در این مقاله جذاب و خواندنی عجیبترین کلکسیون خودرویی دنیا در کشور امارات متحده عربی را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
شیخ حمد بن حمدان آل نهیان یکی از اعضای رده بالای خانواده سلطنتی امارات است و ثروت او حدود ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده میشود. شیخ حمد که در دنیا با نام مستعار شیخ رنگینکمان مشهور شده کلکسیون خبرسازی از خودروها را در اختیار دارد، خودروهایی که در هیچ کجای دیگر دیده نمی شوند. شاید انتظار داشته باشید کلکسیون این فرد ثروتمند پر از سوپرکارهای پرقدرت باشد اما همه خودروهایی که در این مجموعه حضور دارند جزو خاصترین و بزرگترینهای دنیا هستند.
عجیبترین کلکسیون خودرویی دنیا
لندرور غولآسا
موزه ملی خودروی امارات در ساختمانی هرمی شکل واقع شده و تقریباً یک ساعت با مرکز ابوظبی فاصله دارد. پس از خروج از شهر باید جادههای مستقیم و طولانی را طی کنید و از صحرا نیز عبور نمایید. زمانی که یک کپی غولآسا از لندرور سری ۳ را مشاهده کنید خواهید فهمید که به این موزه رسیدهاید.
جیپ غولپیکر
دومین خودروی بسیار بزرگی که در خارج از موزه پارک شده کپی جیپ ویلیزی است که جذابیتهای زیادی دارد. این خودرو به ندرت جابجا میشود اما با استفاده از صندلی پنهان در پشت جلوپنجره میتوان آن را راند. با ارتفاع ۶.۴ متری، این جیپ چهار برابر بزرگتر از ویلیز واقعی است و نام آن در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگترین کپی جیپ دنیا ثبت شده است.
مرسدس بنز W116 مانستر تراک
شیخ رنگینکمان علاقه زیادی به خودروهای بزرگ و غولآسا دارد و با استفاده از ثروت زیاد خود این آرزو را به واقعیت تبدیل کرده است. خودرویی که مشاهده میکنید مرسدس بنز W116 مانستر تراک است که در جلوی موزه پارک شده و اگرچه برای راندن طراحی شده اما خیلی جابجا نشده است.
مرسدس بنز R107 SL
حمد بن حمدان آل نهیان به خاطر علاقه خود به رنگهای گوناگون رنگینکمان به این نام شناخته میشود. بسیاری از خودروهای کلکسیون او دارای رنگهای رنگینکمان هستند و از جمله این خودروها میتوان به مرسدس بنز SL نسل R107 اشاره کرد. تمامی بخشهای کرومی مدل استاندارد به روکش طلا مزین شدهاند و وجود محلهای نصب پرچم نیز نشان میدهد این مرسدس بنز در رژهها حضور داشته است.
مرسدس بنز ۵۰۰SEC استایلینگ گاراژ
تیونر آلمانی استایلینگ گاراژ این مرسدس بنز ۵۰۰SEC مدل ۱۹۸۳ را به یک خودروی عجیب تبدیل کرده است. از جمله تغییرات خودرو میتوان به قوس چرخهای پهنتر، سپرهای سفارشی در جلو و عقب و درهای گالوینگ اشاره کرد. داخل کابین نیز صندلیهای سفید رنگ به همراه داشبورد جدید با عناصر طلا خودنمایی میکند. دستهدنده با طرح شاهین نیز تکمیل کننده این طرح خاص است.
مرسدس بنز ۶۰۰
لیموزین ۶۰۰ برای حمل ثروتمندان دنیا طراحی شده و بنابراین حضور آن در عجیبترین کلکسیون خودرویی دنیا خیلی هم جای تعجبی ندارد. از جمله مالکان مشهور مرسدس بنز ۶۰۰ میشود به الویس پرسلی، مائو زدانگ و صدام حسین اشاره کرد. خودرویی که مشاهده میکنید در سال ۱۹۷۷ تولید شده و فاصله بین محوری کوتاهتری نسبت به نسخههای طویل دیگر دارد.
مرسدس بنز ۱۰۰۱ SEL
مرسدس بنز هرگز چنین خودرویی را تولید نکرد بلکه ۱۰۰۱ SEL کار شرکت گمبالا است. این شرکت کار خود را با مدل ۵۰۰ SEL آغاز نمود و به آن تریم طلا، رینگهای آلیاژی متفاوت و کابینی با پوشش چرم کامل را افزود. همچنین تلویزیون و پردههای جانبی نیز در خودرو دیده میشوند. این خودرو به پیشرانه ۱۰ لیتری مجهز است و اکثر کارشناسان معتقدند یکی از مشتریانی که خودرو را سفارش داده بود نتیجه گرفت این محصول دو برابر نسخه استاندارد خوب است و آن را ۱۰۰۰ SEL نامید. همین امر باعث شد افراد دیگری هم نامهایی همچون ۵۰۰۰ SEL و حتی ۱۰۰۰۰۰ SEL را انتخاب کنند.
سیتروئن DS
سیتروئن DS در بسیاری از موزههای خودرویی دنیا حضور دارد و شیخ رنگینکمان نیز به آن علاقه نشان داده است. او مدل جدیدتر انژکتوری را انتخاب کرده و آن را در کنار مدل آوانت قبل از DS پارک کرده است.
تیلهال تانگارا
این خودرو حتی در کشور سازنده یعنی فرانسه نیز محصولی کمیاب است. در واقع تانگارا بر اساس سیتروئن ۲CV شکل گرفته و نسخهای کاراتر از مدل مهاری به شمار میرود. تانگارا در سال ۱۹۸۷ یعنی همان سال خاتمه تولید مهاری تولید شد و با پیشرانه ۲ سیلندر ۶۰۲ سیسی ۲CV عرضه گشت. خودرویی که در کلکسیون شیخ وجود دارد به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و بسیار کمیاب محسوب میشود. مدلهای واپسین تانگارا از پیشرانه ۴ سیلندر استفاده کردند. تولید این خودرو با ورشکستگی تیلهال در اوایل سال ۱۹۹۰ میلادی پایان یافت.
مینی موک
شیخ حمد چندین نسخه از محصولات مینی را در عجیبترین کلکسیون خودرویی دنیا دارد و هیچکدام از آنها طرح رنگینکمان را به خود نگرفتهاند. خودروی موک که مشاهده میکنید تقریباً در شرایط نو کارخانه قرار دارد و چراغهای جلوی زردرنگ آن نشان میدهد در زمان صفرکیلومتر بودن در فرانسه به فروش رسیده است. همچنین در کلکسیون شیخ یک مینی کوپر ساخت ایتالیا نیز دیده میشود.
اِراد جونیور
شرکت فرانسوی اِراد در سال ۱۹۸۸ خودروی جونیور را تولید کرده است. جونیور بسیار کوچکتر از اسمارت فورتو است و امکان رانندگی با آن بدون داشتن گواهینامه مهیا بوده است. فرانسویها در جونیور از چراغهای جلوی پژو ۲۰۵ استفاده کردند تا هزینهها پایین باشد هرچند مشکل تولید یکپارچه شیشه جلو، سقف و درها وجود داشت. تعداد بسیار محدودی از این خودرو در دنیا باقی ماندهاند.
پریمیر پادمینی
پریمیر در سال ۱۹۵۴ مونتاژ خودروهای فیات ۱۱۰۰ و توپولینو برای بازار هند را شروع کرد. توپولینو خیلی مناسب جادههای هند نبود اما ۱۱۰۰ فروش خوبی را تجربه کرد تا حدی که تولید محلی جانشین آن یعنی ۱۱۰۰D در هند شروع شد. این شرکت مجوز ساخت ۱۱۰۰D و دریافت تجهیزات لازم از فیات را در سال ۱۹۷۳ کسب کرد و این خودرو را تنها با تغییرات جزئی تا سال ۲۰۰۰ تولید نمود. خودروی موردبحث در هند با نام پادمینی شناخته میشود و بین رانندگان تاکسی بسیار محبوب بوده است.
هوندا N600
N خودرویی بود که هوندا را روی ریل انداخت. خودروی موردبحث در سال ۱۹۶۷ با نام N360 راهی بازار شد و همانطور که از نامش مشخص است به پیشرانه ۲ سیلندر ۳۶۰ سیسی مجهز گشت. هوندا برای صادرات این خودرو به آمریکا و اروپا از پیشرانه ۲ سیلندر ۶۰۰ سیسی بزرگتر استفاده کرد. اگرچه N360 خودرویی کوچک و کمتوان بود اما به همراه N600 راه را برای تولید محصولات موفقتری همچون سیویک و آکورد باز کرد.
سوبارو ۳۶۰
ریشه تمامی اعضای خانواده سوبارو به مدل ۳۶۰ مشهور بازمیگردد. این خودرو که برای هماهنگی با قوانین خودروهای kei ژاپن تولید شد از پیشرانه ۲ سیلندر ۳۶۰ سیسی استفاده میکرد. سوبارو ۳۶۰ یکی از خودروهایی بود که باعث شد صنعت خودروی ژاپن بیشتر شناخته شود. ۳۶۰ در سال ۱۹۵۸ راهی بازار داخلی شد و ۱۰ سال بعد مالکوم بریکلین با تأسیس شاخه آمریکای سوبارو خودروی یاد شده را وارد این کشور نمود. وزن پایین باعث شده بود سوبارو ۳۶۰ وضعیت ایمنی مناسبی نداشته باشد و کانسومر ریپورتز نیز آن را ناایمنترین خودروی آمریکا معرفی کرد. ۳۶۰ شیخ از کالیفرنیا وارد این موزه شده است.
دایهاتسو میدجت II
یکی دیگر از خودروهای متعلق به عجیبترین کلکسیون خودرویی دنیا ساخت دایهاتسو است. میدجت II حتی با استانداردهای بازار ژاپن نیز خودرویی کوچک و کمعرض محسوب میشود. این خودرو در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و لیست زیادی از آپشن ها از جمله کابین تک و دو نفره، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک را ارائه میکرد. راننده درست بالای پیشرانهای ۳ سیلندر مینشست.
تویوتا کراون
اسناد نصب شده روی شیشه عقب این تویوتا کراون سوپر دولوکس ۱۹۷۱ نشان میدهند که خودرو از بلژیک راهی موزه شیخ شده است. وجود برخی مشکلات در بدنه از جمله زنگزدگی قوس چرخها حاکی از آن است که خودرو بهطور منظم مورد استفاده قرار گرفته است.
نیسان سدریک
این نیسان سدریک ۱۹۹۹ کاملاً نو به نظر میرسد. افرادی که به دنبال یک خودروی چهار در بزرگ با کاریزمای خاص بودند سدریک را انتخاب میکردند. خودروی حاضر در کلکسیون شیخ از نوع فرمان چپ است و بنابراین در ژاپن فروخته نشده است.
انجورنس
این رودستر معمایی با نام انجورنس شناخته میشود. خودروی دونفره موردبحث سال ۱۹۹۸ در ژاپن و احتمالاً بر اساس یک خودروی مشهور شناخته شده اما اطلاعات بیشتری از آن وجود ندارد.
فورد کراون ویکتوریا
احتمالاً در سال ۲۰۲۱ تعداد فورد کراون ویکتوریاهای پلاک شده در کشورهای حاشیه خلیجفارس بیشتر از شهر نیویورک آمریکا بوده است. شیخ رنگینکمان دو نمونه از این خودرو را در کلکسیون خود دارد که اولی یک تاکسی از لسآنجلس است و دیگری نیز به عنوان خودروی پلیس بزرگراه انجاموظیفه نموده است.
پونتیاک فایربرد ترنس ای ام
این فایربرد ترنس ای ام نسل سوم یکی از چندین خودروی عضلانی کلکسیون شیخ است. خودروی موردبحث در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و از آمریکا وارد امارات شده است. شورولت نوا پشت سر پونتیاک نیز به عنوان یک خودروی درگ ارتقا یافته و نیمه دیگر فرهنگ خودروهای عضلانی آمریکا را نشان میدهد.
دوج پاور واگن غولپیکر
وانتها و شاسی بلندها جایگاه شایستهای در کلکسیون شیخ دارند. بیشک یکی از برجستهترین این خودروها کپی غولپیکر از دوج پاور واگن است، خودرویی که دهه ۵۰ میلادی به وفور در صحرای امارات دیده میشد. این خودرو به حدی بزرگ است که یک وانت فول سایز شورولت در زیر آن پارک شده است.
ویلیز اورلند جیپستر
جیپستر را میتوان بدنامترین محصول خانواده جیپ دانست. این خودرو توسط ویلیز اورلند در سال ۱۹۴۸ و به عنوان جانشین جادهای CJ-2 تولید شد و منحصراً بهصورت دیفرانسیل عقب در دسترس بود هرچند هرگز به موفقیت دست نیافت و تولیدش سال ۱۹۵۰ متوقف گردید. این خودرو که در کلکسیون شیخ قرار دارد همچنان پلاک تاریخی خود در کالیفرنیا را حفظ کرده است.
جیپ گرند واگونیر
خودرویی که مشاهده میکنید در کنار نسل اول گرند چروکی پارک شده و تکامل نهایی خودرویی را نشان میدهد که به عقیده کارشناسان اولین شاسیبلند لوکس دنیا بوده است. گرند واگونیر در وضعیت خوبی قرار دارد و ارزش مدلهای مشابه آن در دهه قبل میلادی به شدت بالا رفته است.
دوج رم سابربن
این وانت پیکاپ رم ۲۵۰۰ مدل ۱۹۹۵ به شاسیبلند رقیب شورولت سابربن بدل شد، خودرویی که دوج راضی به تولیدش در دهه ۹۰ میلادی نشده بود. اگرچه به ندرت شاهد چنین پروژههایی بودهایم اما در همان دهه برخی آمریکاییها نیز کار مشابهی را انجام دادهاند. در موزه شیخ اطلاعات زیادی درباره شرکت مسئول این پروژه و زمان انجامش منتشر نشده است.
فورد F-250 رترو
یکی دیگر از پروژههای تغییر ظاهری کلکسیون شیخ به فورد F-250 مدل ۲۰۱۰ مربوط میشود که یک شرکت اماراتی آن را به سری F سال ۱۹۶۶ تبدیل کرده است. جلوپنجره و چراغهای جلوی وانت به دهه ۶۰ میلادی تعلق دارند هرچند باقی بخشها همچنان ریشه جدیدتر خود را نشان میدهند.
لندرور سری III
تویوتا در کشورهای حاشیه خلیج اول جزو گزینههای اول برای آفرود است و لندرور کمتر به این منظور شناخته شده اما شیخ از این خودرو دست نکشیده و در کلکسیونش چندین نمونه لندرور از جمله نسخه ۸ سیلندر ۱۱۰ و وانت سری III سال ۱۹۷۲ دیده میشوند.
تویوتا لندکروزر
این خودرو در موزه خودروی امارات با نام تویوتا جیپ شناخته میشود و نسخهای کوتاهتر از مدل استاندارد است. لندکروزر یاد شده از سقف پارچهای سود برده و شیشه جلوی آن تا میشود تا تجربه لذت بخشی را به ارمغان بیاورد. طراحی اصلی خودرو به سال ۱۹۸۴ بازمیگردد اما خودروی حاضر در کلکسیون شیخ رنگینکمان ساخت سال ۱۹۹۹ است.
نیسان پاترول
دیگر خودروی نیسان در عجیبترین کلکسیون خودرویی دنیا پاترول نام دارد. پاترول یکی از محبوبترین شاسی بلندهای کشور امارات است و خودرویی که مشاهده میکنید به چهارمین نسل آن تعلق داشته و فاصله بین محوری اش طویلتر از نسخههای استاندارد بوده و همچون بسیاری از خودروهای شیخ با نوار رنگینکمانی تزئین شده است. ظاهراً این پاترول بجای آفرود در رژهها و مراسم رسمی مورد استفاده قرار گرفته است.
سوزوکی جیمنی
سومین نسل جیمنی هرگز با شیشه جلوی تاشو عرضه نشده بلکه این خودرو توسط شرکتی خصوصی در امارات به این وضع درآمده است. همچنین سقف و درهای این جیمنی نیز حذف شده و یک میله یدک کشی نیز به بخش جلوی آن متصل شده است.
زامیاد Z24
زامیاد Z24 در واقع وانت پیکاپ نیسان جونیور است که در ایران تولید میشود. ژاپنیها سومین نسل جونیور را سال ۱۹۷۰ عرضه کردند و اگرچه تولید آن توسط نیسان در سال ۱۹۸۲ خاتمه یافت اما این خودرو همچنان توسط زامیاد تولید میشود و هماکنون نیز قیمت بالای ۷۰۰ میلیون تومانی دارد. جدیدترین زامیاد Z24 حاضر در کلکسیون شیخ از سیستم سوخترسانی انژکتوری بهره میبرد.
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳پدال جان با احترام …
20 میلیارد دلار …
20 میلیون که به تخمین زدن نمیرسه …
ممد ژانگولر
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳پدال یجورایی درست گفته برای اونا میشه ۲۰ میلیون دلار ولی برای ما میشه ۲۰ میلیارد دلار .😉
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳😁😁😁
برای ما که حتی بیشتر هم میشه …
میشه 120 میلیارد …
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳مطمئناً پدال اشتباه نوشته و اگر نه ۲۰ میلیون دلار برای چنین شخصی اصلاً مبلغ بالایی نیست!!!
به شخصه عاشق اون سوبارو360 شدم❤😂💪.
Avan
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳درست است ۲۰ میلیون دلار اصلا رقم قابل توجهی در بین سرمایه داران بزرگ جهان نیست.
Cyber truck punk
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳با نهایت احترام خطاب به شیخ:
یا حبیبی ،وات د فا… یا سیدی.
تو شیخ رنگین کمونی هستی یا نگرش های رنگین کمونی داری که( تو سایت پدال آپشنال نیست و نمیتونم زیاد توضیح بدم.)
البته دلیل دیگه هم داره که اون فرا متن هست.
چندین دهه بعد این نیسان گاوی نماد مردمی دارای درجه ***بالا هست.
مردمی ***که پراید ۳۰۰ میلیونی میخریدن و میگفتن مجبوریم.
mosafer
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳سلطان نیسان زامیاد تنها خودرو مجموعه که هنوز تولید میشه
ج
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اولین نیسان در امارات😂😆😂😂
amir
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳حاجی کلکسیون ایشون که معدن سم و اسیده
مینی پکا
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳بنز W116 مانستر تراک با اختلاف از همشون جذاب تر بود ولی حیف که میگه زیاد استفاده نکردن ازش
زیزیگولو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط عکس نیسان آبی 🤦🤦 خیلی دوس دارم اینجور مواقهمع از تعجب بگم اووووو مای گاد ………. ولی لامصب تو این مواقع همیشه هول میشم اشتباهی میگم : یا ابرررفرض 🤦🤦
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳یه پراید صفر کم داره این کلکسیون😂
زیزیگولو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳پراید وانت🤦
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳یه پراید و یه پراید وانت صفر خشک باید بزارن تو این کلکسیون😀
یوسف
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳شیخ دیوانه…. آخه وانت زامیاد میخوایی چکار
FY
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط چهار پنج تا آز ماشیناش خوب بود …. ولی بقیه شون افتضاح بود😁
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ای ایرانی قدر نشناس …
هی نیسان آبی رو مسخره کن و نخر و نق بزن ، اونجا شیخ رنگ و وارنگ ما که خودش اهل نقاشیه ، با به به چه چه ، نیسان آبی رو گذاشته روی سرش ، داره حلوا حلوا میکنه …
از بس ماشین های خارجی رنگ و وارنگه روز سوار شدیم ، کور رنگی گرفتیم و قدر نیسان آبی رو نمی دونیم …
السلام و علیک یا شیخ زاهى الألوان :
آسف یا شیخ ، کان لدی سؤال …
یا شیخ ، ماهى المتاع التى تستعملها ؟
انت شنگولون !!! أو یعنی منگولون ؟؟؟
لکن کل هذه السیارات لماذا نیسان الجونیور !!!!
انتم شنگولون التی لا تقدر بالنیسان الجونیور !!!
FY
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳بله….. اتفاقا منم مثل شما یدونه بوگاتی دارم😁😁
مهراد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳سلیقه ای بسیار عجیب و متفاوت دارن این شیخ
عجیب و جالب
حال کردم
AvestA61's
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳تمام ماشینهای شیخ رو میفهمم، الی زامیاد ۲۴
😂
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳من فهمیدم …
شیخ از شتری ، جنس می گیره …
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
مشتاقی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی د.هنت آفسالت 😂😂😂
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳😂خدا نکشتت😂😂😂😂
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ازش پرسیدم ( یا شیخ ، ماهى المتاع التى تستعملها ؟ ) چی می زنی ، جواب نداد …
خودم فهمیدم از شتری میگیره …
🤣🤣🤣🤣
Alireza
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳میگم احیانا علاقه اش به رنگین کمون نکنه بخاطر مسئله ای دیگس که اینجا قابل بیان نیس
𝐀𝐥𝐢
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳البته فکر کنم به بخاطر اینه که هفت تا مرسدس بنز SEL 500 با رنگ های رنگین کمان تو گاراژش داره
GMA
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳رنگین کمان ۷ رنگ داره ولی اونی که قابل بیان نیست ۶ رنگ و ربطی به هم ندارن؛ ولی اوضاع جایی خراب میشه که نوار روی بدنه بنز Sl شیخ ۶ رنگ داره…:))💔
𝐀𝐥𝐢
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳موندم اینارو از کجا گیر اورده
AMANTE
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳احتمالا اینقدر پول داره و دیوانه است که اگه بری بهش سلام بدی و بگی فلان ماشین هست که عجیبه یا فلان داستان عجیب پشت اش هست.
شیخ میگه اوکی یکی برام بیار یا اگه تونستی چندتا بیار.
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین بابای منو میخره؟ چون پشتش داستان های زیاد و عجیبی هست😲
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳AMANTE جان …
عکس پروفایلت عجیب جلب توجه می کنه …
بسیار هم زیباست …
به اصطلاح دراومده …
شاگرد2
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳تو متن گفته اینا تو موزه ملی خودرو قرار داره
اکه تو موزه ملی باشه که دیگه مال شیخ حمد نیست
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خود موزه هم ماله شیخه …
20 میلیون دلار داده همه رو با هم خریده …
🤣🤣🤣🤣
علی جردن
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳با ثروت ۲۰ ملیون دلاری یدونه ویرون شیرون پیوان بگیری ثروتت تموم میشه بنظرم کلکسیون نبود بیشتر موزه مینیاتوری بود.
من بجاش بودم از یک برند خاص یا از یک کشور خاص خودرو کلکسیونی جمع میکردم یا همه خودروهام یک رنگ بودن و یا همه خودروها در یک سگمنت باشن مثلا کلکسیون هاجبک یا کلکسیون کروک…
بحرحال خودروهایی بود که نمیشد نقاط دیگر دنیا دید به لطف شیخ رنگین کمان ندیده هامونو هم دیدیم مرسی ممنونننن.
pouyan-h808
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط مرسدس بنز ۵۰۰SEC استایلینگ گاراژ
الباقی بد
انجورنس چیه آخه 😐😑
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/23-1.webp
عجب گلگیر قشنگی داره
Taha Ayoobi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳کلکسیونش دارکه انگار.
نور لایت داخل سالن حس دارک میده.
ماشین هایی که اصن تاحالا ندیدیشون حس دارک میده.
Aryan Abdolahpoor
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳لابد صاحب این خودرو ها رکورد بزرگترین خودرو ها برساند من از این ماشین ها فیلم یکیشونو دیدم که آن را به یک هتل تبدیل کرده بودند اما واقعا نیسان زامیاد با چه هدفی اینجاست حداقل نیسان جونیور ژاپنی بود نه این
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳از صبح رفتم تو فکر شیخ …
شیخ ؟ ابوظبی ؟ نیسان آبی ؟
چه جوری می شه ؟
یه حسی بهم میگه یه ایرانی جلب شیطون که می دونسته شیخ هم وضعش توپه توپه و هم توی ماشین بازی بیغه بیغه ، این نیسان آبی رو به شیخ ما انداخته …
کلی هم به ریشش خندیده …
طرف می دونسته شیخ این قدر پرته و این قدر پول داره که تحقیق هم نمی کنه بفهمه این ماشین داره تولید میشه و کلکسیونی نیست اصلا …
فقط موندم باهاش چند حساب کرده ؟
Taha Ayoobi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳😂
نظرت چیه ماهم بریم کوئیکو بندازیم بهش
! i M α η δ υ α R
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط یه رنگی بهش بزن که شیخ از خود بیخود بشه …
عربیم با گوگل ترنسلیت خوب شده تازگیا …
بهش میگم فقط همین یه دونست :))
فکر کنم شیخ اینترنت هم نداره :))
سریع چک و می نویسه …
رومو زمین نمی ندازه …
Taha Ayoobi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳طرح رنگین کمان میزنیم براش، در هاشم گالوینگ میکنیم.
از خود بی خود میشه😂
! i M α η δ υ α R
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳🤣🤣🤣
Taha Ayoobi
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳😂
محمد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳شیخ🏳️🌈 هستند.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بله برادر 💜
شاپور
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ممنون جناب احمدزاده خیلی عالی بود و وقت زیاد گذاشتید براش
BMW
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳یه نیسان 700 میلیون 🤫
jalopy
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳من خودم انتظار نداشتم فرانسه همچین برندایی داشته باشه دم شیخ رنگین کمون گرم
زامیاد چی میگه اون وسطXD
omqali
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فک کن داری رم سابربن می بینی یهو میرسی به نیسان گاوی
A Sus man
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳برادر فکر میکند کلکسیونر است(اشتباه فکر میکند او یک دلقک است که با ابهت محصولات شرکت آلمانی مرسدس بنز بازی میکند)