ولوو

فراخوان 507 هزار خودروی ولوو به خاطر احتمال آتش‌سوزی

ولوو به خاطر قطعات معیوب پیشرانه که می‌توانند در شرایط وخیم باعث آتش‌سوزی شوند تعداد ۵۰۷ هزار محصول خود در سراسر جهان را فراخوان می‌کند.


این خودروساز سوئدی اعلام کرده طی بازرسی‌های داخلی فهمیده در برخی موارد بسیار نادر احتمال ذوب و دفرمه شدن منیفولد ورودی پلاستیکی پیشرانه وجود خواهد داشت. خودروهایی که باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ ساخته شده و به پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی مجهز هستند.


به این ترتیب مالکان خودروهای S60، S80، S90، V40، V60، V70، V90، XC60 و XC90 باید منتظر اطلاعیه‌های ولوو باشند. فعلاً هیچ خبری از حادثه‌ی منجر به تصادف یا جراحت مرتبط با این مشکل به دست ولوو نرسیده است.

ولوو خاطرنشان ساخته است:

در بدترین شرایط ممکن، احتمال آتش‌سوزی در پیشرانه وجود دارد.


اگرچه سخنگوی ولوو از اشاره به هزینه‌های احتمالی این فراخوان خودداری کرده اما واضح است که مالکان این خودروها هیچ‌گونه مبلغی را به خاطر تعمیرات احتمالی پرداخت نخواهند کرد.


خب صحبت از هزینه‌ها شد و باید گفت ولوو به دنبال تعدیل بخشی از نیروهای خود است تا هزینه‌هایش را کاهش دهد. البته سخنگوی ولوو اطمینان داده این برنامه کارکنان تأسیسات و کارخانه‌های ولوو را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. او گفته است:

ما فعلاً به عدد دقیقی اشاره نمی‌کنیم اما تغییرات ولوو در ابتدا روی پست‌های مشاوره‌ای تمرکز خواهد داشت. شغل‌های مربوط به تولید مستقیم تحت تأثیر این موضوع قرار نمی‌گیرند.


سود عملیاتی ولوو در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی افت ۱۹.۳ درصدی داشته و درآمد خاص این شرکت نیز ۲۱.۶ درصد کاهش یافته است؛ اما فروش این خودروساز در سراسر جهان با رشد ۹.۴ درصدی به ۱۶۱۳۲۰ دستگاه رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ولوو عزیزم تو دیگه چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. " Swedish Arrogant Tiger"

      ۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      گفته در بدترین شرایط ممکن احتمال آتش سوزی وجود دارد که شاید هیچوقت هم به اون شرایط نرسه!
      که البته درسته، ما انتظار همین رو هم از ولوو نداریم …

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Saber

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جدیدا دارن آتیش میگیرن یکیش تو تهران یکیشم تو تبریز xc90

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    جالبه که تعدیل نیروهاشون رو از پست های مشاوره ای شروع می کنن نه بخش تولید !
    چیزی که ما هم دقیقا تو ایران لازمش داریم ولی خب همیشه زور مشاورهای بازنشسته و کم بهره بیشتر از نیروهای جوون و تحصیلکرده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شهریاری

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامصب به این میگن شرکت به این میگن ماشین. خودم خداییش یه غرور خاصی بهم دست میده شرکتی فراخوان میده. ولی ولوو دیگه مشتری مداری رو یه پله فراتر گذاشته. در بدترین شرائط شاید اتیش بگیره.
    حالا باقی شرکتها مثل جیپ و بنز و مزدا و تسلا طرف ماشینش اتیش گرفته نه یک مورد نه دو مورد بلکه چندین مورد براشون اتفاق افتاده ولی اخرش میگه عه ماشینای ما داره میسوزه؟ عه عیب از کارخونه بوده؟ عه پس یه منت سر مشتری بزاریم و فراخوان بدیم. ولی ولوو دمش گرم واقعا. مدلای پنج سال پیش تا به امروز رو کلا فراخوان داده.
    این مدلایی که تو ایران هستن امیدوارم شاملش بشه. خودم یکی رو میشناختم تو تلگرام یه ولوو v40 نقره ایی داشت. دهن ما رو با فیلم و عکسهاش سرویس کرد. سنی هم نداشت طرف نهایتا ۲۷ سالش بود ولی نمیدونم چطوری پول در میارن میتونن از این ماشینا بخرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      پول پدر گرامی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. طغرايي

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ایرانی ها هم میتونن با توجه به اینکه نمایندگی تو ایران نداریم اقدامی برای ولوو هاشون انجام بدن ؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا