هیوندای

پرده‌برداری از هیوندای گرنجور (آزرا) له بلانک با کابینی سفید!

هیوندای گرنجور یا همان آزرا داستان و تاریخچه جالبی دارد. این خودرو زندگی خود را به عنوان نسخه ریبج شده از میتسوبیشی دبونیر در اواخر دهه ۸۰ میلادی شروع کرد و تا معرفی چهارمین نسل خود در سال ۲۰۰۵ از پلتفرمی متعلق به شرکت‌های دیگر استفاده می‌کرد اما در چهارمین نسل پلتفرمی مشترک با سوناتا داشت. این خودرو در ابتدا به عنوان محصولی پرچم‌دار تعریف شد اما در سال ۱۹۹۶ و با عرضه مدل لوکس‌تر و بزرگ‌تر دیناستی چنین جایگاهی را از دست داد.

دیناستی در سال ۲۰۰۵ بازنشسته شد و گرنجور دوباره به عنوان محصول پرچم‌دار هیوندای پدیدار شد اما خب سه سال بعد هیوندای جنسیس یک‌بار دیگر چنین عنوانی را از گرنجور پس گرفت. در سال ۲۰۱۵ جنسیس به برندی مستقل بدل گشت و گرنجور بازهم پرچم‌دار هیوندای شد.

ششمین نسل این خودرو از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون در بازار حضور داشته و حدود سه سال پیش فیس لیفتی روی آن انجام شد. هیوندای هم‌اکنون نسخه‌ای سفارشی از این سدان را در بازار کره جنوبی با نام له بلانک معرفی کرده است. له بلانک واژه‌ای سفارشی بوده و معادل کلمه “سفید” می‌باشد. این خودرو همان‌گونه که از نامش پیداست دارای کابینی با رنگ غالب سفید است.

قطعاً گرنجور له بلانک خودروی برجسته‌ای بوده و کیفیت و سطح تولید آن بیشتر هم‌رده محصولات جنسیس است تا خود هیوندای. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بیشتر به همراه طره بژ و مشکی کابین اشاره کرد. همچنین قطعات N پرفورمنس شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی سبک‌وزن، ترمزهای بزرگ‌تر با کالیپرهای قرمز و سیستم تعلیق اسپورت نیز در دسترس این سدان هستند.

احتمالاً این آخرین به‌روزرسانی نسل فعلی گرنجور یا آزراست چراکه گفته می‌شود نسل جدید این خودرو سال آینده معرفی شده و برای اولین بار طولی فراتر از ۵ متر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ""new ""RAMIN

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ????
    eado plus 2020 ??

    https://salehcars.com/public/storage/products/in_607c794aed1331618770250.jpg

    اون صفحه نمایشش رو خیلی بد کپی کردن.
    حتی اون قسمتی که صفحه نمایش باریک میشه میاد پایین رو خیلی ضایع کپی کردن.
    .
    این ماشین خیلی خوبه خوشم اومد
    ولی داخلش رو مخصوصا صفحه نمایش رو خیلی ضایع کپی کردن.

    هیوندای فعلا از چشمم افتادی…

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      حالا آقا رامین ناراحت نشو ، میگم بچه ها از هیوندای بیان دلجویی کنن ، ریش سفیدی کُن قَبول کن

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. ""new ""RAMIN

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ??اون 2 نفری که دیس دادن یعنی مخالفن کپی هست ؟؟

      حالا خوبه عکس دادم
      حالا خوبه این خودرو که عکسش هست برای پارسال هست و برای 2020 هست

      معلومه کی از کی کپی کرده.

      امان از متعصبان. یه کمی واقعیت رو قبول کنید. خیلی ضایع کپی کرده.

      موافقم 2
      مخالفم 7
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      یه رفیق نمایشگاهی داریم که هر از گاهی یه سری بهشون میزنیم ، میگفت اهوازی‌ها مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ آزراها را دارند سرتاسر ایران میخرند و میبرند و اون‌ جا یه اوورهال اساسیش میکنند و استفاده‌ی مجدد ، حقیقتاً هیوندای آزرا ۲۰۱۱ معروف به کالیفورنیایی را دوست دارم و یه سفر بلندی‌ها چند سال پیش باهاش داشتم اما حقیقتاً نمیدونم چرا کره‌ای‌ها هر کاری هم بکنند نمیتوانند اون کاراکتری را که باید ارائه کنند !

      این نسل آزرا در مقاله هم میپسندم و از همان اول رونماییش هم پسندیدم با اینکه اکثریت انتقاد داشتند !
      طراحی داخلیش حرف نداره ، دوسش دارم اما مشکل این رنگ کثیف شدنش هست که صاحبش را کلافه میکنه ، یه مدت رنو سفران و لتیتود هم با این رنگ وارد میشدن اما خیلی سریع کثیف میشد !

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        البته بگویم که بدانید مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ به شدت عاشق یاتاقان زدن هستند و کاری هم به عوض کردن زود به زود روغن و فیلتر نداره ، بلکه مشکل از طراحی موتور 3/3 لیتریش هست .
        اگر اشتباه نکنم ، مدل‌های ۲۰۱۱ ، موتور و گیربکسشون عوض شد و گیربکس ۷ دنده شد و موتور هم ۳ لیتری ( اگر اشتباه نکرده باشم ) .

        موافقم 1
        مخالفم 4
    4. امیر

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (14 ديدگاه)

      همونطور که داخل متن نوشته شده‌ نسل ششم آزرا از اکتبر سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده در صورتی که این مدل از چانگان که شما عکسش رو گذاشتید مدل ۲۰۲۰ هستش پس اگرم کپی کاری ای در کار باشه مسلما توسط سلطان کپی یعنی بنجل ساز چینی انجام گرفته کاش قبل از این که یک حرفی رو بزنیم یه مقدار در موردش فکر و تحقیق داشته باشیم…

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. ""new ""RAMIN

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        ???
        changan eado از سال 2011 در خط تولید قرار داره دوست عزیز.

        درضمن کدوم آزرا مدل 2016 داخلش این شکلی هست ؟؟؟

        اقا جان زمین بره هوا. هوا بیاد زمین. ازرا 2021 از روی ایادو 2020 کپی کرده
        تازه ایادو پلاس اورجینال سال 2018 معرفی شد
        پس یعنی ازرا 2021 رفته از ایادو پلاس 2018 کپی کرده.

        نمیتونی انکارش کنی. چون عکس دادم. و معلومه کی از کی کپی کرده.

        پدال کامنتمو منتشر کن… ? با سپاس…

        موافقم 2
        مخالفم 4
    5. Amirreza

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      آقا رامین اگه یکم دقت کنی اکثر خودروساز ها همچین صفحه نمایشی رو داشتن ، مرسدس بنز ، بی ام و ، و چند برند دیگه و راساش من اسمشو کپی نمیزارم

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. محمد رستمی نژاد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    طراحیش خیلی جالب نیست
    اون سری هایی که توی ایران هستن. به نظرم طراحی خیلی بهتری دارند
    ولی از انصاف نگذریم کابین خیلی خاصی داره . من که واقعا به دلم نشست از لحاظ چه طراحی داخلی و چه کیفیت .

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      یه نکته یادم رفت. عقبش شبیه سمند یا استینگر نشده ؟؟؟
      به نظرم که خیلی شبیه است

      موافقم 0
      مخالفم 4
    2. R

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1008 ديدگاه)

      از نزدیک ندیدیش اینطوری میگی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    سلایق بازار ها چقدر متفاوته
    گرنجور پرفروش ترین خودروی کره هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      آره. سلایق بازار ها خیلی متفاوت است
      مخصوصا سلایق ایران.
      هرچه گرون تر ، بهتر(خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است(فکر کنم همین جمله بود))

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. محمدرضا

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        بهتره وقتی اسم ایرانی میارین با احترام تر صحبت کنین.

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          در چه ضمینه ایی با احترام تر صحبت کنیم
          در مورد خودروسازی باید با نهایت تمسخر کردن و تیکه انداختن و ….. صحبت کرد

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. محمدرضا

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1062 ديدگاه)

          در مورد سلایق مردم ایران در بازار خودرو.
          هرچی که هست.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. RezaRs

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          سلیقه ی مردم ایران این نیست این ماشینا تحمیل شده الان سلبقه همین اقا شاهین گل چرا سری ۷ نباشه وقتی پیچ به پیچ ماشینو روش مطالعه کرده

          موافقم 2
          مخالفم 0
  4. میثم

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    داخل عالی
    بیرون افتضاح
    این چه وضعشه اخه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. net

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    فقط هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ که هیوندای ۴۵۰ میلیارد دلار خرج کرد طی ۳ سال و طراح بی ام و رو استخدام کرد فقط برای طراحی نسل پنجم ازرا.با اینکه طراحی نسل پنجم ازرا در سال ۲۰۱۱ انجام شده ولی هنوز هم خیلی زیبا و جذاب هست و اولین باری که سال ۲۰۱۲ تو خیابون دیدم اصلا باورم نمیشد که هیوندای همچین ماشین زیبایی تولید کرده و اون زمان اینترنت هم مثل الان نبود و هر موقع تو خیابون گرنجور نسل پنجم میدیدم یک ساعت نگاهش میکردم و لذت میبردم مخصوصا رنگ مشکیش و در ایران هم خیلیی ازرا گرنجور نسل پنجم طرفدار داره ،حیف که در سال ۲۰۱۷ تولیدش متوقف شد و بعد نسل ششم و هفتم تولید شد که جالب نبود.ازرا گرنجور نسل پنجم زیباترین سدان (نیمه لوکس) جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      مطمئنین 450 میلیون دلار نبود ؟؟؟ هزینه های سالانه فورد، جنرال موتورز، مرسدس، بی ام و فولکس واگن رو هم انقدر نیست !!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. net

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2979 ديدگاه)

      اصلاحیه
      ۴۵۰ میلیون دلار درسته

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. Amirreza

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خیلی خیلی داخلشو دوست دارم ولی از بیرون نسل قبلی حداقل داخل عکس بیشتر خوشم میومد ( منظورم مدل ۲۰۱۸ هست )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2979 ديدگاه)

      amirreza
      مدل ۲۰۱۸ نسل ششم ازرا چراغ متصل عقبش به زیبایی چراغ عقب مدل ۲۰۱۷ نسل پنجم نیست و مدل ۲۰۱۸ صندوق عقبش کشیدگی صندوق عقب مدل ۲۰۱۷ نداره و این نسل هفتم ازرا گرنجور که تصویرش در این پشت میبینیم طراحی بیرونی جالبی نداره.منظورم از مدل ۲۰۱۷ اخرین فیس لیفت نسل پنجم ازرا گرنجور هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mahan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    داخلش عالی هستش و پشتشم شیکه و خوبه ولی حقیقتا جلوش خوشم نمیاد.ازرا رو دوست دارم مخصوصا مدل کالیفرنیاش که تو بازار بدرد نخور ایران جواهری حساب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا