معرفی رسمی فیس‌لیفت جنسیس G90 مدل 2020

پس از افشای تصاویر غیررسمی، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار جنسیس G90 طی رویدادی محلی در سئول رسماً رونمایی شده است. با نگاه به G90 مدل 2020 ممکن است به نظر برسد که این خودروی کاملاً جدیدی است زیرا طی این فیس‌لیفت، ظاهر G90 دستخوش تغییرات بزرگی شده و نمای جلو و عقب آن به‌طور کامل تغییر کرده است اما بااین‌حال در زیر این پوستهٔ جدید همان G90 سال 2015 قرار دارد.

در نمای جلویی این سدان لوکس کره‌ای چراغ‌های چهار نقطه‌ای جدیدی دیده می‌شود که یک نوار باریک LED به‌عنوان دی‌لایت از میان آن‌ها رد شده است. در این قسمت همچنین جلوپنجره الماس شکل کاملاً جدیدی هم به چشم می‌خورد که تا بخش پایینی سپر کشیده شده و خطوط جدیدی هم روی کاپوت کار شده است. در نمای عقبی، حجم تغییرات حتی از این هم بیشتر است و G90 جدید اساساً هیچ وجه اشتراکی با نسخهٔ قبلی ندارد. در اینجا چراغ‌های عمودی قبل با نمونه‌های جدید افقی جایگزین شده‌اند که بخش پایینی آن‌ها به هم متصل شده است.


ازجملهٔ دیگر تغییرات ظاهری G90 مدل 2020 نیز می‌توان به انتقال چراغ‌های راهنما از روی آینه‌های جانبی به روی گلگیرهای جلو و سر اگزوزهای جدیدی در عقب اشاره کرد. جنسیس برای سدان پرچم‌دار خود رینگ‌های 19 اینچی جدیدی را نیز به‌صورت سفارشی ارائه کرده است. G90 فیس‌لیفت با نُه رنگ بیرونی مختلف شامل رنگ‌های جدید قرمز و طلایی و همین‌طور تریم‌های دورنگ جدیدی ارائه می‌شود.

حجم تغییرات در داخل خودرو اما بسیار کمتر بوده و بخش عمده‌ای از کابین بدون تغییر باقیمانده است. بااین‌حال به گفتهٔ جنسیس، G90 جدید به نمایشگر 12.3 اینچی باز مهندسی‌شدهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شده که قابلیت یکپارچه‌سازی با گوشی‌های هوشمند را دارد. علاوه بر این، دریچه‌های تهویهٔ میانی باریک‌تر شده‌اند و امکان سفارش تریم‌های بیشتری هم فراهم شده است.

ازجملهٔ تعدادی از تکنولوژی‌های G90 مدل 2020 می‌توان به سیستم فعال مقابله با سروصدا، کنترل تطبیقی تعلیق با کمک‌فنرهای الکترونیکی و سیستم اتوماتیک جلوگیری از ورود هوای آلودهٔ بیرون اشاره کرد. زمانی که سنسورها آلودگی هوای بیرون را تشخیص دهند یا خودرو وارد تونل شود، این سیستم به‌طور خودکار تهویه را روی حالت گردش هوای داخلی قرار می‌دهد. سیستم‌های ایمنی استاندارد این خودرو نیز شامل هشدار ترافیک عقب، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد جلو و سیستم خروج ایمن می‌شود.

لیست پیشرانه‌های G90 جدید بدون تغییر باقیمانده و سدان لوکس هیوندای همچنان با همان سه پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 تنفس طبیعی، 3.3 لیتری V6 توربو و 5 لیتری V8 توربو ارائه می‌شود. دو موتور اول که به ترتیب 315 و 370 اسب بخار قدرت دارند، در هر سه تیپ لاکچری، پریمیوم لاکچری و پرستیژ قابل انتخاب هستند اما موتور 5 لیتری 425 اسب بخاری صرفاً در تیپ پرستیژ ارائه می‌شود. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ G90 به‌زودی در بازارهای خارج از کرهٔ جنوبی هم عرضه خواهد شد و احتمال معرفی آن در نمایشگاه لس‌آنجلس هم وجود دارد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

40 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1211 دیدگاه) ,

    بهترین خودرو در کلاس خودش از لحاظ قیمت و کاربرد هست ، اما نمیدونم چرا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم و هیچ حِسی بِهِش ندارم .
    لکسس جلوپنجره طراحی میکنه ، هیوندای هم جلوپنجره طراحی میکنه ، اما هر بزرگی که بزرگ نیست .
    بزرگی جلوپنجره مَحصور کننده لکسوس کجا با اون همه اَشکال هندسی و این کجا .

    پاسخ
    1. Москвич
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      یعنی چه مطلب راجع به پراید باشه چه راجع به بنز باشه چه راجع به بوگاتی باشه چه راجع به هیوندا باشه تو باید هی اسم لکسوس رو بیاری زیر اون مطلب نوید!! خب این چیکار لکسوس داره؟!
      همون جلو پنجره های خفن لکسوس نتونستن واسش یه جایزه طراحی رد دات بگیرن حتی!!! ماشین تو این کلاس باید طراحیش سنگین باشه نه هجومی

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1211 دیدگاه) ,

        آرمان جان ، آخه من یکی از سهامداران بزرگ لکسوسم ، میترسم سودم کم بشه .
        عزیز من ، تعصب چیرو داری که ترش میکنی .

        پاسخ
        1. Kian70
          سوابق: (105 دیدگاه) ,

          با نوید موافقم
          هیوندای خیلی خوبه اما خب لکسوس و بنز و بقیه چند سرو گردن بالاترن
          کره ای ها شش ماهی یه بار باز طراحی میکنن انگار اون اصالته رو کم دارن
          هرچند هیوندای هم برا ما آرزوست

        2. Москвич
          سوابق: (88 دیدگاه) ,

          من شک دارم سهامدار های لکسوس هم زیر هر مطلب بی ربطی هی اسم لکسوس رو بیارن!
          تو تعصب چیو داری که هی اسمشو میاری،تو هر مطلبی هرطور شده باید ربطش بدی لکسوس :/

    2. Reza
      سوابق: (863 دیدگاه) ,

      اینقدر کپی کپی نکنین ، از حق نگذریم واقعا گل کاشتند

      پاسخ
      1. یاشار اسدی
        سوابق: (104 دیدگاه) ,

        عقبش خیلی بده به نظرم…منی که عاشق جنسیس بودم…این فیس لیفت خیلی بده..واقعا از جنسیس زده شدم…قبل فیس لیفت عالی بود…باید از زبان طراحیش پیروی میکرد..هیچ گونه ارتباطی با نسل قبل نداره..انگار که از یک برند دیگست

        پاسخ
      2. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1211 دیدگاه) ,

        آرمان جان ، من که بهت گفتم سهامدار شرکت لکسوس هستم .
        (( هر مطلبی )) رو خوب اومدی ، لطفاً چندتا از این (( هر مطلبی )) را بگو تا ما هم بدونیم ، شاید شما درست میگی و مطالب من نسبت به لکسوس زیاد جانبدارانست .
        بلاخره باور حقیقت سخته ، درکتون میکنم .
        من که لکسوس ندارم ، ولی برای من بهترینه و برای شما جنسیس بهترینه .

        پاسخ
        1. Москвич
          سوابق: (88 دیدگاه) ,

          اینکه طرفدار لکسوس باشی بد نیست بالاخره یه برند لوکس قدرتمند هست و طرفدارای خودشو داره اما این بده که زیر هر مطلب هی بحث لکسوس رو میکشی وسط! هرچیزی سرجای خودش
          حقیقتی هم نگفتی که اصلا باورش بخواد سخت باشه!

    3. یانکی
      سوابق: (386 دیدگاه) ,

      محشر شده دمش گرم کپی نکرده اصلا.فقط یه سری از طرح ها رو به کمال رسونده.از اون طرح هاست که دوست دارم زیاد نگاهش کنم.بعضی وقتها باید از حصار رد شد آزاد طراحی کرد.منظور جلویه ماشینه.انقدر خوبه که حس یه نسل تازه رو میده.

      پاسخ
    4. مهدی
      سوابق: (1564 دیدگاه) ,

      نظر منتقدین خودرو اینه که خودروهایی باطراحی پرانحنا وفضایی شاید در اوایل زیاد جلب توجه کنه اما بعد مدتی واقعا خسته کننده میشه.برای مثال هیونداهای سوناتا در مدلyf ومدل قدیمی ترشnf که در مدل yf اوایل خیلی جلب توجه میکرد اما الان بعد مدتی که ازش میگذره خیلی از مدافتاده وخسته نشون میده.اما مدل قدیمی ترnf ساده وهمیشه قابل قبول هستش تونظر آدم. هیوندا هم واسه همین طراحی هاشو داره ساده تر میکنه.واما لکسوس که باطراحی های عجیب غریب از نظر خیلی ها بیش از حد شلوغ شده وزود تکراری میشن وحتی نسل های جدیدش در مقابل نسل های قدیم آلمانی ها باطراحی های سنگین جذابیتی نداره. اینو خودمم تجربه کردم بارها

      پاسخ
    5. Mopar or No Car
      سوابق: (1143 دیدگاه) ,

      با وجود اینکه شباهتهایی با جند ماشین دیگه داره ولی در مجموع نمیشه گفت کپی هست. مثلا:
      خط افقی دیلایت: ولوو
      چراغهای ریز چهارتایی جلو: پورشه
      چراغهای عقب: لینکلن
      آرم: کرایسلر و بنتلی

      پاسخ
  2. Mohsen
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    لینکولن کنتیننتال+مزدا 6

    اصلا روی موفق شدن این ماشین نباید حساب باز کرد برای یه خودرو 2020 هیچ چیز خاصی برای پیروزی تو سگمنتش نداره

    پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        و رتبه آخر جی دی پاور رو!!!!

