چشم اندازسایر خودروهای اروپایی

فستیوال سرعت گودوود 2013

بیستمین گردهمایی سالانه فستیوال سرعت ۲۰۱۳ ، امسال در روزهای ۱۱ الی ۱۴ جولای مقارن با بیستم لغایت بیست و سوم تیرماه ۹۲ در منطقه ساسکس (West Sussex) در جنوب انگلستان و مثل همیشه در زمین های محوطه ساختمان تاریخی گوودوود (Goodwood House) که تاریخچه ساخت آن به اواخر قرن هفدهم میلادی برمی گردد، برگزار شد . . .

2013 goodwood festival of speed
GoodWood Festival of Speed

هر سال در فستیوال سرعت گوودوود به یک برند خودروساز این فرصت داده می شود که مجسمه بزرگ (و البته کمی هم عجیب و غریب) این گردهمایی که به Central Feature معروف است را بنا به سلیقه خود آماده کند. این فرصت که سال ۲۰۰۹ برای آئودی، سال ۲۰۱۰ برای آلفارومئو، سال ۲۰۱۱ برای جگوار و سال ۲۰۱۲ نیز برای لوتوس مهیا شد، امسال به پورشه رسید تا دوباره ۵۰ سالگی ۹۱۱ را جشن بگیرد.

Porsche 911 sculpture at 2013 Goodwood Festival of Speed
Porsche 911 sculpture at 2013 Goodwood Festival of Speed

پورشه برای ساخت این مجسمه (یا بهترست بگوییم این نماد) از سه نسل ۹۱۱ استفاده کرد؛ در سمت راست جدیدترین ۹۱۱ یعنی اتاق ۹۹۱ قرار دارد، در وسط کررا RS مدل ۱۹۷۳ جاخوش کرده بود و در سمت چپ نیز اولین ۹۱۱ یعنی مدل ۱۹۶۳ قرار گرفته است.

**** معرفی برترین مدل ها در فستیوال سرعت ۲۰۱۳ ****

1954 Fiat Turbina
۱۹۵۴ Fiat Turbina

1954 Fiat Turbina 12313

اگر سری به تاریخچه فیات بزنید تا وحشتناک ترین خودرویی که تاکنون ساخته را بیابید، تنها به یک نام میرسید؛ اعجوبه ای به نام Turbina که سال ۱۹۵۴ میلادی بعنوان خودرویی مفهومی معرفی شد. نکته وحشتناک فیات توربینا نه ظاهر غیرمعمولی بلکه پیشرانه توربینی آن بود که می توانست قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار را در دور ماورایی ۲۲,۰۰۰rpm تولید کند تا حداکثر سرعت آن به حدود ۲۵۰ کیلومتر برساعت برسد. اما نکته وحشتناک دوم آن داشتن ضریب درگ ۰.۱۴ بود که برای ۳۰ سال هیچ خودرویی نتوانست این رکورد را جابجا کند. فیات توربنا که تنها یک دستگاه از آن ساخته شده، هم اکنون در موزه اتوموبیل تورین ایتالیا نگهداری می شود.

2013 Skoda Octavia RS
۲۰۱۳ Skoda Octavia RS

2013 Skoda Octavia RS 2013 Skoda Octavia RS

اوکتاویا RS را باید سریع ترین عضو خانواده اوکتاویا دانست؛ اشکودا برای RS فعلا دو پیشرانه ۲.۰ لیتری آماده کرده که نسخه توربو بنزینی آن ۲۲۰ اسب بخار و نسخه توربو دیزلی اش حدود ۱۸۵ اسب بخار قدرت دارد. شتاب و حداکثر سرعت مدل بنزینی اوکتاویا RS به ترتیب معادل ۶.۸ ثانیه و ۲۴۸ کیلومتر برساعت بوده حال آنکه این اعداد برای مدل دیزلی آن ۸.۱ ثانیه و ۲۳۲ کیلومتر برساعت اعلام شده است. قیمت پایه ای این خودرو برای مدل های سدان و استیشن حدود ۳۴,۶۰۰ تا ۳۸,۳۰۰ دلار برای بازار انگلستان خواهد بود.

2013 Bentley Continental GT3
۲۰۱۳ Bentley Continental GT3

2013 Bentley Continental GT3 2013 Bentley Continental GT3

GT3 که نخستین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد، در واقع همان نسخه مسابقه ای کانتیننتال GT-V8 است با این تفاوت که پیشرانه ۴.۰ لیتری آن بیش از ۶۰۰ اسب بخار را به کمک گیربکس شش سرعته ترتیب%:۸.۹!Xtrac به چرخ های عقب منتقل می کند. کیت بدنه GT3 تماما کربنی بوده و رینگ های ۱۸ اینچی آن نیز ساخت OZ Racing بوده که تایرهایی با سایز ۳۱۰/۷۱۰ دارد. اولین حضور GT3 در مسابقات FIA سال آینده میلادی و در سری Blancpain خواهد بود.

Ferrari 250 GT Speciale
Ferrari 250 GT Speciale

Ferrari 250 GT Speciale Ferrari 250 GT Speciale

فراری ۲۵۰GT کوپه ای بود که پنین فارینا آنرا به درخواست انزو ساخت و سال ۱۹۵۸ میلادی هم برای اولین بار در میلان آنرا رونمایی کرد. از این خودرو کمتر از ۳۴۰ دستگاه ساخته شد که از این تعداد تنها دو نسخه آن از مدل اختصاصی و نسبتا لوکس ۲۵۰GT Speciale بودند. جالب است بدانید که یک دستگاه آن هم اکنون در اختیار پرنس برنارد (Prince Bernard) شاهزاده هلندی است و نسخه دیگر هم که تصاویر آنرا در اینجا می بینید متعلق به پرنسز لیلان (Princess Lilane) بلژیکی است.

Jaguar F-Type Project 7 Speedster
Jaguar F-Type Project 7 Speedster

Jaguar F-Type Project 7 Speedster Jaguar F-Type Project 7 Speedster

گفته می شود مفهومی جدید جگوار با نام Project 7 ، برای یادآوری هفت بار قهرمانی این کمپانی بریتانیایی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ساخته شده؛ لمانزی که امسال ۹۰ سالگی خود را جشن گرفت. پیشرانه سوپرشارژی که جگوار بر روی این اسپیدستر قرار داده تفاوتی با مدل های F-Type V8 S ندارد. شاید جالب ترین ویژگی Project 7 حذف صندلی سرنشین کناری برای قرارگیری کلاه ایمنی راننده آن باشد.

Mercedes Benz 300 SLR
Mercedes Benz 300 SLR

Mercedes Benz A45 AMG Mercedes SLS AMG Black Series

مرسدس هم طبق معمول به هر مراسم یا گردهمایی که می رسد آنرا با انبوهی از مدل های جدید و علی الخصوص نسخه های AMG اشباع می کند؛ فستیوال سرعت امسال هم از این قاعده مستثنی نبود چراکه از هاچبک ۳۶۰ اسب A45 AMG گرفته تا E63 AMG و حتی SLS AMG نسخه سیاه در مراسم امسال حضور داشتند. البته جمع مرسدس ها یک مهمان افتخاری هم داشت: ۳۰۰SLR کوپه.

Ferrari SP12 EC
Ferrari SP12 EC

Ferrari SP12 EC Ferrari SP12 EC

یکی از معدود پروژه هایی که همه چیز آن به میل فراری پیش رفت تولید یک خودروی خاص برای یک فرد خاص بود! منظورمان همین SP12 است که تنها یک نسخه از آن برای اریک کلپتون (Eric Clapton) آهنگساز، خواننده و نوازنده معروف انگلیسی است. می گویند SP12 که بر پلتفرم فراری ۴۵۸ ساخته شده و پیشرانه ۴.۵ لیتری ۵۷۰ اسبی دارد، حدود ۴.۵ میلیون دلار برای آقای کلپتون آب خورده!

1954 Mercedes W196R Formula 1 race car
۱۹۵۴ Mercedes W196R Formula 1 race car

1954 Mercedes W196R Formula 1 race car  1954 Mercedes W196R Formula 1 race car

در اولین نگاه به این مرسدس حداکثر چیزی که می‌توان حدس زد اینست که با یک خودروی مسابقه‌ای سروکار داریم! اما به نظر شما این مرسدس چقدر می‌ارزد؟

W196R نام این خودروست که سالهای ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ میلادی با رانندگی جان فانجیو (Juan Manuel Fangio) و استرلینگ موس (Stirling Moss) معروف راهی مسابقات فرمول وان شد. مرسدس ابتدا یک پیشرانه سوپرشارژ ۰.۷۵ لیتری برای W196R  درنظر گرفته بود اما کمی قبل از شروع مسابقات نظرش برگشت و از یک موتور هشت سیلندر خطی ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۵۷ اسب‌بخار بهره گرفت که البته در سال ۱۹۵۵ این قدرت تاحدود ۲۹۰ اسب‌بخار هم می رسید.

عمده شهرت W196R  اول از همه به این دلیل است که سال ۱۹۵۴ بطور همزمان هم قهرمان گرندپری سوئیس شد و هم گرندپری آلمان را فتح کرد. از طرف دیگر W196R  از مجموع ۱۲ مسابقه‌ای که فاصله سالهای ۵۴-۵۵ میلادی در آنها شرکت کرده بود، در ۹ مسابقه به مقام اول رسید.

حال برگردیم به سوال اول، اینکه W196R  چقدر می ارزد؟ این خودرو برای فروش تحویل حراجی بانهاماس Bonhams شده بود و آنها هم ترجیح دادند آنرا در فستیوال سرعت امسال و در حراجی گودوود چوب حراج به آن بزنند. رقم فروش W196R کمی غیرقابل انتظار بود چون مالک ثروتمندش را به پرداخت ۱۹,۶۰۱,۵۰۰ پوند یا معادل دقیق ۲۹,۶۵۰,۰۹۵  دلار مجبور کرد. مدیران حراجی بانهاماس هم بعد از این اتفاق اعلام کردند که با فروش W196R به سه رکورد جدید رسیده اند:

  • گرانترین خودرویی که تا به امروز در حراجی فروخته شده.
  • گرانترین خودروی فرمول وانی که تا به امروز به فروش رسیده.
  • گرانترین مرسدس بنز تاریخ.
McLaren P1
McLaren P1

McLaren P1  McLaren P1

فستیوال سرعت امسال اولین‌جایی بود که هیولای ۹۰۳ اسبی مک لارن P1 در حین حرکت دیده می‌شد! البته در کنار این سوپرکار، مکلارن نسخه جدید ۵۰ ۱۲C (با آپشن‌های بیشتر و اندکی تفاوت ظاهری) که بتازگی سفارش آن برای مشتریان ۱۲C امکان‌پذیر شده و همچنین خودروی مسابقه‌ای ۱۲C CAN-AM را هم با خود آورده بود.

McLaren 12C GT Sprint
McLaren 12C GT Sprint
سومین خودروی مک لارن ۱۲C GT بود که قرارست تا قبل از اتمام ۲۰۱۳ فروش آن با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۰۰ هزار دلار ابتدا در انگلستان آغاز شود. در حالیکه نسخه‌های استاندارد ۱۲C قدرتی معادل ۵۹۲ اسب‌بخار دارند اما مکلارن در ۱۲C GT این قدرت را بازهم ۲۴ اسب‌بخار افزایش داده و همچنین با استفاده از تعلیق PCC حدود ۴۰ میلیمتر از ارتفاع خودرو کاسته است.
Brabham BT52
Brabham BT52

BT52 نام خودرویی بود که سال ۱۹۸۳ گوردن موری برای تیم فرمول وان Brabham طراحی کرد. البته این خودرو با نسخه اصلی‌اش کمی متفاوت است چرا که احیای دوباره آن به مهندسین بی ام و سپرده شده و گفته می‌شود آنها هم از تکنولوژی روز در BT52 استفاده کرده‌اند.

این خودرو در زمان خودش با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۶۴۰ اسبی و تایرهای اختصاصی میشلین راهی مسابقات می‌شد. خالی از لطف نیست این را هم بدانید شخصی که پشت فرمان BT52 در فستیوال سرعت امسال قرار گرفت کسی نیست جز نلسون پی کی (Nelson Piquet) بزرگ؛ کسیکه سال ۱۹۸۳ با همین خودرو به قهرمانی رسیده بود.

Peugeot 208 T16
Peugeot 208 T16

Peugeot 208 T16  Peugeot 208 T16

قهرمانی پژو در مسابقات بین‌المللی Pikes Peak باوجود رقیب‌های قدری مثل آئودی، سوزوکی و تویوتا تقریبا غیرقابل تصور است. کور سوی امیدتان وقتی به نا امیدی محض تبدیل می‌شود که بدانید پژو تنها ۲ بار آن هم در سالهای ۸۸-۸۹ میلادی در کلاس آزاد به قهرمانی رسیده است. اما با آمدن ۲۰۸T16 همه معادلات به نفع پژو به هم ریخت.

در نودویکمین دوره مسابقه Pikes Peak که حدود دو هفته پیش در ارتفاعات منطقه‌ای با همین نام در کلورادو برگزار شد، کوچولوی ۸۷۵ اسبی پژو با رانندگی سباستین لوب توانست مسیر ۲۰ کیلومتری این مسابقه که نقطه شروع آن در ارتفاع ۱۴۴۰ متری و نقطه پایانی آن در ارتفاع ۴۳۰۰ متری قرار دارد، در زمان ۸ دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۸۷۸ صدم ثانیه طی کند تا بدین ترتیب بعد از ۲۴ سال هم پژو مجددا به قهرمانی Pikes Peak برسد و هم کمترین زمان تاریخ این مسابقه در کلاس آزاد را به نام خود ثبت کند.

Innotech Aspiron
Innotech Aspiron

Innotech Aspiron innotech-4

آسپیرون خودرویی ۱۷۶ هزار دلاری است که با پیشرانه‌های ۵۰۰ تا ۸۰۰ اسبی کوروت و با همان گیربکس شش سرعته ریکاردو که تا قبل از این بر روی فورد جی تی و هنسی ونوم جی تی نصب شده بود عرضه می‌شود. داشتن شاسی آلومینیومی و استفاده از فیبرکربن در ساخت صندلی‌ها و داشبورد آسپیرون باعث شده وزن این خودرو بسته به تجهیزات آن مابین ۷۶۰ تا ۸۶۰ کیلوگرم باشد. گفته می‌شود میزان فروش این خودرو حداکثر به ۲۰ دستگاه می‌رسد.

Caterham 620R
Caterham 620R

Caterham 620R    Caterham 620R

۶۲۰R قوی‌ترین عضو خانواده کاترهام ۷ است. موتور دو لیتری سوپرشارژ این خودرو که از فورد گرفته شده می‌تواند با ۳۱۱ اسب‌بخار قدرت و حدود ۲۹۷ نیوتن متر گشتاور و همچنین با گیربکس شش سرعته ZF در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسد. قیمت پایه‌ای این خودرو برای فروش از اواخر ۲۰۱۳ حدود۷۵,۷۰۰ دلار اعلام شده.

Sin R1
Sin R1

Sin R1Sin R1

R1 ماحصل همکاری مشترک کمپانی آلمانی SIN و کمپانی انگلیسی ProFormance است. موتور ۶.۲ لیتری این خودرو که همان LS3 جنرال موتورز است، قدرت ۵۲۵ اسبی خود را توسط گیربکس شش سرعته ساخت Graziano به محور عقب منتقل می‌کند. R1 با وزن ۱۲۰۰ کیلوگرمی و رینگ های ۱۹ اینچی‌اش می‌تواند در عرض ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و سپس به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر برساعت برسد.

VŪHL 05
VŪHL 05
این خودروی مکزیکی دونفره که همین هفته پیش در Pall Mall لندن رونمایی شد، بیشتر برای کم کردن روی رقیبانش مثل آریل اتم و یا کی تی ام X-Bow ساخته شده ! چون با داشتن شتاب صفرتاصد ۳.۷ ثانیه ای درحالیکه پیشرانه ۲۸۵ اسبی و وزن خالص ۶۹۵ کیلویی دارد، اصلا چنگی به دل نمی زند
McLaren F1
McLaren F1
باوجود این همه خودروی عجیب و غریب و ده ها سوپرکار حاضر در فستیوال امسال اما بازهم F1 افسانه ای می تواند نگاه همه را به خود جلب کند
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
مدل های ۲۰۱۴ پورشه ۹۱۱GT3 در فستیوال امسال برای اولین‌بار در انگلستان رونمایی می‌شدند. قیمت پایه‌ای این خودروی ۴۷۵ اسبی حدود ۱۳۰ هزار دلار اعلام شده.
Aston Martin CC100
Aston Martin CC100
بعد از گردهمایی ویلا دسته ۲۰۱۳ این‌ برای دومین بار بود که آستون CC100 خود را در معرض دید عموم قرار می‌داد. اگر یک کلاه ایمنی داشته باشید حتما می‌توانید با این اسپیدستر ۱۲۰۰ کیلوگرمی حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتربرساعتی را تجربه کنید
GTA Spano
GTA Spano
چه اشکالی دارد وقتی خودرویی ۹۸۰ هزار دلاری ساخته‌اید به هر نمایشگاه یا گردهمایی که می‌رسید آنرا هم با خودتان ببرید. بله! این کاری است که کمپانی اسپانیای‌ الاصل GTA با سوپرکار ۹۰۰ اسبی خود یعنی اسپانو انجام می‌دهد. اسپانو که موتور ۸.۴ لیتری سوپرشارژ V10 دارد قرارست به تعداد محدود ۹۹ دستگاه راهی بازار شود.
ItalDesign Giugiaro Parcour
ItalDesign Giugiaro Parcour
پارکور که جدیدترین محصول ایتال‌ دیزاین است و پیش از این هم در ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شده بود، به لطف رینگ‌های ۲۲ اینچی و پیشرانه ۵.۲ لیتری ۵۴۲ اسبی گالاردو می‌تواند همه جا برود؛ از مسیرهای آفرود گرفته تا پیست مسابقه.
RUF CTR3
RUF CTR3
اگر به یک پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت پورشه ۹۱۱ دو توربو اضافه کنید حاصل کارتان چیزی نیست به جز CTR3 هیولای جدید راف که ۶۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب صفرتا صد این خودرو ۳.۱ ثانیه و حداکثر سرعتش به حدود ۳۸۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.
Citroen DS3 Cabrio Racing
Citroen DS3 Cabrio Racing
DS3 کابریو همان DS3 هاچبک است اما بدون سقف و البته ۲۵ کیلوگرم هم کمتر! هنوز معلوم نشده که آیا سیتروئن تمایلی به فروش این خودروی ۲۰۰ اسبی دارد یا نه.
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
بالاخره گیبلی هم زیر نور خورشید رویت شد! این خودرو در مرحله اول فروشش با پیشرانه‌های ۳.۰ لیتری V6 با قدرت های ۳۲۶ و ۴۰۴ اسب بخار در مدل‌های بنزینی و همچنین ۲۷۱ اسب‌بخار در مدل‌های دیزلی تحویل مشتریان می‌شود. قیمت پایه‌ای نسخه دیزلی گیبلی برای بازار انگلستان ۷۳,۷۰۰ دلار اعلام شده.
Seat Leon Cup Racer
Seat Leon Cup Racer
کاپ ریسر را باید نسخه مسابقه‌ای سئات لئون دانست که قرارست سال آینده میلادی راهی مسابقات WTCC شود. بر روی این خودروی ۱۱۲۰ کیلوگرمی پیشرانه ۲ لیتری ۳۶۵ اسبی قرار گرفته.
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C
وقتی برندها تمام مدل‌های جدیدشان را به فستیوال سرعت آورده‌اند پس چرا آلفا کوپه ۲۴۰ اسبی تازه واردش که فروش آن از اواخر ۲۰۱۳ آغاز می‌شود را نیاورد؟!
Twisted Land Rover Defender
Twisted Land Rover Defender

Twisted Land Rover Defender  Twisted Land Rover Defender

تیونر گمنام Twisted با سه دیفندر تقویت شده به فستیوال سرعت امسال آماده بود که پکیج تقویتی آن برای مدل‌های دیزلی دیفندر از ۱۷۰ تا ۲۵۰ اسب بخار و برای مدل‌های V8 بنزینی دیفندر نیز از ۴۳۰ تا ۵۲۰ اسب‌بخار قدرت دارد که در این مورد می‌توانید به شتاب صفر تاصد زیر ۶ ثانیه امیدوار باشید.

Tauro Spider V8
Tauro Spider V8
تائورو اسپایدر که توسط کمپانی اسپانیایی Tauro Sport Auto ساخته شده را نمی‌توان یک خودروی کاملا جدید دانست چرا که هم بر پلتفرم پونتیاک Solestic ساخته شده و هم پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 جنرال موتورز با قدرت ۴۴۰ اسب بخار را دارد. تائورو قرارست سالیانه حدود ۳۰ دستگاه از این :.۷;ودرو را با قیمتی در حدود ۱۳۰ هزار دلار تحویل مشتریان دهد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من هنوز تو کف ماشین اریک کلپتون موندم!!!
    4.5 میلیون دلار!!!!!!!!؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. feri 007

      ۲۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      من که از دیدن این همه هنر و خلاقیت خودرو سازی ماتم برده…راستی اون لندرور دیفندره چقد شبیه پاژن خودمونه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پدالی

      ۲۴ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.ایجاد تغییر تو قالب سایت قابل تحسینه ولی قالب قبلی خیلی منظم تر بود!!!!!!!!
      این جوری یه خرده به هم ریخته هست مطالب سایت.لطفا یه قالب جدید و منظم تر واسه سایت بزارین.
      ینی مطالب جدید از قدیمی ترها کاملا مشخص باشه.خودتون بهتر میدونین چی میگم.
      ممنون از مقالات مفیدتون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. suv

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    جای خودرو های ملی ماخیلی خالی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بعد میگن بهشت رو نمیشه تو این دنیا دید.اما جهنم رو هم میشه تو این دنیا دید نمونش دیدن همزمان 20 تا پراید تو یک خیابون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرزاد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی جالب بود…
    ترکیبی از ماشینهای روز و قدیمی
    همیشه اتومبیلهای قدیمی، تاثیری جذاب بر ذهنمون میزاره:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. VAHID JINPACHI

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    اگه پراید بود قابل توجه همه قرار می گرفت؟؟؟
    بوگاتی 1001 اسب بخار ولی قدرت پراید 63 الاغ بی بخار؟؟
    واقعا بی نظیرهههههههههههه پراید؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    تو این همه ماشین فراری یه چیز دیگست . رنگ قرمزش ، رینگ های خاصش ، قیافه ماشین اساسی دلبری می کنه. جز به جز این ماشین از هنر و خلاقیت و تکنولوژی موج می زنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چقدر خوب بوده.کاش منم اونجا بودم.
    فراری و بنز و پورشه و مازراتی فوق العاده ن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دربین خوردو های شرکت کننده فراری واقعا یه چیز دیگست. تو ساخت این ماشین هنر و خلاقیت و تکنولوژی موج می زنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Arash

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فرض کن
    پراید وانت رو بیارن اینجا چه هیاهویی پیدا می کنه
    اریک کلپتون فراری شو میزاره میاد سوار وانت پراید می شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. HASSANBMW

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اولا طراحی جدید سایتو تبریک میگم!
    ثانیا چرا BMW اونجا نبوده؟؟
    ثالثا فقط 911 !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۲۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      الرابع ؟ الخامس ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ERFAN

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    پس لامبورگینی کو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2821 ديدگاه)

    عشششششششششقست F1!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یارو

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    ]چرا از fordوGMCنزاشتن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. yashar

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (176 ديدگاه)

    قالب جدید پدال مبارکه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. گنجی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. MAHDI

    ۲۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ای کاش می شد ما هم می تونستیم بریم اونجا لا اقل از نزدیک اینارو ببینیم اخه مگه چند بار می شه McLaren P1 یا Ferrari SP12 EC یاRUF CTR3 یاJaguar F-Type از نزدیک دید یا صدای اگزوزشونو شنید لا اقل دلمون به دیدنشون خوش باشه ای کاش……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. amir ali

    ۲۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    طرح قبلی سایت خیلی بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. SEYVAN

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه صحنه های زیبایی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا