هیوندای

هیوندای سانتافه هم پلاگین هیبریدی می‌شود

امسال هیوندای حضور پررنگی در نمایشگاه خودروی ژنو داشته و از جمله محصولات برجسته آن در این رویداد مهم می‌توان به کانسپت Le Fil Rouge، کُنای الکتریکی و البته نسل جدید سانتافه اشاره کرد.


خوشبختانه کره‌ای‌ها خبر مهم دیگری را نیز منتشر کرده‌اند و آن اینکه نسخه الکتریکی شده‌ی جدیدی از سانتافه تولید خواهد شد. این کمپانی در نمایشگاه ژنو برنامه‌های خود برای عرضه نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی از این شاسی‌بلند میدسایز را اعلام کرده است.


اگرچه هنوز زمان عرضه این نسخه اعلام نشده اما انتظار داریم سانتافه هیبرید و پلاگین هیبرید ۲۰۱۹ را در سال آینده ببینیم.

هیوندای قبلاً در حال عرضه نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی آیونیک بوده اما هنوز مشخص نیست که این خودرو وجه اشتراکی با سانتافه جدید خواهد داشت یا خیر.

در همین اثنا چهارمین نسل سانتافه جشن حضور خود در سوئیس را نیز برگزار می‌کند. این شاسی‌بلند در مقایسه با نسل قبلی دارای طراحی لوکس‌تری است که از جدیدترین محصولات این کمپانی الهام گرفته است.


سانتافه در اروپا با سه پیشرانه بنزینی و دیزلی اصلاح شده به منظور پاس کردن استانداردهای آلایندگی جدید این قاره عرضه خواهد شد. پیشرانه ۲ لیتری دیزل پایه با دو خروجی ۱۵۰ و ۱۸۲ اسب بخاری ارائه شده و به یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. نسخه ۲.۲ لیتری دیزلی نیز خروجی ۱۹۷ اسبی داشته و به‌صورت استاندارد همان گیربکس ۸ سرعته را دارد. تکمیل کننده پیشرانه‌ها نیز نسخه بنزینی ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار می‌باشد.

این خودرو در بازار داخلی خود دارای یک پیشرانه بنزینی و دو نسخه دیزلی با قدرت‌های ۱۸۶ تا ۲۳۵ اسب بخار بوده و البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت سفارشی در دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    با همان صورت لاغر و بدن تکیده آمد جلو و با انگلیسی دست و پا شکسته گفت:
    – مستر آیسان! واتس مین خلگوش؟!

    چینی ها من را «آیسان» صدا می کردند.
    «آی» به معنی دوست داشتن و «سان» یعنی کوه.
    دوستدار کوه!

    مانده بودم چه بگویم به چانگ!
    با شوخی و خنده گفتم :
    « شوخیه، کارگرها دوستت دارن»
    سرش را مثل دستش توی هوا تند تکان داد یعنی این جوابم نیست.

    حق داشت! کارگرها به او لقب «خرگوش» داده بودند و اینطور صدایش می کردند و می خندیدند!
    از بس که کوه و دشت را پیاده طی می کرد
    و مچ آنها را حین تنبلی می گرفت.

    دوباره سوالش را پرسید. برایش ترجمه کردم.
    خیره شد توی صورتم.
    بعد سرش را انداخت پائین.
    با نوک پوتین کارش آرام چند لگد به تپه کوچک خاک روبرویمان زد.

    سکوت… توی هوا تفتیده جنوب منتظر بودم بطری آبش را بکوبد به زمین و برود.
    سرش را بلند کرد و چیزهایی گفت که ترجمه اش تقریبا” می شد این:

    من دارم برای کشور شما کار می کنم. چرا مسخره ام می کنند؟ چون من می خواهم خوب کار کنند؟
    چون می فهمم دستگاه ها را دستکاری کرده اند که خراب شود که بروند توی سایه بخوابند؟
    چرا کشورتان را دوست ندارید؟
    اوکی! من خلگوشم.
    ولی هیچوقت کشورتان با خندیدن به من ،درست نمی شود.

    این را گفت و راهش را کشید و رفت سمت کمپ شان.
    من مثل بچه ها بغض کردم.

    رفتم پشت رستوران کمپ. تازه شش ماه بود آمده بودم سرکار.
    14سال پیش. یک پروژه اکتشاف نفت چند ملیتی.
    کم تجربه بودم. فکر می کردم راه حل این است که باید سخت کار کنم برای کشورم.
    جان می کندم.
    اما هنوز هم همان طور فکر می کنم.

    مثل بچه ها نتوانستم جلوی اشکم را بگیرم. گریه ام گرفت.

    چانگ راست می گفت. خیلی از کارگرها به ریش او می خندیدند. به من هم می خندیدند که کارم را جدی می گرفتم.

    لوله های پولیکا را می بردند می انداختند ته دره ها.
    بعد می گفتند همه را استفاده کرده ایم. بنزین را می ریختند روی زمین و می گفتند دستگاه ها بدون بنزین کار نمی کنند.
    دستگاه های حفاری سبک اکتشاف نفت را خراب می کردند و …

    بعدها که بزرگتر شدم. که کارهای دیگری را تجربه کردم دیدم فقط برخی کارگرها با کشورشان تا این اندازه نامهربان نیستند.

    خیلی از مدیران، استادان دانشگاه، شخصیت های برجسته، آقایان مسئول، بزرگان هم به همین راحتی سرمایه های مملکت را دود می کنند و به هوا می فرستند و بعد در گپ و گفت های دوستانه آروغ می زنند، می خندند و می گویند:

    “- تو این مملکت آدم باید زرنگ باشه! بار خودش رو ببنده!”

    و من هنوز هم مثل بچه ها بغض می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      زنده باد
      “تغییر های بزرگ از انسان های کوچک شروع میشود”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    هیبریدها سهم مهمی تو کاهش آلودگی دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammadreza

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    فرق هیبرید با پلاگین هیبرید تو چیه ؟
    ممنون میشم جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reventon

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (282 ديدگاه)

      فرقشون اینکه plug-in رو میشه به برق زد و شارژش کرد ولی هایبرید نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. net

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    هیوندای نباید طراحی سانتافه اسپرت۲۰۱۸ رو تغییر میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pooriya:::BMW:::GERMANY

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      شرمنده کاکو سری بعد حتما از شما اجازه میگیره
      یادش رفت شما بزرگترین سهام دار هیوندای هستین
      به بزرگواری خودتون این هیوندای حقیر رو ببخش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. net

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چراغ بزرگ که زیر چراغ جلو در سپر بکار رفته حالمو بهم زد.سورنتو۲۰۱۹ هم همچین چراغ بزرگ و زشتی گذاشته داخل سپر جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      خب تو طراحی میکردی دیگه چرا نرفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا