دوئل هیوندای i20 و میتسوبیشی میراژ

در قسمتی دیگر از دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، نوبت به گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت رسیده است. گروهی که در سومین دوئل آن مزدا 2 و اوپل کورسا در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این رقابت به‌طورکلی 1435 رأی به ثبت رسیده است که سهم مزدا از این آراء 991 رأی و اوپل 444 رأی بوده است. بدین ترتیب مزدا 2 با کسب 69 درصد از کل آراء پیروز دوئل شده و به مرحلهٔ بعدی راه پیدا می‌کند. در چهارمین دوئل گروه هاچ‌بک‌ها ساب‌کامپکت نیز امروز دو هاچ‌بکی به مصاف هم رفته‌اند که هردو در کشورمان حضور دارند یعنی هیوندای i20 و میتسوبیشی میراژ.

آئودی A1

آلفا میتو

فورد فی‌یستا

ام‌جی 3

آئودی A1

؟

پژو 208

سوزوکی بالنو

رنو کلیو

هوندا فیت

پژو 208

؟

تویوتا یاریس

فیات آرگو

فولکس‌واگن پولو

سئات ایبیزا

؟

؟

نیسان میکرا

اشکودا فابیا

مزدا 2

اوپل کورسا

؟

مزدا 2

مینی کوپر

دی‌اس 3

کیا ریو

شورلت سونیک

؟

؟

سوزوکی سویفت

سیتروئن C3

هیوندای i20

میتسوبیشی میراژ

؟

؟

میتسوبیشی میراژ

میراژ نام باسابقه‌ای در سبد محصولات میتسوبیشی است به‌گونه‌ای که پیشینهٔ آن به سال 1978 بازمی‌گردد. در این سال میراژ به‌عنوان خودرویی ساب‌کامپکت در سه نسخهٔ هاچ‌بک سه‌در، هاچ‌بک پنج‌در و سدان به بازار آمد. سپس بعدها مدل لنسر در برخی بازارها با نام میراژ عرضه گردید. این روند تا سال 2003 ادامه داشت و این خودرو در انواع مختلف در پنج نسل به بازارهای جهانی عرضه گردید اما پس از خاتمهٔ تولید نسل پنجم در این سال برای مدتی خبری از میراژ نبود تا اینکه سرانجام نسخهٔ کنونی میراژ در نمایشگاه ژنو 2011 رونمایی شد. این خودرو که نسل ششم میراژ محسوب می‌شود، به‌عنوان جایگزین مدل کلت در نظر گرفته شده است. نسل کنونی میراژ که با مدل 2012 به بازار آمد، همانند نسل‌های ابتدایی خود، خودرویی ساب‌کامپکت بوده و در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک تولید می‌شود که البته نسخهٔ سدان در نمای جلویی تفاوت‌هایی با نسخهٔ هاچ‌بک دارد. نسخهٔ سدان این ماشین در برخی بازارها با نام Attrage و در برخی دیگر با نام میراژ G4 عرضه می‌گردد. نسخهٔ هاچ‌بک میراژ نیز چند سالی است توسط آرین موتور در کشومان عرضه می‌گردد. میتسوبیشی در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ میراژ را با مدل 2017 رونمایی کرد که این نسخهٔ فیس‌لیفت شده هم به کشورمان راه یافته است. میراژ فقط با دو موتور سه سیلندر بنزینی با حجم‌های 1 و 1.2 لیتری به بازار عرضه می‌شود که ما در این رقابت نسخهٔ قدرتمندتر آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 80 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

هیوندای i20

i20 سابقهٔ بسیار کمتری نسبت به رقیبش در این دوئل دارد به‌گونه‌ای که نسل اول آن برای اولین بار در نمایشگاه پاریس 2008 و به‌عنوان جایگزینی برای مدل Getz معرفی شد. این هاچ‌بک ساب‌کامپکت کره‌ای که در سبد محصولات هیوندای بین مدل‌های i10 و i30 قرار می‌گیرد، در دو نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در و سه‌در به تولید می‌رسید. نسل اول این خودرو برای مدل 2013 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که عمده تغییرات آن در نمای جلویی انجام گرفته بود. این نسل از i20 توسط آسان موتور به‌صورت وارداتی در کشورمان هم عرضه گردید. در آگوست 2014 اما نوبت به معرفی نسل دوم این خودرو رسید که در استایل ظاهری به‌کلی نسبت به نسل قبلی متحول شده است. این نسل از i20 روی پلت‌فرم GB کیا-هیوندای ساخته شده که با خودروهایی چون کیا ریو، کیا استونیک و هیوندای کُنا مشترک است. نسل دوم i20 مانند قبل در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در تولید می‌شود. به‌تازگی پس از همکاری مجدد کرمان‌خودرو و هیوندای، تولید این خودرو به همراه برادر کوچکش i10 در ایران آغاز شده است. i20 برخلاف رقیب ژاپنی‌اش، با پیشرانه‌های متنوع بنزینی و دیزلی عرضه می‌گردد که شامل نمونه‌های سه سیلندر و چهار سیلندر با حجم‌هایی از 1 تا 1.4 لیتر می‌شود. ما برای این رقابت همان پیشرانه‌ای را انتخاب کرده‌ایم که در نمونه‌های تولیدی کرمان‌خودرو وجود دارد. این موتور از نوع 1.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی است که 100 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو هم گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ دستی و چهار سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.


مشخصات فنی

میتسوبیشی میراژ

هیوندای i20

پیشرانه 1.2 لیتری 3 سیلندر 1.4 لیتری 4 سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 80 اسب بخار 100 اسب بخار
گشتاور 100 نیوتن متر 134 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 11.7 ثانیه 11.6 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت 185 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.9 لیتر (ترکیبی) 5.6 لیتر (ترکیبی)
وزن 930 کیلوگرم 1060 کیلوگرم
طول 3.80 متر 4.03 متر
فاصلهٔ محوری 2.45 متر 2.57 متر
قیمت پایه 12,000 پوند 11,600 پوند
قیمت در ایران 82.9میلیون تومان 92.9 میلیون تومان

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

38 دیدگاه

  1. Amir
    سوابق: (11215 دیدگاه) ,

    .
    به هیوندای رای میدم و به نظرم کاملا لیاقت پیروزی داره. در اکثر موارد برتری قابل ملاحظه ای داره.

    پاسخ
      1. (ali(chevy nova
        سوابق: (5059 دیدگاه) ,

        دوستان بد نیست این مطلب رو بخونىد
        مىتسوبىشى موتورش با 3 سىلندر داره 80 اسب تولىد مىکنه یعنى هر سىلندر حدودا 27 اسب تولىد مىکنه
        موتور هىوندا با 4 سىلندر داره 100 اسب تولىد مىکنه ىعنى هر سىلندر 25 اسب
        حالا اگه موتور مىتسو بىشى 4 سىلندر بود مىتونست 104 اسب تولىد کنه
        البته بلند تر بودن مىلنگ موتور هىوندا که 4 سىلندر هست ىعنى بىشتر بودن ىاطاقان ثابت موتور و فشار کم تر روى اون
        ازطرف دىگه اونور گشتاور موتور هىوندا بهتره ولى وزنش هم بىشتره
        درکل من طرفدار این کلاس نىستم اما واسه شهرهاى شلوغ گزىنه خوبى هستن هر دو و فقط سلىقه حکم مىکنه کدوم رو بخرىد

        پاسخ
        1. Ali panamera
          سوابق: (43 دیدگاه) ,

          حجم موتور رو تقسیم بر تعداد سیلندر کن میبینی سیلندر های هیوندای کوچیکتره ینی با سیلندری که حجمش کمتره 3اسب بخار کمتر تولید میکنه و اگه میتسو 4سلندر بود باید حجمش 400ccبیشتر میشد یا از سیلندر های کوچیکتری استفاده میکرد که درنتیجه 27 اسب تولید نمیکنه

    1. - A M I R -
      سوابق: (594 دیدگاه) ,

      در این که هیوندای در این رقابت پیروزه هیچ شکی نیست ، اما چون هر دوتای این ماشینا استفاده شهری دارن ، اگر قیمت رو فاکتور بگیریم من میراژ رو انتخاب میکنم ، حتی اگر به عنوان ماشین دوم بخوام انتخاب کنم i10 رو به i20 ترجیح میدم
      به نظرم تو این سگمنت ابعاد کوچیک نسبت به قدرت موتور اولویت داره !

      پاسخ
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2764 دیدگاه) ,

      الان قیمت‌ها رو چک کردم، قیمت میراژ رو ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومن بیشتر از قیمت نمایشگاه زدین. از نظر ابعاد بدنه هم، میراژ اختلاف طولش با i10 حدود 13/5 سانته (بزرگتره)، با i20 بیشتر از ۲۰ سانت (کوچیکتره)
      i10 رقیب مناسب‌تر و هم‌کلاس‌تریه برای میراژ، اختلاف قدرتشونم خیلی کمتر از اختلاف قدرت میراژ و i20ه.

      پاسخ
      1. سردبیر
        سوابق: (494 دیدگاه) ,

        درود. با عرض پوزش، قیمت دو خودرو جابه جا زده شده بود که اصلاح شد. ممنون از دقت نظر شما

        پاسخ
    2. ونوم اف ۵
      سوابق: (1276 دیدگاه) ,

      چرا میراژ تو خارج گرونتره ولی تو ایران برعکسه

      پاسخ
  2. #ali.m#
    سوابق: (1846 دیدگاه) ,

    به هیوندایی رای دادم .
    به خاطر ظاهر بهترش .از نظر فنی هم هر دو به نظرم
    یکی هستن .هیچ کدوم برتری زیادی ندارن نسبت به هم .

    پاسخ
    1. Amir
      سوابق: (11215 دیدگاه) ,

      .
      علی جان از نظر فنی کجا یکی هستن !!!؟????
      میراژ اصلا میتسوبیشی اصیل و ژاپنی نیست .

      ضمن اینکه موتورش 200 سی سی و وزنش 100 کیلو کمتره ، اما مصرف سوختش بیشتره.

      قدرت هیوندای هم 25درصد و گشتاورش 35 درصد بیشتر از میتسوبیشیه که این برتری قابل توجه در مسیر های سر بالایی و شتابگیری بالای 85 کیلیومتر بر ساعت به خوبی خودش رو نشون میده.
      همینطور که فرشاد گفت در مقابل میراژ ، تنها و تنها نقطه ضعف آی20 طراحی کابینشه. در مقابل سایز کوچک تر میراژ هم برای داخل شهر مناسب تره.

      شتابگیری بهتر ، گیربکس بهتر ، فاصله ی محوری و احتمالا کابین دلباز تر ، قیمت کمتر و سقف سرعت بیشتر و … همه باعث برتری آی20 هستند.

      پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1846 دیدگاه) ,

        میتسو با حجم موتور ،گشتاور و اسب بخار کمتر
        شتاب و سقف سرعت یکسانی داره .
        باور کن حتی یک نفر هم اون 5 کیلو متردر ساعت اختلاف رو معیار خریدش نمیذاره .این ماشین ها هم واسه شهر هستن و توی شهر واقعا قدرتشون کافیه .

        اما خب از یه طرف هم با وجود حجم بیشتر سیلندر ها هیوندایی مصرف یکسان داره با میتسو .
        از این نظر برتره وگرنه من برتری دیگه ای نمیبینم .
        و اینکه درسته میراژ اصلا اصیل نیست منم اصلا ازش خوشم نمیاد .

        پاسخ
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2764 دیدگاه) ,

          علی جان اینم در نظر بگیر که هیوندای با وزن بیشتر، ابعاد بزگتر، موتور حجیم‌‌تر با یک سیلندر اضافه، مصرف سوخت کمتری داره تا حدودی، در حالی که همه توقع دارن با توجه به مشخصات فنی، میراژ کم مصرف‌تر باشه.

        2. #ali.m#
          سوابق: (1846 دیدگاه) ,

          درسته فرشاد جون مصرف هیوندایی خیلی خوبه .

  3. علی
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    آی بیست بهتره.خداییش طراحی میراژ بدجور هندیه.

    پاسخ
  4. سياوش
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    میراژ بیشتر رقیب i10 هست تا i20 از ظاهر خودرو کاملا مشخصه
    درثانى قیمت میراژو ١۵میلیون گرونتر درج کردین

    پاسخ
  5. silver
    سوابق: (225 دیدگاه) ,

    هیوندا واقعا خوب کارکرده ، در مقابل میتسو خیلی محتاطانه طراحی شده ،
    هیوندا در طراحی ظاهری به وضوح یک قدم جلوتر هست
    ولی در کشور های جهان سوم مثل ایران که ماشین تا سالیان سال باید کار بده دوام هم بسیار مهمه که میتسوبیشی در این زمینه بسیار خوش نامه.
    ولی به شخصه موتور چهار سیلندر رو به سه سیلندر ترجیح میدم
    با اینکه ممکنه بعد از ۱۰۰ هزار کیلومتر یه سری خورده خرج گریبان گیرم بشه!

    پاسخ
  6. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (758 دیدگاه) ,

    این سگمنت اصلا برام جذاب نیست و باهاش حال نمیکنم.
    و بیشتر بخاطر طراحی هیوندای بهش رای دادم
    البته موتورش هم چهار سیلندره که نرم تر از میتسوبیشی کار میکنه

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2275 دیدگاه) ,

    هیوندای در همه زمینه ها سرتر بود این مدل از میتسوبیشی فقط قیمت خرید پایینی داره همین و بس

    پاسخ
  8. سیاوش
    سوابق: (186 دیدگاه) ,

    مصرف سوخت میراژ خیلی کمتر از اینه با گیربکس CVT تازه مصرفش 4.9 ترکیبی است اینجا دستی شو زدین 5.9 اطلاعاتتون خیلی غلط داره ثانیا این دوخودرو در یک کلاس نیستند .

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      مشخصات فنی میراژ از سایت کارانددرایور گرفته شده و مصرف سوخت با احتساب میانگین اعداد اعلامی این سایت ذکر شده است.
      در مورد کلاس‌بندی هم ما طبق اعلام ویکیپدیا عمل کرده‌ایم که هر دو خودرو را در کلاس ساب‌کامپکت قرار داده است.
      البته میراژ از لحاظ ابعداد بین خودروهای سگمنت A و سگمنت B قرار میگیرد و نمیتوان آنرا بطور قطعی در یک کلاس قرار داد.

      پاسخ
  9. sunmartin
    سوابق: (1906 دیدگاه) ,

    هیوندای آی بیست key less سانروف صندلی چرم و استارت استپ داره همچنین مانیتور 7 اینچ و دوربین دید در شب با متراژ سنج و موتور قویتری داره
    هیوندای i20 را می توان یکی از پر آپشن ترین هاچ بک های حال حاضر ایران نامید چرا که این خودرو به امکانات رفاهی و ایمنی نظیر الکتروکرومیک، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا)، سیستم پخش DVD و MP3, سنسور پارک عقب, چراغ مه شکن جلو و عقب, ABS + EBD, سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC), کامپیوتر سفری, کنترل سیستم صوتی از روی فرمان, تهویه مطبوع اتوماتیک, سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC), اخطار دهنده فشار باد چرخها (TPMS), سنسور باران, محفظه خنک نگهدارنده, دوربین دید عقب، بلوتوث، چراغ روشنایی روز (Day Light) تجهیز شده است.

    البته باید یادآور

    پاسخ
  10. کلنل
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی یک کمپانی دوست داشتنی و با اصالت

    پاسخ
  11. سعید
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    بچه ها میراژ توی کلاس ای 10 نیست؟؟؟!!

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    من میراژ دارم ولی خداییش مصرفش 5.9 نیست. مصرفش کمتره.نرمال 4.7 میسوزونه. قیمتشم تو ایران 13 میلیون اختلاف داره با i20 .چه کنیم که ایرونیا با هیوندای خیلی حال میکنن.

    پاسخ
  13. MehdiTurbo
    سوابق: (590 دیدگاه) ,

    دوباره نسخه ی فول گذاشته نشده !!! من به میراژ رای میدم درسته امکانات بیشتری داره ولی طراحی میراژ بیشتر تو طول زمان به دل ادم میشینه و کیفیت داشبورت دوتا اتومبیل قابل مقایسه نیس من میراژ ک میبینم حس بهتری بهم دست البته فقط تو این سگمنت

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    اصلا این دو خودرو تو یک کلاس نیستند میراژ باید با i10 مقایسه بشه!

    پاسخ
  15. amin
    سوابق: (1061 دیدگاه) ,

    تو این کلاس به نظرم فینالیست ها مینی و ٢٠٨ و کلیو باشند،البته از بین کلیو و ٢٠٨ نمیتونم حدس بزنم کدومشون رقیب مینی خواهد شد

    پاسخ
  16. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من مقایسه میراژ با آی۲۰ درست نیست ، باید با آی ۱۰ یا پیکانتو مقایسه بشه

    پاسخ
  17. امید
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    به نظر من هم این مقایسه اساسا اشتباهه و میراژ باید با پیکانتو و فیات ۵۰۰ و آی ۱۰ مقایسه میشد.در ضمن جالبه که از نظر شتاب هردو در یک حد هستن. آی بیست البته از نظر من نسبت به نسل قبل پسرفت کرده ظاهرش

    پاسخ
  18. Gelare
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    هیوندا بهتر بود دیگه البته من طرفدار هیچ کدوم نیستم ولی بنظرم اون بهتر بود و برنده شدن حقشه که جلو هم هست

    پاسخ
  19. امیرحسین بشیر فرهمند
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    با احترام به میتسوبیشی ، طراحی هیوندای پخته تر ، و فضای کابین دلنشین تر بود ، و قیمت ها هم برابر ، سگمنت مورد علاقه ی من نیست ، اما اگر بین این دوگزینه باشه ، قطعا آی 20 …
    آفرین به هیوندای

    پاسخ
  20. علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    هیوندای ظاهر خوب داره ولی میتسو ظاهرش بیریخت است.اما میتسوبیشی داخلش وطراحی داشبورد وصندلی عالی وبسیار نرم وراحت است.اصلا تولندن این خودرومعروف است به کم استحلاک ترین خودروی انگلیس.دوم اینکه ماشین های کره ای موتورشون بعد 2سال ضعیف میشه نمیدونم چرا؟به نظرمن ماشین ژاپنی ده سال هم کارمیکنه استیل خودشوحفظ میکنه وهمیشه خریدارداره ولی کره ای زود خراب میشه.درکل بی احترامی به دوستان نباشه میتسوبیشی میراژ را نباید با هیوندای مقایسه کرد چون صحبت هیوندای ای 20نیست.این خودو روبا کامپکت های دیگه مثل هوندا جازوفورد وسوزوکی وتویوتا درکل دنیا سنجش میشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.