پینین فاریناسایر خودروهای اروپایی

پینین فارینا پورا ویژن کانسپت معرفی شد؛ شاسی‌بلند برقی و زیبا برای آینده!

شرکت اتومبیلی پینین فارینا از کانسپت جدید خود با نام پورا ویژن رونمایی کرد. گفته می‌شود این محصول مفهومی پیشتاز عصر جدید محصولات لوکس و برقی خواهد بود.

پینین فارینا از پورا ویژن به عنوان خودروی کاربردی، لاکچری و برقی (e-LUV) نام می‌برد، خودرویی که الهام‌بخش نسل بعدی محصولات برقی و اشرافی این برند خواهد بود. قرار است تا چند روز آینده معرفی عمومی پورا ویژن در هفته خودرویی مونتری انجام شود. در این رویداد خودرویی مهم خودروی باتیستا ادیزیونه نینو فارینا هایپر جی تی و دیگر خودروی جدید پینین فارینا نیز به نمایش درخواهد آمد. شاید با نگاه به تصاویر پینین فارینا پورا ویژن ابعاد بزرگش به چشم نیاید اما در واقعیت باید گفت طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب به ۵۲۱۵/۲۱۴۷/۱۶۴۱ میلی‌متر می‌رسد. کانسپت موردبحث تناسبات کلاسیک بدنه را با جزئیاتی مدرن ترکیب می‌کند و کاپوت کم ارتفاع و گلگیرهای بالای آن از خودروی نمادین سیسیتالیا ۱۹۴۷ الهام گرفته‌اند، محصولی که اولین خودروی وارد شده به کلکسیون هنرهای مدرن نیویورک به شمار می‌رود.

پائولو دلاچ مدیر اجرایی پینین فارینا می‌گوید:

پورا ویژن چیزی مهم‌تر از یک کانسپت برای پیش‌نمایش خودروی تولیدی آینده است و فلسفه طراحی تیز و مدرن الهام گرفته از تاریخ غنی پینین فارینا را به نمایش می‌گذارد. این خودروی مفهومی در حال ارائه عناصر زیبای خودروهای لوکس و مدرن است

از جمله ویژگی‌های قابل‌توجه طراحی ظاهری این کانسپت می‌توان به گرین هاوس با عرض کم، درب‌های بدون ستون، چراغ‌های جلوی مخفی، دیلایت های بسیار نازک و چراغ‌های جلوی LED افقی اشاره کرد. بدنه اسپرت پورا ویژن به رنگ بیانکو سستریر درآمده است تا با تریم فیبر کربن بخش‌های پایینی بدنه و سقف شناور مشکی تضاد زیبایی ایجاد کند. به لطف وجود تناسبات اسپرت و جذاب، اورهنگ های کوتاه و رینگ‌های ۲۳ اینچی مشکی مات، پروفایل جانبی خودرو قدرتمند و عضلانی به نظر می‌رسد.

کانسپت برجسته پینین فارینا همچنین از سقف پانورامیک خلاقانه با بخش مرکزی ثابت که توسط حلقه‌ای LED و نورانی متمایز می‌شود سود برده است. این بخش باعث ارتباط شیشه جلوی وسیع با درب پشتی می‌شود و از شیشه‌های جانبی یک‌تکه، بزرگ و منحنی پشتیبانی می‌کند. درب‌های جلو دارای لولاهایی متمایز هستند درحالی‌که لولای درب‌های عقب نیز در سمت مخالف خودروهای سنتی نصب شده است تا با این نوع طراحی سرنشینان دسترسی راحتی به کابین با آرایش صندلی ۲+۲ داشته باشند.

کانسپت پینین فارینا پورا ویژن دارای کابینی جادار و لذت‌بخش است و سطح صاف کابین فضای قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. در این بخش از قایق‌های لوکس دنیا الهام گرفته شده است و صندلی‌های جلوی شناور طراحی بسیار جالبی دارند. کنسول مرکزی نیز ما را به یاد همین قایق‌های لوکس می‌اندازد. داشبورد خودرو خطوط روی کاپوت را به کابین وارد می‌کند و نمایشگر مرکزی خلاقانه‌ای را در خود جای می‌دهد. این نمایشگر در زمان نیاز از کنسول بالا می‌آید. همچنین پشت آمپرهای دیجیتالی پیشرفته و هدآپ دیسپلی را می‌توان شخصی‌سازی کرد. علاوه بر این بلندگوهای موجود در پشت‌سری‌ها باعث ایجاد فضای شنیداری شخصی برای هر سرنشین می‌شوند.

ترکیب متریال بکار رفته در این کانسپت استثنایی است و از جمله آن‌ها می‌توان به چرم، پارچه، فیبر کربن و آلومینیوم و… اشاره کرد که همگی با همراهی یکدیگر فضایی خاص و سطح بالا ایجاد می‌کنند. متأسفانه پینین فارینا اشاره‌ای به قوای محرکه پورا ویژن کانسپت نکرده است اما می‌گوید کارهای طراحی و توسعه آن در ایتالیا انجام می‌شود و تکنولوژی‌های پیشرفته آن در مرکز خلاقیت‌های دیجیتالی آلمان توسعه می‌یابند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ابوالفضل

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    خیلی طرح فضایی داره

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      ولی در عوض زیباست و با توجه به جزئیات ساخته شده .

      موافقم 10
      مخالفم 9
    2. Lamborghini

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      برعکس خیلی کلاسیک و طراحی تقلیدی یه دهه قبل هست، شما به طراحی فضایی اصلا اشنایی ندارید

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. مازیار

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (830 ديدگاه)

    چیزی نیست که از پینین فارینا انتظار بره

    موافقم 12
    مخالفم 18
    1. Lamborghini

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      فارینا خودشم چیز خاصی نیست

      موافقم 3
      مخالفم 3
  3. 911

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    نسبت به بقیه قابل قبول تره اما بازم طرحش چنگی به دل نمی‌زنه ( نظر شخصی )

    موافقم 12
    مخالفم 20
  4. محمد مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    با سلام و احترام فراوان
    دوستان بزرگوار همیشه نقد کننده به تازگی به هر طرح و ظاهری ایراد میگیرین
    طراحی کردن کار آسانی نیست و الزاما همه ی طراحان خودرو هم از ذوق و نبوغ برخوردار نیستند
    من شغلم این نیست ولی یه 10 ساله به طور جدی و عشقی طراحی میکنم هنوز به رسم طرحی که صد در صد رضایتم رو جلب کنه نرسیدم و درجا میزنم
    شما هم دست به کار شید بکشید ببینید چه قدر در عمل سخت و دیربازده ست
    پنین فارینا که بی نظیره ، شما هم این قدر عیب جو نباشید
    حداقل بگید چجور باشه بهتره ، نقص هاش رو واضح بفرمایید تا ذهن بقیه هم در خلال نقد شما درگیر و خلاق بشه
    شاد باشید

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (830 ديدگاه)

      دوست عزیز
      من از جمله افرادی هستم که به این طراحی ایراد گرفتم، اما نه در قیاس با خود، که این قیاس کاملا نابجاست. وقتی نوواک جوکوویچ تو یه بازی بد عمل میکنه و ازش انتقاد میکنی معنیش این نیست که میتونی ازش بهتر باشی
      این هم به عنوان کاری از پینین فارینا _ خوشنام ترین برند طراحی اتومبیل همه دوران _ دستکم چیزی نیست که پیش فرض نامش به ذهن میاره

      موافقم 13
      مخالفم 11
      1. محمد مهدی

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (39 ديدگاه)

        نظرتون رو پسندیدم 👌

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. MC20

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      محمد مهدی عزیز سلام … فرمودی 10 ساله طراحی میکنی دلی ، اما درجا میزنی ، باید خدمتت عرض کنم اولین اصل در طراحی ایده ناظر یا controlling idea هست ، تا ایده ناظر نباشه به هر راهی ممکنه بری اما درنهایت به هیچ جا هم نمیرسی … در مورد این طرح هم باید بگم بدون ایده ناظر مرکزی ، هر قسمت این طرح ، بی ربط به دیگر قسمت ها و کل طرح ، داره ساز خودش رو میزنه … از طرف دیگه ، نبود تقارن ، دیگر مشکل این طرح هست و عدم رعایت تناسب در هر جز نسبت به جز دیگر و همزمان نسبت به کل طرح مشهوده … شما بهتر می دونی که هر طرحی به صورت یک کل واحد و به عنوان یک موجود زنده و ارگانیک باید پویا باشه ، که این طرح از عدم پویایی رنج می بره … برای مثال ، ابعاد بیش از حد بزرگ تایر ها در کنار ارتفاع کم شیشه ها ناهمگونی عجیبی در طرح ایجاد کرده که میشه ازش ذیل عنوان آشفتگی یاد کرد … یا مساحت کم چراغ های جلو و عقب باعث از دست رفتن هویت بصری ( حیوانی ) این موجود شده و طرح بیش از حد پهن سپر ها هم تیر خلاصی است بر آخرین المان زیبایی شناسی طرح که میتونست تا حدی مشکلات رو کمرنگ کنه ، اما دقیقا به عکس پررنگ تر کرده … نکات مثبتی هم البته در طرح یافت میشه اما چون موضوع خواست شما نبود عنوان نکردم … ارادت

  5. Iman

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید مث پیکان باشه تا چنگ به دل بزنه!شبیه خودروهای بیربط چینی هم خوبه!بزودی طرح خودرو برقی ایرانی میزنه رو دست اینا.خدایی نخندید ما میتوانیم بترقیم حالا از پس یا پیشش مهم نیس

    موافقم 5
    مخالفم 7
  6. ab0lf4zl

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    طرحش ی مدلیه ک ارتفاع رو بیاری پایین میشه ی سوپراسپرت جذاب.
    اقا اون شیشه شامپاین هم رو ماشین میدن ایا؟😁

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. Anti Tesla

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    چه طرح فضایی رو داره!

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Lamborghini

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی کلاسیک هست شما به طرح‌های فضایی آشنایی ندارید اصلا

  8. Dariush saadat

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    طراحی کلاسیک؟!

    1. Lamborghini

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دقیقا طراحی کلاسیکی داره

  9. مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1736 ديدگاه)

    دوست داشتم. مخصوصا نمای عقب

    موافقم 2
    مخالفم 3
  10. پیمان

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خوشگله فقط شیشه هاش خیلی کوچیک نیست نسبت به بدنه وابعاد چرخها ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا