قیمت و مشخصات ولوو V60 مدل 2019
قیمت و مشخصات ولوو V60 مدل 2019

قیمت و مشخصات ولوو V60 مدل 2019

شاید ولوو اعلام کرده که هیچ خودرویی را در نمایشگاه لس‌آنجلس 2018 به نمایش درنیاورده اما در واقع دومین نسل استیشن شیک V60 در این رویداد حضور داشته و البته جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری آن هم منتشر شده است.


رقیب ب ام و سری 3 اسپورت واگن قیمت پایه‌ی 38900 دلاری دارد که به این مبلغ باید 995 دلار هزینه‌ی تحویل را هم اضافه کرد. با این مبلغ می‌توان مالک مدل پایه‌ی V60 T5 FWD مومنتوم شد. مدل چهار چرخ محرک V60 T6 AWD مومنتوم هم قیمت پایه‌ی 43400 دلاری دارد. مدل‌های T5 از پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی بنزینی با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر استفاده می‌کنند.


این پیشرانه نیروی خود را از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد. مشتریانی که خواهان مدل چهار چرخ محرک هستند باید پیشرانه‌ی T6 را انتخاب کنند که به‌صورت استاندارد با این سیستم همراه است.


این پیشرانه هم از نوع 2 لیتری بنزینی بوده اما از توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده کرده و خروجی آن به 316 اسب بخار و گشتاورش هم به 400 نیوتون متر می‌رسد. همان گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیرو را به چهار گوشه خودرو می‌فرستد.


مدل پایه‌ی مومنتوم به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED، مونروف پانورامیک، اینترفس صفحه لمسی عرضه می‌شود. این خودرو همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده‌ی استاندارد سود می‌برد که برجسته‌ترین آن‌ها ایمنی شهری است که از برخورد خودرو در تقاطع‌ها با عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگ پیشگیری می‌کند.


مدل‌های میانی R-Design قیمت پایه‌ی 43900 دلاری داشته و با تریم مشکی براق اطراف شیشه‌ها، آینه‌های جانبی و جلوپنجره‌ی جلو متمایز می‌شوند. کابین هم شامل صندلی‌های اسپورت با چرم ناپا، فرمان گرم شونده با پدال شیفترها و اهرم تعویض دنده پوشیده از چرم می‌باشد.


نهایتاً به مدل‌های پرچم‌دار اینسکریپشن می‌رسیم که از تریم کروم روشن اطراف پنجره‌ها و جلوپنجره سود می‌برند. داخل کابین هم عناصر چوبی و چرمی به همراه سیستم تهویه مطبوع 4 ناحیه‌ای و… به چشم می‌خورند.


اولین نمونه‌های این استیشن لوکس میان سایز در اوایل سال 2019 وارد بازار آمریکا خواهند شد. این خودرو منحصراً از طریق سفارشی مشتری در دسترس بوده تا به این منظور مشتریان کاملاً بتوانند خودروی خود را شخصی‌سازی کنند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

    1. مزدا
      سوابق: (1106 دیدگاه) ,

      با اینکه از خودروهای استیشن اصلا خوشم نمیاد ولی این یکی واقعا به دل میشینه

      پاسخ
  1. Saeed
    سوابق: (274 دیدگاه) ,

    نمیفهمم چرا ولوو به جای استفاده از توربو و شوپرشارژ همزمان و اصرار به گرفتن قدرت از یه موتور ۲ لیتری برای خروجی زیاد از یه موتور ۶ سیلندر استفاده نمیکنه .

    پاسخ
    1. الهی
      سوابق: (607 دیدگاه) ,

      راهی که ولوو پیش گرفته ظاهرا درسته…
      ولی منم نظرم اینه که ولوو باید یه 8 سیلندری چیز بزنه اونم تویین توربو.. با قدرت فوق العاده…. بد نیست برای بستن دهان منتقدینش….

      البته ولوو در دهه 70 هم قرار بود 8 سیلندر بزنه.. ولی بحران سوخت نذاشت..

      پاسخ
      1. حسینی
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        منتقدین؟ اونم منتقدین ایرانی؟
        حاجی ول کنن تورو خدا
        این منتقدین داخلی همشون بچه دبیرستانی ان به خدا شایدم راهنمایی
        ولوو پنج سینلدر میزد و کلی انجین طراحی و تولید کرده بعد نمیتونه یه هشت سیلندر بزنه؟ تا هنوز که هنوزه پنج سیلندرای ولوو با قیمتای خیلی بالا تو سایتای خارجی به فروش میره. گیربکس و موتور و کلا موتور و سیستم انتقال قدرت ولوو یکی از بهترینها برا تیونینگه. تو یوتوب به قدری که ولووهای پنج سیلندر تیونیگ شده فراری و لامبو و مکلارن و ام پاور بی ام و و ای ام جی بنز رو زدن شرکت دیگه ایی نتونسته.
        مشکل نتوانستن نیست. مشکل اینه چرا بزنه؟ چون یه عده بچه دبیرستانی تو ایران ازش انتقاد میکنن؟
        مسئله اینه که اون شرائط ایده الی که یه پنج سیلندر قدرت رو ارائه میده تو شرائط واقعی شاید اصلا رخ نده. برا همینه اکثر خودروسازها دنبال دو سیلندر با توربو و یا توئین توربو هستن. چون نبود پنج سیلندر منافعش بیشتر از بودنشه. خب الانم میشه
        پولستار یکی از قهرمانای رالیه
        یه زمانی تکنولوژی مثل الان نبودش پنج سیلندر میساختن. الان خب لازم نیست چرا بسازن؟ مثل اینه من به یه ادمی که پول داره بگم ده میلیون اسکنانس جلوی من اتیش بزن تا قبول کنم پول داری. خب این که نشد.
        توصیه منم اینه این بچه راهنمایی و دبیرستانیا رو ول کن مشغول باشن

        پاسخ
      2. Saeed
        سوابق: (274 دیدگاه) ,

        ۱۰۰ درصد ولوو کارش درسته .شکی نیست و قطعا یه دلیل یا سیاستی پشتشه فقط کنجکاوم‌دلیلشو بدونم برای بالا بردن اطلاعات خودم.

        پاسخ
    2. نوید جهرمی
      سوابق: (2535 دیدگاه) ,

      چون هدفش داره با همون موتور 2 لیتری فراهم میشه. تا چند سال دیگه هم تمام الکتریکی میشه و نیازی به طراحی موتور جدید نداره.

      پاسخ
    3. emad1990
      سوابق: (999 دیدگاه) ,

      Saeed
      علتش پاس کردن قوانین الایندگی و مصرف سوخت کمتره و سیاست های خود ولوو عه
      ولوو با استفاده از موتور 6سیلندر میتونست توان به مراتب بهتری بگیره ولی ترجیح داد با کاهش تعداد سیلندر و همینطور حجم موتور از مصرف سوخت و الایندگی کم کنه
      توربو و سوپر شارژ به کار گرفته شده بیشترین توان و گشتاور ممکن رو در دور پایین از موتور میگیره و باعث کاهش مصرف سوخت میشه
      ولی اینکه ولوو کلا موتور های 6و8سیلندر تولید نمیکنه قابل توجیه نیست چون رقباش مثل بنز و بیمر واعودی فروش خوبی هم از اونها در دیگر بازارها دارن و این برمیگرده به سیاست های داخلی ولوو که رسانه ها هم چیزی ازش نمینویسن

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (274 دیدگاه) ,

        مرسی نوید جان و عماد جان بابت اطلاعتتون.منم فکر کنم چون همون بحث الکتریکی شدن هست دیگه سراغ موتورهای حجم بالا نمیرن‌والا به قول عماد رقباش از موتورهای ۶ و ۸ دارن استفاده میکنن حتی با توربو شارژ و تمام استاندارهای آلایندگی و مصرف سوختو هم پاس میکنن.یه پیشنهادم داشتم اگه مایل بودید کساییکه میان با اون ادبیات سطح پایینو و کوچه بازاری کامنت میزارن نه جواب بدید نه حتی دیسلایک بزنید .بی اهمیتی به این آدما بهترین روشه فکر کنم چون فقط دنباله مطرح شدنن صرفا با بکار بردن این الفاظ.بازم ممنون.موفق باشید.

        پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2257 دیدگاه) ,

    استیشن ها هم جادارتر هم راحت تر از اون نیمچه شاسی بلندایی که ملت الکی عاشقش شدن
    این مدلم خیلی قشنگه البته کلا اروپایی ها خودروهای استیت خوشگلی میسازن

    پاسخ
  3. آرمین
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    ولوو اگه یه آرم زیبا طراحی کنه خیلی خوب میشه چون آرم فعلیش خیلی سادس و اصلا در خور یه برند لوکس نیست خودرو هایی مثل بی ام و ،پورشه،بنز،لامبورگینی،فراری و مازراتی از آرم های زیبایی برخوردارن

    پاسخ
  4. ح.ع
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    ولوو برای رحفظ توان قابت هم که شده باید موتورهای حجیم تر تولید کنه..تکتونولوژی از مدار خارج کردن سیلندر ها هم برای کاهش مصرف سوختش…یعنی آلمانیها نمیتونن مث ولوو باشن..ژاپنیها چی؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.