        پاسخ
        1. Москвич
          سوابق: (88 دیدگاه) ,

          جنسیس کلا ٣ ساله بعنوان برند لوکس ایجاد شده،تو این ٣ سال ٢ سالش رو رتبه بالایی تو همون جی دی پاور کسب کرد و ماشیناشم هم کاندید بهترین ماشین سال امریکا هم بیشترین درصد رضایت مندی امریکا رو کسب کرد
          الان هم که جی ٧٠ بهترین ماشین سال توسط موتور ترند انتخاب شد
          شک دارم یه برند لوکس ساز تو ٣ سال اول تاسیسش تونسته باشه اینقدر خوب کار کنه
          حالا بشین عکسارو نگاه کن 🙂

      2. OMID
        سوابق: (439 دیدگاه) ,

        مهم نیست مهم فروشه که از اولش هم فروشش خوب نبود تازه کمتر هم شده

        پاسخ
        1. Москвич
          سوابق: (88 دیدگاه) ,

          اتفاقا فروشش عالی بود طوری که دلیل کاهش فروشش بیشتر بودن تقاضا نسبت به تولید و خالی شدن أنبار ها بود 🙂
          مطلبش تو پدال هست
          حالا برو در افق تچکر

    1. hossein
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      کاملا باهات موافقم آق محسن.
      ولی جلوش ولوو بیشتر تا مزدا؟
      درسته؟

      پاسخ
  3. امیر علی
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    من بدون هیچ تعصبی میگم به نظرم واقعا قشنگه . یه طراحی خیلی سنگینی داره و کاملا مناسب یه ماشین لوکس طراحی داخلیشم عالیه اپشن ها و موتور ها هم همه خوبن مخصوصا اون موتور 425 اسبی . در کل ماشین بی نقصیه اما امیدوارم که در فول ترین مدل زیر ۸۰ هزار دلار قیمت بخوره.چون هر چقدر هم که خوب باشه باز با ماشین های بالای ۸۰ هزار دلار(اس کلاس سری هفت ائودی a7 لکسوسls) نمیتونه رقابت کنه. در اخر واقعا افرین به هیوندا و کره مهم نیست این خودرو با اس کلاس میتونه رقابت کنه یا نه مهم اینه که کره بعد از ۲۰ سال به یه جایی رسیده که جرئت کرده تو همچین سطحی خودرو تولید کنه.(با خودمون مقایسه کنید😔)

    پاسخ
  4. Москвич
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    خیلی طراحیش شیک شده،بخصوص اون رینگ های کلاسیکش خیلی بهش میاد،تو عکس های مخفیانه چند روز پیش که منتشر شد خیلی زشت بنظر میرسید اما بنظرم طراحیش از نسل اول شیک تر شده،همینطور طراحی داخل ،مشکیش خیلی بهتره
    قیمتش هم که احتمالا مثل قبلی نسخه فولش تقریبا هم قیمت نسخه پایه رقبا باشه
    نسل اولش تو اولین سال تولید بیشترین درصد رضایت مندی رو تو امریکا کسب کرد و بعنوان یکی از ٣ فینالیست خودروی سال امریکا انتخاب شد
    منتظر تست و بررسی ها هستیم 👌🏻

    پاسخ
  5. حامد
    سوابق: (637 دیدگاه) ,

    تو تیم هیوندای کیا و جنسیس افراد فوق العادی قرار دارن از سراسر برندای دنیا هست فکر میکنم هیوندای دچار یه مدیریت بسیار غلط شده که اصرار داره خلاف اون چیزی که بازار دوس داره عمل کنه
    (مثل سامسونگ که قبلنا برخلاف علاقه همه روی ساختن گوشی های پلاستیکی پافشاری میکرد)
    هیوندای خودروساز عجیبیه گاهی اوقات اونقدر پیشرفت میکنه که ادم لذت میبره از جسارتش که وارد سگمنتی میشه که هر خودروسازی یارای مقابله با آلمانیرو هم رو نداره
    دیروز جنسیس جی ۷۰ خودروهای سال موتورترند شد
    گاهی اوقات هم گند میزنه و کارای عجیب میکنه
    مثلا من درک نمیکنم که چرا یه ماشین پرچمدار تو ۲۰۲۰ باید یه صفحه کیلومتر عقربه داشته باشه،حتی سنتنیال هم قبلا دیجیتالی داشت
    یا اینکه یهو میاد به کلی پشت ماشین رو تغییر میده توی یه فیس لیفت(نه تغییر نسل)
    این رینگای جنسیس جی ۹۰ واقعا زشته،فقط عده ای خاص شاید اونو بپسندن
    مثال دیگه النترا فیس لیف شده هست که جلو پنجره تو ذوق زننده ای داره

    پاسخ
  6. Mad.z.Max
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    ظاهر ماشین کمی تا قسمتی شبیه خودرو سنات روسی شده که توی همین سایت پدال هم دو سه مطلب اخیرا ازش منتشر شده. به خصوص رینگ ها..

    درکل خودروی زیبا و مجللی هست.

    پاسخ
    1. یاشار اسدی
      سوابق: (104 دیدگاه) ,

      عزیزم سنات از این کپی پیست کرده…به طراحی داشبورد سنات یه نیگاهی بنداز

      پاسخ
  7. Mopar or No Car
    سوابق: (1143 دیدگاه) ,

    به نظر من که خیلی زیباست و در عین حال کاملا طراحیش مستقل هست و بر خلاف چینی ها اصلا کپی نیست.

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    چرا جلو پنجرش رو خراب کردن؟! واقعا چرا!

    پاسخ
  9. محمدرضا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    جدای از الگوبرداری های مشخص از لینکلن و ولوو و باقی دوستان جز جلوپنجرش که به نظرم خیلی دیگه بزرگ شده(جلو چنجره های هیوندای و جنسیس رو دوست داشتم) فوق العاده شکیل و زیبا به نظرم میرسه

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    خوبه که جنسیس متوجه شد جلو پنجره قبلیش شبیه آئودی بوده…. ایشالا بعدها متوجه میشه اینیکی شبیه اکورا شده😜

    پاسخ
  11. امیر
    سوابق: (344 دیدگاه) ,

    افتضاح کلا اون از کیا بنز هیوندای زدن جاده خاکی توطراحی

    پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (1564 دیدگاه) ,

    فوق العاده است طراحیش. سنگین وباوقارکه به نظر من یه سروگردن از لکسوسls500جذاب تره.طراحیش خیلی باشخصیت شده

    پاسخ
  13. حمیدرضا
    سوابق: (1965 دیدگاه) ,

    چراغای جلوش به سبک ولوو هست و به نظرم از طراحی قبلی خیلی بهتره کلا جنسیس ماشین های خوشگلی داره ولی تو دنیایی که بنتلی و لامبورگینی و رولزرویس شاسی بلند میسازن به نظرم تصمیم درستی نبود سدان ساختن

    پاسخ
    1. Москвич
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      گل سرسبد و نماد هر برند لوکس ساز ماشین سدان فول سایزش هست،مثل اس کلاس واس بنز یا سری ٧ واس بی ام دبلیو
      اول خودروی سدانشون رو تکامل میدن بعد میرن سراغ شاسی بلند،الان جنسیس کانسپت شاسی بلندش رو معرفی کرده ولی اول باید جی ٩٠ رو به تکامل برسونه
      همون رولز رویس اول تو سدان خبره شد

      پاسخ
  14. بهنام
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    یه سر و گردن از لکسوس ال اس پونصد بهتره؟؟ این که طرح همه ی شرکت‌ها رو ریخته تو همزن و بعدش یه جلوپنجره ی مسخره چسبونده بهش؟ لکسوس ال اس تو این کلاس از همه زیباتر و خوشتیپ تره، این که دیگه باید با چیرمن مقایسه بشه.

    پاسخ
  15. farhad
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    زشت و زیبا بودن جای خودش، ردپای طراحی اروپایی دیده میشه. شاید زیباتر نشده باشه ولی از طراحی های اغراق امیز همیشگی هیوندای فاصله گرفته و پخته تر شده.

    پاسخ
  16. عرفان
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    جلو پنجره مزدا
    چراغ جلو فانتوم
    چراغ عقب لینکلن نویگیتور
    رینگ ها سنچوری
    کنسول وسط لکسوس
    اما همینکه میتونن بسازن و بفروشن ولو کپی هم باشه جای تقدیر داره

    پاسخ
  17. کاوه
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    با کم کردن انحنای پشت جلوه سنگین و کاریزماتیکی پیدا کرده. البته چراغای عقب یه خورده شبیه تالیسمان شده. اتومبیل فاخری که با جسارت می خواد با فول سایزای آلمانی رقابت کنه که خب نمیشه. همون R8 می زنه چپ و چولش می کنه کار به مرسدس و ب.ام. و نمیرسه. اما رقیب درست و حسابی برای لینکلن و ولوو و لکسوس وکادیلاکه. در مجموع آفرین کره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.