ولوو

تست تصادف تحسین‌برانگیز پولستار ۲

پولستار به تازگی وارد بازار آمریکا شده اما دلایل زیادی برای استقبال خریداران از این برند سوئدی وجود دارد. هر دو خودروی پولستار ۱ و ۲ از طراحی زیبایی سود برده و خود پولستار نیز ثابت کرده که محیط زیستی‌ترین کمپانی دنیا بوده و از آنجایی که پولستار فرزند خلف ولووست بنابراین محصولاتش ایمنی قابل‌توجهی دارند. البته این ایمنی بالا اصلاً سورپرایز کننده نیست اما این را بر پایه گفته‌های پولستار نمی‌گوییم. یورو انکاپ اخیراً پولستار ۲ را تست کرده و نتایج به دست آمده عالی بوده‌اند. نظرات یورو انکاپ درباره خودروها اهمیت زیادی دارند زیرا این موسسه پروتکل‌های تست ایمنی خود را هر دو سال یک‌بار به‌روز می‌کند.

این به‌روزرسانی‌ها باعث شده یورو انکاپ بهترین موسسه برای بررسی جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده و اطمینان از ایمنی ساختار یک خودرو می‌باشد؛ اما پولستار ۲ چه عملکردی داشته است؟ همان‌گونه که احتمالاً حدس می‌زنید این خودروی الکتریکی بهترین امتیاز ممکن یعنی ۵ ستاره ایمنی را به دست آورده است. همچنین وقتی تست تصادف پولستار ۲ را با سایر خودروهای الکتریکی که قبلاً و با پروتکل‌های به‌روز نشده تست شده‌اند مقایسه می‌کنیم به عملکرد استثنایی این خودروی سوئدی پی می‌بریم.

این همان اتفاقی است که وقتی ایمنی را به اندازه دیگر جنبه‌های یک خودرو مهم می‌شمارید اتفاق می‌افتد. توماس اینگنلاس مدیرعامل پولستار می‌گوید:

ولوو یکی از مؤسسان شرکت ما بوده و با استفاده از تجارب آن‌ها ما به این موضوع پرداخته‌ایم که ایمنی جزو فاکتورهای کلیدی محصولات ماست. این موضوع خودش را در امتیازهای عالی پولستار ۲ در تست‌های یورو انکاپ نشان می‌دهد.

یکی از دلایل عملکرد عالی این خودرو در تست‌های تصادف وجود هشت کیسه هوا می‌باشد. در زمان نگارش این خبر فولکس‌واگن ID.3 تنها خودروی الکتریکی بوده که از کیسه‌های هوای مرکزی مشابه پولستار ۲ سود می‌برد. البته دیگر ویژگی‌ها همچون کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های تشخیص خودروها، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده نیز اهمیت بالایی دارند. تمامی این سیستم‌ها در پولستار ۲ وجود داشته و آن را به یکی انتخاب‌های خوب بازار الکتریکی‌ها بدل کرده‌اند.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    نا امن ترین ماشینا تو تست تصادف ماشینای ایرانی هستن

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5842 ديدگاه)

      زیزیگولو جان
      فکر میکنم عجیب‌ترین و ناامن‌ترین خودرویی که تا به امروز دیدم و از پراید هم بدتر بوده ، سیتروئن زانتیا منتاژ ایران بوده که با کوچکترین انحراف و چپ کردن ستون جلو مثل آب خوردن جمع میشه و بدترین ایمنی را داره !

      ولوو که نوآور ایمنی در جهان به حساب میاد و اصلاً فلسفه‌ی ساختشون اول ایمنی بعد خودرو هست !

      اما تو خودروهای قدیمی چیزی که با چشم دیدم بارها و بارها ، مقاومت بدنه و سپرهای میتسوبیشی گالانت‌های مدل ۹۲ بوده که برای یکی از دوستان بوده که تصادف‌های عجیبی باهاش داشته حتی تصادفی که زده به درد خانه‌ی مردم و اینقدر ضربه قوی بوده که لیوان‌ها در سینک ضرفشویی میوفته و همینطور تصادف‌های متداول دیگر و اتفاقاً هنوز پس از سال‌ها خودرو را حفظ کرده با اینکه هزینه‌ی نگهداری بالایی داره ولی هنوز به نظر خودم بهترین سواری خودروهایی را داشته که دیدم و اصلاً خسته شدن برای رانندگی تو کارش وجود نداره !

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳
      1. زیزیگولو

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        نوید در مورد زانتیا درست بود ولی به نظر من محکم ترین ماشینای دنیا ماشینای آمریکایی هستن خصوصاً ماشینای آمریکایی قدیمی

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
      2. زیزیگولو

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        در مورد زانتیا درسته ولی به نظر من محکمترین ماشینا، ماشینای آمریکایی هستن خصوصاً ماشینای آمریکایی قدیمی

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. E39

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (17 ديدگاه)

          در تست تصادف سرعت های بالاتر حتی اگر بدنه تغییر شکل ندهد و آسیب فیزیکی هم به سرنشین وارد نشود، به احتمال زیاد سرنشینی زنده نخواهد ماند. علت اصلی مرگ ضربه مغزی، یعنی برخورد مغز به جمجه به علت عدم توانایی مایع مغزی در دمپ کردن ضربه های ناگهانی است. البته برخی خودرو ها از پشت سری فعال بهره می برند که مکانیزم کاری اون رو نمیدونم. ضربه به شکل impulse هست، پشت سری فعال باید درحد میلی ثانیه عمل کنه. البته قطعا تاثیر داره اما نه برای برخورد با سرعت ۱۲۰ به جسم ساکن. در کل براب راننده بی احتیاط و شرایط محیطی ناایمن ولوو هم ماشین امنی نیست و برای شرایط مساعد و راننده ملاحظه کار پراید هم ایمن خواهد بود.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    2. Ali hossein

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (354 ديدگاه)

      ماشین ایرانی اگه منظورت پارس و ۲۰۶ که باید بگم اونا دوران خودشون جزو امن ترین ماشین ها حساب میشدن

      موافقم ۴
      مخالفم ۹
      1. زیزیگولو

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        من چند دهه پیش رو نمیگم، منظورم حال حاضر هستش

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  2. مهدی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (808 ديدگاه)

    عملکردش عالی نبود ولی بدم نبود

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۹
    1. Amir

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      هر برند یه فلسفه ساخت داره ، و در اون بهترین هست ، تعجب دارم که بعضی دوستان انکار میکنن ،
      ولوو هم بیشترین ایمنی رو در محصولاتش داره و این دستاور اصلا جای تعجب نداره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
    2. abdi_porsche fan

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (313 ديدگاه)

      میشه بگی انتظارت چی بود؟ اصلا معیارای ایمنی سال ۲۰۲۱ میدونی؟

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
      1. مهدی

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (808 ديدگاه)

        نه منظور من این هست که دیگه نمیتونیم بگیم عالیه عالیه عالی هست ولی نمگم که بد هست و واقعا و واقعا ایمنی بالایی داره همه ی محصولات ولوو همچین ایمنی رو دارن منظور کلی من این بود

        موافقم ۱
        مخالفم ۷
  3. محمد رستمی نژاد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (734 ديدگاه)

    ولوو کاملا بر اساس زندگی های اروپایی درست شده
    همونطور که میدونید مثلا xc90 برای ایران اصلا مناسب نیست
    کلا به نظرم محصولات ولوو خاص تر
    هستند نسبت به بقیه
    چه‌از لحاظ ایمنی
    چه از لحاظ طراحی
    چه موتور های توربو و سوپر شارژ با هم

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  4. نا شناس.

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (79 ديدگاه)

    بسیار ویدو جالب و مفید بود

    ولی… در تمامی جهان ( حتی امروزه در چین ) همه تست ها تصادف به دیوار با سرعت ۷۲ کیلومتر انجام میشود.

    دهه ۱۹۷۰ با سرعت ۵۰ کیلومتر تست میشد. اما الان یعنی ۵۰ سال بعد با سرعت ۷۲ کیلومتر. احتمالا تا سال ۲۰۷۰ تست های ایمنی با سرعت ۹۵ کیلومتر تست شوند.

    ولی ایمن ترین خودرو نسبی هست. و بسته به شرایط دارد.
    مثلا همین پولستار ۲ ماشین خوبی هست و من به آن اعتماد دارم ولی یک هو کار است و اتفاق می افتد. من با سرعت ۸۰ کیلومتر مثلا با کامیون تصادف میکنم
    ( این یعنی ۸ کیلومتر سریع تر از تست های تصادف ).

    آیا من میمیرم ؟؟؟؟

    در دقیقه ۱:۲۵ به بالا مشاهده میکینم که پولستار ۲ از پهلو با سرعت ۴۰ کیلومتر تصادف کرد.
    اگر به جای ۴۰ کیلومتر ، خودرویی با سرعت ۴۵ کیلومتر به من تصادف کند آیا با هم سالم میمانم؟؟؟
    الان میگوید ۴ یا ۵ کیلومتر که چیزی نیست. اما همان میتواند سرنوشت من را تایین کن.

    من نمیگویم تست ها دروغ است. میگویم. اگر با ۲ یا ۳ کیلومتر سرعت بیشتر تصادف کنم ( البته دور از جون ) آیا من زنده خواهم ماند؟
    کسی اطلاعی دارد.
    به نظر دوستان بهتر نیست مثلا با سرعت بیشتری این تست ها انجام شود تا ایمنی خودرو به معنی واقعی کلمه درک شود ؟

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
    1. OMID

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      بهتر نیست با یه اکانت بیای بعد تز بدی رامین جان؟

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
    2. E39

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      در تست تصادف سرعت های بالاتر حتی اگر بدنه تغییر شکل ندهد و آسیب فیزیکی هم به سرنشین وارد نشود، به احتمال زیاد سرنشینی زنده نخواهد ماند. علت اصلی مرگ ضربه مغزی، یعنی برخورد مغز به جمجه به علت عدم توانایی مایع مغزی در دمپ کردن ضربه های ناگهانی است. البته برخی خودرو ها از پشت سری فعال بهره می برند که مکانیزم کاری اون رو نمیدونم. ضربه به شکل impulse هست، پشت سری فعال باید درحد میلی ثانیه عمل کنه. البته قطعا تاثیر داره اما نه برای برخورد با سرعت ۱۲۰ به جسم ساکن. در کل براب راننده بی احتیاط و شرایط محیطی ناایمن ولوو هم ماشین امنی نیست و برای شرایط مساعد و راننده ملاحظه کار پراید هم ایمن خواهد بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. میثم

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    کیسه هوای مرکزی رو هوندا فیت و تویوتا یاریس و یه ماشین آمریکایی که یادم نیست رو قبلا استفاده کردن.
    آمریکاییه فکر کنم یکی از محصولات کادیلاک بود

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  6. آرش وان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (232 ديدگاه)

    رنو آرکانا هم به جمع ۵ ستاره ای های سال ۲۰۲۱ پیوست ؛ با نتیجه ای در خور تحسین:

    حفاظت از بزرگسالان: ۹۶٪
    حفاظت از خردسالان: ۸۳٪
    حفاظت از عابران پیاده: ۷۵٪
    تجهیزات ایمنی اضافه: ۷۴٪

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. Benz309 1974

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      مخصوص ایران ساخته شده بود تحریم میشه میره روسیه بعد الان اروپا هم عرضه میشه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  7. سرزمین آفتاب

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ولوو عالیه
    Xc90 از ۲۰۰۲ تا الان حتی یک کشته هم نداده
    و این ایمنی بالای ولوو رو نشون میده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا