طور نیست زیرا هیوندای طراحی کاملاً منحصربه‌فرد و متفاوتی را برای آن در نظر گرفته تا از دیگر سدان‌هایش متمایز شود. نسل جدید میسترا که استایل اسپرتی دارد، در قسمت جلو با چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجرهٔ آبشاری، به کراس‌اوورهای هیوندای مثل سانتافه و ونی شباهت دارد. فرم چراغ‌های عقب خودرو که از بالا با نواری LED به هم متصل شده‌اند نیز نسل جدید سوناتا را به یاد می‌آورد.

نسل جدید میسترا ۴,۷۸۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۱۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۷۰ میلی‌متر است. این یعنی میسترا ۱۲۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از سوناتا و ۱۳۰ میلی‌متر کشیده‌تر از الانترا است. هیوندای برای این سدان جدید یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۳ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۳ اسب بخار قدرت را در نظر گرفته است.

علاوه بر این، نسخه‌ای تمام الکتریکی هم برای نسل جدید میسترا تدارک دیده شده که ۱۸۳ اسب بخار قدرت دارد. این نسخه در ظاهر با جلوپنجرهٔ مسدود و طراحی متفاوت سپرها، از نسخه‌های بنزینی متمایز شده است. هرچند نمایشگاه پکن نمایشگاه خانگی جوینت ونچر هیوندای-پکن محسوب می‌شود اما نسل جدید میسترا در این نمایشگاه رونمایی شد؛ بنابراین احتمالاً این ماشین در پایان سال جاری رسماً معرفی می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. مهدی موتورز

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (895 ديدگاه)

    ای چین انحصار پرست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۳
    1. مزدا

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1725 ديدگاه)

      واقعا هیوندایی تو طراحی داره به بی راهه میره .
      هیوندای به جایی اینکه هر هفته یه فیس لیفت یا نسل جدید معرفی کنه بهتر هست تمرکزشو رو کیفیت طراحی بزاره

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۵
      1. Reza

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (65 ديدگاه)

        طراحی های جدیدش اکثرا افزایش فروش داشتن واس محصولاتش،بازار هدفشون ایران نیست که باب سلیقه ما باشن دیگه،همین ماشین با این طراحی حداقل ۶/٧ ماه بررسی سلیقه چینی ها پشتش هست که ببینن چه مدل طراحی دوست دارن

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
    2. زیزیگولو

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1528 ديدگاه)

      با این شکلو قیافه بدرد همون بازار چینم میخوره فقط

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  2. مهرداد كمال

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (525 ديدگاه)

    بازار چین عجب بازار وسوسه کننده ایه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
    1. Hadi

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      این تنها سدانی هست که سوناتا رو بهش ترجیح میدم 😂
      قیافش مثل سوناتایی میمونه که رفته عمل زیبایی ولی گند زدن تو قیافش 😂

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۴
  3. Reza

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    چه قدرتی داره این بازار چین!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  4. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (589 ديدگاه)

    من بودم بهتر طراحی میکردم تا این
    چینیا طراحیشونم عجیب غریبه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  5. Aryan kia

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (206 ديدگاه)

    هر چقدر که کیا داره طراحیش عالی میشه به همون اندازه هیوندای داره بد طراحی میکنه

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
    1. MC20

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2046 ديدگاه)

      تازه از هوندا سیویک هم اسکی رفته چچراغ پشتشو چقدر هم زشت شده کپی هم بلد نیست

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۵
  6. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    هم اندازه و هم قیمت و شبیه هم.
    چه کاریه. اینا هم از سایپا یاد گرفتن.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  7. سید علیرضا

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (123 ديدگاه)

    لطفاً از فیس لیفت جدید آزرا ۲۰۲۰ هم گزارش تهیه کنید.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. Abbas.Lambo

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (854 ديدگاه)

      موافقم،کابین آزرای جدید خیلی فوق العادس،البته جلوش میتونست یکم بهتر باشه

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  8. ارشیاSVJ

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1318 ديدگاه)

    حالم داره از موتوره ۱.۵ لیتری به هم میخوره!!!😡😡😡😡😡😡

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. مهدی موتورز

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (895 ديدگاه)

      ببخشید ولی این یه ماشن شهریه چیز خاصی نیست و بنظرم باید کمتر هم باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. حسن

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      به نظرم کسی تو کشورش پراید ۱۳۰ میلیون قیمت داره از این حرفها نزنه بهتره.جور میگی از موتور۱۵۰۰ حالم به هم میخوره که انگار تو کشورمون تو موتورهای v6 و v8 غلت میزنیم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. MaF

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (334 ديدگاه)

      همه ماشینا دیگ شدن ۱.۵ توربو یا ۴ تویین توربو 🙁

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. میثم

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    هر روز زشت تر از دیروز

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. REZA

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چرا ما تیبا پراید ساینا نیسان ابی دنا رانا پارس توی چین نمیسازیم یا بهش صادر نمیکنیم اخه چرا مگه اونا چی دارن که اینا ندارن چهارتا چرخ فرمون بوق اینه بغل شیشه بالابر………. قیمتاشون هم که الا برکت الله روی ۲۰ هزار دلار اخه چرا اونا یا ما کدوممون

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  11. MaF

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (334 ديدگاه)

    قیافش که خوبه بنظرم ( هرچند نظرات دوستانم قابل احترامه.) فقد طراحی پشتشو باید باید بهتر میکردن خیلی شبیه سوناتاس!!!
    من خودم اگه میتونستم یکیشو بخرم نسخه الکتریکیشو میگرفتم رینگاشم خیلی قشنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا