اشکوداکیالندروور-رنجروورهفته نامه

جدال اشکودا کودیاک با کیا سورنتو و لندروور دیسکاوری اسپرت

SUV جدید اشکودا کودیاک در نخستین نبرد خود در برابر کیا سورنتو و لندروور دیسکاوری اسپرت قرار گرفته است

هرچند اشکودا برای چندین سال با مدل یتی در بخش کراس‌اوورها حضور داشت اما تاکنون نماینده‌ای در بخش SUVهای فول سایز نداشته است؛ اما کودیاک اولین محصول این شرکت است که قصد دارد ازاین‌پس نمایندهٔ اشکودا در این بخش بازار باشد. کراس‌اووری بزرگ و هفت‌نفره که با خودروهایی چون کیا سورنتو به رقابت خواهد پرداخت. در کودیاک ویژگی‌های آشنای زیادی به چشم می‌خورد. در این خودرو از پلت‌فرم و تکنولوژی قوای محرکهٔ موجود جهت ارائهٔ یک SUV لوکس استفاده شده است.

dsc_6221-1

کیا نیز چند سال پیش دقیقاً همین کار را با سورنتو انجام داد که منجر به ارائهٔ یک SUV پریمیوم اما با قیمتی مشابه اشکودا شده که جذاب‌تر از کودیاک است. لندروور هم SUV هفت‌نفرهٔ پریمیوم خود را تحت مدل دیسکاوری اسپرت ارائه کرده است که مسلماً یک پله بالاتر از اشکودا قرار می‌گیرد اما هنوز هم خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ای است؛ اما آیا کودیاک می‌تواند در اولین مبارزهٔ خود با کیا سورنتو و لندروور دیسکاوری اسپرت به پیروزی دست یابد؟ در ادامه خواهیم فهمید.

dsc_6240-1

شروع رقابت

اشکودا کودیاک

قیمت ۳۴,۸۹۵ پوند
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۹۰ اسب بخار
شتاب صفرتاصد ۸.۳ ثانیه
مصرف سوخت ۶ لیتر

کودیاک اولین SUV بزرگ اشکودا است که در دو نوع پنج‌نفره و هفت‌نفره عرضه می‌شود اما نمونهٔ مورد آزمایش اما از نوع هفت‌نفره است. هرچند اشکودا با ساخت کودیاک به‌نوعی سنت‌شکنی کرده است اما بر روی کاغذ دارای تمامی ویژگی‌هایی است که از یک اشکودا انتظار داریم؛ بنابراین کودیاک خودرویی جادار، مجهز و باارزش است. نمونهٔ مورد آزمایش مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزل TDI 190 و سامانهٔ چهارچرخ محرک است که در بالاترین تیپ و با گیربکس اتوماتیک DSG برابر با ۳۴,۸۹۵ پوند قیمت دارد.

نظر آزمایش‌کننده: تیپ‌های Edition و SEL فقط به‌صورت هفت‌نفره عرضه می‌شوند درحالی‌که تیپ میانی SE به‌صورت پنج‌نفره ارائه می‌گردد اما امکان سفارش ردیف سوم صندلی‌ها هم با پرداخت مبلغ ۱۰۰۰ پوند برای آن وجود دارد. تیپ پایهٔ S هم فقط به‌صورت پنج‌نفره تولید می‌شود.

لندروور دیسکاوری اسپرت

قیمت ۳۶,۳۵۰ پوند
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۸۰ اسب بخار
شتاب صفرتاصد ۱۰ ثانیه
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر

لندروور دیسکاوری اسپرت ترکیب بی‌نظیری از لوکس بودن، کاربردی بودن و دینامیک رانندگی است که توانایی‌های آفرود آن‌هم بسیار جذاب است. همچنین به‌تازگی لندروور به‌روزرسانی خفیفی در این خودرو انجام داده است تا همچنان توانایی رقابت آن‌را در بازار آفرودرهای بریتانیا حفظ کند درحالی‌که پیشرانهٔ دیزل آن‌هم وعدهٔ هزینه‌های نگهداری کم و عملکرد مناسب را داده است. بااین‌حال این خودروی پریمیوم ارزان به دست نمی‌آید چراکه نمونهٔ مورد آزمایش ما که از تیپ SE است، ۳۶,۳۵۰ پوند قیمت دارد.

نظر آزمایش‌کننده: لندروور دیسکاوری اسپرت در تیپ پایین‌تر با قیمت ۲۸,۹۹۵ پوند ارزش بیشتری دارد چراکه مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری و یک گیربکس دستی به همراه صندلی‌های نیمه چرمی، شیشه‌های دودی و سنسورهای پارک است.

کیا سورنتو

قیمت ۳۷,۵۵۰ پوند
پیشرانه ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۲۰۰ اسب بخار
شتاب صفرتاصد ۹ ثانیه
مصرف سوخت ۶.۶ لیتر

سورنتوی مورد آزمایش ما از نوع KX-3 اتوماتیک است که در برابر دو رقیب ارزان‌تر و مجهز خود، کار سختی پیش رو دارد. بااین‌حال کیا سورنتو یک مدعی عالی در بخش SUVهای هفت‌نفره است که فضایی زیاد و کاربردی و پیشرانه‌ای قوی را ارائه می‌کند.

نظر آزمایش‌کننده: هر سه خودروی مورد آزمون ما ظرفیت یدک کشی خوبی دارند اما اگر نیاز به ظرفیت کششی بیش از ۲ تن دارید این ساختهٔ کیا می‌تواند این کار را انجام دهد. همچنین این رقم در نمونهٔ مجهز به گیربکس دستی به ۲.۵ تن افزایش پیدا می‌کند.

نتیجه

رتبهٔ اول اشکودا کودیاک

کودیاک موفقیت دیگری را برای اشکودا به ارمغان آورده است که طبق سنت این شرکت، ارزش در برابر قیمت بالایی دارد. این خودرو به‌خوبی مجهز شده است و آسایش و کارایی بیشتری را نسبت به دیگر رقبای خود ارائه می‌کند. همچنین کودیاک ارزان‌تر از دو رقیب دیگر بوده و هزینه‌های نگهداری کمتری هم دارد. بااین‌حال هرچند اشکودا کودیاک در این تیپ یک خودروی پنج ستاره نیست (مدل کارآمدتر ۲ لیتری TDI 150 دیفرانسیل جلو انتخاب بهتری است) اما هنوز هم به‌عنوان قهرمان جدید این کلاس انتخاب می‌شود.

رتبهٔ دوم لندروور دیسکاوری اسپرت

دیسکاوری اسپرت نمی‌تواند در تجهیزات و قیمت کاملاً با کودیاک مطابقت داشته باشد اما این خودرو هنوز هم تصویری پریمیوم را به همراه با تمامی تجهیزات ضروری ارائه می‌کند. همچنین به دلیل انتشار دی‌اکسید کربن کمتر، هرچند قیمت بیشتری دارد اما در هزینه‌های نگهداری رقابتی‌تر عمل می‌کند. همچنین توانایی‌های آفرود آن‌هم در این رنج قیمتی کاملاً قوی است.

رتبهٔ سوم کیا سورنتو

کیا سورنتو در برابر جدیدترین کراس‌اوورهای هفت‌نفرهٔ بازار همچون دیسکاوری اسپرت و کودیاک، از رده خارج به نظر می‌رسد. علاوه بر این، میزان انتشار دی‌اکسید کربن آن زیاد بوده و قیمت بالایی هم دارد به‌گونه‌ای که گران‌ترین خودروی این رقابت است. البته سورنتو بزرگ و کاربردی است اما در آن تجهیزات بالایی را دریافت نکرده و شاهد کیفیت قابل‌توجهی هم نخواهید بود؛ و درنهایت یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی زیر استاندارد نیز موجب شده که کیا سورنتو در جایگاه سوم قرار گیرد.

مشخصات فنی

  اشکودا کودیاک لندروور دیسکاوری اسپرت کیا سورنتو
قیمت ۳۴,۸۹۵ پوند ۳۶,۳۵۰ پوند ۳۷,۵۵۰ پوند
فاصلهٔ محوری ۲.۷۹ متر ۲.۷۴ متر ۲.۷۸ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۷۰/۱.۸۸/۱.۶۵ متر ۴.۶۰/۲.۰۷/۱.۷۲ متر ۴.۷۸/۱.۸۹/۱.۶۵ متر
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر ۴۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DSG ۹ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۵۴ لیتر ۷۱ لیتر
حجم صندوق بار ۲۷۰/۷۶۵/۲۰۰۵ لیتر -/۹۸۱/۱۶۹۸ لیتر ۱۴۲/۶۰۵/۱۶۲۲ لیتر
وزن خالص ۱۷۲۳ کیلوگرم ۱۸۸۴ کیلوگرم ۱۹۵۳ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۲۰۰۰ کیلوگرم ۲۲۰۰ کیلوگرم ۲۰۰۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۸.۳ ثانیه ۱۰ ثانیه ۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت ۱۸۸ کیلومتر در ساعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت آزمون ۷.۲ لیتر ۸.۱ لیتر ۷.۹ لیتر
مصرف سوخت اعلامی ۵.۷ لیتر (ترکیبی) ۵.۳ لیتر (ترکیبی) ۶.۶ لیتر (ترکیبی)

 

منبع: AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. شایان

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ببخشید ولی من ای نظر سنجی رو قبول ندارم…
    مگه میشه لندرور پایین تر از اشکودا باشه؟!
    اشکودا رو نمیدونم ولی به من باشه اول لندرور دوم کیا سوم اشکودا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Bavaria

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (564 ديدگاه)

      اشکودا اون اشکودای سابق نیست،مدل های جدید و با کیفیت و وسوسه انگیزی تولید کرده. بهتره در موردش تجدید نظر کنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. kasra

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (84 ديدگاه)

      آره چرا نشه؟
      تعصب خوب نیست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. ONE MAN ARMY

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شک نکن اشکودا تو خودروسازی کمپانی قابلیه.
      تو ی بلند مدتم کیفیت و اعتمادپذیری بیشتری داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. کیان

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (592 ديدگاه)

      میشه بگین کی کیا رو تو این مقایسه را داده ؟!!
      حتما پول داده تا جایگاه سوم و بهش دادن
      همین که کناره این ۲ تا ماشین مقایسه شه افتخار و تبلیغ هست براش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. pony car

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    کیا سورنتو از لندروور فول هم گران قیمت تره عجب جسارتی دارند مدیران کیا!?افرین..باید یه نگاهی به میزان فروش این خودروها نیز انداخت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. یاسین

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    کاری نداریم نقد اتواکسپرسه……….
    ولی به نظرم کودیاک و دیسکاوری مثل یه غذان که با دوتا سلیقه مختلف پخته شدن یکیشون نسبت به اونیکی بیشتر بدرد افرود میخوره اونیکی تجهیزاتش بیشتره و قیمتش کمتره
    البته به شخصه من دیسکاوری رو ترجیح میدم با وجود اینکه کودیاک هم واقعا استثناییه
    ولی اینکه بخوایم بگیم دیسکاوری بهتره یا کودیاک یکم سخته چون به نظرم من یکم فرق میکنن باهم و یکم سلیقه توش اثر میذاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. madjid911 gt2

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11451 ديدگاه)

    من بخوام انتخاب کنم
    اشکودا کودیاک
    دیسکاوری اسپرت.
    و بعد کیا سورنتو
    جالبه اشکودا از همشون فرز تره و مصرفش هم کمتر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مجید

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      سلام رفیق!
      راستش من هم از کودیاک خوشم اومده ولی کیا هم خوب کار کرده چون از موتور۲.۲ لیتری ۲۰۰ اسب قدرت میده بیرون یعنی نسبت ۹۱ اسب به هر لیتر حجم!!!!!اما انتخاب من پیر آفرود لندروور هستش و تو رتبه های بعدی مشترکا اشکودا و کیا.
      موفق باشی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. madjid911 gt2

        ۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11451 ديدگاه)

        ممنون رفیق عزیز !!
        یک انرژی خاصی تو کامنت هات هست. دعا میکنم همیشه همینظور شاد و پیروز و سرزنده باشی.
        هر جور زندگی رو بگیری همونطور میگذره.

        در مورد سورنتو :
        اتفاقا به نظر من موتور کیا برتری خاصی نداره!
        این نسبت در اشکودا ۹۰ هست.
        حالا ۹۰ با ۹۱ چه فرقی میکنه که معامله رو به هم میزنی؟؟! (شوخی)

        از گیربکس DSG اشکودا هم نباید غافل شد که یکی از بهترین سامانه های انتقال قدرت در دنیاست. در Audi R8 نسل قبل و Bugatti Veyron هم از همین گیربکس استفاده شده.

        البته لندرور هم برتری های خودش رو داره و شاید اگر یک روز در موقعیت انتخاب بین این ۲ ماشین باشم، لندرور رو بردارم.
        ولی از برتری های اشکودا کودیاک نباید چشم پوشید.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. ASTON

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    انتخاب من

    ۱_ دیسکاوری
    ۲_کودیاک

    سورنتو چی میگه این وسط البته به کودیکاک بگیم فولکس واگن کودیاک شاید صحیح تر باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. نیکدست

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    یعنی اگه یه روز بخوان، دیسکاوری رو تو ایران عرضه کنند باید قاعدتا، قیمتی کمتر از سورنتو داشته باشه!!!
    بعد اون وقت ایرانی ها با خاطرات لندرور، اصلا ممکنه بخوان سمت امثال سورنتو برن؟؟؟
    شاید برای همینه که برای واردات این خودروهای ماندگار سختگیری بیشتری میشه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. حميد

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    سورنتو از لندور گرونتره
    جای تعجب داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. nima

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (152 ديدگاه)

    کاملا منطقی بود به نظرم این مقایسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Sina

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    سورنتو داری اشتباه میزنی، تورو چه به مقایسه با بزرگان!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. sunmartin

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    باز افرادی با پای برهنه ریختن تو بحث این مقایسه یک مقایسه سلیقه ای هست کیل سورنتو برترین suv سال ۲۰۱۶ لقب گرفت حالا یه سایت میاد و اینطوری نظر میده چیزی از قابلیت های کیا و بهصوص سورنتو پرقدرت که مدیرت گشتاور و مصرف و قدرتش برتر از دو خودروی دیگه هست کم نمیکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. amin

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1123 ديدگاه)

      ببخشید سورنتو کی شد شاسی بلند برتر سال ٢٠١۶؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یا خدا!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. nima

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (152 ديدگاه)

      آقا این چه طرز صحبت کردنه؟ادب هم خوب چیزیه
      اگر هم کسی پابرهنه پریده باشه وسط بحث اون شمایی نه ما.
      ما که داشتیم تبادل نظر میکردیم شما یهو پریدی وسط بعد توهین هم میکنید؟؟؟؟؟؟
      واقعا که ادب مرد به ز دولت اوست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. كوروش

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با سلام
    کیا سورنتو UM دو سال متوالى در سالهاى ٢٠١۵ و ٢٠١۶ از دیدگاه معتبرترین
    سازمان خودروئى آمریکا ، موسسه جى دى پاورز ؛ بعنوان بهترین خودرو اس یو وى سایز متوسط
    ایالات متحده آمریکا انتخاب شد و به دلیل اینکه این سازمان فقط خودروهائى
    که کمتر از دو سال از عرضه ى آنها گذشته ؛ نمى تواند دوباره خودرو کیا سورنتو UM را انتخاب کند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. amin

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1123 ديدگاه)

      به به.جناب سانمارتین بلاخره با اسم اصلیشون کامنت گذاشتن!!!!!آقا مجید حقا که حرفی که تو تاپیک کرولا با موتور بی ام و زدی درست بود!!! اینم نمونه عملیش!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. madjid

        ۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11451 ديدگاه)

        چه میدونم والا.
        از این نمونه ها تو پدال خیلی زیاده.
        حتی خود من زمانی ۲ اکانت داشتم. اما هیچ وقت در بحث ها استفاده نکردم.

        با وجود اینکه در مورد بعضی کاربران تقریبا بهم ثابت شده که طرف خودشه داره با خودش حرف میزنه !! و روی اعصاب کاربران سایت راه میره، ولی ترجیح میدم هیچ وقت اسم نیارم.

        چون تا وقتی ۱۰۰ درصد مطمئن نباشی ، کار درستی نیست یک نفر رو جلوی بیش از ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده ی سایت ضایع کنی.

        من با حمایت دوستمون سانمارتین از ماشین کره ای مشکل ندارم. نمیشه کسی رو محدود کرد چون از نظرش خوشم نمیاد.
        اما با ۲ کاری که انجام میده خیلی مخالفم:
        ۱-تحقیر رنو و رنو سواران.
        ۲- تحقیر بی جهت خودرو های چینی.
        دقت کنید که تحقیر با انتقاد فرق داره.
        وقتی من به رنو لوگان بگم زشت یعنی انتقاد. ولی وقتی بگم ال نوت یعنی تحقیر .

        جالبه ، من غیر از پدال تو هیچ سایتی نیستم اما دقت کردم این دوستمون سانمارتین در تونینگ تاک، دنده ۶، و … حضور داره و اونجا هم همیشه دعواست.

        اما دوستان دیگه هم عملکرد زیاد خوبی ندارن. شما این کامنت دوستمون کیان رو نگاه کن:
        ((میشه بگین کی کیا رو تو این مقایسه را داده ؟!!
        حتما پول داده تا جایگاه سوم و بهش دادن
        همین که کناره این ۲ تا ماشین مقایسه شه افتخار و تبلیغ هست براش))

        واقعا چرا ؟؟ کیا سورنتو اصلا ماشین بدی نیست. چرا باید بعضی ها اینقدر نسبت به ماشین کره ای جبهه ی منفی بگیرن؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  12. Archi KHAN

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2080 ديدگاه)

    ایوول به کیا که الان جایگاهش این شده …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. parham

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    مقایسه جالبی بود و نکته این مقاله رقابت بر سر قیمت و نگهداری این دست خودرو ها تا جایی که لندرور مجبور به ارایه محصولی با هزینه نگهداری خوب و قیمت گزاری کاملا رقابتی کرده بود.چیزی که تو خودرو های انگلیسی کم میبینیم و باید قبول کرد که برندهای نو ظهور منجمله کیا هیوندا (منظورم در زمینه بلوغ نو ظهور هست) و سرمایه گزاری های سنگین اونها باعث رقابتی خوب که به نفع مشتری هست منتهی شده.و فاصله این برندها مثل گذشته زمین تا آسمان نیست. البته در ایران ما شاهد این رقابت نیستیم و با خواندن این مطالب زیبا لذت میبریم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. شایان

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بخدا قسم این تعصبای بیجا مارو نابود کرده…
    اصن من دوسدارم بگم کیا از تویوتا بهتره؟
    اقا نظر منه برای خودمم ارزشمنده.حالا ی عده میان فحش میکشن به ادم…
    بابا ی خورده انسان باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. ali

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (706 ديدگاه)

    سورنتو جدید اگه داخلش نشسته باشید و رانندگی کرده باشید باهاش اینقدر الکی جبهه نمیگیرید مقابلش…نظر من اختلاف سورنتو و اشکودا کمه … لندرور هم بنظرم از نظر کیفیت و کارایی عقب تره ! بلکه فقط رو قابلیت افرود روش حساب کنید ! کلا ماشین های انگلیسی ( که لندرور و جگوار الان امتیازشون ماله ماهیندرا هند هست!!!)
    کلا قابلیت اطمینانشون از آلمانی ها و ژاپنی ها و کره ای ها پایین تره…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. sunmartin

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    با تشکر از دوستان قصد من بهیچ وجه توهین نبود اما یکی از همکار های من بتازگی سورنتو ۲۰۱۶ خریده با قیمت ۲۴۸ ملیون به رنگ مسی متالیک اگر دوست داشتید میتونم یک تست و مقایسه فنی همراه با عکس و فیلم های کوتاه برگزار کنم واقعا سورنتو قدرت و شتاب و هندلینگ و کیفیت قابل ستایشی داره اگر خودم امتحان نکرده بودم باورم نمیشد این خودرو بسیار بهتر از سانتافه عمل کرده اما در بازار ایران خوب جا نیوفتاده همانطور که دوست گرامی “کوروش” گفتند این خودرو برترین اس یو وی مید سایز سال ۲۰۱۶ از هر لحاظ لقب گرفت در دوسال متوالی پس این قابلیت در این خودرو وجود داره که در تست ها در کنار سایر خودروهای مطرح قرار بگیره اینکه برخی افراد میگن کی کیا موتورز راه داده به این تست واقعا ناشی از حسادت و ناآگاهی نسبت به برند هیوندا کیا است ولاغیر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. احمد باقری

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    کیا، با این تجهیزات کمی که داره، قیمتش هم از بقیه بالاتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Infinite

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (445 ديدگاه)

    کودیاک قطعا مدل شایسته‌ای هست اما به شخصه از بین این خودروها انتخاب من دیسکاوری خواهد بود. سورنتو زیبا هم از معدود خودروهایی هست که از کیا می‌پسندم. اما در نهایت دیسکاوری!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. كوروش

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت دوستان عزیز
    موسسه جى دى پاور(JD Power VDS) آمریکا طبق تحقیقات و بررسى هاى بعمل آمده در سال
    ٢٠١۶ با پرسش از مالکان ١٣ هزار اتومبیل از برندهاى معتبر دنیا در خصوص
    ایرادات موجود در وسایلشان به معرفى ٢٠ برند خودروئى به عنوان” مورد اعتماد در جهان” در سال ٢٠١۶ به شرح ذیل پرداخته :
    ١- کیا موتورز با ۶۶ اشکال(رتبه ى سال قبل ٢ با ٧٩ اشکال).
    ٢-پورشه با ٧٩ اشکال(رتبه ى سال قبل اول با ۶٧ اشکال).
    ٣- اشکودا با ٨٠ اشکال(فاقد رتبه).
    ۴-سوزوکى با ٩٠ اشکال(فاقد رتبه).
    ۵- واکسهال با ٩٢اشکال(فاقد رتبه).
    ۶-پژو با ٩۵ اشکال(رتبه ى سال قبل ١٠ با ٩٩ مشکل).
    ٧- فولکس واگن با ٩۶ اشکال(تعداد اشکال ٩۵رتبه ى سال قبل ٧).
    ٨-فورد با ٩٩ اشکال(رتبه ى سال قبل ١۴).
    ٩-سئات با ١٠٠ اشکال(تعداد اشکالات از ١٠٩ به ١٠٠).
    ١٠-تویوتا با ١٠۶ اشکال(رتبه سال قبل ۵ با تعداد اشکالات در ١٠٠ دستگاه ٨٨).
    ١١-نیسان با با ١٠٨ اشکال(رتبه ى سال قبل ۴ با ٨٧ اشکال).
    ١٢-مزدا با ١١١ اشکال(رتبه ى سال قبل ١٢ با ١٠۵ اشکال).
    ١٣- فیات با ١١٢ اشکال(رتبه ى سال قبل ١٨ با ١١٧ اشکال).
    ١۴ – سیتروئن با ١١۵ اشکال(رتبه ى سال قبل ١٣ با ١١۴ اشکال).
    ١۵-رنو با ١١۶ اشکال(رتبه ى سال قبل ١۴ با ١١۵ اشکال).
    ١۶- هوندا با ١١٧ اشکال(رتبه ى سال قبل ١۵ با ١١۶ اشکال).
    ١٧-جگوار با ١٢٣ اشکال(رتبه ى سال قبل ٢٣ با با ١٧٣ اشکال).
    ١٧-ولوو با ١٢٣اشکال(رتبه ى سال قبل ٧ با ٩٣ اشکال).
    ١٨- هیوندائى با ١٣٠ اشکال(رتبه ى سال قبل ١٩ با ١١٧ اشکال).
    ١٩- مینى با ١۴٠ اشکال(رتبه ى سال قبل ١٣ با ١٠۵ اشکال).
    ٢٠-مرسدس بنز با ١۵۴ اشکال(رتبه ى سال قبل ١٠ با ٨٨ اشکال).

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا