ولوو

ولوو EX90 مدل 2025؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید دانست

شاسی‌بلند جدید و لوکس ولوو EX90 مدل ۲۰۲۵ قرار است تا چند ماه دیگر راهی بازار شود و ما به بررسی آن پرداخته‌ایم.

ولوو EX90 بر پایه پلتفرم جدید SPA2 این خودروساز بنا شده و پولستار ۳ نیز از همین پلتفرم استفاده خواهد کرد. بنا به گفته سوئدی‌ها دو نسخه از EX90 تولید خودرو شد که اگرچه هر دو از دو پیشرانه برقی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهند کرد اما تفاوت آن‌ها به قدرت تولیدی مربوط می‌شود که یکی خروجی ۴۰۲ اسب بخاری داشته و قدرت مدل پرفورمنس به ۴۹۶ اسب بخار می‌رسد. هر دو نسخه ولوو EX90 مدل ۲۰۲۵ به باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی با ۱۰۷ کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده مجهز هستند. این باتری‌ها را شرکت CATL تولید می‌کند. به لطف ظرفیت نسبتاً بالای باتری ولوو انتظار دارد خودروی یاد شده با یک‌بار شارژ مسافت حدود ۴۸۳ کیلومتری را بر پایه تخمین‌های EPA آمریکا طی کند.

چند هفته پیش بود که ولوو لیست پیکربندی EX90 را منتشر کرد که شامل دو تیپ پلاس و اولترا به همراه گزینه‌های شش یا هفت نفره بود. بر همین اساس می‌توان گفت قیمت شاسی‌بلند لوکس ولوو از حدود ۷۷ هزار دلار شروع شده و به حدود ۸۷ هزار دلار می‌رسد. نسخه پایه EX90 دو موتوره پلاس با ظرفیت حمل هفت نفر قیمت ۷۷ هزار دلاری دارد درحالی‌که مدل اولترا حدود ۴۵۰۰ دلار گران‌تر است. این مدل با تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۲۱ اینچی، سیستم تعلیق بادی، درب‌های سافت کلوز، شیشه‌های لمینیت، صندلی‌های جلوی ماساژور دار و… عرضه می‌شود. نهایتاً باید گفت قوی‌ترین مدل یعنی پرفورمنس ۵ هزار دلار گران‌تر است.

باید گفت نسخه پایه این خودرو با قیمت زیر ۸۰ هزار دلار خود شامل تخفیف‌های ۷۵۰۰ دلاری فدرال خواهد بود. با توجه به اینکه EX90 در کارولینای جنوبی تولید می‌شود بنابراین امکان اعمال تخفیف‌ها و مشوق‌ها روی آن وجود دارد هرچند شرایط نهایی آن در آینده توسط ولوو اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود تولید شاسی‌بلند بدون آلایندگی سوئدی‌ها از نیمه اول ۲۰۲۴ شروع شود که به معنی تأخیر چند ماهه در مقایسه با برنامه اولیه خواهد بود.

شاسی‌بلند بزرگ ولوو به باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی مجهز است و با یک‌بار شارژ مسافت حدود ۴۸۳ کیلومتر را طی خواهد کرد. این خودرو در نسخه پایه صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای دارد اما نسخه پرفورمنس می‌تواند در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر ظرفیت یدک کشی EX90 نیز حدود ۲۲۰۰ کیلوگرم اعلام شده است. تمامی نسخه‌های EX90 به پمپ گرما مجهز شده‌اند تا در هوای سرد نیز عملکرد مطلوب باتری حفظ شود. از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به صندلی‌های عقب و فرمان گرم شونده اشاره کرد. سوئدی‌ها می‌گویند در حدود ۳۰ دقیقه می‌توان شارژ ۱۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند و انتظار می‌رود حداکثر قدرت نیز ۲۵۰ کیلووات باشد. به احتمال زیاد ولوو EX90 مدل ۲۰۲۵ در ابتدا به درگاه شارژ CCS1 مجهز خواهد بود اما در ماه‌های آینده با استاندارد NACS نیز تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. h-a-m-i

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ولوو. آیتمها. اول ایمنی. دوم آرگونومیک و راحتی سرنشین. سوم طراحی . اینها نظر شخصی من در مورد ولوو هستش .خودروساز بدون حاشیه وکاردرست

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. net

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      الان زیباترین و بهترین جایگیری صفحه نمایش همین صفحه نمایش این ماشین و فورد رنجر ۲۰۲۲ هست ای کاش ائودی a8 هم همچین صفحه نمایش عمودی با حاشیه کم داشت چون صفحه نمایش دو طبقه روی هم ائودی a8 زمان خودش قشنگ بود و الان قدیمی شده

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. net

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      صفحه نمایش جلو فرمان ارتفاعش کم هست و جالب نیست ولی صفحه نمایش عمودی با حاشیه کم روی کنسول که مثل صفحه نمایش فورد رنجر ۲۰۲۲ هست قشنگه.چراغ عقب عمودی کنار شیشه عقب بد هست.چراغ خط عمود زیر چراغ جلو که مثل چراغ جلو کادیلاک شده بد هست.رینگش بد هست

      موافقم 3
      مخالفم 6
  2. علی جردن

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    ده سال پیش تو ایران ولوو می گفتی همه می گفتن فقط ۱۸ چرخ می سازه
    یه مدت واردات آزاد بود ولوو های هاچ بک کروک شاسی بلند هاش اومدن ایران مردم آشنا شدن با وللو که فقط کامیون نمی سازه
    الا باز مردم فراموش می کنن ولوو چیا می سازه
    هرآنکه از دیده رود از دل رود… الان لاماری و فونیکس و تیگو شدن دلنشین هامون

    موافقم 37
    مخالفم 1
  3. ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    ولوو همه محصولاتش خوبه از کامیون تا هاچبک و کروک
    تا کراس اور و شاسی بلنداش بهترین طراحی بهترین ایمنی آپشن های زیاد ولوو xc90 قاتل بی ام و سری ۷💪💪

    موافقم 16
    مخالفم 6
  4. محمد

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خودروهایی که از برندای معتبر و سطح بالا هستن.. داخل عکس قابل درک نیستن… و ساده تر از اون چیزی که هستن به نظر میان…!!

    در حالی که از نزدیک خیلی جذاب ترن…

    موافقم 18
    مخالفم 0
  5. H2

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    بنظرم نسبت به ظرفیت باتری، پیمایش کاملا متوسطی داره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. علی اصغررشیدی

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الان اینو وارد ایران کنند قیمت میزارن ۱۰۰میلیارد مملکت اسلامی و ربا خواری مجاز

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا