معرفی رسمی هیوندای i30 N پروجکت C
معرفی رسمی هیوندای i30 N پروجکت C

معرفی رسمی هیوندای i30 N پروجکت C

نمایشگاه امسال فرانکفورت 2019 شاهد رونمایی از نسخه‌ی تولیدی محدود هاچبک کره‌ای هیوندای i30 N با نام پروجکت C است. این خودرو که از همان پیشرانه‌ی 271 اسب بخاری نسخه‌ی استاندارد i30 N سود می‌برد دارای چندین ویژگی ظاهری و بهبود دینامیکی می‌باشد.


این خودرو که گلف GTI TCR را هدف قرار داده، 50 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه می‌کند. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم جزئیات این خودرو را مشاهده کنیم. قطعات فیبر کربنی سبک‌وزن و کابینی بهتر جزو ویژگی‌های i30 N پروجکت C هستند.


اما عناصر فیبر کربنی اشاره شده شامل مواردی همچون اسپویلر، کاپوت، اسپویلر سقفی، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب می‌باشند. کاپوت فیبرکربنی نسبت به نسخه فولادی مدل‌های استاندارد، 7.2 کیلوگرم سبک‌تر شده است. همچنین رینگ‌های 19 اینچی OZ ریسینگ برگرفته از موتور اسپورت نیز در این خودرو بکار رفته و تنها در مجموع 22 کیلوگرم وزن دارند. اتصالات چرخ‌های عقب آلومینیومی شده‌اند. تعلیق نیز سفت‌تر شده و ارتفاع خودرو نیز 6 میلی‌متر کاهش یافته است.


کابین نیز با فرمان پوشیده از آلکانترا و دکمه‌های قرمز برای حالت‌های رانندگی، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و دوخت های قرمز روی صندلی‌های آلکانترایی مزین شده است. صندلی‌های مسابقه‌ای این خودرو هرکدام تنها 7.5 کیلوگرم وزن دارند. اهرم تعویض دنده نیز تغییر یافته و به نمونه‌ای متالیک و جذاب تبدیل شده است.


ظاهراً تغییری در پرفورمنس این خودرو ایجاد نشده و پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی آن قدرت 271 اسب بخاری و گشتاور 378 نیوتون متری دارد.


اما بد نیست بدانید نام پروجکت C این خودرو از تأسیسات پرفورمنس شرکت در مرکز تحقیق و توسعه‌ی نامیانگ گرفته شده است. این تأسیسات دارای پیست توسعه‌ای با نام Area C است و نام خودرو نیز از آنجا گرفته شده است.


تنها 600 دستگاه از هیوندای i30 N پروجکت C تولید و در برخی بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. مک وال
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    اگه سایپا رو پراید کار میکرد و ارتقا میداد، الان یه چیز تو همین مایه ها شده بود!

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (489 دیدگاه) ,

      پلت فرم پراید کاملا منسوخ و از رده خارج هستش ایرانخودرو که روی پلت فرم چهارصد و پنج کار کرده چی تولید کرده جز چند تا ورژن از سمند که یکی از یکی بدتر هستن

      پاسخ
      1. مک وال
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        خوب پلت فرم ها باید به مرور زمان تغییر کنند.
        مثلا پلت فرم سوناتا الان با سوناتا 30 سال پیش فرق میکنه.
        خودروسازان داخلی اگه تو این 30 سال هر کدوم رو یه ماشین کار میکردند و ارتقا میدادند (البته ارتقا هماهنگ با سطح جهانی) الان ایرانی سری تو سرها بود

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (489 دیدگاه) ,

          پلت فرم برای هر خودرو یکبار تولید میکنن و‌تا زمانی که بشه روی اون پلت فرم خودرو تولید میکنند اما بعد از مدتی پلت فرم قبلی کنار میزارن و یک محصول جدید تولید میکنند سوناتا امروز با سوناتا سی سال پیش فقط تشابه اسمی داره برای طراحی پلت فرم جدید تکنولوژی پیشرفته میخواد که سایپا و ایران خودرو فاقد اون هستند

  2. AMANTE
    سوابق: (273 دیدگاه) ,

    این یک هیوندای واقعیه، حتی در نسخه ی پایه.
    طراحی خوب و زیبا به دور از هرگونه شلوغ بازی اضافه که در محصول جدید هیوندای، سوناتا دیده میشه.

    پاسخ
  3. بهراد
    سوابق: (276 دیدگاه) ,

    درسته که تکیه بر جای بزرگان عیب است
    ولی خدایی این یکی دیگه عیب نیس، نهایت توان کره ای ها برای سرشاخ شدن با آلمانی هاست که خوبم انجامش داده ولی دیگه باید رو الکتریکی کردن ماشیناش سرمایه گذاری کنه از اونورم ID.3 میاد ….

    پاسخ
  4. Mehdi TuRbO
    سوابق: (669 دیدگاه) ,

    دوست داشتم بدونم هیوندای روی این محصولات چه برچسب قیمتی گذاشته تو مقاله نبود ظاهرا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.