آئودی

معرفی رسمی آئودی R8 V10 پلاس کامپتیشن پکیج جدید

آئودی در حال کار روی نسخه‌ی فیس لیفت R8 است اما این کار باعث نشده ارباب حلقه‌ها اقدام به معرفی R8 V10 پلاس کوپه کامپتیشن پکیج نکند!


این خودرو که به عنوان پرفورمنس ترین نسخه‌ی تاریخ R8 شناخته می‌شود به تمامی قطعات ارائه شده توسط بخش آئودی اسپورت مجهز می‌باشد؛ بنابراین شاهد کیت بدنه‌ی فیبر کربنی گیرایی هستیم که از اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی خاص و بال عقب ثابت و دیفیوزر اسپورت تشکیل شده است.


این کیت بدنه‌ی فیبر کربنی تنها برای زیبایی نیست زیرا آئودی می‌گوید باعث افزایش قابل‌توجه داون فورس می‌شود. در سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت، R8 کامپتیشن دو برابر مدل استاندارد داون فورس تولید می‌کند و در سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت نیز ۲۵۰ کیلوگرم داون فورس ایجاد می‌کند که ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر از برادر استاندارد خود می‌باشد.


خودروی موردبحث همچنین سبک‌تر از R8 V10 پلاس کوپه‌ی استاندارد است زیرا رینگ‌های ۲۰ اینچی آن از مدل R8 GT4 گرفته شده‌اند. این رینگ‌ها ۱۲ کیلوگرم سبک‌تر بوده و همچنین لنت‌های ترمز سرامیک کربنی هم ۱ کیلوی دیگر از وزن خودرو را کم کرده‌اند.

آئودی اشاره زیادی به مشخصات فنی خودرو نداشته اما مدل استاندارد دارای پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با قدرت ۶۰۲ اسب بخار و گشتاور ۵۵۹ نیوتون متر می‌باشد. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک کواترو متصل شده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد. حداکثر سرعت برادر استاندارد هم ۳۳۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. البته همان‌گونه که گفته شد نسخه‌ی کامپتیشن سقف سرعت کمتر ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را داراست.

آئودی R8 کامپتیشن از ماه آینده در نمایندگی‌های این برند در آمریکا عرضه می‌شود و قیمت آن از ۲۳۷۳۵۰ دلار آغاز می‌شود که شامل ۱۲۵۰ دلار هزینه تحویل و ۱۳۰۰ دلار مالیات خودروهای پرمصرف می‌باشد. به این ترتیب این خودرو تفاوت قیمتی قابل‌توجهی با R8 V10 پلاس کوپه استاندارد با قیمت ۱۹۴۴۰۰ دلاری نشان می‌دهد.

تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو وارد آمریکا می‌شود و هر یک نیز با رنگ بدنه‌ی خاکستری سوزوکا و پکیج ظاهری مشکی ارائه می‌شوند. این پکیج شامل محیط اطراف مشکی برای جلوپنجره و عناصر تیره‌رنگ ورودی‌های هوا می‌باشد.

داخل کابین هم غربیلک فرمان پوشیده از آلکانترا و پدال شیفترهای فیبر کربنی دیده می‌شود. صندلی‌های اسپورت و مسابقه‌ای با پوشش چرم مشکی و دوخت‌های قرمز از دیگر شاخصه‌های بخش داخلی هستند. پکیج چرم کامل و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با ۱۳ بلندگو هم در کابین بکار رفته است.

تکمیل کننده‌ی تغییرات R8 کامپتیشن سیستم تعلیق قابل تنظیم و سیستم فرمان دینامیک می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    ماشین فوق العادیه / ولی دیگه خیلی تکراری شده / یه اتاق متفاوت و جسورانه دیگه بده بیرون بد نیست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    نسل اولش عشق بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Omid

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    هنوزم واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    R8 توی دسته خوبهای دنیای خودرو جای داره. هم از نظر زیبایی هم مشخصات فنی.
    یکی از محاسن R8 اینه که با همه زیبایی و قوی بودن خیلی شیک و متواضع هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا