شورولتکیا

دوئل نهایی، شورلت اسپارک یا کیا پیکانتو؟

مرحلهٔ نهایی، گروه اول، هاچ‌بک‌های کوچک

 

 

شورلت اسپارک

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2015

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: گاما II جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: – از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 22,589 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 23,602 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 74 درصد

حفاظت از کودکان: 72 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 68 درصد

سیستم‌های ایمنی: 64 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: قیمت پایین، راحتی و پایداری شگفت‌انگیز برای چنین خودروی کوچکی، کارپلی و اندروید اتو استاندارد

نقاط منفی: صندلی‌های عقب تنگ، صندوق بار ناامیدکننده

 

کیا پیکانتو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 4.2 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 62,161 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 74,526 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 79 درصد

حفاظت از کودکان: 64 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 54 درصد

سیستم‌های ایمنی: 25 درصد

امتیاز کلی: سه ستاره

گارانتی: هفت سال یا 160 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: گارانتی فوق‌العاده، کابین جذاب، هزینه‌های نگهداری پایین، جادار، خوش‌ساخت، لیست تجهیزات طولانی

نقاط منفی: قیمت گران‌تر از نسل قبل، سواری خشک با رینگ‌های بزرگ

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

شورلت اسپارک کیا پیکانتو
پیشرانه 1.4 لیتری I4 1.2 لیتری I4
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 100 اسب بخار 85 اسب بخار
گشتاور 127 نیوتن متر 122 نیوتن متر
گیربکس CVT 4 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 11.2 ثانیه 13.2 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت 160 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.9 لیتر (ترکیبی) 5.9 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 124 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 34 لیتر 35 لیتر
وزن 1045 کیلوگرم 1000 کیلوگرم
طول 3.63 متر 3.59 متر
فاصلهٔ محوری 2.38 متر 2.40 متر
حجم صندوق بار 205 لیتر 255 لیتر
ظرفیت سرنشین 4 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 9,532 پوند
قیمت پایه آمریکا 14,095 دلار
قیمت موردبررسی 15,195 دلار 11,813 پوند
قیمت معادل 11,900 پوند 15,450 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. ali a

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (665 ديدگاه)

    پیکانتو

    1. محمد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      قطعا اسپارک رای میاره
      اما قطعا پیکانتو جذابتره
      هم بیرونش
      هم داخلش

    2. M

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2325 ديدگاه)

      فقط یه نکته :
      با تشکر از تمام زحمات آقای دهقان ولی یه خواهش دارم که این کارای گرافیکی که روی عکس فینال دوئل شده رو تو کلاسای ابرو دار و اصیل مثه هایپر کار ها و سوپر سدان ها انجام ندین !
      مثه سگا شده ! این مشکلی نیست ماشینا هم یه چیزی تو این مای هان ولی اون کلاسا نه
      فرض کنین این روی لافراری!

    3. sina7

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (337 ديدگاه)

      اون کنسول وسط صندلی عقب اسپارک واقعا اضافس
      یه بچه ای چیزی میتونه بشینه اونجا

      1. حسین

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        اسپارک 4 نفره است ، اون کنسول هم نبود باز 4 نفره بود!
        گیربکس اش هم cvt هست که من بشخصه ازش خوشم نمی یاد!

  2. F22RAPTOR

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1960 ديدگاه)

    شورولت اسپارک

    1. حسین

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      این سگمنت واسه سفر های درون شهری هست که مصرف سوخت کم و طول خودرو کمتر ، فاصله محوری بیشتر و حجم صندوق بیشتر ملاک هست!
      تو همه زمینه ها هم پیکانتو بهتره!

      1. F22RAPTOR

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1960 ديدگاه)

        مگه مسافتهای درون شهری سفر حساب میشه؟

        1. حسین

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          یعنی تا الان اسم “سفر های درون شهری” را نشنیدی؟

  3. هادی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    از نظر سلیقه شخصی خودم، طراحی داخلی پیکانتو خیلی قشنگ تره ولی از نظر موتوری و سیستم فنی شورلت خیلی بهتره
    با طراحی داخلی شورلت زیاد حال نکردم ولی موتوری واقعا سره به کیا

  4. Ahmad

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (498 ديدگاه)

    کره ای هر چی هم باشه باز از امریکایی بهتره ، انتخاب من کیا پیکانتو .

    1. حسن

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (65 ديدگاه)

      ماشینهای فرانسوی از بس که خوبن بیش از 30 ساله از بازار امریکا رفتن بیرون و زمانی هم که سال 2018 گفتن قصد اینرو دارن که برگردن امریکا گفتن 8-7 سال دیگه تازه میخواییم برگردیم

  5. علیرضا(lexus)

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (338 ديدگاه)

    گارانتی 7 ساله کیا و 4هزار دلار ارزونتر برای این سگمنت بهترین انتخابه

    1. سروش

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (177 ديدگاه)

      قیمت هر دو تقریبا برابره. به قیمت معادل و واحد پولی دقت کنید

      1. علیرضا(lexus)

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (338 ديدگاه)

        درسته
        تو بحث قیمت اشتباه کردم

    2. Mad.z.Max

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (504 ديدگاه)

      مرد حسابی واقعا به پوند و دلار دقت نکردی؟ حالا خوبه قیمت معادل رو هم نوشته

  6. امیر

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (196 ديدگاه)

    ظاهر شورولت خیلی بیریخته هم داخل هم بیرون
    این ماشینا واسه خارج شهرو مسافرت نیست که ازش قدرت و شتاب بالا بخوای، قدرت کمتر پیکانتورو ضعف نمیدونم چون کافیه، باهاش درگ که نمیزاری، مصرفش هم پایینتره ضمنا پراید که نصف ملت سوارشن و اُورد ماشین حجم بالا میدن ۶۷ تا قدرتشه
    پیکانتورو ترجیح میدم

  7. Iman67

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تفاوت آنچنانی با هم ندارن یکیشون شتابش بهتره یکیشون مصرفش کمتره که البته تو این کلاس شتاب اهمیتی نداره
    طراحی خارجی و داخلی کیا رو بیشتر میپسندم
    گارانتی و تجهیزات عالی داره

  8. علی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    دوستان به اپشن خودرو تو انگلیسی چی میگن؟؟؟؟؟
    قطعا اپشن نمیگن

    1. Mad.z.Max

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (504 ديدگاه)

      اتفاقا همون آپشن میگن : )) در بعضی موارد equipment به معنی تجهیزات هم میگن.

      1. 🇬🇧Sina🇬🇧

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (229 ديدگاه)

        دوست عزیز علی جان، در کشور های انگلیسی زبان به ماشین با تجهیزات بالا اصطلاحا high spec که مخفف high specification هست میگن.کلمه option به این معنی نیست و کاربرد نداره.
        جناب mad max خیلی مطمعن جواب دادی که اصلا هم درست نیست جوابت برادر.
        کلمه اپشن بیشتر در فارسی به داشتن اختیار یا حق انتخاب نزدیک است.
        کلمه equipment هم به معنی لوازم و تجهیزات برای انجام کاری مشخص
        مثلا میخای موتور ماشین باز کنی به همه لوازم مورد نیاز equipment گفته میشه.

  9. نیما

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (292 ديدگاه)

    تو این سگمنت مصرف سوخت خیلی مهمه که پیکانتو بهتره تازه صندوق بزرگتری هم داره و 5 نفر میشه سوار بشن

  10. OMID

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    رای من اسپارک

  11. Mehdi

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (108 ديدگاه)

    میزان فروش پدال کجا امار رو میبینن؟ سایتی چیزی هست بذارید

  12. Hemichan

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (680 ديدگاه)

    هر دو در یه سطح و رده هستند

  13. Genius

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (673 ديدگاه)

    هر چند شخصا از گیربکس CVT حتی بهترین تایپ اون خوشم نمیاد اما خب مگه میشه جایی که شورولت باشه اونهم وقتی هم در مشخصات فنی بالاتره و هم از لحاظ قیمتی پایین تر به گزینه های دیگه فکر کرد!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن