15 کراس‌اوور با توانایی آفرود سورپرایز کننده!

جیپ، لندروور و حتی فورد و شورولت از برخی جنبه‌ها به خاطر توانایی آفرود محصولات خود شناخته شده‌اند. خریداران این دسته از پیکاپ ها و شاسی بلندهای توانا بیشتر در جنگل‌ها و خارج از جاده حضور دارند؛ اما باید این نکته را مدنظر داشت که همه‌ی خودروهای قدبلند توانایی‌های آفرود یکسانی ندارند. برخی محصولات کیا، تویوتا و حتی رولزرویس که از نظر افراد زیادی تنها برای حمل خانواده‌ها طراحی شده‌اند می‌توانند توانایی آفرود سورپرایز کننده‌ای داشته باشند. ما 15 نمونه از این خودروها را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید!

  • بنتلی بنتایگا 2019


این شاسی‌بلند احتمالاً اولین گزینه برای آفرود نیست چراکه قیمت بالایی دارد. در واقع بهای بنتایگا از 229 هزار دلار آغاز می‌شود؛ اما می‌توان با آن به دل جنگل زد. سیستم چهار چرخ محرک فول تایم این خودرو به همراه پکیج سفارشی All-Terrain که شامل تنظیمات آفرود متفاوت است می‌تواند با دوربین 360 درجه و گارد سفارشی تکمیل شود تا بنتایگا روح خشن‌تری داشته باشد.

اما بنتایگا بدون این سیستم‌ها هم تواناست چراکه از دیفرانسیل مرکزی تورسن، دیفرانسیل عقب باز، کنترل حرکت در سرپایینی و سربالایی و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم سود می‌برد.

  • ب ام و X5 2019


نسل جدید این شاسی‌بلند خودرویی بزرگ‌تر و برجسته است؛ و زمانی که بحث سیستم تعلیق پیش آید X5 تواناتر از هر زمان دیگری نشان خواهد داد. با وجود سیستم چهار چرخ محرک xDrive، حالت رانندگی جدید صخره و پکیج سفارشی آفرود، X5 دارای دیفرانسیل عقب قفل شونده و سیستم تعلیق بادی تنظیم‌پذیر و محافظ‌های زیر بدنه است.

  • جی ام سی آکادیا 2019


این خودرو برادر شورولت تراورس محسوب می‌شود اما به روش خود خودرویی توانا بوده و دستی بر آتش دارد. با وجود پکیج سفارشی All-Terrain آکادیا از سیستم چهار چرخ محرک ویژه، آپشن انتخاب حالت رانندگی و کنترل حرکت در سرپایینی سود می‌برد.

  • داج دورانگو 2019


اگرچه جیپ در گروه خودروسازی فیات-کرایسلر از نظر آفرود حرف اول را می‌زند اما دورانگو نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. این خودرو فاقد تریم ویژه‌ی آفرود و سیستم چهار چرخ محرک استاندارد است اما با وجود گیربکسی که دنده‌سنگین دارد و پلتفرمی که در گرند چروکی هم بکار رفته، دورانگو از ورود به گل‌ولای ترسی ندارد.

  • اینفینیتی QX80 2019


همانند لکسس LX، اینفینیتی QX80 خیلی کراس اوور نبوده و به سمت شاسی بلندها تمایل دارد؛ اما با اینکه این خودرو از تاریخچه‌ی آفرود شرکت‌هایی همچون جیپ یا لندروور برخوردار نیست اما در آفرود بسیار تواناست. QX80 دارای سیستم تعلیق مستقل و بادی برای هر چهار چرخ و رینگ‌های 18 اینچی در مدل پایه است.

  • جگوار آی پیس 2019


این کراس اوور الکتریکی به خاطر توانایی‌های خود در داخل جاده شناخته شده اما هنوز هم محصولی از جگوار لندروور بوده و بنابراین می‌تواند در آفرود هم توانا ظاهر شود. آی پیس می‌تواند حدود 20 اینچ در آب غوطه‌ور شود که بهتر از سوبارو اوت بک می‌باشد.

زاویه‌ی حمله‌ی 16 درجه‌ای خودرو خیلی چشمگیر نیست اما با وجود سیستم چهار چرخ محرک، آی پیس قادر است آفرود را تجربه کند. همین موضوع را نمی‌توان درباره‌ی دیگر خودروهای الکتریکی گفت.

  • جیپ رنگید 2019


ما می‌دانیم که محصولات جیپ به خاطر آفرود خود شناخته می‌شوند اما بسیاری از خریداران در بحث آفرود به رنگید کوچک و دوست‌داشتنی فکر نمی‌کنند. پلتفرم این خودرو با فیات پاندای اروپایی مشترک است. رنگید با تریم تریل هاوک خودرویی تواناست و از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و می‌تواند تا 19 اینچ در آب غوطه‌ور شود. زاویه‌ی حمله‌ی این خودرو 30.5 درجه است.

  • کیا سورنتو 2019


کیا با تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده برای سورنتو به قابلیت‌های آفرود آن اشاره کرده است. در مشهورترین تیزر این خودرو شاهد عبور سورنتو از دروازه‌ی جهنم هستیم که یکی از سخت‌ترین بخش‌های مواب می‌باشد. سورنتو توانایی‌هایی دارد که برای یک خودروی کراس اوور کاربردی غیرمنتظره می‌باشد.

  • لامبورگینی اوروس 2019


دیگر کراس اوور لوکس و گران‌بهای دنیای خودرو لامبورگینی اوروس است که به‌طور سورپرایز کننده‌ای در بحث آفرود هم توانا ظاهر می‌شود. پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین توربوی این خودرو قدرت 641 اسبی داشته و با همراهی سیستم چهار چرخ محرک و حالت‌های مختلف رانندگی باعث می‌شوند اوروس در آفرود سربلند باشد.

  • لکسس LX 2019


بله لکسس LX یک کراس اوور نیست و طراحی بدنه روی فریم آن بسیار به شاسی بلندها می‌ماند؛ اما این خودرو اولین انتخاب خریدارانی که به دنبال آفرود هستند نمی‌باشد. برای این کار بیشتر به سمت لندکروزر می‌روند؛ اما اجازه ندهید که ظاهر لوکس این خودرو شما را گول بزند چراکه لکسس بسیار تواناست. سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق دوبل جناغی و مستقل با فنرهای پیچشی و ارتفاع سواری قابل تنظیم از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی LX می‌باشند.

  • مرسدس بنز GLE 2020


آفرود کردن با شاسی‌بلندی لوکس که قیمت حدود 60 هزار دلاری دارد یک تمرین احمقانه به نظر می‌رسد اما GLE از این نظر شما را سورپرایز خواهد کرد. سیستم تعلیق جدید E-Active به همراه حالت صخره‌نوردی مرسدس باعث شده‌اند GLE حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

  • میتسوبیشی اوت لندر اسپورت 2018


این محصول میتسوبیشی که در ایران و برخی بازارها با نام ASX به فروش می‌رسد، شاید سن بالایی داشته باشد اما هنوز هم در بحث آفرود گزینه‌ی قابل‌تأملی است. با ارتفاع 8.5 اینچی از سطح زمین، اوت لندر اسپورت یک پله بالاتر از رقبای هم‌تراز قرار می‌گیرد. این خودرو همچنین پهن‌تر و طویل‌تر از اکثر رقبای خود بوده و به‌صورت سفارشی از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد.

  • رنجروور اووک 2019


برخلاف برادران بزرگ‌تر و تواناتر، رنجروور اووک احتمالاً اولین گزینه‌ی خریداران کراس اوورهای لوکس و خشن نخواهد بود. با وجود سیستم چهار چرخ محرک فول تایم و زاویه‌ی حمله‌ی 25 درجه‌ای و غوطه‌وری 19.7 اینچی، اووک رقیب بسیاری از کراس اوورهای این لیست است. مهم‌ترین نکته هم اینکه اووک یک رنجروور است.

  • رولزرویس کولینان 2019


با قیمت 325 هزار دلاری، احتمالاً با کولینان به فکر صخره‌نوردی و گلی شدن نخواهید افتاد اما چرا باید فکر کرد کولینان نمی‌تواند آفرود کند؟ این رولزرویس قدبلند دارای حالت آفرود ویژه برای صخره‌نوردی سبک بوده و ارتفاع آن برای مسیرهای سخت قابل تنظیم است.

  • تویوتا راو 4 مدل 2019


راو 4 همیشه به عنوان یکی از خشن‌ترین گزینه‌های کلاس خود مطرح بوده است؛ اما نسل جدید این خودرو در تریم های لیمیتد یا ادونچر از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد. ویژگی‌هایی همچون کنترل حرکت در سرپایینی باعث اعتمادبه‌نفس راننده می‌شوند و ارتفاع مناسب از سطح زمین نیز به معنی پشت سر گذاشتن موانع بزرگ است. رینگ‌های 19 اینچی بزرگ و لاستیک‌های ویژه نیز خشونت بیشتری را به همراه می‌آورند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1466 دیدگاه) ,

    همشون قابل احترام هستن و انتخاب یکیشون جزء برترینها خیلی سخته ولی آفرودر فقط SUV های گردن کلفت آمریکایی و ژاپنی و در مرحله بعد پیکاپ های فول سایز و میان سایزشون که آفرود رو مثل آب خوردن انجام میدن

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (1217 دیدگاه) ,

      داداش امین خوب شده ولی حیف تو ایران دیگه نمیبینیم.
      خیلی دوست داشتم از نزدیک ببینم

      پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (645 دیدگاه) ,

    منظورتون از افرود سوپرایز کننده اگه این باشه که یعنی از اون ماشین توقع افرود رو نداشتن
    وجود بعضی از خودرها تو این لیست عجیبه یکم
    مثل lx570

    پاسخ
  3. MAHDI
    سوابق: (3096 دیدگاه) ,

    چطور دلشون میاد اشرااااااااف زاده رولزرویس کولیان رو بردن آفرود

    پاسخ
  4. Москвич
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    یه بنده خدایی صدبار تا الان گفت اورئوس اصلا توانایی افرود نداره و در حد دکور هست!اخرین بار هم امروز گفت!
    این مطلب تقدیم به تو دلاور 🙂

    پاسخ
  5. کاوه
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    میتسو ای اس ایکس در بین این همه غول گرون قیمت. ای عزیزم میتسو. قابلیت های آفرودش عین حقیقته.

    پاسخ
  6. دانیال_Surrey،England
    سوابق: (2224 دیدگاه) ,

    اول یه تبریک بگم به دوستمون آرمان بابت خودروی سال شدن جنسیس g70 در موتورترند.
    بعدشم دوتا تبریک به دوست داران ماشین های آمریکایی.
    جیپ رانگلر suv سال موتورترند و رم 1500 تراک سال.
    تمام.

    پاسخ
    1. Москвич
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      قربونت داداش
      فقط منتظرم پدال خبرشو کار کنه تا بعضیا حسابی برن تو افق :)))

      پاسخ
  7. کوروش
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    افتخارآفرینی های کیا سورنتو UM همچنان ادامه دارد ❤️

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      خداییش این rav4 2019 خیلی قشنگه

      پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (2341 دیدگاه) ,

    لیست خیلی جالبی بود ولی از همه بیشتر راو ۴ برام جالب بود اوایل یه کراس اور شهری بود الان کلا برا افرود شده یعنی عمرا تویوتا نمیتونه ماشینی تولید کنه که کیفیت پایینی داشته باشه

    پاسخ
  9. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1985 دیدگاه) ,

    از سیستم DAC تویوتا راو۴ مدل ۲۰۱۷ سفارش عمان در جنگلهای گلستان و بیراهه استفاده کردم و واقعاً سیستم کار راه بندازی هست .
    بنظر من شیب سقوط و فرود سپرهای نسل قبل راو۴ بهتر بود ظاهر ساده و دوست داشتنی تری هم داشت ، اما نسل جدید در فضای داخلی معرکه عمل کرده .

    پاسخ
  10. آرمین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    سورنتو این وسط چیکار میکنه!

    پاسخ
  11. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    کولینان و بنتایاگا خیلی گوگولین حیفن برا افرود

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (1368 دیدگاه) ,

    واقعا برام حای سواله که اگه به قول مقاله آفرود سواری با خلیلی از این ماشینهای چند ۱۰ یا چند ۱۰۰ هزار دلاری چیزی شبیه حماقته،
    اگه واقعا خیلی از کسانی که ایم ماشینا رو میخرن ۱٪ مواقع هم باهاشون آفرود نمیرن،
    پس واسه چی این همه کشش به شاسی بلند ها بوجود اومده؟؟؟
    فقط واسه اینکه چند سانتی کابین ماشین بالاتر باشه؟؟؟
    .
    خب پدر کارخانه ها که در میاد با تعبیه امکانات مورد نیاز آفرود روی خودرو
    بعد اکثر خریداراش عملا از امکانات آفرودش استفاده نمیکنن چون خودروی لوکس و گرونیه!!!!
    .
    هم بازار خیلی سدان های جذاب رو خراب کردن
    هم باهاشون افرود نمیرن و بقول خودشون دیوونگیه با این قیمت ماشین
    واقعا برام غیر قابل فهمه که چرا؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  13. احمدرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    یه سوال
    فرق بین کراس اوور با اس یو وی چیه؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.